Foto i Video Oprema > DSLR fotoaparati

Canon EOS 5D Mark IV, Test

(1/3) > >>

StORM48:
 



TIMELINE

Živeti u generaciji uspešnih, s jedne je strane sjajno. Imate priliku živeti baš taj trenutak, radovati se autentičnim uspesima i s ushićenjem iščekivati svaki sledeći korak. Koliko god čudno zvučalo, isto je i sa tehnikom – ako ste savremenik nečega posebnog, pamtićete to celoga života. Međutim, kada prođe neko vreme, kada sjaj nestane pod patinom vremena, prilika da se sve izrodi još jedan izuzetak, još jedan etalon uspešnosti, realno je sve manje izgledna.

Canon EOS 5D, zaista veliki korak u svetu foto tehnike, možda u nekoj meri veliki kao sama digitalna revolucija, svoj uspeh duguje pre svega unikatnosti koju je posedovao u to vreme, ali i smelosti proizvođača da dosta rano zagrize u teren koji je i dalje bio rezervisan ili za izuzetno skupe modele digitalnih aparata ili za tradicionalni film. Bez obzira što se njegova izuzetnost ogledala praktično u samo jednom jedinom elementu (full-frame senzoru), rođena je urbana legenda koja i danas živi. Ako izuzmemo egzotične komade opreme iz doba filma i pojedinih rariteta iz digitalnog doba, može se reći da je EOS 5D možda i jedini DSLR koji i danas živi u velikom broju i koji se i danas koristi kako se koristio onda kada je predstavljen. Jedanaest godina od tog trenutka, trenutka kada je svet ugledao EOS 5D i masama obezbedio priliku za digitalnu ekvivalenciju 35mm filma, imamo priliku da isprobamo već četvrtu iteraciju ovog modela. 5D Mark II je na svoj način doneo nešto posebno, 5D Mark III je napravio otklon od utabanih staza, dok je od 5D Mark IV malo ko i očekivao nešto naročito ili u bilo kom smislu preterano napredno.

Doza pesimizma je ponekad zdrava, ali je malo ko verovao da će posle toliko porušenih snova o novom senzoru u 5D Mark III, Canon biti u stanju da iznese nešto dovoljno veliko i dostojno originalnog EOS-a 5D. I kako to uvek biva, svet je nakon 5D Mark III (umesto 5D Mark IV) ugledalo nešto potpuno neočekivano – Canon EOS 5Ds i to ne u jednoj, već u dve veoma slične varijante. Uprkos činjenici da se sa 5Ds i 5Ds R Canon zapravo vratio izvornoj ideji i konceptu oko originalnog EOS-a 5D, zainteresovana javnost je i ovaj put bila nesrećna, ovaj put tražeći „nešto drugo, a ne rezoluciju“. Poput majke razmažene dece, Canon je još jednom pokušao da zadovolji što širi raspon tržišta, prvi put osluškujući kupce oko koncepta EOS-a 5D Mark IV, baš kao što je to relativno nedavno učinio i sa 7D Mark II. Učinkom u high-end APS-C segmentu ovog proizvođača smo u principu zadovoljni, iako bi mnogi njegovi elementi mogli biti primetno bolje koncipirani. Ipak, ono što donosi 5D Mark IV predstavlja skup svega onoga što su Canon korisnici priželjkivali još od trenutka prvih nagađanja o EOS-u 5D Mark II. Konačno?

Bez obzira kakav ishod testa na kraju bude, na osnovu specifikacija možemo reći samo jedno – ako i ovaj put bude nezadovoljnih, bojimo se da takvi neki „svoj“ aparat nikad neće ni dočekati.

 



SPECIFIKACIJE

Nekako je uvek najlakše početi sa tehničkim karakteristikama. Ono što vizuelni utisak ne može da dočara, lista specifikacija svakako može:
 

Tehničke karakteristike: Canon EOS 5D Mark IV u poređenju sa 5D Mark III
Ne možemo reći da mnoge od novina nismo mogli očekivati u najnovijoj „petici“. S druge strane, neki se detalji prosto ne mogu videti iz liste specifikacija. Ono što se vidi, sasvim je dovoljno za nekakvu diskusiju o napretku. Novi senzor, poboljšani AF sistem, bolji displej, naprednije merenje, 4K video, integrisani Wi-Fi i GPS moduli, sami po sebi zvuče dovoljno intrigantno. Pogledajmo detaljnije…



PAKOVANJE

Nešto drugačiji dizajn pakovanja koji smo videli kod EOS-a 5Ds, očigledno je bio samo privremenog karaktera i vezan samo za dotični model. Canon 5D Mark IV sledi uobičajena dizajnerska rešenja, na koja smo tokom godina navikli:
 

Canon EOS 5D Mark IV, sadržaj osnovnog „body only“ pakovanja
U pakovanju se, pored aparata i poklopca bajoneta, nalaze se još i: LP-E6N Li-Ion baterija sa zaštitnim poklopcem, LC-E6 punjač baterije (odnosno LC-E6E verzija sa kablom, kao na slici), široki kaiš za rame, USB 3.0 kabl i zaštitni nosač za isti, osnovno korisničko uputstvo u štampanom obliku i dva DVD-a od kojih jedan sadrži prateći softver, a drugi uputstva za aparat i aplikacije u elektronskom obliku. Prateći softver se isporučuje u verzijama za Windows i MacOS sisteme, a osim poznatog Digital Photo Professional RAW konvertora, sadrži i EOS Utility alatku za kontrolu aparata putem kabla ili bežično i prenos snimaka na računar, Picture Style Editor, kojim se kolorni stilovi mogu podešavati po volji i Image Browser EX, za pregled i osnovnu katalogizaciju snimaka.

Ukoliko se odlučite za kit varijantu, gore pobrojani elementi biće obogaćeni i za novi EF 24-105mm f/4L IS II USM objektiv, sa pripadajućim poklopcima, zonericom i mekanom torbicom.



Ostatak teksta → Canon EOS 5D Mark IV, Test


Pozdrav

Ivan:
Ja vec tri puta procitao test, verovali ili ne  :o :laugh:
StORM48 kao i uvek na visini zadatka. Odlican test o odlicnom aparatu  ;)

IgorM88:

--- Citat ---S toga ne treba da čudi što 5D Mark IV poseduje 4K rezoluciju samo u 1.74x krop modu (u prevodu – manji format čak i od APS-C), zbog čega trpi i njegova upotrebna vrednost. Da to ne bude sve, i način kompresije je unikatan, pa će 5D Mark IV, usled angažovane MJPEG kompresije, biti nesrazmerno zahtevan po pitanju resursa. To u nekom momentu može biti zgodno, ali u većini slučajeva ostaje samo teret. Mišljenja smo da je MJPEG izabran kao idealan oblik kompresije kojem se ne može zameriti kvalitet, ali po cenu lakoće eksploatacije, kako bi namenske video proizvode ipak zadržali u okvirima ekskluzivnog. Ipak, kompresiju i memorijsku zahtevnost bismo nekako i podneli, ali krop faktor je jednostavno nedopustiv. Pogotovo takav da ne pokriva ni celi APS-C format!
--- Kraj citata ---

Canon EOS 5D Mark IV C-Log Update:

All video output will still be 8-bit.
Sampling for DCI 4K will be increased to a 5632 x 2970 pixel sensor area resulting in a 1.27x Crop factor.
Sampling for UHD will be from a 5472 x 3078 pixel sensor area resulting in a 1.29x Crop factor.
Both modes are accurately down-sampled to their final resolutions.
Existing frame rates will remain the same.
The current 1:1 4K sampling mode will remain an option for situations benefiting from the 1.78x Crop factor.
There will also be new full-sensor 3K modes added including 60fps and HDR 24fps.Both will use a line-alternating sampling method, so quality will be inferior to the improved 4K format (but better than the existing FullHD 1080p format.) It is unclear whether the file resolution in the final firmware will be the full 3360 x 1890 format or down-sampled to 3072 x 1728.
FullHD 1080p will also use this 3K full-sensor mode with down-sampling for a noticeable improvement in perceived resolution.
FullHD 1080p will also receive a modest frame rate boost to 72/75fps.
The EOS 5D Mark IV will gain the XF-AFC file format at 120Mbps (4:2:0) and 200Mbps (4:2:2). Both formats should require low enough data rates to accommodate UHS-I U3 type SD Cards.
Reports relating to a possible service job for the 5D Mark IV are the result of the heat sinks on current units not performing well in some environments when used with the newer firmware. This is because of the increased processing load from the enlarged video sampling area. Newer units will ship with an improved heat sink while existing 5D Mark IV units can be retrofitted. Pricing is unconfirmed for that servicing.
The newer firmware will still work in non-serviced cameras, but this may result in premature temperature warnings.

Dakle, Storm, sta mislis koliko istine ovdje ima?
Na internetu se vodi rasprava da je ili 1.April sala, ili pak potez da mogu da ubace 4k u novi 6D, bez da idu na 2x crop i sl?
Al itekako ima ovdje cudnih stvari, 75fps npr?

StORM48:
Pa ne znam, iskreno... Za Canon ne bi bila novost da FW donese čudo novih mogućnosti, ali istina je i da u poslednje vreme toga ima sve manje iz njihove kuhinje. Veoma je moguće da je neko ukapirao kakav su problem napravili sa videom, jer (realno), logika kojom se marketing menadžeri često vode, u totalnoj je suprotnosti sa zdravom, ovozemaljskom logikom. Ako ti meni u nekom autu ponudiš V8 motor i prodaješ ga za 20.000, to ni po čemu ne ugrožava tvoj model sa V8 motorom od 100.000, jer ja prosto nisam kupac za taj od 100.000, a za taj od 20.000 recimo jesam. Dakle, ako mi ponudiš u tom cenovnom rangu nešto što drugi nemaju ili imaju, ali lošije, to će pospešiti prodaju tog tvog modela, a neće ugroziti nešto što ja i inače ne bih kupio.

Istom logikom, da imam lovu za auto od 100.000, ne bih ni gledao u smeru onog od 20.000 - prosto, ceo taj njihov trip čuvanja ekskluzive za eksluzivnu klasu je debilan. Ni manje ni više. Što je najgore, ne rade to samo oni, a svakako ni samo foto-branša. Ima ih u industriji koliko hoćeš, koji uporno neguju ovu anti-logiku.

75fps... vidi, nisam neki video mag (čak naprotiv), ali meni ovo deluje totalno nelogično. 75 je deljiv sa 25. Nije s 30, nije sa 50, 60... prosto nema neke pameti u tome, pa mi zato i liči na neku patku. Čemu bi služilo 75fps, osim za sirovo usporavanje snimka? I koja bi se brzina zavesice koristila, a da to bude sinhronizovano i ne završi sa "cepanjem" ekrana na svakih par sekundi? Šta znam, nešto mi ne pije vodu.


Pozdrav

IgorM88:
Pa o tome ti i govorim, tu su dva standarda PAL - 25fps i NTSC 29,97fps, za prvi jos i ima logike, moze se dobit lagano 3x usporenje snimka, naravno moze i sa 30fps, ali to usporenje je za 0,5x manje :)
,,FullHD 1080p will also use this 3K full-sensor mode with down-sampling for a noticeable improvement in perceived resolution"
Ovaj dio je odlicna stvar, ako je istina.
Evo, sutra je April, najavljeno je tu svasta nesto :) od svakog, no Canon je najavio cak i 8k u 1Dc ako se ne varam, mozda su samo shvatili da ljudi zele 4k.
Fuji XT2 ima odlican 4k, A7RII isto, GH5 isto, Nikon D500 isto (dobro, malo primitaivan) ali Canon... Canon ima dobar 4k, ali 1,7 krop ga cini skoro neprakticnim (ok Gh5 je na 2x cropa, ali takav je i na fotografiji), jer bukvalno zahtjeva posebne objektive za fotografiu, posebne za video.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju