Hajde onda jedna dublja analiza, posto se insistirao.
FTR, ne zelim nikako da zapocinjem neki "flame" na ovakvom forumu pogotovo sa ovom tematikom
Sto se tice moralnosti, mladi ljudi se time navikavaju da rade pogresne stvari, i da ne snose nikakve posledice, a to nikada nije dobro. Zato danas imamo generaciju ljudi koja nas vodi i koja uz dva-tri osmeha na televiziji javno priznaje svoja krivicna dela i prolazi uz konstataciju "..da to svi rade". I niko od njih ocigledno ne snosi posledice, niti ce, jer praksa snosenja posledica za svoja dela pocinje da biva iskorenjena jos u osnovnoj skoli. Pogotovo ako se jos iskombinuje sa laznim moralnim opravdanjem tipa "da se u skolama uce gluposti", koje nam omogucava da mirno spavamo nakon izvrsenja dela.
Ti jednostavnim varanjem, izvalacis za kraj godine bolju ocenu, i na osnovu tih bodova upisujes fakultet. Znaci neko ko ne prepisuje je budala i ima da plati 10.000 EUR skolovanje, a neko ko prepisuje ima da upadne na budzet. Svakako treba imati na umu i da skolovanje u inostranstvu bez problema moze da kosta i nekoliko stotina hiljada ovih novcanica. Zato ce u insotranstvu, kada te vide da varas, najpre da te prijave kolege studenti i snosices ozbiljne posledice.
@Pazuzu
Ako tezak test iz nekog predmeta suvise dobro uradi neobicno veliki broj ucenika, desava se da profesor koji to predaje po 15. put u poslednjih 15 godina, i drzi sve u malom prstu, te nema neki osecaj za to sta deca mogu da znaju, pomisli da je dao suvise lak test. Zatim se desava da sledeci put da jos tezi test. Kao posledicu toga, imamo gomilu predmeta i ispita u skolama, a pogotovo na fakultetima, koje je skoro nemoguce poloziti bez prepisivanja, i za koje se cini da je neophodna neobicno velika kolicina ucenja napamet. Znaci nije greska obrazovnog sistema; mi smo imali odlican obrazovani sistema koji je odgajio gomile strucnjaka u poslednjih 6 decenija, pa smo ih cak izvozili lopatama u inostranstvo. Ovo sto se sad desava, i to u sta se izvitoperio obrazovni sistem je bas posledica tog prepisivanja.
Zato u poslednjih 10 godina imamo isti broj doktora nauka koji smo imali u periodu od 4 decenije pre toga! Danas bukvalno svako peto dete, koje ne zna sta ce sa sobom upisuje postdiplomske studije. I svi ih zavrsavaju bez problema, i to sa visokim prosecima ?! Svi znamo da je to nemoguce. Posle kada dodju negde da rade, ispostavi se da im je znanje na nivou srednje skole, pa zato i dobiju da rade posao srednjoskolca. Tako danas imamo opstu devalvaciju diploma, i gomilu inzenjera koji rade poslove koje su pre 30 godina radili obicni tehnicari, i posle toga pricaju " Pa jeste, i trebalo je da prepisujem, ocigledno mi nista od onoga sto je bilo u knjigama nije ni trebalo."
A neki ljudi koji su zavrsili fakultete regularno, sad sede, piju lekove za smirenje, i pitaju se zasto niko ne uvazava njihovu skolu, i zasto moraju da rade imbecilan, dosadan, nekreativan, neizazovan i neispunjavajuci posao do kraja zivota, kada su uradili sve sto treba da to toga ne dodje. E, to je bas zbog kolega prepisivaca.
Zatim se tu pojavljuje i druga grupa kolega prepisivaca, koja ne zavrsi u privredi ili industriji, gde je ipak neophodno neko znanje da bi se nesto uradilo, vec preko odredjenih kontakata dospeju na visoke drzavne funkcije te onda, potpuno ubedjeni da je njihov nivo razmisljanja na novou jednog magistra (ciju diplomu imaju), odnekud nadju za pravo seju gluposti po nasim mozgovima. Takvi cak nisu ni svesni koliko ne znaju, koliko glupo razmisljaju i koliko unazadjuju ovu drzavu i nas sto zivimo ovde.