"Još kada je davne 2002. godine Contax predstavio svoj N Digital, a Canon sopstveni „full-frame“ (FF) senzor u telu pro klase, EOS-1Ds, tiho je započeta nova era u segmentu digitalne fotografije – konačno je postalo moguće iskoristiti pun potencijal FF objektiva i na digitalnim SLR aparatima, dotad ograničenim isključivo na senzore smanjenog vidnog polja – tzv. „krop“ senzore.
Nakon što je kroz nepune dve godine, 2004., na tržištu debitovao Canon EOS-1Ds Mark II, činilo se da će sladak ukus digitalnog ekvivalenta 35 milimetarskog filma ostati zalogaj namenjen isključivo bogatim konzumentima tehnike i profesionalcima koji ne pitaju za cenu. Posebno jer je Contax brzo položio oružje i praktično prestao da postoji kao brend. Međutim, kada je već 2005. Canon mudro uvideo tržišni potencijal senzora koji bi u skromnijem pakovanju ponudio magiju formata poznatog iz doba analogije, upakovanu u modernu odoru – fotografskoj javnosti je ponosno predstavljen Canon EOS 5D, prvi „full-frame“ DSLR za mase, čime je i konačno stavljena tačka na zamerke „analognih“ obožavalaca čuvenog Leica formata, upućenih ka aparatima sa krop senzorom.
Iako je priča verovatno svima već poznata, nije zgoreg pomenuti da je 5D verovatno najpopularniji full-frame aparat do danas, čiji kvalitet izlaza i danas odoleva naletu proizvoda iz klase, te da je logično za očekivati da nasledniku neće biti lako da preuzme štafetu i ostane predvodnik klase kojoj pripada. Kako se u međuvremenu štošta izdešavalo na foto-sceni, prilike evidentno promenile, a time i zadatak koji Canon EOS 5D Mark II treba da ispuni, jasno je da nije u pitanju samo poređenje sa starom verzijom, već i odbrana časti brenda. Dugo uspavani Nikon je svoju FF priču započeo tek sa D3 modelom, ali vrlo agresivno i uspešno, a nastavio ju je sa D700, odličnim višenamenskim FF telom, koje za sličnu cenu pruža više nego (istina vremešni) 5D. Tu je i D3x, rezolucijski lider i predvodnik Nikon game sa svojim 24MP FF senzorom, a ne treba zaboraviti ni Sony A900, za Canon neočekivan udarac baš uoči zvanične najave nove petice, od kojeg je Nikon preuzeo i unapredio senzor za pomenuti D3x.
Talasanje iz marketinškog odeljenja Canon kuhinje je započelo vrlo rano i čak bi se moglo reći da je to jedna od najvećih (ako ne i najveća i najduža) kampanja povodom promocije novog DSLR modela. Posebno kada je u pitanju klasa koja se tradicionalno slabije prodaje nego entry-level modeli poput 450D. Da li je cela priča prenaduvana ili novi aparat nudi zaista mnogo, pokušaćemo da odgonetnemo u narednom testu, što iz ugla novog korisnika, što iz ugla nekoga kome je stara petica od ranije bliska alatka."
Ostatak ovog opširnog testa možete da pogledate ovde:
Canon EOS 5D Mark II TEST