TIMELINE
Uvreženo je mišljenje da ljude ne treba ceniti (samo) po spoljašnjosti, uprkos čuvenoj izreci „odelo čini čoveka“ – jer, unutrašnjost često krije ono što vizuelni kontakt ne može da dočara. I baš kako bi prosečna ljudska jedinka donela (uglavnom) pogrešan sud o nekome ko oblačenju ne posvećuje naročitu pažnju, tako je sva prilika da će i prosečan posmatrač sa strane nižu klasu foto-aparata često kvalifikovati kao nešto nedovoljno ozbiljno. Iako je u industriji mnogo primera koji potvrđuju ovo pravilo, nisu retki ni izuzeci koji pokazuju da „vuk u jagnjećoj koži“ nije samo popularna metafora, već i praktično primenjiv opis današnjih entry-level DSLR-ova, u skladu sa onim što vlasniku mogu da pruže.
Kada je Canon u pitanju, entry-level klasa DSLR-ova ima posebno mesto u gami – prvo, radi se o aparatima koji su najprodavaniji i samim tim, vrlo popularni. A drugo, zaslužni su i za ogroman korak u približavanju ozbiljnijih foto-aparata laicima, ali i finansijski slabije stojećim amaterima, zahvaljujući pre svega istorijskom EOS-u 300D, prvom „Digitalom Rebelu“.
Čak i bez licitiranja ciframa, većini je već verovatno poznato da klasa „trocifrenih“ Canon DSLR-ova već godinama beleži rekordnu prodaju i ubedljiv primat na tržištu DSLR-ova. Finansijski momenat je, naravno, jedan od najznačajnijih činilaca vezanih za ovaj trend, ali ne i jedini. Tehnički deo ponude je mnogo ozbiljniji problem za proizvođača, no što se verovatno čini. Prosto nagomilavanje funkcija i širenje liste specifikacija nije ni najmanje lako, budući da treba održati balans između onoga što telo nudi i cene koja će sve to pokriti, ali istovremeno ne i udaljiti proizvod od ciljne grupe. Vremenom, ova klasa aparata je evoluirala i sada ne samo da razlog za kupovinu više nije isključivo finansijske prirode, nego se ovakvi aparati često nalaze i u torbama profesionalaca, kao rezervna oprema.
Tržišni pritisak koji vrši konkurencija, maksimalno je skratio period između promocije novih predstavnika klase. Iako je 500D predstavljen pre nepunih godinu dana, Canon je odlučio da predstavi novo telo pre uobičajenog roka od 14-16 meseci. Imajući u vidu da Canon EOS 500D i dalje nije povučen iz liste aktuelnih proizvoda, očekivano je da će nastaviti da se prodaje po nešto nižoj ceni od dosadašnje, i time popuniti prostor između mini-sedmice (550D) i trenutno najslabijeg aparata u Canon ponudi – EOS-a 1000D. Ovakva odluka nije ništa novo, jer je slična praksa poznata i od ranije, a potencijalnim kupcima omogućava nabavku aparata po meri, a uz odgovarajuću cenu.
Iako su egzibicije sa regionalnim specifičnostima kod većine današnjih proizvoda potisnute u drugi plan, Canon je ostao veran praksi sa početka obitavanja ove klase na tržištu, tako da je i Canon EOS 550D poznat još po dva naziva – prvi je Rebel T2i, naziv namenjen severnoameričkom tržištu, a drugi Kiss X4, namenjen japanskom. Bez nekog opipljivijeg podatka, nezahvalno je donositi sud o uspešnosti ovakve prakse, ali čak i da efekta nema – zadržavanje osnovne forme svakako ne povećava konfuziju, osim u meri u kojoj je ona već prisutna. Važno je jedino napomenuti da između ovih verzija nikakvih funkcionalnih ili bilo kakvih kvalitativnih razlika – nema. Cela razlika se svodi na oznaku na aparatu i u EXIF-u. Nas, s druge strane, najviše interesuju razlike u odnosu na ono što je „Digitalni Rebel“ do sada pokazao...
Pogledajte šta su o Canon EOS 550D imali da kažu Tamara i Dragan u ovom iscrpnom predstavljanju:
Canon EOS 550D TEST