Stock je ozbiljna rabota. To, ili radis kako valja... ili ne radis nikako. Siguran sam da ce ti drugari iz Stock sobe to potvrditi.
Elem, sto se tice aparata... ajde da to bude OK. Mozda bih zbog rezolucije preporucio i neki Nikon (zbog razolucije) ali rezim odlozenog okidanja i iznad svega los live view prikaz, mi to nekako ne dozvoljavaju.
Ali, sto se tice predloga oko kupovine EF 100mm f2.8, njega bih zaobisao... barem ovaj put. Najpre, mislim da 100mm macro i nije neko portretno staklo, i da bi kao bolje resenje bio jedan EF 85mm f1.8. Drugo, kada je pitanju macro na krop senzoru... i u kontekstu stocka, daleko bolje resenje je EF-S 60mm f/2.8, koji je zapravo istih optickih kvaliteta kao gore pomenuta stotka. Bojim se da ce ti prostorija biti kratka, ukolio udjes u nju sa 100mm zizom.
Ovim jasno govorim da bi Canon EF 50mm f/2.5 macro, trebalo izbaciti kao opciju.
Dalje, kada smo vec kod zize od 50mm, bila ona u blendi f/1.4 ili f/1.8.... i tu imam predlog za razmatranje. Realno, oba su opticki odlicna, s tim sto je f/1.4 odlicniji... u smislu bolje konstrukcije, vece blende i preciznosti fokusa. Sto se tice ostrine, i ostalih optickih performansi... mislim da tu nece biti neke vidljive razlike.
Medjutim, predlozio bih nesto drugo... a to je EF-40mm f2.8 palacinku. Ma koliko ti njegove dimenzije delovale smesne i neozbiljne, moraces ga shvatiti kao jednako dobro, ako ne i bolje staklo od oba pomenuta. Jasno, nema toliko veliku blendu... ali u stocku ces retko i otvarati blendu. Staklo je malo, ostro ko zilet, sa odlicnim focus by wire prstenom... ko stvorenim za manuelno fokusiranje u table top fotografiji. Relativno lep bokeh, kvalitetna izrada... i iznad svega, sasvim pristojna cena. Na kraju, on ima kracu minimalnu fokusnu distancu, pa se dosta mozes pribliziti samoj sceni, tj. motivu... sto ponekad moze biti prava stvar.
Trece, razmisli o kupovini dobrog stativa sa dobrom glavom, koji ce ti osim stabilnosti omoguciti da precizno namincas zeljeni kadar u milimetar. Preporucujem neki stativ kome se izvlaci centralni stub, kako bi moga praviti dvodimenzionalne fotografije... tj, namestiti aparat u sve i jedan moguci polozaj iznad ili oko scene.
Cetvrto, moraces razmisliti oko svetla i rasvete. Blicevi, blic glave... kisobrani, okidaci, soft boksovi... sve je to sto MORAS imati. Zilberice da ne pominjem.
PEto, od pejzaza se neces leba najesti... vec od portreta i table-top motiva. Najbitnije je da se na pocetku ne raspes okolo sa milion razlicitih pravaca, i da napravis jasnu strategiju.