Ovde preovladjuje subtropska klima sa blagim zimama, i toplim vlaznim letima sa dosta kise. Za razliku od Beograda, Shenzhen snega nije video, a trenutna temperatura je izmedju 15 i 22 stepena. I ako je Shenzhen najsuncaniji grad u Kini, nebo nije bas uvek plavo jer je nivo zagadjenja dosta visok.
Kada je u pitanju bezbednost, zajedno sa Pekingom on jeste jedan od najbezbednijih gradova u Kini. Policije ne nedostaje, a kamere su prisutne na ulicama, metrou, trznim centrima, liftovima .
Grad je izuzetno cist, o cemu se dosta vodi racuna, nezavisno od toga da li posmatramo ulice, parkove ili same stambene zgrade. Svi trotoari su poplocani mermernim i kamenim plocama, i za sve ovo vreme nisam primetio da se asfalt nalazi negde drugde osim na samim ulicama. A dosta sam prepesacio.
S obrzirom da grad ima sirinu, saobracajnicama jako podseca na Novi Beograd tako da nisu primetne velike guzve karakteristicne za gradove u kojima obitava 12 miliona ljudi. Postojanje metroa svakako da ne treba posebno naglasavati, a jos manje cinjenicu da isti savrseno funkcionise. 5 linija na svakih 3-5 minuta, cini da ova zila kucavica omogucava brz prevoz sa jednog kraja grada na drugi. Sto se tice samih ulica, primetno je da automobili imaju prednost na pesackim prelazima, osim kada isti nije regulisan semaforom.
Ljudi su dobronamerni i prijatni, uglavnom u velikoj zurbi, sto je svakako posledica velegrada i stila zivota koji takvi gradovi nose sa sobom. Mladez se oblaci moderno i brendirano, a novac se trosi u radnjama koje rade svakim danom od 10-22 casa.