Najvažnije stvari su svetlo i kompozicija. Sa svetlom nemam problema, ali sam za kompoziciju totalni amater pa je ovo najbolje što sam mogao da smislim
@DeVil,
Kompozicija za fotografiju je zahtevnija nego za slikanje, iz prostog razloga jer slikar moze da je "koriguje" na slici dok slika, a fotograf mora da je perfektno postavi pre fotkanja. Mada je Direr napravio "prozor", pomagalo sa mrezom kroz koju je hvatao kadar. Tu istu "mrezu" imamo na displeju nasih digitalaca. Medjutim, to nije dovoljno, mnogo je vaznije znati sam metodski pristup formiranja lik. kompozicije.
Obicno ljudi misle na
kordinate (naizmenicnost i opoziciju uglova horizontala, vertikala i dijagonala) ali to je samo prvi kljuc od sedam i zove se
usmerenje (pokret) i bitan je za postavljanje osnovne ideje o kompozicji ili znak. Drugi kljuc je
proporcija (odnos masa ili povrsina obicno u "zlatnom preseku"), treci -
oblik (naizmenicnost i opozicija oblika i tela ili povrsina kod slika), cetvrti kljuc je
struktura (mat ili sjajno; glatko-rapavo ...), peti -
valer (odnos crnog, belog i sivog), sesti je
boja, opozicija i naizmenicnost lokalne ili dodate kao tople-hladne ili polutople, poluhladne boje. I na kraju sedmi kljuc kao dopuna -
transformacija- izrazavanje sustine. Ovaj sedmi kljuc (da ne kazem "Sedmi pecat"

)je upravo nastao u "moderno doba", (mozda delom i zbog nastanka fotoaparata) i kao primer bi naveo Sezana. Sve to je vazno za dobru kompoziciju.
Naravno, osnovni tipovi kompozicija mogu biti, zrakasta, simetricna, zapletena...
Eto to je to od mene, ukratko, nadam se da sam bar malo odgovorio ili bar nekog zainteresovao da razmislja i u ovom pravcu.
pozdrav, desha.
