TIMELINEKroz istoriju, za mnoge su se kompanije vezivali vizionarski mitovi. Bilo bi krajnje drsko negirati da je takvih u prošlosti i bilo, ali nekako se entuzijazam vizionarstva neretko preko noći povlači i ustupa mesto učmalosti i nespremnosti na promene. Osim slučajeva gde je takva metamorfoza odraz nesposobnosti konglomerata da u trenutku prepozna odgovarajući trenutak za akciju, češći oblik prelaska u pasivu je izazvan osećajem nedodirljivosti. Baš kao i sportista, koji dominira u svom sportu i vremenom stiče osećaj apsolutne nepobedivosti, tako i kompanije moraju doživeti trežnjenje, kako bi prihvatile da nisu same na sceni.
Proteklih godina smo imali prilike da pratimo trku Canona sa samim sobom, pa zatim nemogućnost da se odupre glavnom rivalu, a bilo je i ignorisanja želja postojećih i budućih vlasnika Canon sistema, da bi smo sada došli do situacije gde se sve pomera s mrtve tačke. Za razliku od pređašnjih sličnih reakcija, ovaj put Canon svoje najnovije poteze samo delimično vuče kako bi odgovorio na agresivnost glavnog rivala (Nikona, prim.aut.), pri čemu se kao glavni problem nadvila svojevrsna Šekspirovska dilema – odupreti se najezdi bezogledalaca (tzv. MILC-eva) ili im se konačno pridružiti u punom sjaju?
Kao i uvek, velika kompanija bira kompromis, iz njenog ugla najjeftiniji vid kompenzovanja unapred izgubljene bitke, ali takav da postojećoj bazi korisnika uputi poruku da DSLR priča još nije ispričana.
Čemu ovakav uvod? Pa… do nedavno smo sve kritike u pravcu entry-level DSLR-ova iznosili kroz prizmu života na staroj slavi. Danas je pak situacija malo drugačija. Danas Canonu glavni problem u entry-level domenu nije Nikon. Ne zato što je dotični loš rival (naprotiv), već zato što obe kompanije protiv sebe imaju čitavu armadu profita gladnih i tehnološki ambicioznih kompanija, čiji je zajednički imenilac neupadljivi akronim pod nazivom – MILC (Mirrorless Interchangeable Lens Camera).
S obzirom da je u DSLR kategoriji odavno (skoro) sve već ispričano, prostora za neka revolucionarna rešenja gotovo da nema. Tamo gde ima (na polju senzora), jednako je primenjivo i na ostale vidove fototehnike, pa samim tim i MILC. Kako bi tehničke razlike između MILC i DSLR aparata niže kategorije bile jasnije, Canon je odlučio da entry-level klasu DSLR-ova podigne za nivo iznad dosadašnjeg i time sebi kupi dodatno vreme dok se ozbiljnije ne pozabavi sopstvenim MILC rešenjem, sistemom EOS M. Time je napravljen i svojevrstan problem sa sledećom generacijom DSLR-ova srednje klase, jer je ovde testirani model, EOS 760D, praktično u celosti preuzeo poziciju koju je 70D držao. A gde se tu nalazi brat blizanac, EOS 750D, koji je predstavljen u paketu sa 760D? E to bismo i mi voleli da znamo… Zasad možemo biti jedino sigurni da je politika kriptičnih oznaka za američko tržište i dalje aktuelna, pa se tako 750D diči oznakom T6i, dok je 760D poznat još i kao T6s. Živela konfuzija!
SPECIFIKACIJECanon EOS 700D je pre nešto manje od dve godine, kada je promovisan, izazvao popriličnu lavinu kritika, zbog činjenice da se od svog prethodnika (EOS 650D) razlikuje praktično isključivo po firmware-u i logotipu sa oznakom modela. To je itekako imalo odjeka u javnosti, pa je rezultovalo definitivnim usporavanjem tempa i produženjem ciklusa smene generacija sa godinu na dve. Da li je vredelo čekati? Prosudite sami:
Tehničke karakteristike: Canon EOS 760D i 750D u poređenju sa 700D Nebitno koji od dva nova modela posmatramo, najuočljivija i bez dileme najintrigantnija razlika je u senzoru. Posle višegodišnje suše sa inovacijama na ovom polju i tek stidljivog pokušaja u vidu 20 MP APS-C-a koji je krasio modele 70D i 7D Mark II, Canon se konačno odvažio da tržištu pokaže nešto zaista novo. Koliko je to novo u tehnološkom smislu, još je rano oceniti, ali je dobro da smo konačno odmakli od tih čuvenih 18 MP. Ne zbog toga što je 18 MP malo (jer za većinu potreba nije), već iz razloga što to nedvosmisleno ukazuje na činjenicu da projektni tim nije sedeo skrštenih ruku. Da li je entuzijazam opravdan – videćemo.
Novina ima još… poboljšan je bafer, AF je nov, isto važi i za merenje svetla, prisustvo modula za bežičnu komunikaciju, a tu su i neke pikanterije koje međusobno razdvajaju dve varijante aparata. Krenimo redom…
PAKOVANJEU zavisnosti od toga da li se odlučite za slabiji 750D ili napredniji 760D, razlikuje se i ponuda kit objektiva. Ipak, ne radi se ni o kakvim drastičnim razlikama, jer je čak tri od ukupno četiri objektiva na raspolaganju sa oba modela. Osnovni kit je, kao i uvek u ovoj klasi, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM, a prate ga EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM i telezum oznake EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM. Četvrti objektiv, stari zum velikog raspona, EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, dostupan je samo uz 760D. Više bismo voleli da su u kit komplete uvršteni objektivi poput novog EF-S 10-18mm f/4-5.6 ili kratkih, a veoma ozbiljnih tzv. „palačinka“ prajmova EF-S 24mm f/2.8 STM ili EF 40mm f/2.8 STM. Nedostatak dalekovidosti na delu.
Canon EOS 760D, sadržaj kit pakovanja sa EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektivom U osnovnom kit pakovanju, koje smo i mi imali na testu, pored aparata i poklopca bajoneta, nalaze se još i: EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektiv sa svoja dva poklopca, LP-E17 Li-Ion baterija sa zaštitnim poklopcem, LC-E17 punjač baterije (odnosno LC-E17E verzija sa kablom, kao na slici), široki kaiš za rame, USB kabl i osnovno korisničko uputstvo u štampanom obliku. Od tržišta do tržišta zavisi i prisustvo dva DVD-a od kojih jedan sadrži prateći softver, a drugi elektronske verzije uputstava za aparat i prateće aplikacije. Prateći softver se isporučuje u verzijama za Windows i MacOS sisteme, a osim poznatog Digital Photo Professional RAW konvertora, sadrži i EOS Utility alatku za kontrolu aparata putem kabla ili bežično i prenos snimaka na računar, Picture Style Editor, kojim se kolorni stilovi mogu podešavati po volji i Image Browser EX, za pregled i osnovnu katalogizaciju snimaka. Sav softver je dostupan i na sajtu proizvođača.
Ostatak teksta →
Canon EOS 750D & 760D, TestPozdrav