Pozdrav,
posto mi je ovo prvi post ovde na forumu, reci cu par reci o sebi za one koji me ne znaju sa drugih foruma. Fotografijom se bavim iz zadovoljstva iako u jednom segmentu zaradjujem od fotografije dopunski, ali to nema veze sa onim sto ja licno radim i deo cega predstavim na internetu. Koristim nekoliko brendova istovremeno i nastojim da odslikam vise tehnika, odnosno da radim sa vise motiva i u razlicitim uslovima. Jos uvek ucim, ali sam presao negde onu donju granicu u kojoj covek misli da nesto zna i dosegao prvi od uzvisenih nivoa kada covek zna koliko jos ne zna i kada se ne stidi da to i kaze. Mislim da je ovo "o meni"bilo dovoljno
Sada malo o aparatu iz naslova.
Svojevremena pojava Sony-jevog prvenca, A100, izazvao je kod mene euforican pristup toj vesti obzirom da sam do tada koristio moju nekadasnju definiciju onoga sto treba DSLR da ponudi, Minoltu 7D. Naravno da sam ga kupio iz inostranstva pre njegove pojave kod nas i ostao strasno razocaran. Taj aparat nije bio ni prineti Minolti, a kamoli njen dostojan naslednik.Razocarenje je bilo toliko da sam ga se teska srca ubrzo resio, nedugo po njegovoj pojavi i u nasim prodavnicama. Izlazak na trziste serije A200, A300, A350 i A700 docekao sam spremnije, sa nogama cvrsce na zemlji. Kupio sam celu seriju odjednom, sa iskljucivo kit objektivima.
Naravno, A100 je dobio dostojne i cak, po meni, potpuno iste naslednike sa novim brojevima i tek nesto boljim radom, u modelima A200 i A300. Ipak, A350 je bila vec neka druga prica ali A700 je bila prava stvar. Konacno, to i jeste bio naslednik Minolte 7D i onaj aparat koji ne smete imati u rukama ni trenutak ako nameravate da kupite A350, jer...350-ka je solidan aparat, interesantan sve do momenta kada uzmete A700 u ruke.
Zadrzan je stari Minoltin stil sa dugmicima za svaku funkciju zasebno, kao i na ostalim modelima zadrzana je stabilizacija u telu, a kit-objektiv je nudio najvise od svih objektiva ove i nizih klasa koje sam uopste video do tada. Danas to mozda nudi Nikonov 18-105 ili jos neki od novih objektiva iz Canon ili Nikon produkcije, ali u to doba nijedan mu se kit-objektiv nije mogao pribliziti, 16-105 je prosto briljirao u svakom pogledu.
I dalje ne postoji mali kontrolni ekran vec se sve desava na displeju, odnosno kontrolne funkcije i parametri prikazuju se na jedinom postojecem LCD-u. Ovo je za neke zamerka, a nekima ne smeta, ali u svakom slucaju - tako je. RAW format je u smislu obrade pokriven u potpunosti tek sa CS4 verzijom Photoshopa, dok je sa CS3 malo povuci-potegni i ume da zahteva dodatne instalacije, ali zato, kao i svaki RAW, uglavnom nadoknadjuje vecinu propustenog u postavkama parametara. Ipak, obrada JPEG-a je odlicna, pa oni koji ne zele da se bakcu sa RAW formatom takodje mogu dobiti sjajnu fotku koja vec iz aparata daje obilje detalja i boja, bas onoliko koliko je to moguce izvuci u 12MP rezoluciji i sa raspolozivim objektivima.
Raspolozivost objektiva je jedna od interesantnih varijanti vezanih za SONY. Naime, svi Minolta AF objektivi u potpunosti su upotrebljivi na A700, kao i na ostalim aparatima, ukljuciv i FF tela. To je od izuzetne pomoci u momentu kada znamo da je ne samo dosta los izbor Sony stakala, vec ga kod nas gotovo i nema. Ipak, veliko je pitanje kvaliteta izmedju starih Minoltinig optika i savremenih Sony-jevih, i na to pitanje zapravo ne postoji univerzalan odgovor. U nekim rasponima briljira jedna, u drugim raspoonima druga opcija, ali nijedna nigde nije bas za toliku klasu ispred one druge da bi je potpuno iskljucila iz konkurencije. Obilje Minolta markiranih optika na trzistu zapravo ovaj brend priblizava kupcu cak i vise nego sto sam kvalitet A700 u odnosu na konkurenciju moze da uradi. Sa druge strane, ono u cemu Minolta nikada nije u dovoljnoj meri odgovorila, jeste sirina i tele podrucje, odnosno, nije odgovorila u nekoj masovnijoj meri sa kvalitetnim optikama. Od Minolte danas uglavnom srecemo 28 kao najvecu sirinu i dva objektiva iz tele-podrucja (75-300 i 100-300) koji bas i ne briljiraju. U oba podrucja Sony je pokrio ovu nastalu bresu svojim novim staklima, 75-300 kao jeftina a bolja verzija od Minoltine ponude, i 70-300G kao svoj vrh ponude, ali i objektiv sa znacajnom finansijskom manom
U podrucju sirine, A700 donosi sjajan kit objektiv u rasponu 16-105 i ja cu predstaviti ovde nekoliko primera njegovog kvaliteta.
Koliko mi je poznato, nema vise da se kupi kod nas nova A700 a i polovne su retke zverke, ali to ne znaci da se ukratko ne moze upoznati sa onim sto taj aparat predstavlja na trzistu, a narocito u smislu razmrdavanja srednje klase konkurenata, tadasnjeg 40D i D300 i cvrstog dokaza da je na trzistu i treci igrac, ozbiljno resen da tu i ostane i da u dovoljnoj meri ugrozi konkurenciju da bi je prinudio da na svoja nova tela osim kozmetickih izmena implementira i sasvim nova resenja i poboljsanja. Ubrzo zatim, sa relativno brzom pojavom dva jeftina FF tela, Sony je prakticno ubrzao znacajno pad cena FF tela i njihovo dovodjenje na pravu meru, ili bar onu priblizniju pravoj.