TIMELINEPsiholozi kažu da deca, u prvom stadijumu života, prate i oponašaju svaki pokret starijih, te da to nastavljaju da rade i kasnije tokom odrastanja. Uglavnom, taj šablon ponašanja je karakterističan za sva inteligentna bića, manje ili više izraženo. Veza sa pričom koja se nas ovde tiče? Pa, vrlo je jednostavna. I velike kompanije se često ponašaju krajnje detinjasto, u neku ruku. Stepen interesovanja za pojedine segmente proizvodnje varira u zavisnosti od trenutne potražnje tržišta, ali i poteza koji vuku tržišni lideri. Nazovite to oponašanjem, krađom ideja, kako god, bitna je suština. Ranije su se proizvođači brižljivo dovijali kupcima, dok je danas situacija malo komplikovanija, pa su zapravo proizvođači ti koji kreiraju potrebe, vršeći marketinški pritisak na kupce i oblikujući njihove potrebe, što kroz inovacije, što kroz razne vrste manipulativnih radnji. Oni koji kreiraju takvu klimu su uglavnom i predvodnici, a ostali su najčešće – imitatori.
Kada jedan proizvođač pogodi recept sa kojim su kupci uglavnom zadovoljni, ostali će pokušati da to prate, trudeći se da ne ispadnu iz koloseka koji će im u bliskoj (pa i daljoj) budućnosti osigurati konkurentnost. Nekad je teško reći ko je od koga iskopirao ideju, a češće smo svedoci da se konceptualno identični proizvodi samo drugačije zovu i svoje mušterije pokušavaju da privuku na neke druge, manje ili više konvencionalne načine. S druge strane imamo one koji će svoju viziju kvalitetnog proizvoda predstaviti na bitno drugačiji način u odnosu na snažnijeg rivala, a krajnji efekat svega je moguće videti već prilikom prve premijere. Jedan deo kupaca će biti zadovoljan, drugi ravnodušan, a sasvim je sigurno da treći ni najmanje neće biti očarani ponuđenim.
Svedoci smo jednog takvog, gotovo istovremenog nastupa dve najsnažnije kompanije iz foto-branše, kada je javnosti predstavljeno dva proizvoda iste namene, sličnog koncepta, ali generalno veoma različitog viđenja idealnog proizvoda. Nikon je prvi izašao sa svojim modelom D600, a par dana kasnije je to učinio i Canon, modelom EOS 6D. Sasvim smo sigurni da kompanije nisu istovremeno došle na ovu ideju, a izostanak pravih informacija sa terena (onih koje bi se mogle podvesti pod „industrijsku špijunažu“) učinio je da se koncepti vrlo malo preklapaju. Poput neke borbene strategije, ovakav vid „pogađanja“ koraka koje će učiniti direktni konkurent, često dovodi do izuzetno sličnih proizvoda. Kada su saznanja o namerama suparnika „tanka“, onda dobijamo ovo što možemo videti na primeru Canonovog EOS-a 6D i Nikonovog D600 – istu ideju, ali sasvim različite izvedbe. Kako ni jedna ovakva priča nije crno-bela i uvek postoje dve strane, teško je reći koji će koncept biti uspešniji, iako stvari na papiru nekad sugerišu na očigledan zaključak. Nedavno smo se detaljno pozabavili Nikonovim viđenjem „početničkog FF DSLR-a“. Red je da isto učinimo i sa predstavnikom suparničkog tabora. Predstavljamo Vam – Canon EOS 6D.
SPECIFIKACIJEVeć smo imali prilike da ovu tabelu proučavamo u testu Nikona D600. Ovaj put je perspektiva malo drugačija, pošto u rukama imamo Canonovog pulena:
Tehničke karakteristike: Canon EOS 6D u poređenju sa Nikonom D600 Da li je Nikon precenio namere suparnika, pa u svoj model „natrpao“ sve što je finansijski moglo da se izdrži ili je Canon potcenio D600, pa išao na slabiju izvedbu kako bi održao nisku proizvodnu cenu, teško je reći. Sigurno je da u odabranim krugovima ima onih koji bi na to pitanje mogli dati tačan odgovor, a mi možemo samo da nagađamo. U svakom slučaju, rezolucija je ostalau rangu 20MP, iako je ovaj put u pitanju zaista nov senzor, AF je nov, premda nimalo revolucionaran, telo je realizovano u malo skromnijoj varijanti kao i kod direktnog konkurenta, ISO raspon u debeloj prednosti... Ukratko, imamo se čime zabavljati i uprkos tome što D600 dominira u skoro svim strogo fotografskim funkcijama, 6D ima par stvari koje ga izdvajaju od proseka. Da sve bude još zanimljivije, bitno je znati da postoje dve verzije EOS-a 6D. Jedna ima sufiks „WG“, dok postoji i ona sa sufiksom „N“, koja ne poseduje GPS prijemnik – jednu od poželjnih funkcija. Razloge za ovo treba tražiti u regularivama nekih zemalja, a na to treba obratiti pažnju prilikom kupovine, ukoliko vam je bitno da imate kompletnu (WG) verziju aparata, koju smo i mi imali na testu. Krenimo redom.
PAKOVANJEStandardno Canon pakovanje prati i najnoviji Canon DSLR. Na testu smo imali kit sa dobro poznatim Canon EF 24-105mm f/4L IS USM objektivom:
Canon EOS 6D, sadržaj kit pakovanja sa EF 24-105mm f/4L IS USM objektivom Sadržaj kutije, osim samog tela i objektiva sa zonericom, obuhvata LP-E6 bateriju sa poklopcem, pripadajući punjač LC-E6 (ili ovde prikazanu LC-E6E, verziju sa kablom), standardni široki kaiš za rame sa poklopcem za tražilo, poklopac bajoneta, USB kabl za povezivanje sa računarom, A/V kabl, štampano detaljno i kratko uputsvo za korišćenje aparata, posebno štampano uputstvo za korišćenje Wi-Fi/GPS funkcijama (uz WG varijantu), još jedno kratko uputstvo samo za Wi-Fi, posebno upustvo za EF 24-105mm f/4L IS USM kit objektiv, garantni list i tri diska koji sadrže besplatan softver i uputstvo u elektronskoj formi. Softver se, kao i do sada, sastoji od Digital Photo Professional aplikacije (tekuća verzija je 3.12.52), za razvijanje RAW fajlova, EOS Utility alata za upravljanje aparatom, Picture Styles Editora za kreiranje kolornih stilova, Photo Stich-a namenjenog spajanju snimaka u panoramu, a tu je i Zoom Browser EX, za organizaciju i pregled fotografija. Pored toga, prvi put se u softverskom paketu pojavljuje i WFT Pairing Utility, namenjen Wi-Fi modulu. Sve aplikacije su dostupne u verzijama za Windows i Mac OS.
Ostatak teksta →
Canon EOS 6D, Test