Autor Tema: Tamron SP 15-30mm F/2.8 VS... FF Wide-Angle Zoom Lens  (Pročitano 13174 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 1709
  • Pol: Muškarac
  • Some cameras, some lenses...
    • Pogledaj profil
Odg: Tamron SP 15-30mm F/2.8 VS... FF Wide-Angle Zoom Lens
« Odgovor #20 poslato: Februar 15, 2015, 04:28:23 posle podne »
Sve to stoji, ali (jer nikad nisam pokušao), možeš li sa telom koje nema stabilizaciju i sa nekim kit zumom sa stabilizacijom da izvučeš 2'' na 100mm, recimo, kao što može Oly EM5 II?
To insult the fool is the price of wisdom.

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Tamron SP 15-30mm F/2.8 VS... FF Wide-Angle Zoom Lens
« Odgovor #21 poslato: Februar 15, 2015, 06:44:08 posle podne »
Ne mogu, ali ne mogu ni sa EM5 II. Dve sekunde na 100mm je apsolutno nemoguća misija, pa taman da fotograf ima dijagnozu mrtvačke ukočenosti. ;D

E sad, 100mm i nije tema... tema su wide objektivi.

BTW, u prošlom postu mislim jedno, istipkam drugo - mislio sam upravo na Oly i Sony, a ne Pentax i Sony.


Pozdrav

Van mreže smarko

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 936
    • Pogledaj profil
Odg: Tamron SP 15-30mm F/2.8 VS... FF Wide-Angle Zoom Lens
« Odgovor #22 poslato: Februar 16, 2015, 11:52:57 pre podne »
Inače se slažem sa ocenom da se sada stabilizacija trpa čak i tamo gde u najmanju ruku nije neophodna (da ne kažem potpuno nepotrebna). Time se udovoljava samo videografima, a fotografima podiže cena optike. Ne kažem, ja npr sa stabilizacijom i standardnim zumom mogu da pucam skoro pa nenormalno duge ekspozicije iz ruke, ali realno - ako je kadar iole bitniji, stativ je "a must". Sve drugo je čisto kockanje. U konačnom skoru - stabilizacija na wide opsegu više utiče na cenu, nego što za njom ima potrebe.

Moram da se vratim na ovo :)

Koliko stabilizacija stvarno utice na cenu? Da li je uopste neko radio neke analize?
Recimo, novi Canon 16-35 f/4 IS koji je opticki bolji od 17-40 (bar tako izgleda po testovima), generalno je bolje uradjen (recimo, sitnica kao sto je vinjetiranje kad se stavi filter, cak iako je siri), siri je, 10 godina mladji i razlika je 350e. Ne znam koliko je 17-40 kostao kad se pojavio na trzistu, ali meni deluje kao skroz opravdana razlika u ceni.
Hocu da kazem, u nekom drugom topiku si govorio da je blenda na wide opsegu korisna stvar, ako hoces nesto iz ruke da fotkas. Sto je onda stabilizacija nepotrebna? Mozda je to subjektivna stvar, ali meni vise odgovara stabilizacija od par blendi nego jedna blenda vise opticki. Govorim o wide objektivima. Pogotovo sto vecina wide objektiva nema bas impresivne performanse kad je toliko otvoren (ostrina po krajevima je najveca boljka).  Iskreno, nasao sam se u milion situacija gde sam morao da dizem ISO, a bas bi bilo lepo da mogu bar malo da produzim ekspoziciju iz ruke.
« Poslednja izmena: Februar 16, 2015, 11:55:44 pre podne od strane smarko »

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Tamron SP 15-30mm F/2.8 VS... FF Wide-Angle Zoom Lens
« Odgovor #23 poslato: Februar 16, 2015, 12:33:09 posle podne »
Stvar je veoma prosta. Ako je kadar dovoljno širok i može se raditi sa većim blendama, a da scena ipak upadne u hiperfokal, onda blenda u lošim svetlosnim uslovima može biti u prednosti. Ni ja lično ne koristim toliko tu tehniku, ali je stvar u tome da ako fotografišeš (recimo) neku panoramu sa obale reke, duža ekspozicija (koju obezbeđuje stabilizacija) će dati muljav rezultat za sve što iole mrda u kadru. Veća blenda će dati mogućnost kraće ekspozicije, pa je lakše smrznuti pokret. Ideal su 2 u 1 varijante, ali to košta.

Koliko stabilizacija utiče - utiče poprilično. Svojevremeno je bilo nekoliko raznih objektiva koji su se proizvodili u obe varijante, a najčuveniji primeri su 70-200L modeli.

Imaš 70-200 f4L i IS verziju istog objektiva. Jeste IS i optički bolji, ali ne baš toliko da je cena dvostruko veća.
Dalje, 70-200 f/2.8L i IS verzija istog stakla. Kod njega je čak i kontra primer. 70-200 f/2.8L IS je nešto noviji i bio skuplji opet poprilično (1050 prema 1760€ u jednom trenutku), a optički je LOŠIJI.

Što se 16-35 i 17-40 tiče... teško je porediti objektive koje deli vremenska distanca od oko 14 godina (ako se ne varam). 16-35 je napredovao u svemu i naravno da je ulaganje u njega isplativo. Istovremeno je pala i cena nekih tehnologija, pa IS sigurno više ne košta kao i ranije. ALI, imaš odlične primere sa malim prajmovima, poput novih 28mm f/2.8 IS i 35mm f/2 IS, koji koštaju sačuvaj bože. U trenutku predstavljanja su koštali po 750-850€, dok su objektivi koje menjaju negde u rangu 200-300€. Skroz nerealno, iako su optički napredniji. I sam Canon je u obrazloženju sumanute cifre za novu 35-icu rekao da je "stabilizacija značajno podigla cenu, ali da je to rezultat poštovanja potreba videografa..." - tako nešto rekoše. Sve i da je to samo opravdanje, ja mislim da bi većina radije uzela optički bolje staklo bez, nego lošije sa stabilizacijom. Ili, jeftinije od dva ista, ako je jedina razlika stabilizacija.

Cela priča se svodi na širok ugao... na širokom uglu zaista može svašta da se izvede bez stabilizacije i mislim da je Sigmina igra bitno pametnija u ovom trenutku, jer je ponudila objektiv koji sveukupna konkurencija trenutno nije sposobna da napravi (mislim na 18-35). Jednostavno, ne znam nikog ko bi umesto 18-35 1.8 poželeo 18-35 2.8 IS. Ili čak 18-35 f/1.8 IS, ali za jedno 2000€.

Gledam racionalno, ne subjektivno. Subjektivno? Ja sam sasvim zadovoljan sa 17-40L na FF-u. Pucam ekspozicije iz ruke kao što neko radi sa stativa, oštrina na FF-u je daleko od svega što bilo koji krop može da ponudi na sopstvenom podsistemu i to je to. Zameniću ga u jednom trenutku za bolje i to je to. Ne nedostaje mi na njemu ni IS, ni blenda. Više mi treba uniformnosti ka periferiji, mada je to i inače retkost na tim žižnim daljinama.

Pozdrav

Van mreže smarko

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 936
    • Pogledaj profil
Odg: Tamron SP 15-30mm F/2.8 VS... FF Wide-Angle Zoom Lens
« Odgovor #24 poslato: Februar 16, 2015, 12:51:54 posle podne »
Hvala Storm :)
Sa 90% stvari se slazem, ali ima i onih 10% :)
Opticki kvalitet i cena na prvom mestu i naravno da bi bilo lepse da je taj 16-35 napravljen i bez IS-a, za 350e manje. S druge strane, u svemu opticki losiji ili bar jednak (opet, bar po testovima) 16-35 2.8 je 1500e. Bas bih voleo da vidim prodaju jednog i drugog. Kladim se da ga je 16-35 f/4 sasio samo tako.

Citat: StORM48
Ni ja lično ne koristim toliko tu tehniku, ali je stvar u tome da ako fotografišeš (recimo) neku panoramu sa obale reke, duža ekspozicija (koju obezbeđuje stabilizacija) će dati muljav rezultat za sve što iole mrda u kadru. Veća blenda će dati mogućnost kraće ekspozicije, pa je lakše smrznuti pokret. Ideal su 2 u 1 varijante, ali to košta.


Da, sem ako ne zelis da zamrznes pokret, recimo bas te reke. Ili zelis da zamutis jos vise :) Za staticne motive da ne pricam. Stabilizacija bi trebalo da daje vise nego jedna blenda.

Cela priča se svodi na širok ugao... na širokom uglu zaista može svašta da se izvede bez stabilizacije i mislim da je Sigmina igra bitno pametnija u ovom trenutku, jer je ponudila objektiv koji sveukupna konkurencija trenutno nije sposobna da napravi (mislim na 18-35). Jednostavno, ne znam nikog ko bi umesto 18-35 1.8 poželeo 18-35 2.8 IS. Ili čak 18-35 f/1.8 IS, ali za jedno 2000€.


Koliko znam, 18-35 je samo za crop, tako da to prakticno znaci ~28-50mm. To je vec druga prica ta blenda. Mi govorimo o ultra wide objektivima gde blendu vidim samo kao mogucnost da pokupis vise svetla, jer je ionako DOF u vecini slucajeva dubok.
« Poslednja izmena: Februar 16, 2015, 12:55:47 posle podne od strane smarko »

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Tamron SP 15-30mm F/2.8 VS... FF Wide-Angle Zoom Lens
« Odgovor #25 poslato: Februar 16, 2015, 01:20:37 posle podne »
Zamućenje pokreta reke? Za to IS nije dovoljan, jer je potrebno minimum dve-tri sekunde da bi se reka umutila kako valja. I to ako je brza. Ako je spora (poput Save i Dunava), trebaće ti i desetine sekundi. Između toga i potpuno smrznutog pokreta vizuelni dojam je nikakav. Zato i kažem - kada postane kritično - stativ je majka. Ako je statičan kadar, onda je IS super imati. Ali po meni - nije neophodan. A proizvođači upravo žele da nam pokažu da je neophodan, tako što ga ubace za jednu cifru, a prodaju za dvostruko veću i tako sebi obezbede veću marginu.

Za tele raspon nema nikakve dileme. IS je koristan u doslovno 100% situacija, jer čak i tamo gde svetla ima za 1/4000, IS pomaže u fokusiranju. Ali za wide važe neka druga pravila.

Pozdrav
« Poslednja izmena: Februar 16, 2015, 01:23:15 posle podne od strane StORM48 »

Van mreže smarko

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 936
    • Pogledaj profil
Odg: Tamron SP 15-30mm F/2.8 VS... FF Wide-Angle Zoom Lens
« Odgovor #26 poslato: Februar 16, 2015, 02:12:39 posle podne »
Ok, ubedio si me :)
Slazem se da nije neophodan, ali moze da bude koristan. Turisticki enterijeri recimo, gde se nema vremena, a nekad nije ni dozvoljeno fotkati iz stativa. Meni nekad ni ISO 3200 ne pomaze. Sa stabilizacijom to ide od 400 do 800...

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Tamron SP 15-30mm F/2.8 VS... FF Wide-Angle Zoom Lens
« Odgovor #27 poslato: Februar 24, 2015, 10:37:12 posle podne »
Dva review-a i skoro fascinirani autori testova:

Roger Cicala @ LensRentals: LINK

Dustin Abbott: LINK

Tamron je uradio odličan posao, ali kao i svako slično staklo, prilično je specifično. U komparaciju kod Rogera je ubačen i Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM, a ja mislim da mu tamo nije mesto. OK, na stranu što je i to sad već vremešno staklo pa zaostaje oštrinom (to je OK), nego što se ono i koncepcijski razlikuje. Od druga dva stakla je mnooogo lakši i manji i pritom mu prednji element nije isturen tako da onemogućava korišćenje filtera. Čak naprotiv, 16-35 ima najklasičniji mogući dizajn. Znači, nešto dobiješ, nešto gubiš.

Tamron se u centru približio čuvenom UWA Nikkoru, što je već samo po sebi izvrstan uspeh, a jedino gde ima pad je periferija. OK, to nije zanemarljivo, ali je ipak bitno znati da se ovaj Tamron cenovno ističe i plus ima i stabilizaciju, koliko god ona bila nebitna. Što reče Roger, Canonu bi bilo bolje da je novi EF 11-24mm f/4L IS ekstremno dobar za te pare (3000$), jer će u suprotnom ispasti smešan.

Pozdrav