@deVil Lepo je popričati malo o pravim stvarima koji se tiču dobre fotografije. Ja i nisam neki stručnjak za računare, ali uočim razliku u bojama izmedju mog ACER monitora i onog monitora koji postoji na mom jakom HP. Kad prebacim fotku sa jednog računarom na drugi, slika se nekako izmeni, ali nisam uočio neku pravilnost, recimo da "beži" u žutu, plavu ili neku drugu boju...U tehničkom smislu moj najveći problem je stativ. On se izgleda mora koristiti. Pogledajte sve one fotografije koje kače autori grupisani oko Juze, retko ćete naći da je neka snimana iz ruke, a ne zna se koja je bolja od koje. A opet, nije moj stativ (Hama Sherpa sa kuglicastom glavom) težak, nije mi teško da ga nosim, ali se teško rukuje njime i objekat pobegne dok se sve podesi kako treba i uključi daljinski okidač...Mislim da to svako ko se oslanja na stativ i njegovo korišćenje, zna dobro sve muke koje ga prate.... Takodje mislim da dobar deo nekvaliteta mojih fotografija (budimo iskreni!) potiče od toga što snimam iz ruke. Može se zadržavati dah, klečati, ležati na zemlji, ne vredi, uvek je tu neki drhtaj koji malo muti sliku...
Ja imam jednu drugu dilemu, vezanu za filozofiju same makro fotografije. Čovek bi trebalo da ima svoj stil, nešto što ga definiše kao fotografa. Mislim da u makrofotografiji postoje dva ekstrema: sto vece uvecanje na jednoj strani i manje uvećanje na račun atmosfere i okruženja samog objekta fotografije, na drugoj strani. Veliko uvećanje, koje je cilj samo sebi, smatram manje važnim, iako skidam kapu i klanjam se ljudima koji su u stanju da naprave fotografiju sa velikim uvećanjima. Naprosto, to veliko uvećanje, svaka mu čast, jeste ipak stvar tehnike, možda i opreme...Prednost bih dao fotografijama koje prikazuju i pičaju priču (eto, na pamet mi odmah pada deVilova znamenita Lady Burger) i u kojima se prosto vidi atmosfera, deo prirode mikro sveta koji mnogi ne primećuju i ne vide, jednostavno cela priča nad kojom se zamislite....Jasno, nešto izmedju (najbolje od oba sveta!) je možda pravo rešenje i onaj ko nadje tu meru izmedju oravog povećanja i atmosfere, jeste veliki majstor.
@Grizli, Hvala na lepim rečima, jeste to je Tamron Macro 90 mm, sočivo koje se pokazalo sasvim dobrim za posao makrofotografije. Ja još ne uspevam da izvučem sve njegove mogućnosti iz ovog odličnog objektiva. Ponekad ga kombinujem sa onim manjim mikroprstenovima (12 ili 20 mm) u želji da postignem malo bolje uvećanje insekta koga snimam.