^Kako nisam u pravu?
Pa lepo sam napisao PRECIZNO na šta mislim. Nikonski 16-35 I DALJE nema šta da traži pored 17-40L, jer nije ni blizu bolji koliko je skuplji, a ono što 16-35L može, Nikonski ne može, jer je celu blendu svetlosno slabiji. Znači, onaj kome treba Nikonska verzija 16-35L, treba da gleda u smeru 17-35G. To bi trebalo biti jasno valjda?
Osim toga, kada sam posle klasičnog internet spinovanja imao prilike da na delu vidim C vs N 16-35, bio sam prilično zbunjen otkud tolika halabuka oko 16-35 VR, jer on NIJE bolji objektiv od 16-35L. Konkurent jeste, ali bolji nije sveukupno, jer je po nekim stvarima bolji, po nekima lošiji. Superiorniji nije ni po čemu. Za to ima više razloga.
Distorzije su mu DRASTIČNO VEĆE u odnosu na Canon. Toliko da ne mogu da poverujem da su izbacili objektiv sa toliko distorzija, a traže tu lovu. Da, distorzije se mogu popraviti u obradi, ali ne besplatno, jer unose priličnu degradaciju u zavisnosti od situacije. Taj objektiv bi trebao da napadne 17-40L. Bolji od njega jeste, ali neprihvatljivo mi je da je toliko skuplji (bez obzira na VR).
A što se tiče poređenja sa 16-35L, ukoliko pođemo od pretpostavke da su oba ispravna i prate kvalitativni prosek, onda su moja zapažanja vrlo slična ovome:
Digital Picture Lens Compare:
Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM vs Nikon AF-S 16-35mm f/4G VRNe znam gde je ta superiornost, ali ja je ovde vrlo ne vidim? Vidim da 16-35L ima bolje ćoškove na f/2.8, nego Nikon na f/4. Zašto?
Isto tako, CA su jače na 16-35VR, nego na oba Canona. I to prilično. BTW, primetio sam da, otkad je Nikon počeo da fura algoritam interne obrade koji automatski uklanja CA, POTPUNO je zanemario ovaj aspekt optičkog unapređenja. Svi objektivi od reda imaju jako mnogo CA, iako se bolje nose sa vinjetiranjem. Zašto? To je pitanje za njih.
Da vidimo poređenje sa 17-40L:
LINKNi ovde nema tragova superiornosti. Možda Ti je zapao rđav primerak, što nije nemoguće, jer 17-40L na žalost ima malo više falš primeraka, nego što je poželjno za objektiv te klase. Ali i dalje je to vrlo visoko na lestvici i sasvim upotrebljivo na današnjim rezolucijama.
Što se 16-35-ica tiče, Čak je i DxO bolje ocenio Canon, iako je dao više CA (ja to nisam uspeo da utvrdim, jer gde god sam gledao, i koliko god fotki pretovario preko PS-a, nisam uspeo da vidim primer na kojem Nikon ima manje CA.
Ja mislim da se fama oko tog objektiva stvorila na osnovu OPRAVDANOG oduševljenja koje je doneo AF-S Nikkor 14-24mm f/2.8G ED, jer je taj objektiv bukvalno na nivou prajmova, po svim mogućim parametrima. Mnogi se zbog toga ne libe da ga okače na Canon telo, sa odgovarajućim adapterom. Meni je to sjajno staklo, bez premca. Jedino što ima dva ozbiljna nedostatka. Prvi je što nema navoj za filter, pa ga je teško zaštititi (a sferično staklo prilično viri napred), a drugi je vezan za prvi - samim tim ne može ni CPL, ili NDGrad filtere da koristi. Eventualno ona sačuvajbože Lee skalamerija. E problem je u tome što se superiornost 14-24 ne može preslikati na preskupi 16-35 VR.
Pozdrav