Ne moze taj sekonik za blic. Nema problema, pitaj.
Svetlomeri se dele na:
- ambimetre /nije uobicajen termin/ - mere samo ambijentalno svetlo, kao ovaj sekonik, leningrad, gossen itd
- flesmetre - meri samo blic, kao onaj sheperd iz gornjeg linka ili multiblitz i
- multimetre - mere ili blic ili ambijent /radio sam sa ovim i ako ovo nabavis, Bog da te vidi
http://www.pixtus.com/forum/market-square/114390-fs-mint-minolta-flashmeter-iii.html -
iako u naslovu pise flash meter to je multimetar
zapazi dugme `mode`njime biras fles ili ambijent/
18% /posto/ sivi ton - to je srednji ton po A. Adamsu i prema njemu su kalibrisani svi svetlomeri ovoga sveta, da `misle` da meris tu boju ili gustinu svetla - to je povrsina koja reflektuje 18% svetla koja pada na nju. Uslikaj beli zid sa prosecnim merenjem i bice sivo, uslikaj crni zid sa prosecnim merenjem i bice opet sivo. Zato postoji `exp kompenzacija.`
Ovde je oznacen kao ton 5, jer pocinju od 0 a oni koji pocinju od 1, oznacavaju ga kao ton 6, nebitno.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zone_SystemStvar je jednostavna - nadjes ono sto hoces da bude na slici te `zatamnjenosti` i meris sa njega, i ako si ga pravilno izmerio, svi ostali tonovi prirodno lezu na svoje mesto u zavisnosti od DR senzora ili filma. Ovo je odlicna knjiga:
http://books.google.rs/books/about/Practical_exposure_in_photography.html?id=6X9OAAAAYAAJ&redir_esc=y U modernim aparatima se meri multisegment i aparat preko algoritma prepoznaje i evaluira pojedine segmente i izracunava neku pribliznu srednju vrednost. Prakricno, moderni aparati imaju vise svetlomera u sebi koji mere simutano i saradjuju sa cipom a on `prepoznaje` kakav je motiv i pronalazi najpogodniju ekspoziciju. Olimpus je npr. za svoj multisegment analizirao 35 000 fotografija profi fotografa i komp je napravio algoritam za integraciju merenja svetla /isto rade i C i N i ostali/.
Ja udavih sa merenjem za film /da te motivisem za analogno/, sve je to mnogo prostije izvesti u praksi nego sto ise cini iz mog pisanja.
Za rasvetu bi ti trebao fles metar osim ako neces da nabadas, sto nije nemoguce za neki `table top`ili stalni set uz iskustvo. Ali to nije to. Radio sam rasvetom npr. slikanje sa gostima na svadbi visokog zvanicnika u elitnom hotelu. Diplomate, visoki gosti, protokol, obezbedjenje a ja da nabadam po pet puta, ne ide. Zahvaljujuci minoltici, najveca muka mi je bilo montiranje pozadine a slikanje pesma.