Autor Tema: prezivesmo  (Pročitano 8900 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Argon

  • Gost
Odg: prezivesmo
« Odgovor #20 poslato: Oktobar 21, 2023, 11:29:10 posle podne »
@Arhi

Sto se subvencija tiče, evo u Nemačkoj se ukidaju..kriza, šta ćeš... A ako ne mogu Nemci, kako možemo mi ?
Drugo, zasto bi država subvencionirala luksuz uopše mi nije jasno.
Ajd kad subvencioniše ugradnju PVC stolarije to je ok, ili natalitet, dugoročno se isplati. Ili poljoprivredu, i to se dugoročno isplati.
Nadam se da ljudi znaju da mi nemamo proizvodnju e-automobila u Srbiji.
Dakle, mi da subvencionišemo luksuz da bi neke strane firme proizvodjači zaradjivali kod nas??... zašto , zbog čega...ne razumem, ko to još radi..?

Druga demagogija slična prvoj glasi, besplatno punjenje automobila :) To je nešto što će po meni jako brzo da odleprsa u proslost. Pa kada je to izvinite postojao besplatan ručak..?
To moze da traje dok je takvih vozila malo. Pa zamislite da ste vlasnik besplatih pumpi i da vam se formira red svako jutro pored svakog punjača...Ko će bre to da plati..:)
...Tu je tek teško dati smislen odgovor.

Drugo cena punjenja automobila će rasti čim država krene i tu da se ugradjuje.
Pa ne misli valjda neko da će se država odreći akciza koje danas postoje na gorivo..!? Ni na plin isprva nije bilo akciza... pa eto čim se to malo omasovilo, opaa evo ga.. :thefinger:

Razvoj baterija? Pa one su se sasvim uredno razvijale i pre upotrebe na e-vozilima.
pa Litijum jonske i pogotovo nešto starije NIkl-Kadijumske su nastale pre masovne upotrebe na e-automobila.
Zapravo od pojave e-automobila nije se nista revolucionarno desilo u tom pogledu. Razvija se postojeća priča sa baterijama i eksperimentise se sa novim baterijama.
Sve u svemu stanje redovno. Evolucija je u toku ali revolucije nema. Da je ima, Imali bi autonomiju e-automobila od 1500km, njihovu trajnost od 30god, e-automobile jeftinijie od onih na unutrasnje sagorevanje, i ekološki jako prihvatljiv način njihove proizvodnje.
Dakle sve ono što trenutno nemamo,  a neki se prave da imamo.

Što se tiče opaske da će proizv.struje povećavati kako se broj e-automobila bude povećavao...hm..eh, tu je tek nastao problem, naspram koga sve dosada rečeno zvuči tek kao dečiji vrtić...

Jer, ako neko donese zakon da se od 2035 ukida prodaja automobila SUS (sa unutraš.sagor.), kao što su to uradili u EU, to onda znači pre svega da je povećanje proizv. el. elenergije u toku, i da će do tog datuma ta prizvodnja biti takva, da će taj propis moći da se ostvari... Logično , jel..?

...e, ali ne lezi vraže....
 
U Nemačkoj npr ukinute su sve nuklearne elektrane za proizvodnje el. energije iz ekoloških razloga (sindrom Fukošima). Zatim su ukinute sve/ili skoro sve, elektrane na ugalj (opet iz ekoških razloga),
a prednost je data Elektranama na plin, jer su one ekološki prihvatljive.
Medjutim plin su sami sebi precvikali  :facepalm: , a proizvodnja na tečni plin im se ne isplati jer se ispostavilo da je preskup, tako da i od toga tanka fajda.
To ih nije omelo da sami sebi čestitaju kako su uspeli da se otrgnu od plina nekih mrskih država te da su golem posao završili za gradjane EU.

A vetro parkovi na koje su date milijarde podbacuju zadnjih ˝nekoliko godina˝, jer vetar ili nije duvao onoliko koliko su oni planirali ili je duvao na način na koji oni nisu očekivali.

Pošto se javila nestašica koja je izazvala velik skok cene struje, svu krivicu su prebacili na Ruse a trenutno problem rešavaju masovnim uvozom iz zemalja koje uglavnom el.energiju dobijaju iz Nuklearnih elektrana ili iz Termo elektrana... :dontknow:
Da blamaža bude još veća, izgleda da je neko iz struke čuo za ovaj rok od 2035god pa je pitao ˝gospodo, ima li ko u vinklu među vama?˝..
Nakon toga već za par nedelja ova odluka se od strane donosioca prvo odlaže, a zatim i suspenduje do sled.prilike.

Ko li to podriva energetsku stabilnost i bezbednost u EU sa ovim Hipy pričama i predlozima, meni uopšte nije jasno.
Naravno u Aziji , Americi i drugde po svetu ni najmanje ne žure sa ovakvim ishitrenim odlukama.

Ali prosto je... ako napraviš uzastopce 10 loših odluka - biće posledica.

« Poslednja izmena: Oktobar 22, 2023, 09:13:11 posle podne od strane Argon »

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #21 poslato: Oktobar 22, 2023, 05:54:59 posle podne »
Sto se subvencija tiče, evo u Nemačkoj se ukidaju..kriza, šta ćeš... A ako ne mogu Nemci, kako možemo mi ?
pa i mi smo ukinuli, ovo je zadnji mesec da moze da se traze subvencije i kraj nema vise ni kod nas...

to je u celoj evropi bio kratkotrajni bust samo ... ne znam zasto, ali realno sto ne bih uzeo 2k5 ako vec daju... ako su davali taksistima 8k i kojekakvima kakve gluposti, ja necu se odreknem mog dela nece me prevare :D

Drugo, zasto bi država subvencionirala luksuz uopše mi nije jasno.

nije svaki hibrid luksuz... ako sam ja shvatio dobro ove subvencije nisu bile samo za nova kola mada moguce da gresim

Ajd kad subvencioniše ugradnju PVC stolarije to je ok, ili natalitet, dugoročno se isplati. Ili poljoprivredu, i to se dugoročno isplati.
absolutno se slazem... mada i to kada subvencionises kako treba (kao npr us svedskoj) a ne kako su to ovi nasi uradili pa ako uzmes subvenciju mora radis kod njihjovih majstora koji su taman toliko skuplji od ostalih :(

Nadam se da ljudi znaju da mi nemamo proizvodnju e-automobila u Srbiji.
fiat 500 elektricni je trebalo da se pravi ovde kod nas ali je iz nekog razloga to pomereno negde u cesku lli tako nesto... zasto -nemam pojma .. mada sve informacije koje imam oko fijata je da oni vec 20 godina ne zele da su u srbiji i da su tu samo zato sto im je bilo full sve bedza, cim je istekao bedza period bili su u fazonu ili da se produzi bedza period ili odlaze... no to su vise/manje kuloarske price ne znam sta je istina ... sam 500 elektricni je izmedju sladak i smesan ... sigurnosno je go..no, ali je zanimljiv za voznju kazu ovi koji se razumeju

Dakle, mi da subvencionišemo luksuz da bi neke strane firme proizvodjači zaradjivali kod nas??... zašto , zbog čega...ne razumem, ko to još radi..?
pa cela evropa je subvencionisala SVE hibride tako da su oni uradili istu stvar, hrvati imaju svog proizvodjaca a VW im je uzeo 100% subvencija (kazu da je bilo namesteno), mnogi nemaju proizvodnju automobila pa su subvencionisali ... kao sto rekoh na pocetku ideja promovisanja elektricnih automobila je realno skrivena agenda promovisanja pametnih automobila i to je sigurna informacija sa previse ozbiljnih izvora ... ono sto meni nije jasno je zasto se krije pravi razlog zasto se ne ide direktno sa guranjem pametnih automobila...

ekologija svakako sa tim nema absolutno nikakve veze, posebno ne u srbistanu, to je bar svima jasno :D

Druga demagodija slična prvoj glasi, besplatno punjenje automobila :) To je nešto što će po meni jako brzo da odleprsa u proslost. Pa kada je to izvinite postojao besplatan ručak..?
To moze da traje dok je takvih vozila malo. Pa zamislite da ste vlasnik besplatih pumpi i da vam se formira red svako jutro pored svakog punjača...Ko će bre to da plati..:)
...Tu je tek teško dati dati smislen odgovor.

suvise je dugotrajno punjenje da bi se formirao red, nece to niko da ceka :D
N mesta sa punjacem uvek moze da postoji bez obzira koliko je automobila, sada je to "znacajno" jer su ta mesta uvek slobodna, "sutra" to nece biti bitno jer ce ta mesta uvek biti popunjena i neces racunati na njih...

isto mozes da kazes i "besplatan parking" - zasto bi ti bilo ko dao besplatan parking, a eno opet ga daju, do duse vec su krenuli razni TC da ukidaju pa imas samo sat vremena besplatnog parkinga posle toga placas, ili imas besplatan parking ako potrosis vise od xyz para u TC-u i slicno .. ti ces privlaciti klijente kako znas i umes, besplatno punjenje u TC-ovima je samo jedan od nacina privlacenja kupaca nista drugo realno nema veze sa ovom pricom :D ... a u zemljama poput norveske koje imaju visak struje i koje imaju tu neki eko agendu i svo sto rade je u korist te eko agende oni zele da ukinu sus automobile kompletno ali to je par zemalja na svetu, opet nebitno za ovu pricu

Drugo cena punjenja automobila će rasti čim država krene i tu da se ugradjuje.
Pa ne misli valjda neko da će se država odreći akciza koje danas postoje na gorivo..!? Ni na plin isprva nije bilo akciza... pa eto čim se malo omasovilo, opaa evo ga.. :thefinger:
dokle god budes mogao da ga punis kod kuce drzava ga je popusila tu ...
elektro (ne bas hibridi) prave tu veliku disrapciju sto se drzave tice, realno akcize i registracija gde drzava lapa velike pare "navodno za odrzavanje putne infrastrukture" padaju u vodu jer kalkulacija po kolicini goriva i kubikazi motora vs habanje puteva vise ne radi posao tako da ce morati da osmisle novi nacin za naplatu haraca i to ce se sigurno desiti sa povecanjem % elektro automobila na ulici.... ja mislim (tj 100% sam siguran) da to nece biti kroz struju / punjenje vec da ce iskljucivo biti kroz registraciju i da ce sve ono sto su prosecno do sada uzimali u akcizama+registraciji sada prebaciti na registraciju ... tako da ako je meni registracija 400eur  i ako trosim 100eur corbe mesecno to je cca 1250eur godisnje drzavi, znaci dicice mi registraciju na 1300eur i to je to .. ja ocekujem da ce to tako biti reseno .. deo drzavi na godisnjem nivou ostaje u proseku isti (realno ko je trosio 50eur mesecno corbe placace godisnje vise nego do sada ko je trosio 300eur corbe mesecno placace manje ali ..)... visoka cena godisnje registracije automobila dovodi do toga da je posedovanje automobila ozbiljan luksuz i rentiranje automobila postaje realna alternativa sto dovodi korak blize flotama raznih organizacija koje uskoro postaju bezpilotne  te u tom trenutku vise ni nemas zelju da posedujes automobil vec ti je ok da ga pozoves na ulici on dodje, odveze te i ode ...
to je ekipa koja igra 50 godina unapred igru, 100 godina, generaciske promene, ne ko ovi nasi od juce do danas... tako da svaki taj njihov potez treba gledati na duze staze, ne na kratko jer na kratko cesto nema nikakvog smisla

Razvoj baterija? Pa one su se sasvim uredno razvijale i pre upotrebe na e-vozilima.
silno gresis, siiiilno :D
apple sa iphone je napravi prvu revoluciju baterija (nije ih apple razvijao ali je napravio prvu ozbiljnu potrebu) i posle toga automoibili su napravili drugu revoluciju baterija .. bez ta dva pokretaca baterije su se razvijale extremno sporo jer je u njihov razvoj ulagano 1000x manje para (manje od 0.1% godisnje u odnosu na danasnji budzet). to ne znaci da se sada razvijaju 1000x brze, postoje tu ozbiljni limiti ali sa 1000x vecim budzetima mnogo je razvoj ozbiljniji i posmatraju se mogucnosti koje su ranije bile suvise skupe za testiranje...

Zapravo od pojave e-automobila nije se nista revolucionarno desilo u tom pogledu.
mislim da nisi u toku sa baterijama zadnje 2 godine :D gresis silno

Što se tiče opaske da će proizv.struje povećavati kako se broj e-automobila bude povećavao...hm..eh, tu je tek nastao problem, naspram koga sve dosada rečeno zvuči tek kao dečiji vrtić...

jos nije bila situacija da je potraznja bila veca od ponude na godisnjem proseku .. kako sa razvijaju fabrike, kako raste potraznja tako se dodaju izvori... pitanje koje ce resenje biti kada se potraznja ponovo poveca (ja volim nuklearne elektrane licno samo da ih ne vode politicari) i da li ce svaka drzava moci za sebe ili ce morati da uvoze .. sta ce biti izvori (eno francuzi deluje da ce izgubiti pristup jeftinom uranijumu tako da pitanje koja ce cena biti njihove struje iz nuklearki) ... ali ne verujem da ce to biti problem u bilo kom trenutku

U Nemačkoj npr ukinute su sve nuklearne elektrane za proizvodnje el. energije iz ekoloških razloga (sindrom Fukošima). Zatim su ukinute sve/ili skoro sve, elektrane na ugalj (opet iz ekoških razloga),
a prednost je data Elektranama na plin, jer su one ekološki prihvatljive.
Medjutim plin su sami sebi precvikali  :facepalm: , a proizvodnja na tečni plin im se ne isplati jer se ispostavilo da je preskup, tako da i od toga tanka fajda.
To ih nije omelo da sami sebi čestitaju kako su uspeli da se otrgnu od plina nekih mrskih država te da su golem posao završili za gradjane EU.
pa vidi, ista ta nemacka moze sutra da odluci da vrati nuklearke ako ne zeli da zavisi od struje iz francuske, sa druge strane francuzi spustaju cenu svoje struje iz nuklearki da bi je prodavali drugima i obeshrabrivali druge da prave svoje... svaka ta odluka se po potrebi promeni ... da ne pricam da i dalje postoji realna sansa za rat u evropi posle koga se sve to mnogo lako izregulise, da ne kazem da je dovoljno sada da izregulisu ukrainu i od nje naprave deponiju koju su hteli da prave u srbiji jer kada imas unistenu zaduzenu zemlju to je tvoja prcija moz radis sta oces... tako a ce npr secnu deo za svoju proizvodnju hrane, secnu deo za otpad i ostalo nasele viskom neradnika koje su uvezli ovih 10tak godina

A vetro parkovi na koje su date milijarde podbacuju zadnjih ˝nekoliko godina˝, jer vetar ili nije duvao onoliko koliko su oni planirali ili je duvao na način na koji oni nisu očekivali.
AFAIK problem sa vetroparkovima nema veze sa planiranim duvanjem vetra vec sa kvalitetom glavnog lagera na propeleru, ako je jak i tezak traje ali je efikasnost mala, ako je lagan i efikasan raspadne se pre planiranih 20 godina exploatacije ili tako neka prica, no stvarno se u vetroparkove ne razumem ni malo, imamo mi ovde @oldtimer-a koji o tome moze da napise roman :D covek je strucnjak za te stvari :D

Naravno u Aziji , Americi i drugde po svetu ni najmanje ne žure sa ovakvim ishitrenim odlukama.

pa u aziji je proliferacija elektricnih automobila ogromna, proizvodnja sus automobila je gotovo stala, sve su ili hibridi ili elekticni automobili... prodaja sus automobila u kini gotovo da ne postoji ... ima vise od 50 proizvodjaca elektricnih automobila i svi su do jaja, jedino se ne prodaju van kine, jer patenti :D :D :D ... kinezi ne sljive 2% medjunarodne zakone i pokupise sve od svih i koriste kod sebe i zabole ih :)

Ali prosto je... ako napraviš uzastopce 10 loših odluka - biće posledica.
pa EU za sada vode birokrate koji su debili, ja sve ovo gledam kroz proizvodjace automobila, ne kroz EU biroklratiju, proizvodjaci znaju tacno sta rade i koji im je plan narednih 50-60 godina a EU birokrate tu samo rade sta im plate da rade... i zato kazem da izvor struje nije problem jer ako struje bude trebalo struje ce biti i ti isti EU birokrate ce reci "ma ugalj je u stvari do jaja" ili "nuclear is safe" ili stagod i napravice izvore potrebne onima koji ih placaju

sto se mene tice pored hidro, nuklearne su ubedljivo najbolje, jedini sistem koji prati sav ulaz i izlaz, koji ima ozbiljne sigurnosne procedure, testove, provere... shit happens svakako, i desavace se, ali koliko je ljudi izginulo u srbiji na blatu, koliko je zivotne sredine unisteno havarijama, koliko se zivotne sredine 24/7 unistava spaljivanjem tog blata, koliko je najkvalitetnije obradive zemlje spaljeno? to moze da se poredi bez problema sa nekom fukusimom, samo fukusimu nisu mogli da sakriju a ovo pokusavaju
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Argon

  • Gost
Odg: prezivesmo
« Odgovor #22 poslato: Oktobar 24, 2023, 05:24:30 posle podne »
@ Arhi

Naši su počeli da davaju subvencije zato sto je EU tako rekla, a i prestace kada EU to kaže.

Kinezi prave sve ono što može da se proda, po pravilu ne ulazeći previše duboko u minorna pitanja...Ekologija im je uzgred na 427-om mestu.
Drugo osetili su šansu. Pošto godinama nisu mogli da se pariraju fabrikama koje proizvode automobile SUS, promena tehnologije je bila njihova nova prilika.
Slično kao što je Sony osetio svoju šansu sa pojavom MILC fotoaparata, pa od minornog igrača sada je na drugom mestu sa veoma dobrim daljim tendencijama.

Ali opet ne lezi vraže...posto to Kinezi rade sada ozbiljno dobro i uz mnogo nižu cenu nego fabrike u EU, u EU se spremaju da im uvedu carine da bi zaštitile svoje proizvodjače.
Tako da ćemo opet i mi to morati učiniti, i ako nam nije u interesu.
Na kraju, svi ćemo plaćati uz skuplje energente i skuplje automobile. A zašto i zbog čega-Bog te pita...

Što se tiče vetro parkova, njihov problem je nepredvidljivost. Hidro elektrane se toga spasavaju stvaranjem akumulacija. Vetro i Solar elektrane nemaju mogućnost akumulacije, i zato nikada nisu bile previše sretno rešenje.Pogotovo ne kao masovan ili dominantan vid proizvodnje. Pojedinačno gde je to opravdano rešenje, tu da.

Jer, ko to može znati koliko će vetra duvati i kojom brzinom.. A za vetro parkove je nužno baš to, vetar i to onaj koji duva odredjenom brzinom.  :dontknow:
A garancija za to nema, jer je to nepredvidljivo.
Ali je predvidljivo bilo to da je to nepredvidljivo, i o tome je trebalo razmisliti pre nego što su se stukle tolike milijarde. Glupo je po meni sad za to kriviti treće države.

A glupost ima tendenciju i da povremeno avanzuje.
Trenutno se stvara kritična masa onih koji tvrde da im plin zapravo i ne treba, pa je zapravo dobro sto je on precvikan i skup. Grejaće se kažu na toplotne pumpe i time dodatno spasiti planetu zemlju od zagadjenja.
A onda je opet neko iz struke pitao ˝ima li medju vama neko u vinklu˝ jer su za takav zaokret potrebne em silne milijarde, em pritom oni u USA (a pogotovo oni u Kini) izbace vise čadji i pepela za jedan dan, nego sto bi se na ovaj način uštedelo za celu godinu.

Sve u svemu mala korist a problema i troškova koliko oš´.

Mislim da se razumemo nisam ja protiv ekologije, baš naprotiv.. Ali ne mogu svima sada da skoče troškovi 4x, da bi se na brzinu došlo do toga.
Prosto to mora da ide svojim tempom onoliko koliko to omogućava trenutni tehnološki razvoj.
« Poslednja izmena: Oktobar 24, 2023, 07:02:12 posle podne od strane Argon »

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #23 poslato: Oktobar 24, 2023, 10:15:01 posle podne »
Naši su počeli da davaju subvencije zato sto je EU tako rekla, a i prestace kada EU to kaže.

ko sto rekoh od prvog vise nema

a to ko im govori, dal im kazu iz usa ili iz eu ne mi mnogo bitno, svakako nasi nista sami ne odlucuju vec 30+ godina

Kinezi ...

kinezi mogu naprave sve, odavno, vise nisu ni jeftini... 15e/h je ok plata tamo za obicnog (nekvalifikovanog) radnika

Ali opet ne lezi vraže...posto to Kinezi rade sada ozbiljno dobro i uz mnogo nižu cenu nego fabrike u EU, u EU se spremaju da im uvedu carine da bi zaštitile svoje proizvodjače.
Tako da ćemo opet i mi to morati učiniti, i ako nam nije u interesu.
Na kraju, svi ćemo plaćati uz skuplje energente i skuplje automobile. A zašto i zbog čega-Bog te pita...

kinezi nemaju uopste zelju da izlaze van kine sto se kola tice

Što se tiče vetro parkova, njihov problem je nepredvidljivost. Hidro elektrane se toga spasavaju stvaranjem akumulacija. Vetro i Solar elektrane nemaju mogućnost akumulacije, i zato nikada nisu bile previše sretno rešenje.Pogotovo ne kao masovan ili dominantan vid proizvodnje. Pojedinačno gde je to opravdano rešenje, tu da.

postoji mnogo mesta gde UVEK duva pa opet tu ima nekih problema, nemam pojma, oldie to zna u dusu ja sa vetrenjacama znam ta opsta mesta samo

na akumulaciji se radi, postoji nekoliko ozbiljnih projekata sa gumenim balonima pod vodom, betonskim vagonima na brdu ...

Mislim da se razumemo nisam ja protiv ekologije, baš naprotiv.. Ali ne mogu svima sada da skoče troškovi 4x, da bi se na brzinu došlo do toga.

opet, nema elektroauto nikakve veze sa ekologijom :D ... ekologija je samo jedan popularan aspekt price oko njih ali na dobar dan nemaju veze sa ekologijom ... po zakonu je bilo da se racuna "ekoloski" koliko je co2 emisija ali ne samo u voznji nego pravljenje + voznja i tu su ev gori od sus automobila pa su "proizvodni" deo suspendovali na godinu dana, pa na 3 godine, pa na 5 godina i ove godine su skroz ukinuli tu klauzulu, jer kad se racuna proizvodnja plus exploatacija ev izadje na vise co2 nego sus ... nego se ekologija samo koristi za reklamu nista drugo ... sto rece neki amer poznati "kada bi morali minerale za baterije da kopamo kod nas nikada nam ne bi palo na pamet da koristimo bilo sta na baterije, to je opasan, otrovan, prljav i jako ekoloski los sistem" ali je totalno cool da pojebemo ekosistem u namibiji i nigeru, vozamo kola po evropi, i onda vratimo te baterije nazad u keniju...
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu