Autor Tema: prezivesmo  (Pročitano 8904 puta)

0 Članovi i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže pericha

  • SuperModerator
  • Veteran
  • **
  • Poruke: 2086
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #2 poslato: Oktobar 12, 2023, 01:51:23 pre podne »
to desno iza stuba na slici smo ja i moje mladje dete .. u tom trenutku starije dete i zena su vec u urentnom, ja sam sacekao da dodje slep da odvezem kola sa licinog mesta i da sacekam babu da cuva mladje dete, onda sam otisao da trazim gde mi je starije dete jer su ga debili srpskog zdravstva iz UC poslali "negde" pa sam ga nasao golog gladnog i zednog u institutu za majku i dete, bez pratnje (10g dete), bez da je doktorki palo na pamet da javi majci ili meni gde je dete, bez da detetu koje 4 sata govori da je gladno i zedno da casu vode i kiflu.... ja ga uzimam tako golog ubacujem u taksi, vodim kuci da ga baba cuva i vracam se ja u UC da bi do 3 ujutro tamo zavrsio sve preglede ... sve u svemu svi smo zivi, mega ugruvani, u modricama, poderotinama, posekotinama, ubojima, nateceni, tesko hodamo, tesko disemo i slicno ali navodno nema unutrasnjih povreda i trajnih posledica (supruga ce sutra kod privatnika da ipak proverimo to kako treba, ja verovatno sledece nedelje) ... kola totalna steta (narucio sam novi x-trail e-power juce u LF-u, ovaj mi je spasao zivot i meni i porodici kapiram zasluzuju da kupim opet isti, tj. noviji model) videcemo kakvu crkavicu ce osiguranje isplatiti (koliko cujem, smesnu, no time ce advokati da se bave), drzava je podigla tuzbu protiv vozaca maseratija levantea koji nas je zabo u punoj brzini bez kocenja preko 90km/h (kako kazu panduri) direkt (umesto da skrene kako put skrece desno nastavio pravo presao punu usao u nasu traku i zabo nas, verovatno tuka gledala u telefon, kucala poruke umesto da gleda u put, nemam pojma) i oduzela im je auto (dal trajno dal dok ne plate potrebno mito i korupciju, i to me zabole) ... sve u svemu igranka .. steta materijalna, psiholoska i svaka druga, neverovatna... no zivi smo, idemo dalje
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Argon

  • Gost
Odg: prezivesmo
« Odgovor #3 poslato: Oktobar 12, 2023, 02:08:52 pre podne »
o naopako..nisam ispočetka skapirao o čemu se radi...
Ja rekoh Arhi zaboravio da pošalje fotografije ili greškom postavio novinski članak.. Ustvar manje-više ništa mi i nije bilo jasno...

Najvažnija je glava na ramenima, a ako planiraš da ideš na detaljnu kontrolu tek sledeće nedelje, ne znam šta bih ti rekao..
Generalno bolje ikad nego nikad, ali imam osećaj da je to najbolje uraditi odmah.

Pa bar da deca nisu bila u kolima, nego kao za inat..uh...

Što se štete tiče mislim da mora niti nadoknadjena... Ali oko budeš uzimao to što si planirao obavezno recenziju jednu da ovde napišeš...i meni je taj najozbiljniji kandidat.
« Poslednja izmena: Oktobar 12, 2023, 02:10:29 pre podne od strane Argon »

Van mreže zook

  • Iskusni član
  • ***
  • Poruke: 462
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #4 poslato: Oktobar 12, 2023, 09:59:04 pre podne »
ово је горе код старачког дома... јбг... у задње време толико је идиота за воланом да постаје лутрија хоће ли те неко закачити...  Слажем се са Аргоном прегледај се што пре није на одмет...

Van mreže oldtimer

  • Moderator
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 3051
  • Pol: Muškarac
  • Oldtimer
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #5 poslato: Oktobar 12, 2023, 11:21:58 pre podne »
Архи драги пријатељу, само кад сте добро! Код таквих брзина а да сте имали лошија кола...не смем ни да мислим. Надам се да ће тог идиота закон да стигне, мада више у законе ове напаћене земље не верујем. Лечите ране и цените живот још више, хвала добром Боогу да је све у реду са свима Вама.

Van mreže oldtimer

  • Moderator
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 3051
  • Pol: Muškarac
  • Oldtimer
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #6 poslato: Oktobar 12, 2023, 11:25:07 pre podne »
Архи и тужите краву обавезно, нека адвокати раде свој посао. Одштету тражите ало има за ламборџини, има и за људе коеј гази тим ламборџинијем. Ух како сам љут на све ово што нас окружује!

Van mreže pericha

  • SuperModerator
  • Veteran
  • **
  • Poruke: 2086
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #7 poslato: Oktobar 12, 2023, 06:15:26 posle podne »
UHHHH, šta da kažem - gadno  :(
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #8 poslato: Oktobar 13, 2023, 01:25:52 posle podne »
za sada cekamo da policija posalje potrebne izvestaje osiguranju da bi odatle advokati nastavili ... ja cu morati da cekam ponedeljak, supruga bila na dodatnim pregledima vec (nasli neko naprsluce kosti ruke i slicno, nista strasno ali objasnjava zasto je i dalje boli) deca su dobro fizicki (za ostalo ce vreme pokazati) ... ma idemo dalje .. a za auto narucio sam ovo: https://konfigurator.nissan.rs/cnfg/9V6E89 sada cekamo drzava da odobri 2500eur subvenciju pa cemo da ga preuzmemo ... kapiram ceka se subvencija oko mesec dana, mozda bude koji dan ranije ... auto je vrh potpuni, vozi na struju a motor puni bateriju tako da sipas benzin i vozis, motor na benzin radi uvek u idealnim / optimalnim uslovima tako da je potrosnja mala, baterija kupi energiju kocenja, cuda muda ... po gradu trosi ispod 4, na autoputu zavisi koliko ga gazis od 6 do 8 ... do jaja je, koliko vidim vrlo slican kao moj unisteni, sitne izmene na bolje unutra ... videcemo za sada  je wow
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Argon

  • Gost
Odg: prezivesmo
« Odgovor #9 poslato: Oktobar 13, 2023, 02:37:57 posle podne »
Nekako se nadam da ce sve to biti u redu, bar sto se vas tice..

A sto se tice auta, ja sam generalno skeptican prema baterijama..
Sve je to ok dok je novo.
A sta kad bude polovno. Kome to posle prodati ako neko sracuna da ce baterije da ga kostaju vise nego taj polovan auto. O tome niko ne govori. Po netu ima masa snimaka gde ljudi u revoltu unistavaju svoj auto, jer niti se njima isplati da kupuju nove baterije, niti neko drugi hoce u takvom stanju da kupo taj auto.
Koliko ja vidim, ide se na to da se unisti trziste polovnih automobila, pa da ti kad izgustiras jedan kupujes odmah nov auto, bez da prodas stari.
Doduse, ako si beskonacno u mogucnosti da to cinis..EU besomucno forsira e-automobile i ako skeptika ima cak i medu proizvodjacima automobila. Direktor Tojote npr. otvoreno za sebe kaze da je skeptik, a on nije makar ko...
U EU zasada vedri i oblaci ista ona "zelena" ekipa koja zatvara nuklearke, termo elektrane i otvara nerentabilne vetro parkove, koje neretko izda i vetar koji nekad duva, a nekad ne duva onako kako bi oni hteli, pa sad muke sa el.strujom.
Dakle ovde se prica vise okrece oko ideologije, i to "zelene, a ne na proceni trenutno dostupne tehnologije i realnosti planete zemlje.
Kada se svemu tome doda da su sami sebi precvikali jeftin plin da bi kupovali upola skuplji, slika koja se dobije je kompletna.
Bilo je i fantasticnijih predloga koji srecom zasad nisu usvojeni, ali ne znaci da vremenom nece.
Kad sve to sagledam, iskreno ja bi najradije opet uzeo dizel, jer u ovu celu ekipu nemam poverenja uopste...ako ga pametnjakovici ne ukinu, a prete da hoce.

Aj ti sad budi pametan...
« Poslednja izmena: Oktobar 13, 2023, 02:54:52 posle podne od strane Argon »

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #10 poslato: Oktobar 13, 2023, 03:13:24 posle podne »
A sto se tice auta, ja sam generalno skeptican prema baterijama..
Sve je to ok dok je novo.
A sta kad bude polovno. Kome to posle prodati ako neko sracuna da ce baterije da ga kostaju vise nego taj polovan auto. O tome niko ne govori. Po netu ima masa snimaka gde ljudi u revoltu unistavaju svoj auto, jer niti se njima isplati da kupuju nove baterije, niti neko drugi hoce u takvom stanju da kupo taj auto.

ovde je baterija nebitna, to je malecna 1.7kwh baterija, jeftina, ako treba da se zameni ne kosta nsita, ko mali servis :D, zato sto on bateriju koristi samo kao bafer izmedju motora i motora, da reciklira energiju kocenja i slicno tako da je baterija zato mala i jeftina .... e-power je trenutno jedini hibrid koji tako radi, imas full benefite voznje na struju a nijedan problem :)

a inace sto se tice te price o baterijama nisi u pravu... ovi sto hoce da se roknu i unistavaju automobile - to je jako mali procenat koji je dobio neispravno vozilo, nesto je crklo, fizicki slomljeno i tu bi sada trebalo zameniti tu veliku skupu bateriju koja nije planirana da se menja i auto je za unistavanje, to jeste problem ali to je promil korisnika... normalno baterija na autu koji je presao 500k km je na 70-80% kapaciteta sto je i dalje dovoljno za normalan rad, znaci nije ti vise autonomija 400km nego 300km ... to je i dalje ok ... realno baterije traju koliko je i zivotni vek tog automobila, kada baterija vise nije upotrebljiva nije ni sasija...

u medjuvremenu se pojavilo i trziste za te automobile koji su fizicki osteceni ili imaju neispravne baterije i moze da se izvuce preko 90% vrednosti bez vecih problema ako zivis u nekoj od razvijenijih zemalja tako da ostecene tesline baterije mogu se prodaju za preko 70% vrednosti novih npr.. ali u usa, ako si u srbiji realno nemas kome da prodas...

ono sto je tu veliki problem je sta sa tim automobilima na kraju zivotnog veka, znaci kada to vise nije za voznju, oni sto su to kupili njima je to odradilo posao i ok je da odbace to kao smece ali gde sa tim smecem, trenutno je reciklaza jako slaba no radi se na tome da se poveca znacajno %

Koliko ja vidim, ide se na to da se unisti trziste polovnih automobila, pa da ti kad izgustiras jedan kupujes odmah nov auto, bez da prodas stari.

jok :D ... ja slucajno imam neke veze sa tim pa pa imam neku ideju :D ... ooyyo.com je npr delom moje cedo a to je najjaci pretrazivac polovnih kola na svetu a arra (automobile revue - najstariji casopis o kolima u evropi od 1902 godine) mi je jedan od glavnih klijenata danas ... nije poenta da se unisti trziste polovnih automobila, poenta je da se unisti trziste vlasnickih automobila kompletno. sa postojecom infrastrukturom ti mozes da imas do 100x vise automobila na ulici, da nemas guzvu uopste, kompletno da resis probleme sa guzvama i brzinom transporta od A do B bez da i malo skratis komoditet - dakle i dalje da svako bude sam u svom autu.... ali sta je fora, nema vozaca, da bi to moglo auta moraju sama da se voze, ti ako ti se vozi, kao danas sto mozes da odes na hipodrom da jases tako ces moci da odes na pistu da vozis auto, a u saobracaju samo selfdriving automobili.... onog trenutka ako ti ne mozes sam da ga vozis bole te uvo i da ga posedujes i samim tim nemas vise vlasnicka vozila vec ima flote prevoznika na koje se ti "pretplatis" i koji te voze, otvoris app na telefonu kazes ocu prevoz, dodje ti auto, sednes kazes de ces, on te odveze, izadjes i on ode gde god da ceka sledeci poziv...
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže pericha

  • SuperModerator
  • Veteran
  • **
  • Poruke: 2086
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #11 poslato: Oktobar 14, 2023, 07:21:27 posle podne »
Slažem se Arhi ovo za vlasničke automobile. Takvu informaciju imam i ja od jednog dela ljudi koji kroje automobilsku budućnost.
Malo mi je žao, ali dok se dođe do toga baš masovno, verujem da mi vožnja neće biti prioritet u životu.

A taj princip rada je kao kod dizel lokomotiva ako ne grešim?
Ja sam se još davno pitao da li je taj način efikasniji od klasičnog prenosa.

@Argon
Da, teško je svim situacijama zameniti dizel.
Posle nekoliko stotina hiljada km na dizelu uglavnom, ovih dana prelazim na Plug In Hibrid pa ćemo videti.   
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #12 poslato: Oktobar 15, 2023, 01:10:54 pre podne »
Slažem se Arhi ovo za vlasničke automobile. Takvu informaciju imam i ja od jednog dela ljudi koji kroje automobilsku budućnost.
Malo mi je žao, ali dok se dođe do toga baš masovno, verujem da mi vožnja neće biti prioritet u životu.

pa kada su automobili trebali da zamene konje svi su pricali da vole da jasu, da vole svoje konje, da je nemoguce da cela infrastruktura vezana za konje (kovaci, stanice za odmor, zamenu, hranu, ciscenje govana..) nestane preko noci etc etc.... pa zamenise konje preko noci automobilima a konje sada jases na hipodromu ako ti je bas do toga .. ista prica sa prelaskom na samovozeca kola..

A taj princip rada je kao kod dizel lokomotiva ako ne grešim?
Ja sam se još davno pitao da li je taj način efikasniji od klasičnog prenosa.
lokomotive koriste elektricne motore zato sto su mnogo laksi za kontrolu pri malim brzinama, imaju veci torque, bolju kontrolu (klizanje i slicno) i ne zahtevaju kvacilo koje u slucaju voza prilicno nema smisla :D ...

u slucaju e-power sistema koji jako lici na lokomotivu ima pored te prednosti da je pogon iskljucivo na struju (nije kao kod hibrida da oba motora imaju prenos na tockove), nema kvacila i slicno, to sto postoji baterija koja moze da preuzme energiju kocenja (te je gradska voznja znacajno ekonomicnija jer svako kocenje vraca energiju u bateriju) i sto u odnosu na motor koji bi klasicno terao auto koji ima veliki raspon RPM + kvacilo te motor nekad radi u optimalnom rezimu a nekad u ekstremima gde jako nije optimalna potrosnja (moderni motori to resavaju dinamicnim cilindrima, specificnim algoritmima za ubrizgavanje cudima mudima ali i dalje to nije idealno) u ovom slucaju benzinski motor radi non stop u idealnom rezimu rada i najmanjoj mogucoj potrosnji... samim tim em motor duze traje jer nije izlozen nikakvim extremnim naporima em je jednostavniji ceo sklop (nema kvacila za pocetak) em je potrosnja manja

Posle nekoliko stotina hiljada km na dizelu uglavnom, ovih dana prelazim na Plug In Hibrid pa ćemo videti.

razmisli o e-power po meni je mnogo bolje od plugin hibrid :D ... realno, po meni, pluigin hibrid je zastareo koncept, treba ici ili na e-power (za sada ga mislim ima samo. nissan) ili na full hibrid
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #13 poslato: Oktobar 15, 2023, 01:14:51 pre podne »
cisto kao info ja znam motore u agregatima koji rade neprekidno (24/7) vec 30-40 godina i samo se povremeno gase na po par sati za neko redovno odrzavanjhe jednom u 2 godine ... samo dodajes corbu i pevas ... vojni agregati koji imaju po 90-100,000 randnih sati imas da kupis rade i dalje, pale iz prve...
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže pericha

  • SuperModerator
  • Veteran
  • **
  • Poruke: 2086
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #14 poslato: Oktobar 15, 2023, 09:21:25 posle podne »
Meni Plug In hibrid završava priču, bar kako sada stvari stoje.
Punim ga u garaži i vozim po gradu samo na struju, kao da je EV.
Ioanko relativno malo prelazim.
Van grada svakako mora da se troši gorivo u bilo kojoj varijanti bez baterije velikog kapaciteta ;(
« Poslednja izmena: Oktobar 15, 2023, 09:23:10 posle podne od strane pericha »
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže lecko

  • Iskusni član
  • ***
  • Poruke: 318
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #15 poslato: Oktobar 17, 2023, 08:29:51 posle podne »
Arhi, sada tek vidim šta se desilo. Najvažnije je da ste svi dobro i želim vam svima brz oporavak i deci da prebrode te traume.
A izbor auta - svaka čast....  ;)

Argon

  • Gost
Odg: prezivesmo
« Odgovor #16 poslato: Oktobar 17, 2023, 11:36:11 posle podne »
@ Arhi

Generalno raduje me ako je sve ovako kako si napisao u vezi baterija, bar što se tiče trajnosti.
 Na običnoj šrafilici npr. litijum jonske baterije posle 5-6 god intenzivne upotrebe obično su zrele za zamenu (prosto otkažu). Nažalost sa baterijama u automobilu nemam ličnog iskustva niti znam nekog ko ga ima.
Ipak trajnost baterija je samo jedna problematika. Druga je recimo cena.
Automobile na baterije morate platiti bar 20-30% skuplje, a takodje i punjenje na autoputu je oko 20% skuplje.
Običnom čoveku kome je i inče sve skupo, ne znam samo za koji će još i ovaj trošak.

Treće, kada bi neko nekim magičnim štapićem sve automobile sa unutrašnjim sagorevanjem besplatno pretvorio u električne, ne bi bilo dovoljno struje za takav prelaz.
El. sistem ni jedne države na svetu to ne bi to mogao da podnese. Bar tako tvrde oni koji bistre ovu problematiku, pa im valjda treba verovati.

Četvrto, kad se zna kako se proizvodi litijum, pa i el.energija uopšte, postavlja se pitanje da li je tu u konačnoj sumi količina zagadjenja veća ili manja.

Peto, tu je još i pitanje autonomije koje je u proseku negde oko 300-350km...i tako... pitanje stiže pitanje.

Šta znam, po meni sve je ovo trebalo da sačeka neku sledeću generaciju baterija.
Litijum jonske baterije su donele nesumnjivo veliki napredak, ali nije to (opet po meni), još dostiglo taj neki tehnološki nivo koji je potreban za rešavanje ovako krupnih stvari.
Cela stvar zapravo odaje utisak da je jako napregnuta.

Ali dobro... Argonsko mišljenje je vrv. važno baš kao i onaj slupan branik na tvojim kolima...

Idemo dalje, šta je tu je...
« Poslednja izmena: Oktobar 18, 2023, 10:55:33 posle podne od strane Argon »

Van mreže pericha

  • SuperModerator
  • Veteran
  • **
  • Poruke: 2086
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #17 poslato: Oktobar 18, 2023, 07:48:13 posle podne »
@Argon
Slažem se.
Nije još vreme da svi vozimo samo na struju.
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #18 poslato: Oktobar 18, 2023, 11:46:59 posle podne »
Generalno raduje me ako je sve ovako kako si napisao u vezi baterija, bar što se tiče trajnosti.

pa za sada iskustvo pokazuje da je tako, specifikacija proizvodjaca pokazuje da je tako .. jbg ja nemam licno iskustvo da mogu da kazem sigurno je tako ali ovo su izvori kojima verujem, npr burazerov auto posle 5 godina (ili ima vec 6) ima preko 95% originalnog kapaciteta a vozi ga svaki dan, beograd, slankamen, beska, ledine, centar, drkanje po centru, provodi svaki dan min 5h u tim kolima e sad jbg to nije 10 ili 20 godina, to je tek 5 godina no .. auto za 5 godina nije video servis

Na običnoj šrafilici npr. litijum jonske baterije posle 5-6 god intenzivne upotrebe obično su zrele za zamenu (prosto otkažu).
velika razlika u kvalitetu ... za pocetak pogledaj ovako, liio baterija na bosch minijaturnoj srafilici radi vec 5 godina i mozda je izgubila 5% kapaciteta, radi ko prvi dan, sa druge strane vrlo slicna baterije od "lidl" srafilice posle godinu dana nema ni 50% kapaciteta i sto je mnogo gore nema ni 30% max struje koju moze da da iliti za srafilicu je kanta, moze da se iskoristi za neku lampu i slicno ... makita 18V baterija (blower, usisivac, jos neke spravice) posle 3 godine i dalje preko 95% originalnog kapaciteta (a koristi se non stop) dok einhell baterija (4x jeftinija pa ih koristim u makita spravama sa adapterom) posle godinu dana - kanta ... tako da, ocigledno ima baterija i baterija :D
dodatno, visoka temperatura znacajno unistava baterije, ja upalim blower i baterija se ozbiljno ugreje, nije za drzanje rukom, ili elektricne grabulje, ne mozes pipnes bateriju rukom, i to def smanjujne trajanje ... ako pogledas baterije u kolima, imaju ozbiljno (uglavnom vodeno) hladjenje ... etc etc .. tako da napravili su ih da traju :) ... a realno ako moze makita ili bosch da napravi bateriju koja traje sto ne bi tesla ili toyota ili ...


Druga je recimo cena.
Automobile na baterije morate platiti bar 20-30% skuplje, a takodje i punjenje na autoputu je oko 20% skuplje.
pa sad, pitanje opet .. cena, evo nasa drzava, koja je jedna od najgorih na svetu, ti za hibrid daje 2500eur subvenciju, to otprilike pokriva razliku u ceni hibrida u odnosu na obican auto, norvezani su davali 15keur subvencije, mnoge evropske zemlje 8 do 12k eura subvencije ... tako da je to sto su skuplji reseno ... kod polovnih tih 20% razlike vise ne postoji ... sada su malo po....e cene polovnih automobila zbog problema sa delovima tako da sada to nije normalno stanje ali u normalnom stanju polovnjaci na struju i hibridi idu slicno kao obicna sus kola ... punjenje na autoputu ... pa sad, jeste, ali sa druge strane na pun .!. mesta imas punjenje dzabe, u garazama, na parkinzima... imas dedicated ostavljena mesta za zelena kola ... eno u madjarskoj uvek ima slobodno mesto za parking sa punjacem (dzabe) a za obicna kola nema mesta ko ni kod nas .. tako da ako uzmes da na brdo mesta mozes da punis auto bedza to sto je na autoputu malo skuplje je realno kazna sto nisi planirao kako treba

Treće, kada bi neko nekim magičnim štapićem sve automobile sa unutrašnjim sagorevanjem besplatno pretvorio u električne, ne bi bilo dovoljno struje za takav prelaz.
El. sistem ni jedne države na svetu to ne bi to mogao da podnese. Bar tako tvrde oni koji bistre ovu problematiku, pa im valjda treba verovati.

to je presimplifikacija problema i realno je nebitno i polutacno i ... sta bi bilo kad bi bilo realno glup argument odredjenih interesnih grupa... kao sto rekoh, guranje struje je mnogo manje bitno od guranja pametnih automobila, struja je samo sporedni efekat svega toga .. evo ti moj buduci auto je na struju a trosi benzin tako da je taj deo potpuno nebitan.... drugo nista se ne desava preko noci, kako rastu potrebe za strujom tako se te potrebe popunjavaju, cak ni u nasoj polusposobnoj zemlji nismo imali problem da popunimo potrebe (osim kada je pecenjar doveo do havarija kradjom i ... ali to je druga prica) tako da kada potreba postoji lako se napravi jos elektrana....
jedino sto je tacno u celoj toj prici koju ta ekipa prica je da automobili na struju nemaju absolutno nikakve veze sa ekologijom

Četvrto, kad se zna kako se proizvodi litijum, pa i el.energija uopšte, postavlja se pitanje da li je tu u konačnoj sumi količina zagadjenja veća ili manja.
nebitna je tu ekologija... cela prica sa strujom i kolima nema veze sa ekologijom, to je jedan od nacina da se progura i napravi interesantnim ali je nebitno realno... dodatno nove baterija bazirane na natrijumu ce biti mnolgo bolja prica za automobile, novi motor na amonijak kao agregat ce verovatno zameniti dizele i benzince... ne moze zagadjenje da bude manje ako ti pravis struju od blata nikako ali postoje resenja... fora je samo ugurati tehnologiju i posle stvari idu skroz drugacije

Peto, tu je još i pitanje autonomije koje je u proseku negde oko 300-350km...i tako... pitanje stiže pitanje.

najprodavaniji automobili na svetu imaju autonomiju oko 120km ...
moj burazer vozi i3 vec nekoliko godina, ima imanja od slankamena do beske, firmu na ledinama i na zelenom vencu, zivi na bezaniji, njemu za 99% slucajeva 100km autonomija radi posao (a ima 360km autonomiju)

Šta znam, po meni sve je ovo trebalo da sačeka neku sledeću generaciju baterija.
ne :)
ovo je jedini nacin da se razvije nova baterija... tesko da ce "mobilne" baterije ici nekim drugim pravcem ali "srednje teske" baterije poput natrijumskih se nikada ne bi razvile bez auto-industrije, i jedini nacin da se to razvija i da se nadju pare za taj razvoj je auto industrija, bez iste nova baterija se prosto nece pojaviti sama od sebe

5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #19 poslato: Oktobar 18, 2023, 11:52:49 posle podne »
inace sto se baterija tice, tesla je napravila 2-3 ozbiljna skoka u tehnologiji baterija (odatle i oni tesla zidovi i slicne sprave) to sto je to i dalje liio/lipo baterija je nebitno to je 2-3 tehonlogije iznad onoga sto je bilo pre teslei 3-4 tehnoloske generacije iznad baterija u "srafilicama" :)
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu