Kada posmatramo fotografiju kao specifičan medij, onda je neminovno da je podelimo na dva generalna stanovišta. Prvi je da fotografija poseduje tehničke sposobnosti da što vernije i objektivnije registruje ili zabeleži dešavanja oko nas, dok pristalice drugog stanovišta fotografiju vide kao medij koji ispoljava izrazito subjektivne poglede u okviru savremene vizuelne komunikacije. André Bazin, francuski filmski kritičar i teoretičar je na temu fotografije u svom tekstu ‘’Ontologija fotografske slike’’ iz 1945. napisao da se ‘’Sve umetnosti zasnivaju na čovekovom prisustvu, dok jedino u fotografiji uživamo u njegovoj odsutnosti’’. Originalnost fotografije u odnosu na slikarstvo počiva na suštinskoj objektivnosti fotografije pa da se zato i skup sočiva koji predstavlja fotografsko oko i koji zamenjuje ljudsko oko i zove objektiv. Ipak, iza automatskog procesa rada kamere, redovno mora da stojii sasvim određena ljudska volja, konkretan stav i izbor tema, u svrhu ispoljavanja različitih individualnih pogleda.
>>> nastavak na blogu