Dve osnovne stvari koje konfigurisu u makro pojmu fotografije su UVECANJE i RADNA DISTANCA.
Neko ta dva pojma mesa. U sustini jedino je UVECANJE primarni pojam.
Postoji nekoliko definicija macroa sto automatski znaci da ne postoji precizna definicija. Ali ajd. Spomenucu jednu.
Ako je velicina predmeta (u milimetrima) koja se fotografise ista ili manja od projekcije na film (CCD) onda se fotografija smatra macro fotografijom.
Naravno, ovo je bilo ostvarivo u analogiji gde je velicina (povrsina) filma bila relativno velika. Narocito veci format: 6x6 ili 6x9.
Po danasnjim kriterijumima i veoma malim CCDovima sa ovakvom definicijom, macro ne bi uopste postojao. Jedino bi muva u celom kadru mogla da prodje kao macro.
Zbog toga se zalazem, a nisam jedini jer su proizvodjaci vec odavno na svoje objektive poceli pisati MACRO za 1:5 uvecanja i veca, da se usvoji novi standard tj. definicija makroa. Realno bi to bilo 50mm ceo kadar, ili nesto slicno.
Radna distanca je rastojanje izmedju aparata i predmeta slikanja. Ona je razlicita za razlicite konstrukcije objektiva.
Veca radna distanca omogucava konfor pri radu dok manja daje kvalitetniju fotografiju sa vecom dubinskom ostrinom.
Makro objektivi na dSLRu “poseduju” vecu radnu distancu u, recimo, odnosu na kompakte. Prednosti su bolje osvetljavanje predmeta kao i laksi pristup npr. insektima.
Micro objektivi imaju velika uvecanja, ali im je radna distanca mala. Ako se bavite i volite macro fotografiju potrebno je posedovata obe vrste objektiva.