Autor Tema: Nikon D3100, Test  (Pročitano 41058 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #20 poslato: Mart 06, 2011, 08:38:53 posle podne »
Ne, ne, ne... nisam kao reper prodaje uzeo primer sa oglasa. U pitanju su direktni kontakti sa kupcima. ;)

Primera radi, za seriju TNT je uzeto 5 tela 5D MarkII i brdo objektiva. Cela serija se u potpunosti snima tom opremom, a ne samo da izgleda jedna 20 puta bolje nego sa bilo kojom kamerom, nego im je cela video konfiguracija uštedela neku apsolutno nenormalnu cifru. Ne sećam se o kojoj se cifri radi - prošlo je više meseci od te konferencije/prezentacije.

BTW, Sony... pa biće, čim se proda barem jedan primerak godišnje :P

Pozdrav

Van mreže cronnin

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 4109
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #21 poslato: Mart 07, 2011, 01:43:51 pre podne »

"Video quality recorded by the Canon EOS 5D Mark II is nothing short of beautiful. Details are sharp, images are smooth, low light recording is amazing, and you can actually achieve shallow focus (depth-of-field) that has never been possible in a video camera at anywhere near this price range."

Naravno, na D3100 i 550D imamo kropovane senzore, pa je i DOF manji. Za nase uslove FF sistem staje previse novca za jednog entuzijastu, ali za zemlje u kojima je standard nekoliko puta veci od naseg to mu dodje sasvim izvodljivo.

Za obicne gradjane nedostatk auto-fokusa jeste negativna okolnost, ali ce se situacija povodom toga sigurno menjati. I Canon i Nikon implementiraju sve bolje sisteme fokusa u svoje poslednje modele, i pre ili kasnije ce na DSLR-ove prepisati taj deo programskog koda koji vec radi u njihovim video kamerama.

Kao sto kazes, profesionalcima je potreban dobar manuelni fokus sa zumiranjem. Sto se toga tice Greg Yaitanes kaze:

-Did you have to change any of your working practices to fit in with differences between the 5D and a typical setup?
GY: Some. Focus was hard with these lenses but more “cine-style” lenses are being made as we speak.
"Yes, I'd like to send this letter to the Prussian consulate in Siam by aeromail. Am I too late for the 4:30 autogyro?"  Canon 550D

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #22 poslato: Mart 07, 2011, 09:40:14 pre podne »
Pozdrav,

ih, pa sa primerom u oglasima sam hteo da naznacim koliko podatak o povecanoj traznji DSLR-a kao snimateljske naprave ne znaci nista u odnosu na sveukupan snimateljski milje. Apsolutno je tacno da DSLR ulazi vrlo samopouzdano na ovu scenu, ali ovde diskutujemo o jos uvek marginalnom procentu ucesca u sveukupnoj statistici. Ne postoji jos uvek formiran segment na polju videa, toliko je jos uvek malo prisutan. Sa druge strane, ukoliko imamo tradicionalnu opremu od par desetina hiljada eura suprotstavljenu alternativnom DSLR sistemu snimanja koji vuce za sobom jedva desetak, a mozda i koju hiljadarku vise, onda je jasno da u utakmici koja se igra u tako skupoj ligi, a pritom cak i ne poznaje problematiku AF-a (na ovom nivou se i ne koristi AF vec izuzetno skupi kamera-operateri koji rucno obavljaju kontrolu fokusa i cak nemaju drugu mogucnost), DSLR ima vec sada svoje jasno definisano mesto. To je OK i verovatno ce se pojaviti veci broj serija, a verovatno i filmova, koji ce biti snimani na ovaj nacin. Naravno, nista nece biti 20 puta bolje od neceg drugog jer to je obicna imaginacija i preterivanje...naravno da se gotovo svi filmski projekti (ukljuciv i serije) "omeksavaju" pre emitovanja u finalnoj montazi jer je to jedno od pravila tog zanata, da sada ne nabrajam razloge, nije nam to tema. Sa druge strane, posredstvom HD televizije, mogli smo zadnjih nekoliko godina da pratimo neke serije i bez tog omeksavanja, pa smo i sami mogli da se uverimo da omeksavanje (softfokus je u pitanju ako neko ne kapira o cemu pisem) uopste nije uzaludna stvar i da ostrina nije u svemu bas dobrodosla stavka. To ce, svakako, staviti pod znak pitanja upotrebljivost DSLR-a u ovom segmentu, sem na slicnom sistemu snimanja pa naknadnog omeksavanja do granice prijatnog gledanja.

Na drugoj strani imamo citavu pregrst daleko brojnijeg video segmenta koji zahteva ostru sliku, a to su reportaze, real-time prenosi, prirodnjacke emisije, obrazovni serijali, utakmice i slicno koje po svom sadrzaju mogu da se snimaju ali i emituju u visokoj rezoluciji, sa obiljem detalja. E ovde vec postoji itekakva logika ubacivanja DSLR-a u pricu, ali samo dok cenom moze da se ponudi kao alternativa. Nazalost, DSLR opremljen za snimanje sada vise nije suprotstavljen onako skupoj opremi, i odnos snaga ovde je drugaciji vec po tom pitanju. I ovde caka lezi u AF-u koji je resiv dodatnom opremom, dodatnom obukom i uopste problemima prelaska sa jednog standarda na drugi, a to je ono na sta video okruzenje danas ne samo da nije spremno, vec mu i ne vidi neku logiku. Dokupiti cage i resiti ergonomiju, to je OK, ali ostaje problem AF-a koji sustinski ne dozvoljava ulazak DSLR-a jos uvek u ovaj, izrazito najveci video segment.

.....
Za obicne gradjane nedostatk auto-fokusa jeste negativna okolnost, ali ce se situacija povodom toga sigurno menjati. I Canon i Nikon implementiraju sve bolje sisteme fokusa u svoje poslednje modele, i pre ili kasnije ce na DSLR-ove prepisati taj deo programskog koda koji vec radi u njihovim video kamerama.

...

Nisam skroz siguran da je rec o samo programskom kodu, ali duboko sam uveren da u smislu tehnoloske resivosti, nije ni daleko od tako uproscene definicije. Da, to je ono sto mene vec duze vreme muci, jer prosto ne mogu da verujem da se i danas moze ponoviti istorija vezana za pricu o tome da su DVD i CD vrsnjaci od kojih je onaj drugi imao radosno detinjstvo a drugoga sa hickokovski drzali godinama zatvorenog na tavanu i pustali ga samo nocu pri punom mesecu da komsije naslute da tu ima jos nekog, i to samo zbog moci filmske industrije (ukoliko je to zaista i bio razlog, a ne samo sroceni pamflet nelogicnog pojasnjenja nelogicnog postupka). Nadam se da i danas iz tako nekog relativno banalnog razloga nismo uskraceni za objektivnu mogucnost koriscenja u potpunosti pristupacnost hibrida koji bi podario i upotrebljiv AF na aparatima koji rade fantasticne fotografije. U tom nekom smislu, nesto sam spreman da stavim neku sitnu opkladu na Sony da bi oni mogli biti ponovo ti koji ce razbijati standarde ;)

Van mreže Zarko Silic

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 1244
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #23 poslato: Mart 07, 2011, 10:37:50 pre podne »
Video mod sa 5D mk2 nije za obicne gradjane.

Za obicne gradjane je kamera od 100 eura.

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #24 poslato: Mart 07, 2011, 11:35:39 pre podne »
@lancia88
Vidi, nemam razloga da ne verujem onima koji to VDSLR kvalitet kvalifikovali na taj način. Ne misli se tu samo na sistem kompresije - omekšavanje je jedno, a kada iz kamere izađe materijal koji ne pati od viška piksela veličine kursora, meni je to vrlo opipljiv napredak.

E sad, ja zapravo i nisam mislio na to kada sam rekao "20 puta bolje", nego na plitak DOF koji je (posebno u poređenju sa FF senzorom 5D Mark II) apsolutno nedostižan za kamere sa senzorom veličine dečjeg nokta. :) A gde je dinamički raspon, upotrebljiv ISO raspon, reprodukcija boja i tome slično?

Gledao sam kakav rezultat daju oni 35mm adapteri (mislim - nebuloza) i to je najblaže rečeno - smejurija. Tek površno oponašanje ovog efekta još nekako i može da pruži privid da je to "slično" (iako nije, ni najmanje), ali se raspolaganje najbesnijom gamom objektiva u DSLR svetu, koja uključuje praktično sve što je na tržištu dostupno (jer izostanak AF-a u bilo kom scenariju čini i izbor objektiva znatno širim), ne može se nikako nadomestiti.

A rekao bih i da obični laici takođe mogu da vide sasvim očiglednu prednost - kada sam prvi put na fullHD LCD-u pustio snimak sa 5D Mark II, prosto sam ostao zatečen koliko je to bolje od "nazovi-hd" rešenja u kamerama tipa Sony Z7. HV-30 i slično da i ne pominjem. Jednostavno, mali senzor je inferioran i prednost ogromnog senzora je jednostavno, kako neki vole da kažu, vidljiva iz aviona. Posebno kada je manje svetla. Prosto je poražavajuće da kamera od više hiljada € izgleda tako patetično čim nestane reflektorske rasvete.

Primera radi (1D Mark IV, 1.3x senzor): http://www.youtube.com/watch?v=48Ig59zgQkM (prebaciti obavezno na 720p)

Sa konvencionalnim kamerama, ovo se snima isključivo sa rasvetom koja košta više od kvarta u kome se snima. Sa DSLR-om, taj problem je nepostojeći. ;)

A što se Sony-ja tiče, ubeđen sam da će oni tu proći kao i u svakoj drugoj branši - potpuno će banalizovati ideju videa, jer oni ogromne pare mlate upravo na kamerama i nemaju interesa da tu načine neki pomak. Pravi primer su komični pokušaji SLT-33 i 55 DSLR-ova, koji kao "imaju" AF, a zato nemaju svetla. S druge strane, direktna konkurencija im je Panasonic u m4/3 kategoriji, koji je podržan nemerljivo bolje. Dok svi grabe deo tržišta, Sony po običaju glumi veličinu.

Pozdrav
« Poslednja izmena: Mart 07, 2011, 11:44:51 pre podne od strane StORM48 »

Van mreže Zoran Rodic

  • Blogger
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 5061
  • Pol: Muškarac
    • zrodic
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #25 poslato: Mart 07, 2011, 12:38:39 posle podne »
Čovek je kao i uvek najveći kamen spoticanja :)

http://vimeo.com/17056981

550d

Inače, valja jedno vikend pre podne provesti i gledati filmiće na vimeu, i tako shvatiti kako se izvlači maksimum iz dSLR videa.
Ko nema živaca i smisla za ovo, kamerica od 100 ojra i vozi miki. :)
''Ne moze da svane pre zore''

Van mreže Zarko Silic

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 1244
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #26 poslato: Mart 07, 2011, 02:26:23 posle podne »
Od samog testiranja takvog jednog video moda, mnogo veci je problem kako takav test uciniti dostupnim siroj javnosti.

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #27 poslato: Mart 07, 2011, 03:08:23 posle podne »
Pozdrav,

eh ljudi, hajde da ako je moguce, ne preterujemo sa tim pricama o kamerama od 100 eura i obicnom svetu, nemam nesto ni vremena ni volje za gubljenje, pa ako mozemo nesto malko ozbiljnije ovde ili da se rzilazimo po drugim temama...ja ovde niti sam spomenuo neke obicne ljude, niti ista od svega navedenog ima dodirnih tacaka sa ljudima koji kupuju kamere od 100 eura. Jedino sto bi naizgled moglo da se dovede u vezu, jeste moje pominjanje toga da se danas nova kamera (Practica) moze u punoj HD rezoluciji naci i kod nas u prodavnicama za 150 eura, ali to je navedeno kao primer da se moze resiti i HD i AF za relativno mali novac, pa ako je to nadgradiva prica nad DSLR kvalitet HD videa, onda je stvar OK. Ukoliko je neko povrsno procitao sta sam napisao, ne treba ni da ovde svima trosi vreme nekom svojom povrsnom konstatacijom.

Storm, ja koliko vidim stalno se vrtimo oko jednog, veoma tankog video segmenta i sva upotrebljivost koju ima trenutno DSLR upravo u ovom segmentu i dolazi do izrazaja. Ovo sto si linkovao je svakako odlicno i mene upravo zato i zanima koliko je moguce danas izvuci iz DSLR-a, ali ovo je vec vidjeno na kamerama uglavnom. Svakako ne na Z5/Z7, ali je vec vidjeno. Stoji da te kamere u nabavci kostaju izmedju 3 i 6 hiljadarki i da za tu cenu mozes sebi da iskompletiras DSLR opremu koja ce pruziti superiorniji snimak, ali....

Da vidimo gde se pozicionirao ovaj video segment - on je pozicioniran upravo u onom umetnickom, kontrolisanom klasteru, recimo filmskom. Kontrolisani uslovi, glumci, ekipa snimatelja i slicno. Da, to je taj segment svakako, ali u ovom segmentu se po pravilu ne pojavljuju Z5/Z7 proizvodi. Naravno, ima uvek izuzetaka, pa nas najplodniji i najslavniji reziser je sa dve 102-jke snimio film umesto filmskim kamerama i pokazao da filmska kamera ne mora biti neophodna. Naravno, opet zato sto je sam birao sta ce snimiti....

Jedno multifunkcionalno video sredstvo mora biti sirokopojasno, odnosno, mora da ima mogucnosti da se izbori sa vise stvari odjednom, a ne samo sa "umjetnicarenjem" kao sto kaze Zoki. Naravno, pod uslovom da hoce da bude univerzalno video sredstvo. Specijalizacije su nesto drugo, i to je mesto gde je svrstava DSLR.

Ipak, sta onda danas ostaje na temu univerzalnoga, to je moje pitanje od samog pocetka?
Da li ovaj 3100 donosi video sa funkcionalnim resenjem AF problema ili ga ne donosi?
Ukoliko ga ne donosi, onda je DSLR jos uvek ogranicen za upotrebu na video polju i valja cekati jos. Opet, ukoliko je ovde AF funkcionalan, a kvalitet snimka inferioran u odnosu na Mk2 kvalitet (pitanje DOF-a, H-ISO-a itd.), ja licno nemam nista protiv jer to je onda odlicna alternativa trenutnoj ponudi univerzalnih kamera. Za tako nesto se isplati dokupiti cage i resiti pitanje ergonomije, cak je prihvatljivo i ogranicenje u duzini snimka.

Nema smisla dalje raspravljati sta je bolje jer ocito da sa razlicitih pozicija diskutujemo o necemu, kao kad ja kazem da je super FF i nije mi jasno zasto fotoreporteri koriste jednocifrene APS-C aparate prosto ne shvatajuci da on za njihov posao mora da reaguje sa zadovoljavajucim kvalitetom, a da mu skoro nikad nije prioritet da taj kvalitet mora biti vrhunski. Koliko vidim, ovde imamo bas takvu vrstu diskusije, pa da ne zaglibljujemo onda dalje...

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #28 poslato: Mart 07, 2011, 04:13:55 posle podne »
Well, diskusije i služe da razmenimo mišljenja. Ne kapiram oko čega se saplićemo?

Ja jednostavno ne mogu da pojmim kako možemo da kao HD posmatramo isključivo rezoluciju? To što neka "HD kamera" može da radi u rezoluciji 1920x1080 ne čini je HD kamerom (high-definition u pravom smislu). Prosto, poređenju sa bilo kakvom consumer HD kamerom nema mesta. Nema mesta poređenju ni sa pro klasom kamera sa onim smešnim senzorima.

Opet, ako je onaj film gore (Nocturne, by Vincent Laforet) moguće izvesti sa kamerom od 6-7k evra, voleo bih da znam kojom? Jedina kamera koja može DSLR-ovima stati na crtu, što se senzora tiče, zove se Sony NEX VG-10 (test). I dalje nisam video kameru koja ne košta barem kao RED sistem, a da može da se poredi sa DSLR-ovima.

Rad sam da čujem ako postoje takve, a pričajući sa ljudima koji rade (vrlo) ozbiljnu video produkciju, saznao sam da je VDSLR koncept za njih pravo otkrovenje, jer su cifre koje mogu doneti slično, najmanje petocifrene. Isto tako, nebrojeno puta mi je rečeno da dobar 35mm adapter (dakle, da budemo načisto - stvar koja OPONAŠA veliki senzor) košta više nego DUPLO u odnosu na 5D Mark II. A taman da košta i desetostruko, kvalitet takvog snimka će biti jednostavno krš u odnosu na Mrak2, jer veliki FF senzor ima sve što mali senzori nemaju (opet: DR, kolorit, high-ISO). Mislim - gde je ovde dilema?

Ja lično nisam ni pominjao DSLR priču kao nešto za "average Joe-a", već kao sistem čije mušice neće zasmetati, odnosno potpuno su irelevantne u ozbiljnoj produkciji, koja fakat - ne poznaje pojam AF-a.

Za obično kućno/porodično/turističko snimanje, bolje je uzeti neku od prosečnih consumer-HD kamera, kojih ima u ponudi više nego ikad. Ali treba imati na umu da njihova HD rezolucija nije ništa slično onome što daje DSLR.

Nije mi jasno samo - otkud priča o fotoreporterima ovde, a posebno u smislu korišćenja APS-C-a? Od svih fotoreportera koje sam upoznao i/ili video u životu, apsolutno dominantan je 1D, a za njim D3(s). Ni jedan od njih nije APS-C, te nema potrebe širiti priču u tom pravcu. Kada se priča o ozbiljnom videu, nema mesta kompromisima zbog kojih bi se fotoreporter teoretski odlučio za APS-C i time nadomestio nedostatak milimetara. Najzad, fotoreporteri rabe (u proseku) najskuplju opremu, jer je ne plaćaju iz svog džepa.

Pozdrav
« Poslednja izmena: Mart 07, 2011, 04:23:44 posle podne od strane StORM48 »

Van mreže Zarko Silic

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 1244
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #29 poslato: Mart 07, 2011, 04:31:27 posle podne »
Ova prica o fotoreporterima je prepuna raznih kontradiktornosti.
Pravo, nedefinisano je sta se pod pojmom fotoreporter podrazumeva,

drugo, zbog cega velika vecina njih koristi najskuplju opremu ako je jasno da bi i najjeftinija oprema udovljila 95% zahteva jedne takve reporterske fotografije,

trece, koja je to fotoreporterska disciplina u kojoj se zahteva stokerski kvalitet,

cetvrto, sportskoj fotografiji, dokazano bezbroj puta i teoretski i prakticno, bolje lezi APSC od FFa, a opet mnogi, da ne kazem vecina, kao sto Storm rece, koristi FF.

itd.

Ima toliko nelogicnosti u svim tim pricama da ih je nemoguce sve nabrojati.

 

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #30 poslato: Mart 07, 2011, 04:44:49 posle podne »
Pozdrav,

Storm, da, hajde da se ne hvatamo sitnica, skracivao sam pricu, ali se pitanje fotoreportera odnosi na 1D bez S na kraju...;)
Konkretno, danas je i 7D itekako u igri, ja sam sa nekoliko fotoreportera uzivo doziveo pricu o prelasku sa 5D/Mk2 na 7d zbog brzine rafala, "dobacivanja" u daljinu itd...nebitno, samo hocu da napomenem da dokle god se budemo igrali toga da opisujemo proizvod samo sa JEDNE tacke gledista, necemo ga pribliziti SVIMA, a nekako sam doziveo da je uzrok testiranja bas to.

Zamolio sam vec da se manemo diskusije o kucno-sobno-porodicno snimanje jer to je domen one Practice od 150 eura i ne uklapa nam se u diskusiju ovde. Sad, ukoliko ponestaje argumentacije pa kobajagi slucajno sa ovim rodjendansko-porodicnim trpanjem uz segment najviseg videa treba da preskocimo  onaj daleko najsiri segment profesionalnog videa koji nema veze ni sa jednim ni sa drugim, onda opet gubimo vreme i vozimo u one nase prethodne corsokake...da se onda radje zaustavimo?

Evo, ja jos jednom da pokusam da vratim pricu u izvorni smer:

DSLR kakav je, recimo, 550D nema dovoljno dobro resen AF i zbog toga ne moze da pruzi multifunkcionalnost video uredjaja, odnosno, ima velika ogranicenja u upotrebnom smislu. Njega bih kupio u dva slucaja:

1. ukoliko bih snimao samo ono sto ja hocu i nad cime mogu da imam totalnu kontrolu (filmovi, reklame, donekle video spotovi, stock-video i slicno)

2. ukoliko bih imao uz njega mogucnost da imam i relativno kvalitetom pribliznu HD kameru da mi pokrije ostatak nenabrojanog segmenta

Isti aparat ne bih kupio u bilo kom drugom slucaju jer nisam u situaciji da dam toliko novaca za ovaj relativno ogranicen segment videa jer takav sistem snimanja ne mogu koristiti za vecinu reportaza nad kojima nemam punu kontrolu, za vecinu sportskih desavanja, niti za jedno snimanje sa/iz vozila u pokretu, za snimanje vecine sadrzaja sa dinamicnim kadrovima i scenama i slicno.

Sve ovo zato sto je:

1. Kvalitet snimka iznad zahtevanog (HD video sa 3-cipne kamere) i egzistira u prostoru koji retko mogu da iskoristim

2. AF nije adekvatno resen


Moze li prostije?

Da li je D3100 mozda uklopiv u ovo sa svojim AF resenjima?

Ne bih sada o tome da si potpuno pogresno interpretirao moje pisanije o kamerama iz reda 6-7K eura, jer sam naveo da one NE DAJU kvalitet snimka adekvatan onome na linkovanom filmicu, ali da taj kvalitet vec jeste vidjen sa drugom, daleko skupljom video opremom, i tu, ali izgleda samo tu, DSLR predstavlja onu tvrdu alternativu, obzirom da se u tom segmentu i ne koristi AF recimo...a H-ISO je itekako pogodan. Dakle, to je napisano kod mene i ne nalazim logicnu vezu izmedju toga i ovoga sto si napisao o poredjenju sa kamerama, ali nebitno, ostanimo na onom mom pitanju. Konacno, ako dobijem odgovor, javno cu napisati da je DSLR video najbolja stvar na svetu i vise necu pominjati tu temu ovde... ;D Salim se, naravno, ali da razvedrimo malko, eto...

Van mreže cronnin

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 4109
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #31 poslato: Mart 07, 2011, 06:45:43 posle podne »
Meni je samo zanimljivo da znam da li su u upravama ovih brandova imali predstave kakav ce haos da naprave kada ubace HD video u DSLR-ove :)

Jesmo se u diskusiji malo rastrkali po svim segmentima trzista, ali je dosta nezgodna tema.
Fora je ocigledno u tome da DSLR sto se tice osetljivosti, DR-a, kvaliteta slike, DOF-a prevazilazi deset puta skuplje kamere.
Sa te tacke gledista trebalo bi da bude pozeljan za svaku kategoriju snimatelja.

Sto se tice sirokih narodnih masa, trebaju im jednostavne kontrole i upotrebljiv AF.
Kada se na jednu stranu vage stavi full HD video kamera + dobar compact/prosumer a na drugu Nikon D3100 kit, te se uporedi sta se dobija sa Nikonom, a sta gubi, racunica po meni ide u njegovu korist. Morao bih stvarno malo da istestiram AF na D3100 da bih mogao bas da ga licno preporucim nekome za kucnu upotrebu, ali mi deluje da je vrlo blizu potrebne granice. A ako ne on, bice to reseno vec za godinu-dve.

Hobisti/entuzijasti traze manuelnu kontrolu nad parametrima.
Ni D3100 ni 1100D ocigledno ne zele da zadovolje ovu kategoriju.

Profesionalci traze sve. Njih, sto kazete, ima svakakvih - od onih snimatelja na Pink Citi-ju sto idu po nocnim klubovima i prate neku Jelenu Zezelj i Bokija 13 preko ekipe Jovana Memedovica do Lee Wang-a.
Ja se slabo razumem u njihovu oblast, pa mogu samo da pretpostavim da svi oni imaju najrazlicitije potrebe, i da se u zavisnosti od tih potreba i medju njima mogu pronaci odredjeni slojevi kojima ce DSLR video biti interesantan, sto zbog visoke osteljivosti senzora, sto zbog velike razlike u ceni.

Ne znam samo da li o njima treba uopste raspravljati, jer se pretpostavlja da bar oni znaju sta im treba i kakva su ogranicenja odredjene opreme?

p.s. Covece, treba mi brzi internet, ovaj HD materijal je bas neprijatan za vezu :)

Evo, pomerajte slajder, da vidite kako radi kontrastni autofokus :)
http://graphics.stanford.edu/courses/cs178/applets/autofocusCD.html


« Poslednja izmena: Mart 07, 2011, 07:09:38 posle podne od strane cronnin »
"Yes, I'd like to send this letter to the Prussian consulate in Siam by aeromail. Am I too late for the 4:30 autogyro?"  Canon 550D

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #32 poslato: Mart 07, 2011, 09:34:01 posle podne »
^U praksi, taj AF-F, nezavisno da li govorimo od D3100 ili D7000 je obični krš. Čini medveđu uslugu, jer vrši nepotrebne korekcije, čak i kada je meta u fokusu. Jednostavno, CDAF je u dosta slučajeva (da ne kažem - non stop) "nesiguran" da li meta u fokusu ili nije, a još ako se situacija na sceni i menja (čak i vrlo sporo), skakutanje napred/nazad poprima vrlo iritantne dimenzije. Da ne pominjemo što se u najmanje 50% situacija potpuno pogubi u vremenu i prostoru i napravi pravi šou sa potpuno mutnim prikazom.

Jednostavno, to je neupotrebljivo, čak i za najbanalnije namene. Krajnji rezultat uvek deluje neartikulisano... neozbiljno. A da li će ovaj biti rešen narednih godina? Verovatno da, ali korišćenjem CDAF-a, jer je to nemoguće - jednostavno - CDAF tehnologija svoj način rada i bazira na tom skakutanju napred/nazad i tome nema leka. Fuji je već napravio aparat koji može da koristi fazni fokus u LV modu, bez podizanja ogledala (AF senzor implementiran u okviru glavnog senzora) - ne sećam se tačno koji aparat je u pitanju, ali cenim da je to najlogičniji put razvoja. Od CDAF-a, kao što rekoh, nema ništa, a ni ona Sony-jeva fora, implementirana u SLT-55/33 aparate nije posebno inteligentna, jer desetkuje (i tako kritičnu) količinu svetlosti.

Pozdrav

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #33 poslato: Mart 07, 2011, 09:51:58 posle podne »
Pozdrav,

....
Profesionalci traze sve. Njih, sto kazete, ima svakakvih - od onih snimatelja na Pink Citi-ju sto idu po nocnim klubovima i prate neku Jelenu Zezelj i Bokija 13 preko ekipe Jovana Memedovica do Lee Wang-a.
Ja se slabo razumem u njihovu oblast, pa mogu samo da pretpostavim da svi oni imaju najrazlicitije potrebe, i da se u zavisnosti od tih potreba i medju njima mogu pronaci odredjeni slojevi kojima ce DSLR video biti interesantan, sto zbog visoke osteljivosti senzora, sto zbog velike razlike u ceni.

....



najzad...pomerismo se malo od sirokih narodnih masa i kamera od 100 eura. Ovo je izrazito najsiri video segment u profesionalnoj praksi. O tome pisem.

Apropo 3100-tke, Storm mi je telefonski objasnio da ipak nije taj AF ono sto bi trebalo da bude pa ostaje da ili rizikujem sa 550D ili cekam nesto drugo. Zahvaljujem se na diskusiji svima, ne moze uvek da bude ono sto zelimo :(

Van mreže Crni_bombarder

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1536
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • PcFoto.Biz
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #34 poslato: Mart 07, 2011, 11:00:48 posle podne »
Sa EOS 550D sigurno ne rizikujes, jer kada je video u pitanju taj fotoaparat definitivno trenutno najvise daje za najmanje para. Pretpostavljam da ce se u narednom periodu na naslednicima aktuelnih modela implementirati neki pouzdan AF sistem tokom snimanja videa, jer jos samo to fali pa da se ozbiljnije uzdrma postojece trziste kamera (mislim na one ozbiljnije).
Pozdrav.

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #35 poslato: Mart 07, 2011, 11:09:40 posle podne »
Pozdrav,

jeste, tako sam i ja zakljucio, samo sam se nesto ponadao u ovaj 3100, ali...:(

Van mreže cronnin

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 4109
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #36 poslato: Mart 08, 2011, 01:41:05 pre podne »
Hm, za moje potrebe bi recimo 550D bio OK, ali sam se bio ponadao da cu moci da prodjem sa jeftinijim modelom. Dosta bi mi bio i 1000D sa video modom, samo da se odmaknem od ovih kamkordera :)

Cini mi se da tebi, kao coveku sa iskustvom u ovoj oblasti, koji nema sta da vezba sa nekim prelaznim resenjima, jos uvek ni jedan DSLR ne zadovoljava potrebe. Pitanje je samo koliko ces morati da cekas da bi se pojavio model koji odgovara tvojim potrebama.

Proci ce sigurno dosta vremena dok nam u DSLR nam ubace 'global shutter' CMOS senzore, ili neki sofisticiraniji sistem autofokusa, a i to ce verovatno biti na kasicicu i nece biti bas jeftino.

Lepo si ti konstatovao, da postoje uslovi za koje DSLR moze da bude odlicno resenje:
" ukoliko bih snimao samo ono sto ja hocu i nad cime mogu da imam totalnu kontrolu (filmovi, reklame, donekle video spotovi, stock-video i slicno)"

... i oni drugi za koje je kupovina DSLR-a umesto video kamere promasaj. Sad, sve zavisi od afiniteta snimatelja :)
"Yes, I'd like to send this letter to the Prussian consulate in Siam by aeromail. Am I too late for the 4:30 autogyro?"  Canon 550D

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #37 poslato: Mart 08, 2011, 09:32:31 pre podne »
Mislim da gubimo nit, iako smo već u debelom off-topicu spram teme u kojoj pišemo ;)

DSLR nema AF (to možemo da konstatujemo, čak i ako znamo da postoje neki pokušaji). Pro kamera sa malim senzorom ga ima. Pa gde je onda problem?

Sportska dešavanja, reportaže i tome slično, pojam plitkog DOF-a čine neprikladnim. Apsolutno je nemoguće snimiti sportski događaj (npr. fudbal ili tenis) DSLR-om i to ne zbog nedostatka AF-a, nego zbog preplitkog polja dubinske oštrine. Nisu džabe kamere sa malim senzorom dominantne u nekim sferama. Zato ja i ne kapiram insistiranje na AF-u, jer se te neke stvari potiru - ako imaš plitak DOF, radi se o kontrolisanom snimanju i za AF-om nema potrebe. Ako ti treba AF, onda on (sve i da je savršen) neće pomoći na npr. 550D, jer je DOF preplitak i snimak će ličiti na neuspešan pokušaj umjetničarenja, pre nego na sportsku reportažu. Te dve stvari su jednostavno - nespojive.

BTW, ja ni jednog trenutka nisam pisao o "narodnim masama i kamerama od 100 evra" - zato i insistiram da AF nije potreban, jer - kakav god bio - uvek će imati slabiju kontrolu (posebno brzine fokusiranja, jer skokovito i brzo fokusiranje, karakteristično za fotografiju, skroz je neprikladno/prebrzo za video snimanja).

Pozdrav

Van mreže Zoran Rodic

  • Blogger
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 5061
  • Pol: Muškarac
    • zrodic
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #38 poslato: Mart 08, 2011, 09:55:11 pre podne »
Ma sport može i  da prodje.

Nisi na terenu, među igračima već malo dalje, gde se već gubi taj problem sa AF.
Već sam se sit nasnimao svoje ćerkice u parkiću.
Namestim na 1280 x 720 (720P, 16:9) @ 60 fps , udaljim se 10-ak metara i snimam jurnjavu po parku, sa sve ljuljanjem i spuštanjem niz tobogan.
Problem je na bliskim udaljenostima i brzim promenama, napred nazad.

Ali kao što već rekoh, nedostaje nam tema koja bi se bavila dSLR video mogućnostima.
''Ne moze da svane pre zore''

Van mreže Zarko Silic

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 1244
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon D3100, Test
« Odgovor #39 poslato: Mart 08, 2011, 10:02:53 pre podne »
Postoje jos 2 vazna momenta vezana za DSLR i AF

1. Cak i da se napravi hiperbrzi AF sistem na DSLRu on nikada ne moze funkcionisati kao na kamkorder objektivima zato sto  takvo funkcionisanje ogranicava sama konstrukcija za takvu namenu neprikladnih "foto" objektiva i

2. Proizvodjci opreme znaju za ovu "falinku" pa namerno ne zele ponuditi "hiper" AF jer se time ne bi dobilo nista.


Osim toga, ako bi se takav AF i pojavio, doveo bi se u pitanje vek trajanja AF sistema u samim objektivima ovog tipa, samim tim i problem oko grancijskog roka.

Mozda postoji i onaj treci momenat, ekonomske prirode, vezan za gasenje jednog dobrog dela proizvodnje koji se odnosi na produkciju kamkordera.

« Poslednja izmena: Mart 08, 2011, 10:06:53 pre podne od strane Zarko Silic »