Otac mi je obećao kupovinu fotoaprata pošto sam pokazala zaintersovanost za ovu vrstu umetnosti iako vidim da će ovih dana ukinuti autorsko pravo na fotografiju.
Surfujući po netu na sajtu kupujem prodajem naišli smo na brojne oglase za prodaju novih fotoaprata i u kontaktu sa jednim od prodavaca koji je za sebe rekao da je u stvari on line prodavnica dogovorili nabavku fotoaprata NIKON D3300 sa objektivom 18-105mm, torbom i memorijskom karticom od 16 Gb. Posle nekoliko dana prodavac se javio i dosatvio nam fotografije aparata, objektiva, kartice i garantnog lista i tu počinju problemi.
Na dostavljenim fotografijama se vide papiri na mađarskomjeziku, garancija takođe, pečat na garanciji se nije moguće pročitati, vidi se kao dan kupovine dan 19.01.2016. godine, a prodavac za sebe kaže da je kutija sa aparatom otvorena kako bi zapisao ser. br. aparata.
U refot b, kada smo im ispračali sve kažu da se radi o nama kao o drugom kupcu i da zbog toga mogu da nam uvaže garanciju uz fiskalni račun utrajanju od samo jedne godine iako na je uobičajno 2-3 godine.
Informisali smo se kod Tržišne inspekcije i tamo nam objasnili da obavezno tražimo uputstvo o upotrebi, spisak servisera u Srbiji, kao i garantni list i nekakvu sabraznost
isključivo na srpskom jeziku.
Mi pomislimo da nas fortaju pa se obratimo Agenciji za zaštitu potrošača kad ono međutim...ista priča....još nas pitaju kako se zove taj on line prodavac... a mi ne znamo osim da je on line prodavnica. Na pitanje ako u vreme važenja garancije prodavac prekine sa radom ko će rešiti problem garancije koja važi 2-3 godine kažu da se obratimo uvozniku...a ako je uvoznik i prodavac isto lice onda proizvođaču. Već se vidim kako krećemo za Japan.
U jednom momentu smo pomislili da je skrivena kamera ali nije.
I šta sad da radimo. Nismo platili ništa. Ne bih da ispadnemo neozbiljni ali s druge strane da isplatimo preko 500 eur za mačku u džaku koja je uz to još i na dugčkom štapu nije normlno. Da smo mi hteli da petljamo sa povraćjem poreza izinostranstva mogli smo i mi da skoknemo do Vidina u Bugarskoj koji nam je na 40 km ali nemamo nameru da "muljačimo" bilo šta.
Pre nekoliko godina kada je moj otac kupio veš mašinu koja se pokvarila u garantnom roku pozvali smo servis, on je došao, popravio otcepao kupon sa garancije i gotovo. Taman posla da smo slali veš mašinu prodavcu. A za 2-3 godine gde da nađemo on line prodavca?
Jer ste imali vi ovakvih iskustva i šta nam je činiti?