DPR je opet u rekordnom roku izbacio
Hand-on-preview novog aparata, pre nego što je iko i znao da dotični postoji.
LINKElem, radi se o još jednom u nizu Sony-jevih SLT (
Single-
Lens
Translucent) aparata koji odudaraju od standardne SLR konstrukcije, a umesto pokretnog imaju fiksno ogledalo, koje nepomično stoji ispred senzora, a pošto je poluprovidno ("translucent"), veći deo svetlosti propušta direktno na senzor, dok oko 30% reflektuje na fazni AF senzor.
Poenta ovakvog rešenja je u obezbeđivanju kontinualnog fokusa metodom fazne detekcije, prevashodno tokom snimanja videa, jer isti zahteva da "živi prikaz" (
live view) bude non-stop aktivan, a kod konvencionalnih DSLR-ova fazni fokus nije na raspolaganju, jer je ogledalo podignuto.
U svakom slučaju, novi aparat je naslednik relativno novog A-55, a specifikacije su sledeće:
- 16.1MP APS-C CMOS sensor
- ISO 100-16000
- Auto ISO 100-3200 (16000 expanded)
- 1,440,000 dot LCD electronic viewfinder
- 920,000 dot bottom-hinged rear LCD
- 10 frame per second continuous shooting mode with AF (12fps at 8.4MP crop)
- Sensor-shift image stabilisation
- Picture Effects processing options
- Clear View Zoom up-sizing digital zoom
- Peaking manual focus guide overlay
- 1080p AVCHD 2.0 movies at 60 or 24 fps (50 or 25 in Europe)
E sad, šta je ovde interesantno?
Aj' što su neki komentatori u svojim internim testovima utvrdili da isti senzor u NEX-5n daje više detalja i manje šuma od SLT-a sa istim senzorom (kao što sam više puta pisao o tome, razlog je upravo to ogledalo, koje jede i svetlo i razlučivost; ali dobro, neki nasedaju na marketing), nego što Sony opet pomera granice u pametovanju oko toga ko bi trebao da koristi mozak tokom fotografisanja. Pojašnjavanje nema smisla, pored već sažvakanog DPR-ovog članka:
Auto Portrait Framing
Continuing the camera's beginner-friendly theme, the A57 gains an 'Auto Portrait Framing' mode that will try to re-crop images containing faces, if it thinks there's a better portrait image to be had from it. Based on a combination of face detection and the rule-of-thirds, Auto Portrait Framing will identify where the subject's eyes are and crop the image, to put the eyes one third of the way down the frame.
This crop frame is shown on the rear display, just after you've taken your picture, so that you can see how the camera thinks you should have composed the shot. It then takes the cropped region of the photo and resizes it back up to full resolution and saves this resized image alongside your original one. The system will attempt to leave more of the background image on the side that the subject is facing, so that you don't end up with pictures of people staring into the edge of the frame.
Sad će i kompoziciju da određuje?!
O zemljo...
Pozdrav