Autor Tema: Edward Weston - Nautilus  (Pročitano 2267 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zoran Rodic

  • Blogger
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 5061
  • Pol: Muškarac
    • zrodic
    • Pogledaj profil
Edward Weston - Nautilus
« poslato: Jun 15, 2015, 10:55:38 pre podne »
Kada posmatramo fotografiju  kao specifičan medij, onda je neminovno da je podelimo na dva generalna stanovišta. Prvi je da fotografija poseduje tehničke sposobnosti da što vernije i objektivnije registruje ili zabeleži dešavanja oko nas, dok pristalice drugog  stanovišta fotografiju vide kao medij koji ispoljava izrazito subjektivne poglede u okviru savremene vizuelne komunikacije. André Bazin, francuski filmski  kritičar i teoretičar je na temu fotografije u svom tekstu ‘’Ontologija fotografske slike’’ iz 1945. napisao da se ‘’Sve umetnosti zasnivaju na čovekovom prisustvu, dok jedino u fotografiji uživamo u njegovoj odsutnosti’’. Originalnost fotografije u odnosu na slikarstvo počiva na suštinskoj objektivnosti fotografije pa da se zato i skup sočiva koji predstavlja fotografsko oko i koji zamenjuje ljudsko oko i zove objektiv. Ipak, iza automatskog procesa rada kamere, redovno mora da stojii sasvim određena ljudska volja, konkretan stav i izbor tema, u svrhu ispoljavanja različitih individualnih pogleda. >>> nastavak na blogu

''Ne moze da svane pre zore''