Teško da iko ima rast, osim prodaje "pametnih" telefona glupim korisnicima.
Ne pamtim da je u istoriji ikad postojao sličan primer bezrazložne kupovine sumanutih količina veoma sličnih, a cenom ekstremno različitih proizvoda, kojima nas proizvođači bloatuju sa po 500-600 modela godišnje. Mislim da je to balon koji je prenaduvan čak i više od čuvene dot.com sapunice. Kad eksplodira, posledice će biti gore od svega što smo do sada videli, jer je to tržište daleko dinamičnije od naftaškog, finansijskog i svakog drugog, a pritom nema uporište ni u kakvoj logici ili realnim potrebama, već se ogleda u čovekovoj bolesnoj ambiciji da uvek prati trendove, čak i kada nema ideju zašto to radi.
Ima toga i u drugim branšama i sferama života, ali po pitanju "pametnih" telefona je daleko najizraženije i najbesmislenije. Tim pre što je čitava ta industrija sazdana oko patka-ideje da će "pametni telefoni u bliskoj budućnosti potpuno zameniti (pa onda rafal): desktop kompjutere, laptop kompjutere, gps-ove, sve vrste komunikacija, televizore, satove i 3 miliona drugih gedžeta, zajedno sa pisaćim mašinama". Naravno, iako to nikako da se desi, magla je i dalje intenzivna, a ovce u buljucima spremne da investiraju sve više i više novca u najnovije i najmoćnije. Mehur od sapunice će pući kada svako od nas shvati da u kući ima po 25 nepotrebnih telefona, a to je neizbežno, jer sam do pre nekog vremena imao kome da poklonim višak. Sada više nemam ni to u okruženju, jer svi imaju obilje raznih telefona koje ne koriste, a ne žele da ih bacaju i nemaju kome da prodaju, jer i drugi imaju sve to...
Malo karikiram, ali mislim da je poenta jasna - u svetlu svega ovoga, fotoaparati samo dolaze na svoje, a to je realna prodaja, ljudima koji zaista imaju želju i potrebu, bez gomile onih koji su fotoaparate kupovali, jer ih imaju i drugi i često preterivali u dimenzionisanju opreme spram svojih mogućnosti i ambicija. To što se fotoindustrija uljuljkala u ideju da svi trebaju da imaju 2 puna ranca opreme, to je njihova lična mentalna utopija, ali na žalost - nerealna. Šta će se od svega izroditi, teško je reći, ali je sigurno da period nestajanja nekada jakih brendova nije gotov, tako da u narednih 10 godina sigurno možemo očekivati da neki od "Snežane i 7 patuljaka" (Canon i ostali) nestanu zauvek i budu predmet akvizicija gde će im tehnologija biti preuzeta, a oni ostali na wikipediji, kao svedočanstvo prošlosti.
Pozdrav