Pa ne bih se složio. Najveći format u video industriji dugo jeste bio super 35, ali se taj trend pomiče ka većim senzorima.
To je kao kada bismo rekli da su kola tolike godine imala po 50-60 konja, i da je sve preko toga pomodarstvo. Nije pomodarstvo, jer se specifičan "look" koji FF senzor daje, jednostavno vidi iz aviona i još nisam čuo da to nekom smeta. Uostalom, sami videografi kažu da im jedan 5D Mark II (a sada III) štedi ogromne pare kada produkcija tehnički ne može da realizuje neki set sa ultrapreglomaznim Panavisionima, ili kada je potreban baš FF, efekta radi. O ceni takve produkcije da ne pričam, a krajnji kvalitet je vrlo blizak najskupljim kamerama, za simboličnu cenu u tom smislu.
Nikon je sa videom odradio dobar posao prošle godine (d800), ali očigledno imaju neki problem u glavi kad izbegavaju da to pruže i u nižim klasama. Džaba D5200 dobar kvalitet, kad je potrebno upucati se u glavu da se taj video i upotrebi (kontrole u LV-u, što smo već pominjali)? Problem maleckog bajoneta je posebna priča i tu nije moguće više ništa uraditi, ali ovo sa kontrolama je očigledno i namerno saplitanje. Kao da, Bože moj, Nikon ima neku žešću cinema-diviziju, pa paze da je ne ugroze. A zapravo je sasvim suprotno - Nikon nikad nije ni imao cinema diviziju, pa je sasvim logično da se u HDSLR priči uozbilje, ako misle da naprave nešto. Ovako će njihovi aparati (u smislu videa) biti zanimljivi samo za ovakve kvazi-testove/komparacije, gde neko biva srećan što to dobro izgleda, a što je u praksi neupotrebljivo za bilo šta ozbiljnije, ko te pita...
Pozdrav