Pazi, rešenje za kolorit postoji, ali sam iznenađen da se svi nekako prave ludi oko usvajanja konačnog standarda oko toga.
X-Rite već dugo nudi onaj svoj ColorChecker passport, uz koji dolazi besplatan softver za profilisanje aparata. Šta on u osnovi radi? Prvo uslikaš kolor-kartu, ili tu malu ili onaj veliki Gretag, onda tu fotku uvezeš u X-Rite, on reprodukciju boja sa aparata iskontroliše poredeći sa kolornim poljima karte i onda pojedinačne nijanse koriguje tako da budu u ravni sa referentnim vrednostima. Kada se ta operacija završi, X-rite softver generiše profil koji biva automatski uvezen u ACR/LR. Taj profil se posle vidi u onom Camera Settings tabu, bira se umesto Camera Standard, odnosno Adobe kolornog profila. I to radi odlično, samo zahteva da se kolorna karta fotografiše neizostavno, prilikom fotografisanja na svakom setu.
E sad, zašto nijedan drugi proizvođač softvera za razvijanje RAW-a ne obezbedi X-Rite podršku i za sebe, to je dobro pitanje!
BTW, kada kažeš WB na 5570K, da li je u to uključena i tonska korekcija ili je ona na nuli? Pitam zato što sam primetio i neka odstupanja kada je u pitanju ručno setovanje temperature. Malo je nelogično da svaka aplikacija drugačije interpretira temperaturu, koja bi morala biti egzaktna mera. Ako uzmeš sivi klin i postaviš ga na scenu, a u obradi WB odrediš prema njemu, neverovatno mi je da svaki RAW konvertor ima svoje viđenje ispravne korekcije! Kao da svako čita strukturu kako mu se ćefne!
Mislim, i proizvođači aparata su krivci za to, jer niko neće da otkrije kompletnu strukturu, zbog favorizovanja sopstvenog softvera. To ne razumem. Zato su boje uvek bolje na stock aplikacijama, nego na 3rd party, što je potpuna idiotarija, posebno što zaista ne znam nikog ko se u poslu oslanja na DPP/CNX.
Pozdrav