Za Zorana ne znam dok ne pročitam esej . Uglavnom pivo je najzravije iz staklene ambalaže a ima ga i u plastičnim bocama. Isto mislim i za
Prvo, jako je bitno da shvatis da je analogno doba proslo, i da je nastupilo digitalno.
Promenilo se mnogo toga, a najvise toga lezi u cinjenici da je film otisao u penziju, i da ga je zamenio senzor. Senzor pije svetlo malo drugacije nego film koji je presvucen emulzijom, pa nije imao odsjaj... sto bi rekli... nije imao problema sa upadnim uglom svetlosti.
Piksel radi po drugacijem principu, jer on registruje svetlo u zavisnosti od ugla pod kojim ono pada na njega. Otuda drugaciji premazi i ubacivanje asfericnih sociva u objektive, sto ih malo cini komplikovanijim u izradi nego nekada.
Stara stakla su uglavnom izubijana, sa ponekad slepljenim listicima blende, prepuna vlage, gljivica i kojekakvih zivih organizama vidljivih pod mikroskopom. E sad, bolje ocuvani primerci kostaju nenormalno. Recimo, pre metar dana sam se poigrao par dana sa savrseno ocuvanim Jupiter-6 180mm f/2.8. I znas koliko kosta?
300 evra
Miki, dodas jos 200 i kupis polovan Canon EF 200mm f2.8
L II USM . Jel treba da pojasnjavam prednosti ovog drugog nad prvim?
BTW, taj jupiter je bio krs i onomad... a sada je tek... ne bih ga platio ni 30 evra... stavise, i da mi ga poklone, ne znam tacno sta bih sa njime. Pre bih uzeo Sigmu 70-300 APO DG macro, koja je sampion za nju u svakom pogledu... a kosta 100 evra.
Da ne pricam o adapterima koji baca pogresnu potvrdu, ili recimo baci Error na displej.
Za pare koje ulupas u ta stakla... jer nakupi se to, 50evra ovamo ... 50 onamo... saberes se u jednom trenutku i skacis da ta stakla nikad ne nosis na mesta gde je potreban visok procenat upotrebljivih fotki, i da si za iste pare mogao da kupis opasan CPL, stativ ... ili neko dobro staklo sa AF, garancijom i visokim procentom upotrebljivosti u raznim situacijama.
PS
Ako me iznerviras... ima za vikend da zategnem ultimativni test Canonovog 50 f1.8 sa jednim od najskupljih staklica... pa kom obojci kom opanci.