Autor Tema: Dinamički opseg?  (Pročitano 7693 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže gradinar

  • Junior
  • *
  • Poruke: 9
    • Pogledaj profil
Dinamički opseg?
« poslato: April 15, 2008, 01:51:10 pre podne »
Imam Fuji 6500 (mnogo hvaljen na ovom forumu), ali imam jedno pitanje o postizanju boljeg kvaliteta slike.
Napominjem da sam amater...

Pomalo sam nezadovoljan rezultatom kada u kadru ima vrlo svetlih i vrlo tamnih delova. Na fotografiji ono što je tamno meni ispadne suviše crno, a ono što je svetlo suviše je belo... Meni se to ne dopada, jer svaka osoba koja nosi (na primer) tamniju jaknu ispadne skoro kao da nosi crnu na kojoj se ništa ne raspoznaje (crna mrlja). Nije to mnogo strašno, ali me nervira to crnilo... A nisam baš uvek u mogućnosti da biram takav kadar u kom ću izbeći mnogo svetle i mnogo tamne delove zajedno.
Šta ako slikam nekog u crnoj jakni ispred belog zida? Bljak.
Negde pročitah da se taj odnos osvetljenosti zove dinamički opseg (Dinamic Range).
Pogledao sam neke ranije fotografije koje sam škljocao na nekim drugim fotoaparatima (Kodak, Olympus, Canon, Nikon...) i u pogledu ove stvari (najmanje "crnila" i "belila") je bilo na jednom Nikon-u E4600 (iako nije neki ekstra model), i ubeđen sam da su fotografije (u tom pogledu) bolje izgledale nego sad na ovom Fuji-ju (a i od ostalih).
Ovaj Fuji sam kupio zato što su ga ovde hvalili, a još više zbog toga što jedan moj drugar ima neki stari model Fuji 6900 koji pravi fotografije koje su se meni veoma mnogo dopale (uvek kad ih pregledam, iznova im se divim)...

Zanima me da li se ovo pitanje "crnila" i "belila" (dinamički opseg?) nekako može regulisati, odnosno ublažiti?

Van mreže gdejan

  • Član
  • **
  • Poruke: 107
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Dinamički opseg?
« Odgovor #1 poslato: April 15, 2008, 10:45:26 pre podne »
Koliko sam ja shvatio nijedan aparat, pa ni najmocniji DSLR-ovi nisu Ljudskom oku po tom pitanju jos uvek ni blizu.