Autor Tema: Nikon Z6, Test  (Pročitano 248 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3711
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Nikon Z6, Test
« poslato: Oktobar 18, 2019, 09:36:41 posle podne »
 



TIMELINE

I pored toga što je tržište foto-opreme uzavrelo poslednjih godina, što se uprkos opštoj stagnaciji prodaje unutar branše nudi sve više i više kvalitetnih aparata i prateće optike, višedecenijski rivali i lideri industrije, Canon i Nikon, i dalje najviše pažnje poklanjaju međusobno, jedan drugome. Kako drugačije objasniti činjenicu da se skoro svaka velika promena u poslovnoj politici ogleda pre svega u onome što je glavni rival uradio ili planira uraditi? Da, jasno je da je vodeći dvojac odavno prerastao u trojac, ulaskom Sony-ja u gornji dom dominacije branšom, ali je isto tako činjenica i da su glavni rivali najbolji razlog za unapređenja sopstvene ponude.

Da li je uopšte i potreban bolji dokaz za ovu tezu, od činjenice da MILC nije bio na vidiku jedne kompanije, dok nije bilo očigledno da će ga druga predstaviti, te da se isto može reći i za MILC u 35mm formatu, koji je opet, iz obe kompanije došao nekako sinhronizovano. I iskreno, ne bismo se začudili kada bi u nekom trenutku ove kompanije sinhronizovano predstavile mobilne telefone, srednjeformatne aparate ili čak objavile da se povlače sa tržišta. Kao kakvi sportisti, izgleda da i kompanije smisao svog postojanja nalaze u konkurenciji. Dok god jedan egzistira, drugi je tu da oponira. Ukoliko bi jedan nestao, ne bi bilo naročito čudno ako drugi krene da usporava i polagano nestaje.

Skoro da je i nebitna činjenica da Nikon Z i Canon EOS R nisu predstavljeni istog dana, imajući u vidu da vremenska razlika, a naročito kada se radi o ovakvim prekretnicama, nije čak ni simbolična. Više je bitna marketinškim odeljenjima ovih kompanija, koja svoja dostignuća često projektuju iz ugla boljeg tajminga, nego što je bitna javnosti. I zaista, dok je u nekim okolnostima možda i bitno ko je bio prvi, činjenica da nijedna od dotične dve kompanije ni izdaleka nije prva u promovisanju, kako MILC-a, tako ni 35mm MILC-a, čini se uopšte ne smeta čuvenim kompanijama. Kao kakav šahovski velemajstor, koji do obližnjeg parka svrati poput nekakvog iskusnog barda, iskusnim okom ošacuje situaciju i s visine dobaci po koji savet dostojan prekaljenog eksperta, tako i vodeće kompanije žive u iluziji da je dovoljno da se pojave, kako bi pokupile svu slavu i ukrale šou.

Međutim, u periodu dok su Canon i Nikon bili opijeni sopstvenim odrazima u dijamantima optočenom ogledalu, druge kompanije su iz prikrajka vrebale svoju priliku i većim delom je iskoristile na pravi način. Godine ignorisanja ostavile su traga na tržištu. Iz pozicije totalnih autsajdera u DSLR eri, kompanije poput Fujifilm-a, Olympus-a i Panasonic-a, stasale su u veoma ozbiljne igrače, dok je Sony izrastao u svojevrsnog vajara industrije, koji oblikuje, ne samo trendove, nego i dugoročna pravila igre. Da li su nekadašnji kormilari u prilici da preuzmu komande i budućnost ponovo podrede sebi, o tome je još rano govoriti. S druge strane, konkretni proizvodi daju i konkretnih povoda za diskusiju, pa je Nikon sa svojim novim, Z sistemom, došao u pravom trenutku, kako bismo prethodna saznanja iz druženja sa EOS-om R, mogli da pretočimo u neku konkretniju priču. Prisustvo Sony-ja celu zabavu čini još zanimljivijom. Da li su Nikon i Canon ovaj put propustili voz? Videćemo…

 



SPECIFIKACIJE

Izdanak novog sistema nije zgodno uporediti sa prethodnikom, prosto zato što takvog jednostavno – nema. Kako je Nikon u startu promovisao dva modela, mi ćemo iskoristiti priliku da njihove karakteristike uporedimo kroz dobro poznatu tabelu specifikacija:
 

Tehničke karakteristike: Nikon Z6 u poređenju sa Z7

Kao što se iz tabele može videti, ključna razlika između dva predstavljena modela je u senzoru, a kako je senzor u MILC kategoriji zadužen za mnogo više od pukog prikupljanja svetlosti i konverziju iste u fotografiju, jasno je da razlike ipak nisu samo kozmetičke. U stvari, najmanje su kozmetičke, a mnogo su više one koje je spolja nemoguće primetiti.

S obzirom da, kao nova klasa, Nikon Z donosi sasvim drugačiji pogled na digitalnu foto opremu ovog proizvođača, izlišno je vršiti bilo kakve komparacije spram postojeće DSLR game. Umesto toga, reći ćemo samo da novi aparati definitivno pripadaju višem segmentu i to ne samo u pogledu buduće klasifikacije unutar brenda, već i u odnosu na direktne konkurente iz Sony, Canon i Panasonic ponude.



PAKOVANJE

Novi sistem je izvrsna prilika za drugačiji dizajn pakovanja, pa nismo iznenađeni što je Nikon sve spakovao u izrazito drugačiju kutiju u odnosu na ono na šta smo navikli:
 

Nikon Z6, sadržaj pakovanja sa Nikkor 24-70mm f/4S VR objektivom

Nikon Z6 je, kao i Z7, raspoloživ u varijanti samo tela i tela sa kit objektivom, kakva je i nama stigla na test. Sadržaj kutije je manje ili više jednak u celom svetu, sa tek sporadičnim sitnicama u zavisnosti od tržišta. Osim tela koje dolazi u paketu sa BF-N1 poklopcem bajoneta i BS-1 zaštitom papučice blica, kutija sadrži sledeće elemente: EN-EL15b Li-Ion bateriju sa MH-25a punjačem i kablom za napajanje iz mreže (ili viljuškom za odgovarajuću utičnicu); AN-DC19 široki kaiš za rame; USB kabl za povezivanje sa računarom; HDMI/USB držač kabla; štampano uputstvo za aparat i kratko uputstvo za SnapBridge. Kao što se dâ videti, Nikon je odoleo opštem trendu štednje i ukidanju isporuke konvencionalnog punjača u korist USB varijante, koja bateriju puni dok je u samom telu. Istina, jači model, Z7, u paketu donosi i jedan takav USB adapter, ali zajedno sa klasičnim MH-25a punjačem.



Ostatak teksta → Nikon Z6, Test


Pozdrav

Van mreže Argon

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 2467
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon Z6, Test
« Odgovor #1 poslato: Oktobar 24, 2019, 12:35:37 pre podne »
a sta znam... napredak ide nekim svojim tokom koliko vidim.
Sve ostalo je poodavno postalo i vise nego dobro za neke prosecne korisnike, a ni oni najprofesionalniji nemaju puno razloga da se zale.
Kazem, sve ostalo, sasvim namerno.
Tj. sve ostalo, osim EVF koji je meni licno oduvek bio najsupljija prica ovih MILC-eva, jos od njihove pojave.
I ako su pokonici istih u glas vikali da je to sve super i da razlike nema sa OVF, licno sam se dosta puta uverio da te razlike i te kako ima i to otprilike, pa koliko hoces...
A pored mana ima i nekih dobro znanih prednosti - ne kazem...

E sad mic po mic, svaki sledeci bude malo bolji od onog prethodnog, dabome...pa nekom logikom gledano mozda se taj vizuelni utsak nekada i priblizi ili sustigne OVF.
Tako da je moje pitanje i ovde: Da li je doslo do tog sustizanja Storm, časti ti... :)
Ovde ko sto znas nema onih sony/milc i sl. sektasa, tako da... nemo se stidis, bre.... ^-^
« Poslednja izmena: Oktobar 24, 2019, 12:38:23 pre podne od strane Argon »
nikon D750, nikon 18-35g, nikon 50 1.8g, nikon 85 1.8g, Pixel X800n, Vanguard 263AB 100

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3711
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Nikon Z6, Test
« Odgovor #2 poslato: Oktobar 29, 2019, 10:28:48 pre podne »
Izvini što kasnim sa odgovorom... pritisle me neke obaveze, pa ne mogu da se saberem proteklih nedelja.

Elem... pa ne znam... ja moram da priznam da sam pogrešio u svojim projekcijama po pitanju napretka EVF-a. Činjenica je da razvoj ipak ide brže od onoga što sam ranije pretpostavljao i da se EVF približio na svega milimetar. Ono što je štucalo ranije, štuca i sada, ali u manjem obimu. Čini se da problem muljavog prikaza, kada su svetlosni uslovi lošiji, jednostavno nije rešiv u današnjim uslovima. Jednostavno, digitalno pojačanje signala mora da napravi šum i to se jasno vidi, nezavisno od toga koji se EVF koristi.

E sad, pitanje generalizacije ovde uzima maha, pa kad se u internet diskusijama potegne EVF vs OVF, nekako se uvek potenciraju maksimalna dostignuća, a stvar je takva da svega 2-3 modela mogu uopšte da se pohvale krštenim EVF-om. Recimo, Sony, koji je kovan u zvezde do pre godinu dana, realno zaostaje po pitanju prikaza u odnosu na Nikon Z6 i EOS R. Nisu te razlike drastične, ali ko bi ikakve očekivao u korist konkurencije, s obzirom na startne pozicije? Isto tako, Fuji bi mogao da poradi na svojoj verziji EVF-a, jer ima najslabiju dinamiku - situacije u kojima svetlije nijanse gore pred očima, a tamnije su zapušene, najčešće se dešavaju na Fuji EVF-u. Sad, naravno, nisu iste karakteristike svih modela, ali generalno je tako. Mislim, nije da je drugačije i kod OVF-a... kad se govori o top modelima, situacija je (znaš i sam) kudikamo drugačija u odnosu na konfekciju tipa 200D. Nema tu nekih dodirnih tačaka, izuzev koncepta koji stoji iza toga.

Uglavnom, ako tražiš odgovor koji mislim da tražiš, mogu samo da kažem da ja i dalje više volim vrhunski OVF u odnosu na vrhunski EVF, ali je jaz danas (u poređenju najboljih iz oba sveta) daleko manji i primećujem da mi rad sa EVF-om daleko manje smeta nego pre par godina. U nekim trenucima čak i zaboravim da mi je pred očima EVF! To se zaista nije dešavalo ranije. Sad, da li je to fazon sporog kuvanja žabe stavljene u hladnu vodu ili je tehnički to unapređeno da mi više zaista ne smeta u toj meri (a može biti da je tako, jer sad refresh rate više nije tako mali kao nekad), ne bih znao. Drugim rečima, sa najboljim EVF-ovima može da se živi. I ne samo živi, nego može da se i radi. Imao sam prilike da neka svoja putovanja ispratim sa MILC-evima novije generacije. Nosio sam ih iz čisto egzibicionističkih poriva, a ispalo je sjajno, pa mi je čak bilo i žao kad sam vraćao opremu. Dakle, nešto se menja.

Kod Sony-ja mi se sviđa nešto drugo što, čini se, nikad neće biti sustignuto od ovih ostalih - komande. Neverovatno je da su oni problem komandi rešili na nesvakidašnji način - brutalnom silom. Izgleda da je neko u nekom trenutku dao nalog da se od svih brendova pokupi sve i strpa na Sony, pa tako imamo α7 III koji ima 3 kontrolna točkića, polugice, letvice, rotaljke, dugmiće, džojstike i sve živo i mrtvo čega su mogli da se sete. I kad se navikneš, pa sve to lepo mapiraš po sopstvenom ukusu... neverovatno je koliko brzo može da se radi. Mislim, ne brzo... nije u brzini stvar... ne fotografiše se trka F1 svaki dan, nego mislim ono - lak rad, tečno snalaženje u moru dugmića... i direktna komanda za svau sitnicu. Kad se navikneš, pa posle toga u ruke uzmeš EOS R, osećaj je kao da posle traktora upregneš volove. Može, ali sporo, nezgrapno i frustrirajuće. Za svaku sitnicu moraš da prevrćeš menije. Najgore od svega je što je EOS R sposoban za sjajne rezultate, ali je izvedba više "entry-level". A još gore od toga je spoznaja da EOS R nije koncipiran kao entry-level. I kad pomisliš, kud će jednostavnije, oni izbace RP.

Z6... to je (subjektivno) otprilike najkompletniji i najbolje balansirani FF MILC danas. Uz dužno poštovanje prema Sony-ju (zaslužio je, iskreno), Nikon je iskoristio višedecenijsko iskustvo i DSLR logiku pretočio u MILC, do poslednjeg šrafa, koliko je god tehnologija to omogućavala. I jedino sa njim nije potreban neki predug period prilagođavanja, nakon prelaska sa DSLR-a. Sve je tu gde se i očekuje i radi kako se očekuje. Jedini šok je bio bafer. Dugo me nešto nije impresioniralo kao to. Period potpune odumrlosti aparata praktično ne postoji. Z6 se vraća u život za svega par sekundi. To je nešto što je uobičajeno tek na top-level DSLR-ovima... pa čak ni na njima u svakoj prilici.

Pozdrav
« Poslednja izmena: Oktobar 29, 2019, 10:37:25 pre podne od strane StORM48 »

Van mreže Argon

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 2467
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Nikon Z6, Test
« Odgovor #3 poslato: Oktobar 29, 2019, 11:06:21 pre podne »
Shvatam...hvala na detaljnom odgovoru, btw..

Ne znam, kapiram da pomaka ima i u neku ruku to sam i ocekivao jer se zadnjih godinu-dve nisam vatao za neko ozbiljno MILC telo... prosto nisam imao ni prilike ni razloga..
Ali ono sto sam odmah i posle prvog sustreta sa MILC-em zakljucio je da je veliki problem kod EVF igra to gledanje ekrana iz velike blizine.
Ekran kad se gleda sa iole neke distance, to je druga prica...sto je distanca veca utisak je naravno bolji.
Obrnuto pak, vide se sve nesavrsenosti digitalnog ekranskog prikaza...To me je navelo i da se zapitam i to vise puta, koji im je ovo djavo uopste i trebalo...Ali ok, ima neke druge svima znane prednosti pa donekle razumem.
Sto se samog prikaza tice, licno mislim da to nikad nece biti isto....gledanje na ogledalo ne razlikujem nesto od gledanja okom, a oko i ekran nikada ne mogu biti isti...bar ne u ovom zivotu..

nikon D750, nikon 18-35g, nikon 50 1.8g, nikon 85 1.8g, Pixel X800n, Vanguard 263AB 100