Kako ti to zanimljivo uviješ u oblandu... "tabelarno gledano D800 je bolji..." Sa svojih 36mpix, i senzorom koji je po svim aspektima bolji od onoga u mkIII, razlika nije samo "tabelarna" nego je veoma realna i vrlo lako uočljiva kad se sa tim aparatom radi tj. ako se planira da se sa njim fotografiše nešto. Ako je namera da se sa njim fokusira sex komaraca u letu onda je vrlo moguće da je mkIII bolje rešenje
Apsolutno! Ništa tu nije uvijeno u oblandu, nego nisam baš precizno pojasnio... Kad kažem "tabelarno", ne mislim na tehničke karakteristike, jer je osim po pitanju senzora, upravo mk3 u većini stvari bolji. Mislio sam pre svega na razlučivost, DR i ostale tablelarno dostupne karakteristike. Tu je D800 bolji bez ikakve sumnje. S druge strane, što reče i Roki, u stocku se prvo prodaje ideja, realizacija, a tek onda karakteristike senzora. BTW, koliko Ti je skočila prodaja otkad imaš D800? I da, ne slažem se da je po svim aspektima bolji. High ISO je jasno na strani mk3, iako (ponavljam) to nije ni od kakve važnosti za stock.
Da se razumemo - potencijal je bitan i tu je D800 u nesumnjivoj prednosti, jer omogućava jako veliku slobodu naknadnog kasapljenja nesrećno ili nedovoljno dobro kadriranih fotografija. Malo ljudi obraća pažnju da svega 10% isecanja drastično smanjuje ukupnu rezoluciju. To jeste bitno i ne treba se zavaravati da nije tako. Međutim, neke od najboljih stock fotki (istovremeno i sa najviše prodaja) koje sam video, rađene su sa 400D i 5D... Očito da je pogled na rezoluciju različit u zavisnosti od toga sa koje strane objektiva se nalazite. Ako ste fotograf, ona je, paradoksalno, bitnija nego kad ste kupac. Baš zato ne bih išao na te kvalifikacije "mnogo bolje od", jer retko za šta se na ovom svetu može reći da je "mnogo bolje" od nečeg drugog, ako se porede proizvodi u istoj ravni. Potrebe su jedno, a mogućnosti sasvim drugo.
BTW, nije potrebno fotografisati "sex komaraca" da bi se profitiralo od AF-a mk3... samo je potrebno biti okrenut odgovarajućem tipu fotografije. Ako se radi neki iole "akcioni" tip fotografije koji podrazumeva slobodniju kompoziciju, biće znatno lakše raditi sa mk3 i neće biti potrebno bilo šta kropovati u postprocesu, jer će svaka fotka biti savršeno tačno fokusirana. Drugo je pitanje koliko poznajem stokera koji rade takvu vrstu stock fotografije. Treba biti realan i reći - svega par. To samo znači da će retko ko zaista imati potrebe za onim što mk3 donosi u smislu stocka.
Što se muke s objektivima D800 tiče, ja smatram da je 24-70 precenjen za stock i studio uopšte. Realno, slažem se da je u toj varijanti daleko pametnije, svrsishodnije i jeftinije ići na bateriju objektiva koji su sami po sebi težak overkill za većinu poslova, a od senzora će izvući maksimum: 28mm f/1.8G, 50mm f/1.8G, 85mm f/1.8G. Jedino ostaje problem nečeg dužeg, pa se tu mora uglaviti i 70-200mm f/4G VR III, koji se na duže staze isplati, jer (kao i čuveni Canon 70-200 f4L IS) uspeva da bez problema iscedi svih 36MP.
E sad, krivo mi je što se Nikon kod D800E nije malo potrudio da tehnologiju LP filtera dovede na nivo kakav sad imamo sa D7100, jer bi onda upravo ta verzija aparata bila alfa&omega ove priče. Ovako, ostaje rezervisana za ljude kojima moiré neće praviti problem.