DuxX nam je postao strašno maliciozan u poslednje vreme...
Druže DuxX, ja sam rekao da je rezolucija koju Canon nudi u najvišim klasama ZA VEĆINU dovoljna i stojim iza toga! To ne znači da je senzor sam po sebi kao takav dovoljan i da ne treba da se razvija, jer itekako treba. Ali shvati da zaista predstavljaš mizerno parče ubedljive manjine u svom projektovanju potreba tržišta.
Ja lično imam potrebu za većom rezolucijom u svom fotografskoj pasiji, koja mi je ujedno i hobi (landscape), ali u pro kategoriji, u domenu od kojeg zarađujem lebac, dovoljan mi je 5D classic (Mark I, ili ga nazovi kako god hoćeš), koji za to i rabim, pored 40D. S druge strane, imam optiku koja će požvakati svaki visokorezolucijiski APS-C u kombinaciji sa drljavim kit objektivima, koji koristi 95% vlasnika takvih aparata, uključujući tu čak i one koji su kupili D7100 i 7D. Ja se i dalje vodim starim, nepisanim pravilom da je pametnije ulagati u objektive i što se zarade tiče, tačno ništa ne bih dobio prelaskom na D800, osim većeg zadovoljstva u hobi-vodama.
Gomila ljudi ne zna precizno ni šta im veća rezolucija donosi. Koliko smo samo slučajeva na forumu imali, gde ljudi u neznanju (neka se dotični ne uvrede) okače fullres fotografiju, jer im nikad nije ni palo na pamet šta tih 36MP znači (da, verovao ili ne, imali smo i slučaj kačenja fotki u celih 36MP sa D800!).
U pravu si Ti da je potpuno besmisleno ovo što Canon radi u APS-C klasi i ja se sa tim potpuno slažem. Iako mislim da su ti senzori više nego upotrebljivi, smatram da je besmisleno štancovati "nove" modele koji to nisu. Ako ne žele ili iz bilo kojih razloga nisu u mogućnosti da izbace aparat sa stvarno novim senzorom, onda ne trebaju ni da ga izbacuju. I postojeći modeli mogu da se prodaju i narednih 5 godina, ako već neće da zasuču rukave.
Ipak, nisi u pravu u vezi forsiranja rezolucije, jer prosto moraš da shvatiš da ne samo da to nije svakome primarno, već ima i mnogo onih kojima smeta, jer mrcvari resurse, a u praksi ne donosi ništa u nekim žanrovima. Eto npr svadbari - ako znamo (a znamo) da među njima ima i pravih umjetnika, znalaca najviše kategorije, čijih se fotografija ne bi postideli i najrpiznatije njuške od nastanka fotografije, koji su radije izabrali D700/D600 za upgrade, umesto D800, šta nam to govori? Da više vole 39 tačaka ili da im je senzor D800 samo teret? Isto važi i za sve ostale dokumentarne tipove, poput reporterske fotografije. Da ne pominjem porodične fotografije i sve što podrazumeva krajnje amaterska upotreba. Šta Ti misliš?
Pozdrav