Nisam procitao do kraja celu temu, ali da se nadovezem na pricu o SOKOJ-u.
Ja imam potpisan ugovor s njima i nisam cuo za te price da naplacuju po svom nahodjenju.
Moja iskustva su sledeca:
Kada napisem delo, prijavim ga u SOKOJ-u i pritom prilozim partituru dela. U zavisnosti od broja deonica, izvodjacke zahtevnosti i raznih drugih aspekata, UKS (Udruzenje kompozitora Srbije) utvrdjuje broj tientema (valjda se bese tako zovu) na osnovu kojih se onda rangira delo. Kada hocu da delo izvedem javno ili ga stavim na nosac (medij), onda ugovor potpisujem sa odredjenim izvodjacem / kucom ili sta vec. Ugovor se ne tice SOKOJ-a, sve dok nije prekrsen na moju stetu . . .
Prednosti su te sto ja, ako se desi da mi neko ukrade delo ili njegov deo, u SOKOJ-u imam dokaz, jer je tamo delo ozvaniceno.
E, sad, to da je Djole morao da plati da bi izveo svoju pesmu na svom koncertu . . .
. . . to mi malo ne pije vodu . . .

Znam se sa Djoletom Petrovicem, koji mu je tonac, pise aranzmane i svira klavijature i nikada nisam cuo takvu pricu, al' opet, kod nas je sve moguce . . .

Mene interesuje da li postoje ovakve organizacije u drugim zemljama i kako su tamo uredjene?
Da li mi opet izmisljamo neku toplu vodu, samo da bi se oparili?
Pozdrav.