TIMELINE“
Fotografija, kao što znamo, uopšte nije realna. Ona je iluzija realnosti kojom kreiramo naš lični svet” – Arnold Njumen
Onda kada je izneo gorenavedeno zapažanje, čuveni američki fotograf verovatno nije imao na umu da će celokupna foto-industrija početi da gaji iluzionizam kao instrument poslovne potpore. Pa ipak, danas fotografiju pre smatramo ogledalom života i realnosti koja nas okružuje, nego što možemo biti sigurni šta nam to neko novo parče fotoopreme donosi.
Posle direktnog rivala Canona, i Nikon je pokazao svetu da virtuozno vlada tehnikom iluzije. Nakon što je prethodni model delimično unapredio, a delom unazadio u odnosu na pretprošli D7000, sa najnovijim APS-C DSLR-om pod nazivom D7200, izlazi nudeći paket karakteristika koji novi aparat na tabeli predstavljaju opravdanim projektom, a tek kada te iste specifikacije uporedite sa dve generacije starim D7000, možete da utvrdite da je tu radila tehnika, u žargonu poznata kao „uzimala-davala“, iliti „korak napred, nazad dva“.
Zaista – kako prepakovati isti proizvod i ponuditi ga kao nov, a da to ne naiđe na žestok otpor javnosti? Pa ništa lakše – dovoljno je napraviti vremensku distancu, neke elemente povaditi i onda za dve generacije sve to vratiti nazad. Na taj način se postiže i ušteda i dvaput prodaje isto, pod parolom novih tehnologija. Da se razumemo – ovo niti je Nikon izmislio, niti je prvi počeo da praktikuje. Otkad je industrije, neki njeni delovi s vremena na vreme dolaze u fazu kada se ovo čini kao jedini način za obezbeđivanje profita, a bez preteranog ulaganja u razvoj.
Zašto članak počinjemo ovako negativnim stavom? Pa prosto zato što ovakav tempo postaje zamoran. Javnost se konstantno animira da obrati pažnju na tehnološka unapređenja, a ona više nisu ni simbolična. Što se senzora tiče, mnogi imaju još dosta toga da savladaju i nauče. Nikon je barem tu (u saradnji sa Sony-jem) odradio domaći zadatak odlično. Međutim, iako je čak i konkurentski Canon shvatio da besomučno štancovanje novih, kloniranih modela nema nikakav efekat osim izazivanja rezigniranosti kod korisnika, Nikon ništa nije naučio iz ove neslavne epizode direktnog rivala i čini se da se sve žešće upušta u identičnu trku sa samim sobom, čiji efekat može biti samo pad profita. Nikako porast.
Ne, naravno da se korisnici ne trebaju brinuti za profit kompanija, ali se mora primetiti da ovakva poslovna praksa definitivno ruši logiku i insistira na kvantitetu, umesto na kvalitetu. S toga se nadamo da će ova iteracija APS-C Nikona više klase biti i poslednja koja novine donosi na kašičicu i koketira sa idejama utemeljenim u industriji mobilne telefonije.
Srećom, danas je barem teško naći loš aparat. Odavno su svi više nego odlični, pa ćemo se u testu potruditi da skrenemo pažnju i na ono čime Nikon D7200 pozitivno zrači!
SPECIFIKACIJEPrvi pogled na tabelu specifikacija, posmatrača navodi na pomisao da je većina stvari unapređena:
Tehničke karakteristike: Nikon D7200 u poređenju sa D7100 Tabela deluje razuđenije nego što međusobne razlike između ova dva aparata zaista zaslužuju. Daleko od toga da je neke stvari trebalo pošto-poto menjati. Pre svih, to bi bio senzor. Njegov potencijal i dokazane performanse su takve da je zaista teško nešto mu zameriti, pa smatramo sasvim opravdanim da bude izostavljen sa liste velikih promena. Nesumnjivo je da neka podešavanja „ispod haube“ postoje i u slučaju senzora (najzad, proizvodni pogon nije isti), pa sada bazni ISO raspon dobacuje čak dve blende više (ISO 100 do 25600), a Nikon se čak odvažio da ponudi i dodatne dve blende, softverskim putem. Oduševljenje nestaje kada primetite da su ISO51200 i 102400 rezervisani samo za JPEG format i to ISKLJUČIVO u monohromatskom modu! Ovo tumačimo kao jeftin trik i vrlo neveštu tehniku skrivanja količine šuma kojoj je senzor verovatno sklon na dotičnim ISO vrednostima. Da li je pretpostavka tačna, videćemo u praktičnom delu testa. Pozitivno je što AA filter i ovaj put ne postoji ispred senzora, što garantuje daleko najviši nivo detalja koji jedan današnji APS-C može da isporuči!
PAKOVANJEPakovanje je klasično, uobičajeno za kit. U ovom slučaju, to je kit sa dobro poznatim, starim AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR objektivom:
Nikon D7200, sadržaj kit paketa sa AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR Sadržaj kutije, osim tela i kit objektiva sa pripadajućim poklopcima, sadrži još i EN-EL15 Li-Ion bateriju sa MH-25a punjačem i kablom za napajanje iz mreže; AN-DC1 BK široki kaiš za rame; USB kabl za povezivanje sa računarom; DK-5 poklopac tražila. Uobičajeni prateći disk sa ViewNX aplikacijom za pregled i osnovnu konverziju RAW snimaka, kao i uputstvom na CD-u, od nedavno ne mora biti na spisku, pa neka vas ovo ne čudi, ukoliko nabasate na baš takvo pakovanje. Uzgred, ni zvanični sadržaj kutije ne podrazumeva prateće diskove, jer se proizvođač vodi idejom da je sve neophodno dostupno na sajtu.
Ostatak teksta →
Nikon D7200, TestPozdrav