Generalno raduje me ako je sve ovako kako si napisao u vezi baterija, bar što se tiče trajnosti.
pa za sada iskustvo pokazuje da je tako, specifikacija proizvodjaca pokazuje da je tako .. jbg ja nemam licno iskustvo da mogu da kazem sigurno je tako ali ovo su izvori kojima verujem, npr burazerov auto posle 5 godina (ili ima vec 6) ima preko 95% originalnog kapaciteta a vozi ga svaki dan, beograd, slankamen, beska, ledine, centar, drkanje po centru, provodi svaki dan min 5h u tim kolima e sad jbg to nije 10 ili 20 godina, to je tek 5 godina no .. auto za 5 godina nije video servis
Na običnoj šrafilici npr. litijum jonske baterije posle 5-6 god intenzivne upotrebe obično su zrele za zamenu (prosto otkažu).
velika razlika u kvalitetu ... za pocetak pogledaj ovako, liio baterija na bosch minijaturnoj srafilici radi vec 5 godina i mozda je izgubila 5% kapaciteta, radi ko prvi dan, sa druge strane vrlo slicna baterije od "lidl" srafilice posle godinu dana nema ni 50% kapaciteta i sto je mnogo gore nema ni 30% max struje koju moze da da iliti za srafilicu je kanta, moze da se iskoristi za neku lampu i slicno ... makita 18V baterija (blower, usisivac, jos neke spravice) posle 3 godine i dalje preko 95% originalnog kapaciteta (a koristi se non stop) dok einhell baterija (4x jeftinija pa ih koristim u makita spravama sa adapterom) posle godinu dana - kanta ... tako da, ocigledno ima baterija i baterija
dodatno, visoka temperatura znacajno unistava baterije, ja upalim blower i baterija se ozbiljno ugreje, nije za drzanje rukom, ili elektricne grabulje, ne mozes pipnes bateriju rukom, i to def smanjujne trajanje ... ako pogledas baterije u kolima, imaju ozbiljno (uglavnom vodeno) hladjenje ... etc etc .. tako da napravili su ih da traju
... a realno ako moze makita ili bosch da napravi bateriju koja traje sto ne bi tesla ili toyota ili ...
Druga je recimo cena.
Automobile na baterije morate platiti bar 20-30% skuplje, a takodje i punjenje na autoputu je oko 20% skuplje.
pa sad, pitanje opet .. cena, evo nasa drzava, koja je jedna od najgorih na svetu, ti za hibrid daje 2500eur subvenciju, to otprilike pokriva razliku u ceni hibrida u odnosu na obican auto, norvezani su davali 15keur subvencije, mnoge evropske zemlje 8 do 12k eura subvencije ... tako da je to sto su skuplji reseno ... kod polovnih tih 20% razlike vise ne postoji ... sada su malo po....e cene polovnih automobila zbog problema sa delovima tako da sada to nije normalno stanje ali u normalnom stanju polovnjaci na struju i hibridi idu slicno kao obicna sus kola ... punjenje na autoputu ... pa sad, jeste, ali sa druge strane na pun .!. mesta imas punjenje dzabe, u garazama, na parkinzima... imas dedicated ostavljena mesta za zelena kola ... eno u madjarskoj uvek ima slobodno mesto za parking sa punjacem (dzabe) a za obicna kola nema mesta ko ni kod nas .. tako da ako uzmes da na brdo mesta mozes da punis auto bedza to sto je na autoputu malo skuplje je realno kazna sto nisi planirao kako treba
Treće, kada bi neko nekim magičnim štapićem sve automobile sa unutrašnjim sagorevanjem besplatno pretvorio u električne, ne bi bilo dovoljno struje za takav prelaz.
El. sistem ni jedne države na svetu to ne bi to mogao da podnese. Bar tako tvrde oni koji bistre ovu problematiku, pa im valjda treba verovati.
to je presimplifikacija problema i realno je nebitno i polutacno i ... sta bi bilo kad bi bilo realno glup argument odredjenih interesnih grupa... kao sto rekoh, guranje struje je mnogo manje bitno od guranja pametnih automobila, struja je samo sporedni efekat svega toga .. evo ti moj buduci auto je na struju a trosi benzin tako da je taj deo potpuno nebitan.... drugo nista se ne desava preko noci, kako rastu potrebe za strujom tako se te potrebe popunjavaju, cak ni u nasoj polusposobnoj zemlji nismo imali problem da popunimo potrebe (osim kada je pecenjar doveo do havarija kradjom i ... ali to je druga prica) tako da kada potreba postoji lako se napravi jos elektrana....
jedino sto je tacno u celoj toj prici koju ta ekipa prica je da automobili na struju nemaju absolutno nikakve veze sa ekologijom
Četvrto, kad se zna kako se proizvodi litijum, pa i el.energija uopšte, postavlja se pitanje da li je tu u konačnoj sumi količina zagadjenja veća ili manja.
nebitna je tu ekologija... cela prica sa strujom i kolima nema veze sa ekologijom, to je jedan od nacina da se progura i napravi interesantnim ali je nebitno realno... dodatno nove baterija bazirane na natrijumu ce biti mnolgo bolja prica za automobile, novi motor na amonijak kao agregat ce verovatno zameniti dizele i benzince... ne moze zagadjenje da bude manje ako ti pravis struju od blata nikako ali postoje resenja... fora je samo ugurati tehnologiju i posle stvari idu skroz drugacije
Peto, tu je još i pitanje autonomije koje je u proseku negde oko 300-350km...i tako... pitanje stiže pitanje.
najprodavaniji automobili na svetu imaju autonomiju oko 120km ...
moj burazer vozi i3 vec nekoliko godina, ima imanja od slankamena do beske, firmu na ledinama i na zelenom vencu, zivi na bezaniji, njemu za 99% slucajeva 100km autonomija radi posao (a ima 360km autonomiju)
Šta znam, po meni sve je ovo trebalo da sačeka neku sledeću generaciju baterija.
ne
ovo je jedini nacin da se razvije nova baterija... tesko da ce "mobilne" baterije ici nekim drugim pravcem ali "srednje teske" baterije poput natrijumskih se nikada ne bi razvile bez auto-industrije, i jedini nacin da se to razvija i da se nadju pare za taj razvoj je auto industrija, bez iste nova baterija se prosto nece pojaviti sama od sebe