Autor Tema: prezivesmo  (Pročitano 4977 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže pericha

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #2 poslato: Oktobar 12, 2023, 01:51:23 pre podne »
to desno iza stuba na slici smo ja i moje mladje dete .. u tom trenutku starije dete i zena su vec u urentnom, ja sam sacekao da dodje slep da odvezem kola sa licinog mesta i da sacekam babu da cuva mladje dete, onda sam otisao da trazim gde mi je starije dete jer su ga debili srpskog zdravstva iz UC poslali "negde" pa sam ga nasao golog gladnog i zednog u institutu za majku i dete, bez pratnje (10g dete), bez da je doktorki palo na pamet da javi majci ili meni gde je dete, bez da detetu koje 4 sata govori da je gladno i zedno da casu vode i kiflu.... ja ga uzimam tako golog ubacujem u taksi, vodim kuci da ga baba cuva i vracam se ja u UC da bi do 3 ujutro tamo zavrsio sve preglede ... sve u svemu svi smo zivi, mega ugruvani, u modricama, poderotinama, posekotinama, ubojima, nateceni, tesko hodamo, tesko disemo i slicno ali navodno nema unutrasnjih povreda i trajnih posledica (supruga ce sutra kod privatnika da ipak proverimo to kako treba, ja verovatno sledece nedelje) ... kola totalna steta (narucio sam novi x-trail e-power juce u LF-u, ovaj mi je spasao zivot i meni i porodici kapiram zasluzuju da kupim opet isti, tj. noviji model) videcemo kakvu crkavicu ce osiguranje isplatiti (koliko cujem, smesnu, no time ce advokati da se bave), drzava je podigla tuzbu protiv vozaca maseratija levantea koji nas je zabo u punoj brzini bez kocenja preko 90km/h (kako kazu panduri) direkt (umesto da skrene kako put skrece desno nastavio pravo presao punu usao u nasu traku i zabo nas, verovatno tuka gledala u telefon, kucala poruke umesto da gleda u put, nemam pojma) i oduzela im je auto (dal trajno dal dok ne plate potrebno mito i korupciju, i to me zabole) ... sve u svemu igranka .. steta materijalna, psiholoska i svaka druga, neverovatna... no zivi smo, idemo dalje
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže Argon

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 2694
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #3 poslato: Oktobar 12, 2023, 02:08:52 pre podne »
o naopako..nisam ispočetka skapirao o čemu se radi...
Ja rekoh Arhi zaboravio da pošalje fotografije ili greškom postavio novinski članak.. Ustvar manje-više ništa mi i nije bilo jasno...

Najvažnija je glava na ramenima, a ako planiraš da ideš na detaljnu kontrolu tek sledeće nedelje, ne znam šta bih ti rekao..
Generalno bolje ikad nego nikad, ali imam osećaj da je to najbolje uraditi odmah.

Pa bar da deca nisu bila u kolima, nego kao za inat..uh...

Što se štete tiče mislim da mora niti nadoknadjena... Ali oko budeš uzimao to što si planirao obavezno recenziju jednu da ovde napišeš...i meni je taj najozbiljniji kandidat.
« Poslednja izmena: Oktobar 12, 2023, 02:10:29 pre podne od strane Argon »
Sony a6400  Samyang AF 12mm f2 , Sony 16-50 f3.5-5.6 , Sony 85 f1.8

Van mreže zook

  • Iskusni član
  • ***
  • Poruke: 437
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #4 poslato: Oktobar 12, 2023, 09:59:04 pre podne »
ово је горе код старачког дома... јбг... у задње време толико је идиота за воланом да постаје лутрија хоће ли те неко закачити...  Слажем се са Аргоном прегледај се што пре није на одмет...

Van mreže oldtimer

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 3050
  • Pol: Muškarac
  • Oldtimer
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #5 poslato: Oktobar 12, 2023, 11:21:58 pre podne »
Архи драги пријатељу, само кад сте добро! Код таквих брзина а да сте имали лошија кола...не смем ни да мислим. Надам се да ће тог идиота закон да стигне, мада више у законе ове напаћене земље не верујем. Лечите ране и цените живот још више, хвала добром Боогу да је све у реду са свима Вама.

Van mreže oldtimer

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 3050
  • Pol: Muškarac
  • Oldtimer
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #6 poslato: Oktobar 12, 2023, 11:25:07 pre podne »
Архи и тужите краву обавезно, нека адвокати раде свој посао. Одштету тражите ало има за ламборџини, има и за људе коеј гази тим ламборџинијем. Ух како сам љут на све ово што нас окружује!

Van mreže pericha

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #7 poslato: Oktobar 12, 2023, 06:15:26 posle podne »
UHHHH, šta da kažem - gadno  :(
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #8 poslato: Oktobar 13, 2023, 01:25:52 posle podne »
za sada cekamo da policija posalje potrebne izvestaje osiguranju da bi odatle advokati nastavili ... ja cu morati da cekam ponedeljak, supruga bila na dodatnim pregledima vec (nasli neko naprsluce kosti ruke i slicno, nista strasno ali objasnjava zasto je i dalje boli) deca su dobro fizicki (za ostalo ce vreme pokazati) ... ma idemo dalje .. a za auto narucio sam ovo: https://konfigurator.nissan.rs/cnfg/9V6E89 sada cekamo drzava da odobri 2500eur subvenciju pa cemo da ga preuzmemo ... kapiram ceka se subvencija oko mesec dana, mozda bude koji dan ranije ... auto je vrh potpuni, vozi na struju a motor puni bateriju tako da sipas benzin i vozis, motor na benzin radi uvek u idealnim / optimalnim uslovima tako da je potrosnja mala, baterija kupi energiju kocenja, cuda muda ... po gradu trosi ispod 4, na autoputu zavisi koliko ga gazis od 6 do 8 ... do jaja je, koliko vidim vrlo slican kao moj unisteni, sitne izmene na bolje unutra ... videcemo za sada  je wow
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže Argon

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 2694
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #9 poslato: Oktobar 13, 2023, 02:37:57 posle podne »
Nekako se nadam da ce sve to biti u redu, bar sto se vas tice..

A sto se tice auta, ja sam generalno skeptican prema baterijama..
Sve je to ok dok je novo.
A sta kad bude polovno. Kome to posle prodati ako neko sracuna da ce baterije da ga kostaju vise nego taj polovan auto. O tome niko ne govori. Po netu ima masa snimaka gde ljudi u revoltu unistavaju svoj auto, jer niti se njima isplati da kupuju nove baterije, niti neko drugi hoce u takvom stanju da kupo taj auto.
Koliko ja vidim, ide se na to da se unisti trziste polovnih automobila, pa da ti kad izgustiras jedan kupujes odmah nov auto, bez da prodas stari.
Doduse, ako si beskonacno u mogucnosti da to cinis..EU besomucno forsira e-automobile i ako skeptika ima cak i medu proizvodjacima automobila. Direktor Tojote npr. otvoreno za sebe kaze da je skeptik, a on nije makar ko...
U EU zasada vedri i oblaci ista ona "zelena" ekipa koja zatvara nuklearke, termo elektrane i otvara nerentabilne vetro parkove, koje neretko izda i vetar koji nekad duva, a nekad ne duva onako kako bi oni hteli, pa sad muke sa el.strujom.
Dakle ovde se prica vise okrece oko ideologije, i to "zelene, a ne na proceni trenutno dostupne tehnologije i realnosti planete zemlje.
Kada se svemu tome doda da su sami sebi precvikali jeftin plin da bi kupovali upola skuplji, slika koja se dobije je kompletna.
Bilo je i fantasticnijih predloga koji srecom zasad nisu usvojeni, ali ne znaci da vremenom nece.
Kad sve to sagledam, iskreno ja bi najradije opet uzeo dizel, jer u ovu celu ekipu nemam poverenja uopste...ako ga pametnjakovici ne ukinu, a prete da hoce.

Aj ti sad budi pametan...
« Poslednja izmena: Oktobar 13, 2023, 02:54:52 posle podne od strane Argon »
Sony a6400  Samyang AF 12mm f2 , Sony 16-50 f3.5-5.6 , Sony 85 f1.8

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #10 poslato: Oktobar 13, 2023, 03:13:24 posle podne »
A sto se tice auta, ja sam generalno skeptican prema baterijama..
Sve je to ok dok je novo.
A sta kad bude polovno. Kome to posle prodati ako neko sracuna da ce baterije da ga kostaju vise nego taj polovan auto. O tome niko ne govori. Po netu ima masa snimaka gde ljudi u revoltu unistavaju svoj auto, jer niti se njima isplati da kupuju nove baterije, niti neko drugi hoce u takvom stanju da kupo taj auto.

ovde je baterija nebitna, to je malecna 1.7kwh baterija, jeftina, ako treba da se zameni ne kosta nsita, ko mali servis :D, zato sto on bateriju koristi samo kao bafer izmedju motora i motora, da reciklira energiju kocenja i slicno tako da je baterija zato mala i jeftina .... e-power je trenutno jedini hibrid koji tako radi, imas full benefite voznje na struju a nijedan problem :)

a inace sto se tice te price o baterijama nisi u pravu... ovi sto hoce da se roknu i unistavaju automobile - to je jako mali procenat koji je dobio neispravno vozilo, nesto je crklo, fizicki slomljeno i tu bi sada trebalo zameniti tu veliku skupu bateriju koja nije planirana da se menja i auto je za unistavanje, to jeste problem ali to je promil korisnika... normalno baterija na autu koji je presao 500k km je na 70-80% kapaciteta sto je i dalje dovoljno za normalan rad, znaci nije ti vise autonomija 400km nego 300km ... to je i dalje ok ... realno baterije traju koliko je i zivotni vek tog automobila, kada baterija vise nije upotrebljiva nije ni sasija...

u medjuvremenu se pojavilo i trziste za te automobile koji su fizicki osteceni ili imaju neispravne baterije i moze da se izvuce preko 90% vrednosti bez vecih problema ako zivis u nekoj od razvijenijih zemalja tako da ostecene tesline baterije mogu se prodaju za preko 70% vrednosti novih npr.. ali u usa, ako si u srbiji realno nemas kome da prodas...

ono sto je tu veliki problem je sta sa tim automobilima na kraju zivotnog veka, znaci kada to vise nije za voznju, oni sto su to kupili njima je to odradilo posao i ok je da odbace to kao smece ali gde sa tim smecem, trenutno je reciklaza jako slaba no radi se na tome da se poveca znacajno %

Koliko ja vidim, ide se na to da se unisti trziste polovnih automobila, pa da ti kad izgustiras jedan kupujes odmah nov auto, bez da prodas stari.

jok :D ... ja slucajno imam neke veze sa tim pa pa imam neku ideju :D ... ooyyo.com je npr delom moje cedo a to je najjaci pretrazivac polovnih kola na svetu a arra (automobile revue - najstariji casopis o kolima u evropi od 1902 godine) mi je jedan od glavnih klijenata danas ... nije poenta da se unisti trziste polovnih automobila, poenta je da se unisti trziste vlasnickih automobila kompletno. sa postojecom infrastrukturom ti mozes da imas do 100x vise automobila na ulici, da nemas guzvu uopste, kompletno da resis probleme sa guzvama i brzinom transporta od A do B bez da i malo skratis komoditet - dakle i dalje da svako bude sam u svom autu.... ali sta je fora, nema vozaca, da bi to moglo auta moraju sama da se voze, ti ako ti se vozi, kao danas sto mozes da odes na hipodrom da jases tako ces moci da odes na pistu da vozis auto, a u saobracaju samo selfdriving automobili.... onog trenutka ako ti ne mozes sam da ga vozis bole te uvo i da ga posedujes i samim tim nemas vise vlasnicka vozila vec ima flote prevoznika na koje se ti "pretplatis" i koji te voze, otvoris app na telefonu kazes ocu prevoz, dodje ti auto, sednes kazes de ces, on te odveze, izadjes i on ode gde god da ceka sledeci poziv...
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže pericha

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #11 poslato: Oktobar 14, 2023, 07:21:27 posle podne »
Slažem se Arhi ovo za vlasničke automobile. Takvu informaciju imam i ja od jednog dela ljudi koji kroje automobilsku budućnost.
Malo mi je žao, ali dok se dođe do toga baš masovno, verujem da mi vožnja neće biti prioritet u životu.

A taj princip rada je kao kod dizel lokomotiva ako ne grešim?
Ja sam se još davno pitao da li je taj način efikasniji od klasičnog prenosa.

@Argon
Da, teško je svim situacijama zameniti dizel.
Posle nekoliko stotina hiljada km na dizelu uglavnom, ovih dana prelazim na Plug In Hibrid pa ćemo videti.   
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #12 poslato: Oktobar 15, 2023, 01:10:54 pre podne »
Slažem se Arhi ovo za vlasničke automobile. Takvu informaciju imam i ja od jednog dela ljudi koji kroje automobilsku budućnost.
Malo mi je žao, ali dok se dođe do toga baš masovno, verujem da mi vožnja neće biti prioritet u životu.

pa kada su automobili trebali da zamene konje svi su pricali da vole da jasu, da vole svoje konje, da je nemoguce da cela infrastruktura vezana za konje (kovaci, stanice za odmor, zamenu, hranu, ciscenje govana..) nestane preko noci etc etc.... pa zamenise konje preko noci automobilima a konje sada jases na hipodromu ako ti je bas do toga .. ista prica sa prelaskom na samovozeca kola..

A taj princip rada je kao kod dizel lokomotiva ako ne grešim?
Ja sam se još davno pitao da li je taj način efikasniji od klasičnog prenosa.
lokomotive koriste elektricne motore zato sto su mnogo laksi za kontrolu pri malim brzinama, imaju veci torque, bolju kontrolu (klizanje i slicno) i ne zahtevaju kvacilo koje u slucaju voza prilicno nema smisla :D ...

u slucaju e-power sistema koji jako lici na lokomotivu ima pored te prednosti da je pogon iskljucivo na struju (nije kao kod hibrida da oba motora imaju prenos na tockove), nema kvacila i slicno, to sto postoji baterija koja moze da preuzme energiju kocenja (te je gradska voznja znacajno ekonomicnija jer svako kocenje vraca energiju u bateriju) i sto u odnosu na motor koji bi klasicno terao auto koji ima veliki raspon RPM + kvacilo te motor nekad radi u optimalnom rezimu a nekad u ekstremima gde jako nije optimalna potrosnja (moderni motori to resavaju dinamicnim cilindrima, specificnim algoritmima za ubrizgavanje cudima mudima ali i dalje to nije idealno) u ovom slucaju benzinski motor radi non stop u idealnom rezimu rada i najmanjoj mogucoj potrosnji... samim tim em motor duze traje jer nije izlozen nikakvim extremnim naporima em je jednostavniji ceo sklop (nema kvacila za pocetak) em je potrosnja manja

Posle nekoliko stotina hiljada km na dizelu uglavnom, ovih dana prelazim na Plug In Hibrid pa ćemo videti.

razmisli o e-power po meni je mnogo bolje od plugin hibrid :D ... realno, po meni, pluigin hibrid je zastareo koncept, treba ici ili na e-power (za sada ga mislim ima samo. nissan) ili na full hibrid
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #13 poslato: Oktobar 15, 2023, 01:14:51 pre podne »
cisto kao info ja znam motore u agregatima koji rade neprekidno (24/7) vec 30-40 godina i samo se povremeno gase na po par sati za neko redovno odrzavanjhe jednom u 2 godine ... samo dodajes corbu i pevas ... vojni agregati koji imaju po 90-100,000 randnih sati imas da kupis rade i dalje, pale iz prve...
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže pericha

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #14 poslato: Oktobar 15, 2023, 09:21:25 posle podne »
Meni Plug In hibrid završava priču, bar kako sada stvari stoje.
Punim ga u garaži i vozim po gradu samo na struju, kao da je EV.
Ioanko relativno malo prelazim.
Van grada svakako mora da se troši gorivo u bilo kojoj varijanti bez baterije velikog kapaciteta ;(
« Poslednja izmena: Oktobar 15, 2023, 09:23:10 posle podne od strane pericha »
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže lecko

  • Iskusni član
  • ***
  • Poruke: 318
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #15 poslato: Oktobar 17, 2023, 08:29:51 posle podne »
Arhi, sada tek vidim šta se desilo. Najvažnije je da ste svi dobro i želim vam svima brz oporavak i deci da prebrode te traume.
A izbor auta - svaka čast....  ;)

Van mreže Argon

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 2694
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #16 poslato: Oktobar 17, 2023, 11:36:11 posle podne »
@ Arhi

Generalno raduje me ako je sve ovako kako si napisao u vezi baterija, bar što se tiče trajnosti.
 Na običnoj šrafilici npr. litijum jonske baterije posle 5-6 god intenzivne upotrebe obično su zrele za zamenu (prosto otkažu). Nažalost sa baterijama u automobilu nemam ličnog iskustva niti znam nekog ko ga ima.
Ipak trajnost baterija je samo jedna problematika. Druga je recimo cena.
Automobile na baterije morate platiti bar 20-30% skuplje, a takodje i punjenje na autoputu je oko 20% skuplje.
Običnom čoveku kome je i inče sve skupo, ne znam samo za koji će još i ovaj trošak.

Treće, kada bi neko nekim magičnim štapićem sve automobile sa unutrašnjim sagorevanjem besplatno pretvorio u električne, ne bi bilo dovoljno struje za takav prelaz.
El. sistem ni jedne države na svetu to ne bi to mogao da podnese. Bar tako tvrde oni koji bistre ovu problematiku, pa im valjda treba verovati.

Četvrto, kad se zna kako se proizvodi litijum, pa i el.energija uopšte, postavlja se pitanje da li je tu u konačnoj sumi količina zagadjenja veća ili manja.

Peto, tu je još i pitanje autonomije koje je u proseku negde oko 300-350km...i tako... pitanje stiže pitanje.

Šta znam, po meni sve je ovo trebalo da sačeka neku sledeću generaciju baterija.
Litijum jonske baterije su donele nesumnjivo veliki napredak, ali nije to (opet po meni), još dostiglo taj neki tehnološki nivo koji je potreban za rešavanje ovako krupnih stvari.
Cela stvar zapravo odaje utisak da je jako napregnuta.

Ali dobro... Argonsko mišljenje je vrv. važno baš kao i onaj slupan branik na tvojim kolima...

Idemo dalje, šta je tu je...
« Poslednja izmena: Oktobar 18, 2023, 10:55:33 posle podne od strane Argon »
Sony a6400  Samyang AF 12mm f2 , Sony 16-50 f3.5-5.6 , Sony 85 f1.8

Van mreže pericha

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • Imam problem za svako rešenje ;)
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #17 poslato: Oktobar 18, 2023, 07:48:13 posle podne »
@Argon
Slažem se.
Nije još vreme da svi vozimo samo na struju.
Canon  EOS 500D                                         
Canon EF 35mm f/2                                      Opteka 420-800mm HD2        
Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM                       Opteka 6.5mm f/3.5 Circular Fisheye
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM               Nissin Di866 Mark II

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #18 poslato: Oktobar 18, 2023, 11:46:59 posle podne »
Generalno raduje me ako je sve ovako kako si napisao u vezi baterija, bar što se tiče trajnosti.

pa za sada iskustvo pokazuje da je tako, specifikacija proizvodjaca pokazuje da je tako .. jbg ja nemam licno iskustvo da mogu da kazem sigurno je tako ali ovo su izvori kojima verujem, npr burazerov auto posle 5 godina (ili ima vec 6) ima preko 95% originalnog kapaciteta a vozi ga svaki dan, beograd, slankamen, beska, ledine, centar, drkanje po centru, provodi svaki dan min 5h u tim kolima e sad jbg to nije 10 ili 20 godina, to je tek 5 godina no .. auto za 5 godina nije video servis

Na običnoj šrafilici npr. litijum jonske baterije posle 5-6 god intenzivne upotrebe obično su zrele za zamenu (prosto otkažu).
velika razlika u kvalitetu ... za pocetak pogledaj ovako, liio baterija na bosch minijaturnoj srafilici radi vec 5 godina i mozda je izgubila 5% kapaciteta, radi ko prvi dan, sa druge strane vrlo slicna baterije od "lidl" srafilice posle godinu dana nema ni 50% kapaciteta i sto je mnogo gore nema ni 30% max struje koju moze da da iliti za srafilicu je kanta, moze da se iskoristi za neku lampu i slicno ... makita 18V baterija (blower, usisivac, jos neke spravice) posle 3 godine i dalje preko 95% originalnog kapaciteta (a koristi se non stop) dok einhell baterija (4x jeftinija pa ih koristim u makita spravama sa adapterom) posle godinu dana - kanta ... tako da, ocigledno ima baterija i baterija :D
dodatno, visoka temperatura znacajno unistava baterije, ja upalim blower i baterija se ozbiljno ugreje, nije za drzanje rukom, ili elektricne grabulje, ne mozes pipnes bateriju rukom, i to def smanjujne trajanje ... ako pogledas baterije u kolima, imaju ozbiljno (uglavnom vodeno) hladjenje ... etc etc .. tako da napravili su ih da traju :) ... a realno ako moze makita ili bosch da napravi bateriju koja traje sto ne bi tesla ili toyota ili ...


Druga je recimo cena.
Automobile na baterije morate platiti bar 20-30% skuplje, a takodje i punjenje na autoputu je oko 20% skuplje.
pa sad, pitanje opet .. cena, evo nasa drzava, koja je jedna od najgorih na svetu, ti za hibrid daje 2500eur subvenciju, to otprilike pokriva razliku u ceni hibrida u odnosu na obican auto, norvezani su davali 15keur subvencije, mnoge evropske zemlje 8 do 12k eura subvencije ... tako da je to sto su skuplji reseno ... kod polovnih tih 20% razlike vise ne postoji ... sada su malo po....e cene polovnih automobila zbog problema sa delovima tako da sada to nije normalno stanje ali u normalnom stanju polovnjaci na struju i hibridi idu slicno kao obicna sus kola ... punjenje na autoputu ... pa sad, jeste, ali sa druge strane na pun .!. mesta imas punjenje dzabe, u garazama, na parkinzima... imas dedicated ostavljena mesta za zelena kola ... eno u madjarskoj uvek ima slobodno mesto za parking sa punjacem (dzabe) a za obicna kola nema mesta ko ni kod nas .. tako da ako uzmes da na brdo mesta mozes da punis auto bedza to sto je na autoputu malo skuplje je realno kazna sto nisi planirao kako treba

Treće, kada bi neko nekim magičnim štapićem sve automobile sa unutrašnjim sagorevanjem besplatno pretvorio u električne, ne bi bilo dovoljno struje za takav prelaz.
El. sistem ni jedne države na svetu to ne bi to mogao da podnese. Bar tako tvrde oni koji bistre ovu problematiku, pa im valjda treba verovati.

to je presimplifikacija problema i realno je nebitno i polutacno i ... sta bi bilo kad bi bilo realno glup argument odredjenih interesnih grupa... kao sto rekoh, guranje struje je mnogo manje bitno od guranja pametnih automobila, struja je samo sporedni efekat svega toga .. evo ti moj buduci auto je na struju a trosi benzin tako da je taj deo potpuno nebitan.... drugo nista se ne desava preko noci, kako rastu potrebe za strujom tako se te potrebe popunjavaju, cak ni u nasoj polusposobnoj zemlji nismo imali problem da popunimo potrebe (osim kada je pecenjar doveo do havarija kradjom i ... ali to je druga prica) tako da kada potreba postoji lako se napravi jos elektrana....
jedino sto je tacno u celoj toj prici koju ta ekipa prica je da automobili na struju nemaju absolutno nikakve veze sa ekologijom

Četvrto, kad se zna kako se proizvodi litijum, pa i el.energija uopšte, postavlja se pitanje da li je tu u konačnoj sumi količina zagadjenja veća ili manja.
nebitna je tu ekologija... cela prica sa strujom i kolima nema veze sa ekologijom, to je jedan od nacina da se progura i napravi interesantnim ali je nebitno realno... dodatno nove baterija bazirane na natrijumu ce biti mnolgo bolja prica za automobile, novi motor na amonijak kao agregat ce verovatno zameniti dizele i benzince... ne moze zagadjenje da bude manje ako ti pravis struju od blata nikako ali postoje resenja... fora je samo ugurati tehnologiju i posle stvari idu skroz drugacije

Peto, tu je još i pitanje autonomije koje je u proseku negde oko 300-350km...i tako... pitanje stiže pitanje.

najprodavaniji automobili na svetu imaju autonomiju oko 120km ...
moj burazer vozi i3 vec nekoliko godina, ima imanja od slankamena do beske, firmu na ledinama i na zelenom vencu, zivi na bezaniji, njemu za 99% slucajeva 100km autonomija radi posao (a ima 360km autonomiju)

Šta znam, po meni sve je ovo trebalo da sačeka neku sledeću generaciju baterija.
ne :)
ovo je jedini nacin da se razvije nova baterija... tesko da ce "mobilne" baterije ici nekim drugim pravcem ali "srednje teske" baterije poput natrijumskih se nikada ne bi razvile bez auto-industrije, i jedini nacin da se to razvija i da se nadju pare za taj razvoj je auto industrija, bez iste nova baterija se prosto nece pojaviti sama od sebe

5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #19 poslato: Oktobar 18, 2023, 11:52:49 posle podne »
inace sto se baterija tice, tesla je napravila 2-3 ozbiljna skoka u tehnologiji baterija (odatle i oni tesla zidovi i slicne sprave) to sto je to i dalje liio/lipo baterija je nebitno to je 2-3 tehonlogije iznad onoga sto je bilo pre teslei 3-4 tehnoloske generacije iznad baterija u "srafilicama" :)
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže Argon

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 2694
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #20 poslato: Oktobar 21, 2023, 11:29:10 posle podne »
@Arhi

Sto se subvencija tiče, evo u Nemačkoj se ukidaju..kriza, šta ćeš... A ako ne mogu Nemci, kako možemo mi ?
Drugo, zasto bi država subvencionirala luksuz uopše mi nije jasno.
Ajd kad subvencioniše ugradnju PVC stolarije to je ok, ili natalitet, dugoročno se isplati. Ili poljoprivredu, i to se dugoročno isplati.
Nadam se da ljudi znaju da mi nemamo proizvodnju e-automobila u Srbiji.
Dakle, mi da subvencionišemo luksuz da bi neke strane firme proizvodjači zaradjivali kod nas??... zašto , zbog čega...ne razumem, ko to još radi..?

Druga demagogija slična prvoj glasi, besplatno punjenje automobila :) To je nešto što će po meni jako brzo da odleprsa u proslost. Pa kada je to izvinite postojao besplatan ručak..?
To moze da traje dok je takvih vozila malo. Pa zamislite da ste vlasnik besplatih pumpi i da vam se formira red svako jutro pored svakog punjača...Ko će bre to da plati..:)
...Tu je tek teško dati smislen odgovor.

Drugo cena punjenja automobila će rasti čim država krene i tu da se ugradjuje.
Pa ne misli valjda neko da će se država odreći akciza koje danas postoje na gorivo..!? Ni na plin isprva nije bilo akciza... pa eto čim se to malo omasovilo, opaa evo ga.. :thefinger:

Razvoj baterija? Pa one su se sasvim uredno razvijale i pre upotrebe na e-vozilima.
pa Litijum jonske i pogotovo nešto starije NIkl-Kadijumske su nastale pre masovne upotrebe na e-automobila.
Zapravo od pojave e-automobila nije se nista revolucionarno desilo u tom pogledu. Razvija se postojeća priča sa baterijama i eksperimentise se sa novim baterijama.
Sve u svemu stanje redovno. Evolucija je u toku ali revolucije nema. Da je ima, Imali bi autonomiju e-automobila od 1500km, njihovu trajnost od 30god, e-automobile jeftinijie od onih na unutrasnje sagorevanje, i ekološki jako prihvatljiv način njihove proizvodnje.
Dakle sve ono što trenutno nemamo,  a neki se prave da imamo.

Što se tiče opaske da će proizv.struje povećavati kako se broj e-automobila bude povećavao...hm..eh, tu je tek nastao problem, naspram koga sve dosada rečeno zvuči tek kao dečiji vrtić...

Jer, ako neko donese zakon da se od 2035 ukida prodaja automobila SUS (sa unutraš.sagor.), kao što su to uradili u EU, to onda znači pre svega da je povećanje proizv. el. elenergije u toku, i da će do tog datuma ta prizvodnja biti takva, da će taj propis moći da se ostvari... Logično , jel..?

...e, ali ne lezi vraže....
 
U Nemačkoj npr ukinute su sve nuklearne elektrane za proizvodnje el. energije iz ekoloških razloga (sindrom Fukošima). Zatim su ukinute sve/ili skoro sve, elektrane na ugalj (opet iz ekoških razloga),
a prednost je data Elektranama na plin, jer su one ekološki prihvatljive.
Medjutim plin su sami sebi precvikali  :facepalm: , a proizvodnja na tečni plin im se ne isplati jer se ispostavilo da je preskup, tako da i od toga tanka fajda.
To ih nije omelo da sami sebi čestitaju kako su uspeli da se otrgnu od plina nekih mrskih država te da su golem posao završili za gradjane EU.

A vetro parkovi na koje su date milijarde podbacuju zadnjih ˝nekoliko godina˝, jer vetar ili nije duvao onoliko koliko su oni planirali ili je duvao na način na koji oni nisu očekivali.

Pošto se javila nestašica koja je izazvala velik skok cene struje, svu krivicu su prebacili na Ruse a trenutno problem rešavaju masovnim uvozom iz zemalja koje uglavnom el.energiju dobijaju iz Nuklearnih elektrana ili iz Termo elektrana... :dontknow:
Da blamaža bude još veća, izgleda da je neko iz struke čuo za ovaj rok od 2035god pa je pitao ˝gospodo, ima li ko u vinklu među vama?˝..
Nakon toga već za par nedelja ova odluka se od strane donosioca prvo odlaže, a zatim i suspenduje do sled.prilike.

Ko li to podriva energetsku stabilnost i bezbednost u EU sa ovim Hipy pričama i predlozima, meni uopšte nije jasno.
Naravno u Aziji , Americi i drugde po svetu ni najmanje ne žure sa ovakvim ishitrenim odlukama.

Ali prosto je... ako napraviš uzastopce 10 loših odluka - biće posledica.

« Poslednja izmena: Oktobar 22, 2023, 09:13:11 posle podne od strane Argon »
Sony a6400  Samyang AF 12mm f2 , Sony 16-50 f3.5-5.6 , Sony 85 f1.8

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #21 poslato: Oktobar 22, 2023, 05:54:59 posle podne »
Sto se subvencija tiče, evo u Nemačkoj se ukidaju..kriza, šta ćeš... A ako ne mogu Nemci, kako možemo mi ?
pa i mi smo ukinuli, ovo je zadnji mesec da moze da se traze subvencije i kraj nema vise ni kod nas...

to je u celoj evropi bio kratkotrajni bust samo ... ne znam zasto, ali realno sto ne bih uzeo 2k5 ako vec daju... ako su davali taksistima 8k i kojekakvima kakve gluposti, ja necu se odreknem mog dela nece me prevare :D

Drugo, zasto bi država subvencionirala luksuz uopše mi nije jasno.

nije svaki hibrid luksuz... ako sam ja shvatio dobro ove subvencije nisu bile samo za nova kola mada moguce da gresim

Ajd kad subvencioniše ugradnju PVC stolarije to je ok, ili natalitet, dugoročno se isplati. Ili poljoprivredu, i to se dugoročno isplati.
absolutno se slazem... mada i to kada subvencionises kako treba (kao npr us svedskoj) a ne kako su to ovi nasi uradili pa ako uzmes subvenciju mora radis kod njihjovih majstora koji su taman toliko skuplji od ostalih :(

Nadam se da ljudi znaju da mi nemamo proizvodnju e-automobila u Srbiji.
fiat 500 elektricni je trebalo da se pravi ovde kod nas ali je iz nekog razloga to pomereno negde u cesku lli tako nesto... zasto -nemam pojma .. mada sve informacije koje imam oko fijata je da oni vec 20 godina ne zele da su u srbiji i da su tu samo zato sto im je bilo full sve bedza, cim je istekao bedza period bili su u fazonu ili da se produzi bedza period ili odlaze... no to su vise/manje kuloarske price ne znam sta je istina ... sam 500 elektricni je izmedju sladak i smesan ... sigurnosno je go..no, ali je zanimljiv za voznju kazu ovi koji se razumeju

Dakle, mi da subvencionišemo luksuz da bi neke strane firme proizvodjači zaradjivali kod nas??... zašto , zbog čega...ne razumem, ko to još radi..?
pa cela evropa je subvencionisala SVE hibride tako da su oni uradili istu stvar, hrvati imaju svog proizvodjaca a VW im je uzeo 100% subvencija (kazu da je bilo namesteno), mnogi nemaju proizvodnju automobila pa su subvencionisali ... kao sto rekoh na pocetku ideja promovisanja elektricnih automobila je realno skrivena agenda promovisanja pametnih automobila i to je sigurna informacija sa previse ozbiljnih izvora ... ono sto meni nije jasno je zasto se krije pravi razlog zasto se ne ide direktno sa guranjem pametnih automobila...

ekologija svakako sa tim nema absolutno nikakve veze, posebno ne u srbistanu, to je bar svima jasno :D

Druga demagodija slična prvoj glasi, besplatno punjenje automobila :) To je nešto što će po meni jako brzo da odleprsa u proslost. Pa kada je to izvinite postojao besplatan ručak..?
To moze da traje dok je takvih vozila malo. Pa zamislite da ste vlasnik besplatih pumpi i da vam se formira red svako jutro pored svakog punjača...Ko će bre to da plati..:)
...Tu je tek teško dati dati smislen odgovor.

suvise je dugotrajno punjenje da bi se formirao red, nece to niko da ceka :D
N mesta sa punjacem uvek moze da postoji bez obzira koliko je automobila, sada je to "znacajno" jer su ta mesta uvek slobodna, "sutra" to nece biti bitno jer ce ta mesta uvek biti popunjena i neces racunati na njih...

isto mozes da kazes i "besplatan parking" - zasto bi ti bilo ko dao besplatan parking, a eno opet ga daju, do duse vec su krenuli razni TC da ukidaju pa imas samo sat vremena besplatnog parkinga posle toga placas, ili imas besplatan parking ako potrosis vise od xyz para u TC-u i slicno .. ti ces privlaciti klijente kako znas i umes, besplatno punjenje u TC-ovima je samo jedan od nacina privlacenja kupaca nista drugo realno nema veze sa ovom pricom :D ... a u zemljama poput norveske koje imaju visak struje i koje imaju tu neki eko agendu i svo sto rade je u korist te eko agende oni zele da ukinu sus automobile kompletno ali to je par zemalja na svetu, opet nebitno za ovu pricu

Drugo cena punjenja automobila će rasti čim država krene i tu da se ugradjuje.
Pa ne misli valjda neko da će se država odreći akciza koje danas postoje na gorivo..!? Ni na plin isprva nije bilo akciza... pa eto čim se malo omasovilo, opaa evo ga.. :thefinger:
dokle god budes mogao da ga punis kod kuce drzava ga je popusila tu ...
elektro (ne bas hibridi) prave tu veliku disrapciju sto se drzave tice, realno akcize i registracija gde drzava lapa velike pare "navodno za odrzavanje putne infrastrukture" padaju u vodu jer kalkulacija po kolicini goriva i kubikazi motora vs habanje puteva vise ne radi posao tako da ce morati da osmisle novi nacin za naplatu haraca i to ce se sigurno desiti sa povecanjem % elektro automobila na ulici.... ja mislim (tj 100% sam siguran) da to nece biti kroz struju / punjenje vec da ce iskljucivo biti kroz registraciju i da ce sve ono sto su prosecno do sada uzimali u akcizama+registraciji sada prebaciti na registraciju ... tako da ako je meni registracija 400eur  i ako trosim 100eur corbe mesecno to je cca 1250eur godisnje drzavi, znaci dicice mi registraciju na 1300eur i to je to .. ja ocekujem da ce to tako biti reseno .. deo drzavi na godisnjem nivou ostaje u proseku isti (realno ko je trosio 50eur mesecno corbe placace godisnje vise nego do sada ko je trosio 300eur corbe mesecno placace manje ali ..)... visoka cena godisnje registracije automobila dovodi do toga da je posedovanje automobila ozbiljan luksuz i rentiranje automobila postaje realna alternativa sto dovodi korak blize flotama raznih organizacija koje uskoro postaju bezpilotne  te u tom trenutku vise ni nemas zelju da posedujes automobil vec ti je ok da ga pozoves na ulici on dodje, odveze te i ode ...
to je ekipa koja igra 50 godina unapred igru, 100 godina, generaciske promene, ne ko ovi nasi od juce do danas... tako da svaki taj njihov potez treba gledati na duze staze, ne na kratko jer na kratko cesto nema nikakvog smisla

Razvoj baterija? Pa one su se sasvim uredno razvijale i pre upotrebe na e-vozilima.
silno gresis, siiiilno :D
apple sa iphone je napravi prvu revoluciju baterija (nije ih apple razvijao ali je napravio prvu ozbiljnu potrebu) i posle toga automoibili su napravili drugu revoluciju baterija .. bez ta dva pokretaca baterije su se razvijale extremno sporo jer je u njihov razvoj ulagano 1000x manje para (manje od 0.1% godisnje u odnosu na danasnji budzet). to ne znaci da se sada razvijaju 1000x brze, postoje tu ozbiljni limiti ali sa 1000x vecim budzetima mnogo je razvoj ozbiljniji i posmatraju se mogucnosti koje su ranije bile suvise skupe za testiranje...

Zapravo od pojave e-automobila nije se nista revolucionarno desilo u tom pogledu.
mislim da nisi u toku sa baterijama zadnje 2 godine :D gresis silno

Što se tiče opaske da će proizv.struje povećavati kako se broj e-automobila bude povećavao...hm..eh, tu je tek nastao problem, naspram koga sve dosada rečeno zvuči tek kao dečiji vrtić...

jos nije bila situacija da je potraznja bila veca od ponude na godisnjem proseku .. kako sa razvijaju fabrike, kako raste potraznja tako se dodaju izvori... pitanje koje ce resenje biti kada se potraznja ponovo poveca (ja volim nuklearne elektrane licno samo da ih ne vode politicari) i da li ce svaka drzava moci za sebe ili ce morati da uvoze .. sta ce biti izvori (eno francuzi deluje da ce izgubiti pristup jeftinom uranijumu tako da pitanje koja ce cena biti njihove struje iz nuklearki) ... ali ne verujem da ce to biti problem u bilo kom trenutku

U Nemačkoj npr ukinute su sve nuklearne elektrane za proizvodnje el. energije iz ekoloških razloga (sindrom Fukošima). Zatim su ukinute sve/ili skoro sve, elektrane na ugalj (opet iz ekoških razloga),
a prednost je data Elektranama na plin, jer su one ekološki prihvatljive.
Medjutim plin su sami sebi precvikali  :facepalm: , a proizvodnja na tečni plin im se ne isplati jer se ispostavilo da je preskup, tako da i od toga tanka fajda.
To ih nije omelo da sami sebi čestitaju kako su uspeli da se otrgnu od plina nekih mrskih država te da su golem posao završili za gradjane EU.
pa vidi, ista ta nemacka moze sutra da odluci da vrati nuklearke ako ne zeli da zavisi od struje iz francuske, sa druge strane francuzi spustaju cenu svoje struje iz nuklearki da bi je prodavali drugima i obeshrabrivali druge da prave svoje... svaka ta odluka se po potrebi promeni ... da ne pricam da i dalje postoji realna sansa za rat u evropi posle koga se sve to mnogo lako izregulise, da ne kazem da je dovoljno sada da izregulisu ukrainu i od nje naprave deponiju koju su hteli da prave u srbiji jer kada imas unistenu zaduzenu zemlju to je tvoja prcija moz radis sta oces... tako a ce npr secnu deo za svoju proizvodnju hrane, secnu deo za otpad i ostalo nasele viskom neradnika koje su uvezli ovih 10tak godina

A vetro parkovi na koje su date milijarde podbacuju zadnjih ˝nekoliko godina˝, jer vetar ili nije duvao onoliko koliko su oni planirali ili je duvao na način na koji oni nisu očekivali.
AFAIK problem sa vetroparkovima nema veze sa planiranim duvanjem vetra vec sa kvalitetom glavnog lagera na propeleru, ako je jak i tezak traje ali je efikasnost mala, ako je lagan i efikasan raspadne se pre planiranih 20 godina exploatacije ili tako neka prica, no stvarno se u vetroparkove ne razumem ni malo, imamo mi ovde @oldtimer-a koji o tome moze da napise roman :D covek je strucnjak za te stvari :D

Naravno u Aziji , Americi i drugde po svetu ni najmanje ne žure sa ovakvim ishitrenim odlukama.

pa u aziji je proliferacija elektricnih automobila ogromna, proizvodnja sus automobila je gotovo stala, sve su ili hibridi ili elekticni automobili... prodaja sus automobila u kini gotovo da ne postoji ... ima vise od 50 proizvodjaca elektricnih automobila i svi su do jaja, jedino se ne prodaju van kine, jer patenti :D :D :D ... kinezi ne sljive 2% medjunarodne zakone i pokupise sve od svih i koriste kod sebe i zabole ih :)

Ali prosto je... ako napraviš uzastopce 10 loših odluka - biće posledica.
pa EU za sada vode birokrate koji su debili, ja sve ovo gledam kroz proizvodjace automobila, ne kroz EU biroklratiju, proizvodjaci znaju tacno sta rade i koji im je plan narednih 50-60 godina a EU birokrate tu samo rade sta im plate da rade... i zato kazem da izvor struje nije problem jer ako struje bude trebalo struje ce biti i ti isti EU birokrate ce reci "ma ugalj je u stvari do jaja" ili "nuclear is safe" ili stagod i napravice izvore potrebne onima koji ih placaju

sto se mene tice pored hidro, nuklearne su ubedljivo najbolje, jedini sistem koji prati sav ulaz i izlaz, koji ima ozbiljne sigurnosne procedure, testove, provere... shit happens svakako, i desavace se, ali koliko je ljudi izginulo u srbiji na blatu, koliko je zivotne sredine unisteno havarijama, koliko se zivotne sredine 24/7 unistava spaljivanjem tog blata, koliko je najkvalitetnije obradive zemlje spaljeno? to moze da se poredi bez problema sa nekom fukusimom, samo fukusimu nisu mogli da sakriju a ovo pokusavaju
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže Argon

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 2694
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: prezivesmo
« Odgovor #22 poslato: Oktobar 24, 2023, 05:24:30 posle podne »
@ Arhi

Naši su počeli da davaju subvencije zato sto je EU tako rekla, a i prestace kada EU to kaže.

Kinezi prave sve ono što može da se proda, po pravilu ne ulazeći previše duboko u minorna pitanja...Ekologija im je uzgred na 427-om mestu.
Drugo osetili su šansu. Pošto godinama nisu mogli da se pariraju fabrikama koje proizvode automobile SUS, promena tehnologije je bila njihova nova prilika.
Slično kao što je Sony osetio svoju šansu sa pojavom MILC fotoaparata, pa od minornog igrača sada je na drugom mestu sa veoma dobrim daljim tendencijama.

Ali opet ne lezi vraže...posto to Kinezi rade sada ozbiljno dobro i uz mnogo nižu cenu nego fabrike u EU, u EU se spremaju da im uvedu carine da bi zaštitile svoje proizvodjače.
Tako da ćemo opet i mi to morati učiniti, i ako nam nije u interesu.
Na kraju, svi ćemo plaćati uz skuplje energente i skuplje automobile. A zašto i zbog čega-Bog te pita...

Što se tiče vetro parkova, njihov problem je nepredvidljivost. Hidro elektrane se toga spasavaju stvaranjem akumulacija. Vetro i Solar elektrane nemaju mogućnost akumulacije, i zato nikada nisu bile previše sretno rešenje.Pogotovo ne kao masovan ili dominantan vid proizvodnje. Pojedinačno gde je to opravdano rešenje, tu da.

Jer, ko to može znati koliko će vetra duvati i kojom brzinom.. A za vetro parkove je nužno baš to, vetar i to onaj koji duva odredjenom brzinom.  :dontknow:
A garancija za to nema, jer je to nepredvidljivo.
Ali je predvidljivo bilo to da je to nepredvidljivo, i o tome je trebalo razmisliti pre nego što su se stukle tolike milijarde. Glupo je po meni sad za to kriviti treće države.

A glupost ima tendenciju i da povremeno avanzuje.
Trenutno se stvara kritična masa onih koji tvrde da im plin zapravo i ne treba, pa je zapravo dobro sto je on precvikan i skup. Grejaće se kažu na toplotne pumpe i time dodatno spasiti planetu zemlju od zagadjenja.
A onda je opet neko iz struke pitao ˝ima li medju vama neko u vinklu˝ jer su za takav zaokret potrebne em silne milijarde, em pritom oni u USA (a pogotovo oni u Kini) izbace vise čadji i pepela za jedan dan, nego sto bi se na ovaj način uštedelo za celu godinu.

Sve u svemu mala korist a problema i troškova koliko oš´.

Mislim da se razumemo nisam ja protiv ekologije, baš naprotiv.. Ali ne mogu svima sada da skoče troškovi 4x, da bi se na brzinu došlo do toga.
Prosto to mora da ide svojim tempom onoliko koliko to omogućava trenutni tehnološki razvoj.
« Poslednja izmena: Oktobar 24, 2023, 07:02:12 posle podne od strane Argon »
Sony a6400  Samyang AF 12mm f2 , Sony 16-50 f3.5-5.6 , Sony 85 f1.8

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: prezivesmo
« Odgovor #23 poslato: Oktobar 24, 2023, 10:15:01 posle podne »
Naši su počeli da davaju subvencije zato sto je EU tako rekla, a i prestace kada EU to kaže.

ko sto rekoh od prvog vise nema

a to ko im govori, dal im kazu iz usa ili iz eu ne mi mnogo bitno, svakako nasi nista sami ne odlucuju vec 30+ godina

Kinezi ...

kinezi mogu naprave sve, odavno, vise nisu ni jeftini... 15e/h je ok plata tamo za obicnog (nekvalifikovanog) radnika

Ali opet ne lezi vraže...posto to Kinezi rade sada ozbiljno dobro i uz mnogo nižu cenu nego fabrike u EU, u EU se spremaju da im uvedu carine da bi zaštitile svoje proizvodjače.
Tako da ćemo opet i mi to morati učiniti, i ako nam nije u interesu.
Na kraju, svi ćemo plaćati uz skuplje energente i skuplje automobile. A zašto i zbog čega-Bog te pita...

kinezi nemaju uopste zelju da izlaze van kine sto se kola tice

Što se tiče vetro parkova, njihov problem je nepredvidljivost. Hidro elektrane se toga spasavaju stvaranjem akumulacija. Vetro i Solar elektrane nemaju mogućnost akumulacije, i zato nikada nisu bile previše sretno rešenje.Pogotovo ne kao masovan ili dominantan vid proizvodnje. Pojedinačno gde je to opravdano rešenje, tu da.

postoji mnogo mesta gde UVEK duva pa opet tu ima nekih problema, nemam pojma, oldie to zna u dusu ja sa vetrenjacama znam ta opsta mesta samo

na akumulaciji se radi, postoji nekoliko ozbiljnih projekata sa gumenim balonima pod vodom, betonskim vagonima na brdu ...

Mislim da se razumemo nisam ja protiv ekologije, baš naprotiv.. Ali ne mogu svima sada da skoče troškovi 4x, da bi se na brzinu došlo do toga.

opet, nema elektroauto nikakve veze sa ekologijom :D ... ekologija je samo jedan popularan aspekt price oko njih ali na dobar dan nemaju veze sa ekologijom ... po zakonu je bilo da se racuna "ekoloski" koliko je co2 emisija ali ne samo u voznji nego pravljenje + voznja i tu su ev gori od sus automobila pa su "proizvodni" deo suspendovali na godinu dana, pa na 3 godine, pa na 5 godina i ove godine su skroz ukinuli tu klauzulu, jer kad se racuna proizvodnja plus exploatacija ev izadje na vise co2 nego sus ... nego se ekologija samo koristi za reklamu nista drugo ... sto rece neki amer poznati "kada bi morali minerale za baterije da kopamo kod nas nikada nam ne bi palo na pamet da koristimo bilo sta na baterije, to je opasan, otrovan, prljav i jako ekoloski los sistem" ali je totalno cool da pojebemo ekosistem u namibiji i nigeru, vozamo kola po evropi, i onda vratimo te baterije nazad u keniju...
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu