Autor Tema: Canon EOS M3  (Pročitano 62605 puta)

0 Članovi i 15 gostiju pregledaju ovu temu.

Argon

  • Gost
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #120 poslato: Oktobar 28, 2015, 10:32:47 posle podne »
A čujte ljudi, zapravo sem na cedjenje DR suludo je prigovoriti na bilo šta... a i to rešava ML.
Sve u svemu, čak i ako je neko toliko zahtevan on će se nekako snaći...

Jednom će i taj DR doći do teoretske granice od 16Ev, pa me baš zanima kakvi će se ciljevi postaviti nakon toga..


Van mreže smarko

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 936
    • Pogledaj profil
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #121 poslato: Oktobar 28, 2015, 10:44:11 posle podne »
Druze moj, iskreno mislim da je previse izvikana ta manija oko DR-a. Pa cak i taj dual ISO, vise mi je to zajebancija nego prava stvar. Uocio sam neke nus pojave sa tim i mnogo je lakse prevazici to fotograskim tehnikama i tehnikom obrade u PS-u. Umesto jedne, opali dve fotke, sve iz ruke i bez stativa i zavrsio si posao. To ti je 2 minuta najvise u PS-u da izvuces i 16 blendi ako ti treba. Manje nego sto treba konvertovati te dual iso fajlove i klonovati mrtve piksele.  Za mene ce uvek biti vaznije od bilo kog senzora: 1. fotograf 2. objektiv
Naravno, veci DR ti daje nesto vecu slobodu u manipulisanju fajlovima, ali onaj ko ne zna da blenduje razlitite ekspozicije u PS-u, nece znati ni pravilno da iskoristi taj DR.
Necu da ulazim u neke bas visoko specializovane fotografske discipline gde nikad dosta px, DR-a, renderinga boja itd... ali kad budem video da je fotograf dosao do tog nivoa i tehnicke perfekcije da mu eto, to zrcne detalja vise fali da bi napravio ugovor od 10k evra ili da mu bas taj gredijent boja fali da bi napravio svetsko cudo, onda cu da priznam to kao ozbiljan limit fotografskom razvoju. Da, voleo bih veci DR, ostriju sliku, zum kao prajm (mada to skoro i da postoji sa novim zumovima) itd itd... i treba to potencirati jer se tako podstice tehnoloski razvoj. Samo, daleko je to od realnih potreba.
Mnogo je vaznije upoznati mogucnosti svoje opreme i naci nacin kako da se odredjenim situacijama izboris sa ogranicenjima. Onda ukapiras da su ogranicenja i dalje samo u nasim glavama.
« Poslednja izmena: Oktobar 28, 2015, 10:46:57 posle podne od strane smarko »

Argon

  • Gost
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #122 poslato: Oktobar 28, 2015, 10:55:57 posle podne »
Znam, ali ne vredi.. U ljutskoj prirodi je da mu je lakše da čeka da neko drugi završi posao nego da se sam pomuči. Bar kod većine.
Zato sam i rekao da onaj kome je to baš toliko bitno da će se već nekako snaći...Dual-Iso , blendovanje ovo-ono..ali će se snaći.

Mada ja kod sebe nisam primetio nikada mrtve pixele, pa ne znam odkud sad to...

Van mreže smarko

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 936
    • Pogledaj profil
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #123 poslato: Oktobar 28, 2015, 11:12:14 posle podne »
Ima ih, kod samo malo duzih ekspozicija (recimo 2-3 sekunde). Mozda lupam, tako sam cuo, da je senzor vise opterecen kad se fotka u dual rezimu i da se lakse pregreje nego u obicnom rezimu. Nesto sto moze da se desi normalnim fotkanjem jako dugim ekspozicijama, dobijes piksele jarkih boja (crvena, plava...). Posto neretko fotkam na stativu i dugim ekspozicijama, to mi je eto mana... takodje, iskreno sam sumnjicav sto se desavaju takve anomalije na samo 2-3 sekunde ekspozicije, pa me to sve navodi da mozda i nije bas dobro za senzor... moj neki zakljucak, ne mora da bude tacan.
Sve ovo sam uocio samo nakon testiranja u jednom danu.

Evo, da nisam jedini koje to primetio... prvi link na google-u.

http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=9558.0

Argon

  • Gost
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #124 poslato: Oktobar 28, 2015, 11:19:04 posle podne »
hm..vidim da se nije razvila tema jer je ostalo sve na ovom jednom članu, ali svejedno...
Probaću baš da vidim, čisto me zanima.


Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #125 poslato: Oktobar 29, 2015, 12:45:23 pre podne »
sa potpuno "pogresnog" stava to gledate sve ja bi reko ...

1. gledate iz ugla "prosecnog srbina kome je 100eur velika para"... gledajte iz ugla bez kinte, dakle nemojte da gledate kintu kada razmisljate o opremi i otvorice se neke potpuno nove perspektive .. nekome ko pravi recimo 70-130k godisnje, sto je realna srednja klasa u razvijenim zemljama, da uzme taj aparat na par rata bez kamate sa plastikom je "beznacajan trosak" ... da li kosta 1000eur ili 3000eur je potpuno nebitno .. ako ga neko uzima iz hobija dace pare za ono sto ga "dobro doji", ako ga neko uzima za posao uzece onaj koji mu "najbolje radi posao" kada sagleda specifikaciju i to je to ... ne gledajte ga iz ugla srbina koji radi ko konj i ako ubode 10k za godinu suta se nogom u d00pe i spada u promil ljudi u srbiji sa tom "ogromnom" platom .. naravno da ako treba da das sestomesecnu ili godisnju platu za nesto to gledas malo drugacije al.. malo je svet veci od srbije (bosne, hrvatske..)

2. gledate iz ugla "dal mi to treba" ili "dal ja to mogu prodam" .. ja nikad u zivotu nisam prodao sliku niti cu verovatno ikad u zivotu i probati da prodam sliku, kao i sigurno dobar deo ljudi ovde na forumu, dakle kupujemo opremu zato sto volimo, i fotkamo zato sto volimo, a bavimo se cime god (vidim ima tu profesora, knjigovodja, veterinara...) ... dakle mi uzimamo opremu uglavnom u "sta ce mi doneti najvise zabave za najmanje para"..

3. ako danas 5dmk3 kao neki "top" aparat u "realnoj" klasi (ne racunamo one ds i one sto su petocifreni specijalizovane masine) i ako on danas kosta 5 bombona i sledece godine izadje mk4 ili 5X-MILC-V7X4-D666  i on predstavlja novi "top aparat u realnoj klasi" i sada kosta 5 bombona dok mk4 pada na 4 bombone, ili mk4 pada na 4.5 a novi drnd zvrc dolazi za 5.5 bombona, a vec danas postoji SONY A7*II koji ima znacajno bolji senzor od 5dmk3 sa kojim je realno u istoj klasi (cenovnoj, upotrebnoj...) pa da ga j. ocekujem da taj mk4 ili 5X-MILC-V7X4-D666  ili kako god da se vec zove ima bar senzor kao A7*II ili bolji .. pa izlazi godinu+ kasnije .. ja bi to video kao cistu sramotu canona ako izadju sledece godine sa FF aparatom koji nema senzor koji je bar isti ako ne i bolji kao A7*II ... za isti ili manji broj bombona od A7*II

a to dal meni ili peri, miki, ziki treba bolji senzor, ne treba, meni sigurno ne treba, rekoh vec meni i dobar mobilni zavrsi dosta posla, al bas ocu da imam pa sta .. i to dal cu ja da napravim bolju fotku sa boljim senzorom, pa jasno je da necu, jasno je da ce serb napraviti bolju fotku plasticnom igrackom nego ja sa 100k eura vredim aparatom kako to veze ima sa bilo cim?!!! fora je da cu ja napraviti lakse istu, ili mozda bolju fotku sa boljim nego sa losijim aparatom, a to je fakat, sa mk3 mi je "uspesnost" fotki preko 10x veca nego sa 50D, sa mk3 sam islikao stvari iz ruke za koje sa 50D moram da nosim 3 blica i opet sa mk3 izgledaju bolje fotke .. znaci ja pravim bolje slike sa mk3 nego sa 50d, isti ja, nije doso serb i sliko umesto mene, dakle bolji aparat je meni omogucio da napravim bolju sliku, nije me napravio boljim fotografom, daleko od toga, ali mi je olaksao radi, povecao zadovoljstvo u radu etc etc etc .. tako da prica "nije bitan aparat" ne pije vodu POSEBNO za nas pacere koji pojma nemamo, naravno ako se zeznemo pa uzmemo "pogresan aparat" koji ne prasta greske to je druga prica ali zato imamo drugare na forumu da nam pomognu da se ne zaje123emo ...
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #126 poslato: Oktobar 29, 2015, 02:40:54 pre podne »
Malo je ta priča kompleksnija, nego što se čini na prvi pogled.

D800 je bio prvi FF koji je značajno podigao rezoluciju, do nivoa da je postalo jako bitno da li se radi sa stativa ili iz ruke, da li je objektiv prve ili druge klase, kao i da li fotograf zna šta radi s tim. Dakle, idući logikom koju si pomenuo u poslednjem pasusu, žestoko bi se zeznuo kada bi izuo pare za D800, a još gore kada bi isto to uradio sa 5Ds. To su prezahtevni aparati, gotovo do ekstrema i bukvalno traže da fotograf bude s dve noge na zemlji, ako hoće da makar postigne barem ono što je mogao sa prethodnom generacijom.

Napredak jeste super, ali posle nekog nivoa postaje teret. Da to uporedimo sa napretkom autoindustrije (iako su mnogi alergični na to) - zamisli da se svake godine napucavaju motori, pa jednog dana osvanemo sa Fićom koji ispod haube ima 760KS. Zamisli koliko bi dnevno masakriranja po gradu bilo, kad bi svi vozili takva kola? Kompleksan motor - kompleksno upravljanje. E tako je i sa senzorima. Do nekog nivoa je to moguće pumpati, ali posle toga to postaje više problem, nego poboljšanje. E baš zbog toga postoje različiti formati. U FF kategoriji je zasad rečeno i previše po pitanju rezolucije. Ko hoće više, a ima love, pa ništa zato - eno ga Pentax 645Z, koji će s lakoćom da postidi i D810 i 5Ds na gomili. Problem je što je malo skup, a opet - košta ko kikiriki u odnosu na ostale MF-ove.

Dakle, negde mora postojati granica. Ako ne tehnološka, ono barem mentalna. Čemu senzor koji će preneti ono što ni mi ne vidimo, samo zato da bi se opravdala investicija? Poenta fotografisanja je da na papir ili ekran prenesemo ono što smo videli... možda malo ulepšano, ali ne u meri da to postane digital-art, umesto fotografije. Kome je do toga, preporučujem kupovinu neke dobre knjige o crtanju/slikanju u PS-u. Čak i najskuplje table su jeftinije od aparata više klase.

Pa ko voli... ;)


Pozdrav
« Poslednja izmena: Oktobar 29, 2015, 02:43:50 pre podne od strane StORM48 »

Van mreže Zoran Rodic

  • Blogger
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 5061
  • Pol: Muškarac
    • zrodic
    • Pogledaj profil
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #127 poslato: Oktobar 29, 2015, 09:57:39 pre podne »
Ponavljam ko papagaj... senzori odavno nisu usko grlo digitalnih fotoaparata. Priznajem, prostora za njihov napredak ima, a fakat... postoji i potreba. OK!

Ali ipak mislim da za neke druge detalje, postoji daleko vise prostora za napredak a da ne pricam o potrebama. Softver, ergonomija, AF (recimo Eye focus), LCD ekrani, trazila... i da ne nabrajam. I upravo ti detalji ponekad budu odlucujuci faktor za odabir brenda.
''Ne moze da svane pre zore''

Van mreže dalibort82

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 4416
  • Pol: Muškarac
  • Dalibor Tomić
    • dalibort82
    • Pogledaj profil
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #128 poslato: Oktobar 29, 2015, 10:48:13 pre podne »
“I don't trust words. I trust pictures.” ― Gilles Peress

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #129 poslato: Oktobar 29, 2015, 02:27:16 posle podne »
dodatni megapixeli daju mogucnost za crop koja znaci, ono sto je po meni mnogo bitnije je osetljivost - veliki iso bez suma, dynamic range .. sto je najbolje, uopste nije veliki problem odraditi tehnicki i manji sum i veci dr na senzoru dodavanjem jednog peltijea, problem je samo sto bi to malo povecalo aparat (ok, dosta povecalo aparat) i ozbiljno povecalo potrosnju struje ali sam isto tako prilicno siguran da bi to moglo da se uglavi u postojeci sistem da bude modularno..
5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #130 poslato: Oktobar 29, 2015, 02:56:11 posle podne »
Peltije bi rešio šum dobijen zagrevanjem senzora, ali ne bi rešio onaj koji se javlja zbog efekta pojačanja, intereferencije itd, zar ne?

Što se kropovanja tiče, tu si u pravu. Lepo je imati mesa na pretek (pa makar i ovog crvenog, kancerogenog >;D), ali je to teško iskontrolisati u realnosti, veruj mi na reč. Ako hoćeš 100% oštro i savršeno detaljno, moraš raditi sa besnim objektivima, sa stativa ili barem sa rasvetom. Ovo prvo je apsolutno neophodno, drugo poželjno, a treće samo ako drugo nije zadovoljeno, a nisi snajperista (ono - disanje, priprema, nišani, pali). :D


BTW, kad si već pomenuo Peltije... meni bi sasvim logično bilo da se isti koristi u astro-fotografiji, jer se tu tuku ekspozicije od najmanje par minuta, pa do više sati, zbog čega je senzor često vreo kao ringla. E sad, u pogledu korišćenja Peltijea imam jedno pitanje - zar on kao nuspojavu nema izrazito zagrevanje kontra-strane?

Sećam se kada mi je palo na pamet da hladim CPU time, pa je ispalo da je "skuplja dara nego mera" i da je posle problem sprečiti da gornja strana elementa popali sve živo i mrtvo unaokolo. ;D

Pozdrav
« Poslednja izmena: Oktobar 29, 2015, 02:58:53 posle podne od strane StORM48 »

Van mreže arhi

  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 1799
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
    • mysql.rs
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #131 poslato: Oktobar 29, 2015, 04:05:40 posle podne »
Peltije bi rešio šum dobijen zagrevanjem senzora, ali ne bi rešio onaj koji se javlja zbog efekta pojačanja, intereferencije itd, zar ne?
pa zavisi .. sta je fora, interferencije svakako ne moze da resi ali
 - interferencije elektricne se resavaju relativno lako i jeftino i u aparatu ih nema ako aparat nema ugradjen blic .. eventualno wifi prica moze da zeza ali kao sto rekoh to se relativno lako regulise u aparatu i nije skupo..
 - interferencije elektromagnetne se skupo i tesko resavaju ali koliko ja poznajem dizajn senzora one ne uticu na rad istog ni malo
 - interferencije u i blizu vidljivog spektra se vec resavaju na pojma nemam koji nacin ali to valjda oni znaju imaju to i na svim ostalim senzorima i to se svakako ne odrazava na sum kod high iso fotografije :D

na sum fotografije utice najvise temperatura, nejednaka temperatura pixela utice na razlicito ocitavanje pixela, to se za sam senzor resava na 2 nacina
 - dobra termalna podloga senzora daje priblizno isti temp na svim pixelima
 - spustanje temperature samog senzora jer je na nizim temperaturama razlika u temperaturi izmedju tacaka manje bitna
peltije resava spustanje te temperatura

dalje na sum utice pojacavac za svaki pixel, radi se o vrlo jednostavnom pojacavacu, da kazemo da je u pitanju prost operacioni pojacavac, problem kod njega je sto pojacanje varira sa temperaturom i ta varijacija sa porastom temperature raste... resenje, opet ista prica kao kod senzora

Što se kropovanja tiče, tu si u pravu. Lepo je imati mesa na pretek (pa makar i ovog crvenog, kancerogenog >;D), ali je to teško iskontrolisati u realnosti, veruj mi na reč.
za razliku od nikona canon ima dobru foru sa vecim i manjim raw fajlom, mogu da uvedu jos 2 velicine na velikom senzoru i eto resenja, kad ti treba meso eto mesa, kad ti ne treba nemas problem .. takodje mnogo je lakse smanjiti fotku nego je povecati..

BTW, kad si već pomenuo Peltije... meni bi sasvim logično bilo da se isti koristi u astro-fotografiji, jer se tu tuku ekspozicije od najmanje par minuta, pa do više sati, zbog čega je senzor često vreo kao ringla.

koristi se naravno... astrofotografija u zavisnosti od cene koristi ili peltije sa fenom, ili peltije sa vodenim hladjenjem ili imaju toplotnu pumpu sa freonom (ovo su vec 10k+ kamere, do 10k je uglavnom peltije)

koriste se takodje i neki trikovi na jeftinijim astro kamerama i na jeftinim infracrvenim kamerama (Gde je temperatura pixela jos znacajnija) a taj trik bi realno mogao da se iskoristi na dslr-u .. sta je fora imas "crnu plohu" koja stoji ispred senzora, uradis citanje senzora i znas da je ispred tebe crha ploha, kalibrises senzor za trenutnu temperaturu svakog pixela (softwerski), uzorkujes sliku (sklonjena crna ploha, diglo se ogledalo..) ... npr jeftina infrared kamera na svakin 10-15 frejmova radi rekalibraciju, astro radi na 10-60sekundi ... ne vidim nikakav razlog da DSLR senzor ne uradi istu stvar, skljocne jednu sliku u potpunom mraku (kontam da je zadnja strana zavesice crna) pre nego skljocne high iso sliku, uradi rekalibraciju... i skines sum za 90% ako ne i vise

E sad, u pogledu korišćenja Peltijea imam jedno pitanje - zar on kao nuspojavu nema izrazito zagrevanje kontra-strane?

da ozbiljan problem, vruca strana izbacuje vise energije nego sto se uklanja sa hladne strane i to jeste problem, da bi se senzor drzao na nekoj fensi temperaturi od 4-7C sto bi realno bilo idealno za isti sa druge strane treba da ohladis dobrih 70tak C ako ne i vise (ne znam koju energiju disipira senzor da bi mogao tacno da izracunam), *ALI* sa modernom tehnologijom heat pipe-ova nije nikakav problem da se napravi modularni sistem gde bi u gripu imao sistem za hladjenje tako da ako oces da imas super high iso low noise dodas grip odozdo i zavrsis posao .. grip mozes da koristis i kao fen za kosu :D ... da ne kazem da bi sigurno bilo ljudi koji ne bi imali problem ni da zakace jos 2kg "spravu" na aparat koja bi im omogucila takav rad

5DMK4, 5DMK3, M2, ...
--
koja ti je marka tog šporeta baš pravi dobru klopu

Van mreže dalibort82

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 4416
  • Pol: Muškarac
  • Dalibor Tomić
    • dalibort82
    • Pogledaj profil
Odg: Canon EOS M3
« Odgovor #132 poslato: Oktobar 30, 2015, 12:59:34 pre podne »
“I don't trust words. I trust pictures.” ― Gilles Peress