Molim Vas za pomoc! Ja sam samo amater, ali ipak zelim da neke stvari odradim koliko god je moguce dobro. Potrebno mi je da uskladim ono sto vidim na monitoru i ono sto ce izlaziti na stampacu. Tu je i treci problem-displej mog digitalca. Imam s6500fd, monitor tft Kopernikus (najniza klasa, mada ima vrlo stabilnu i ostru sliku, viddjao sam skuplje sa losijim slikom) i HP 3745 deskjet. Sve to odlicno radi i zadovoljava moje potrebe! Ali, kada je fotografija upitanju, vidim jedno na s6500, drugo na monitoru a trece na hp-u. Kako da se to uskladi sto bolje? Ako ja dobro shvatam stvari-treba da krenem od onoga sto izlazi na stampacu?! Onda da to vidim i na monitoru i to tako sto cu podesavanjem monitora dovesti sliku u takvo stanje da sto vise lici na ono sto je izaslo na foto papiru na stampacu?! To sam zaista i uspeo, ali tako sto sam smanjio i osvetljenje i kontrast na monitoru na minimum. Sada slika na monitoru ima gotovo isti izgleda kao na stampacu (ali napominjem da nije na papiru suvise tamna, jer papir ima onu refleksiju koja doprinosi zivosti)! Medjutim, slika na monitoru mi je sada tamna, posebno kada radim nesto drugo (tekst i sl). A treca stvar-na displeju s6500 vidim lepo osvetljenu sliku, rekao bih bas onako kako bih zeleo da slika izgleda. Sta sada to znaci? Da li je na s6500 displej lazljiv, pa daje svetliju sliku nego sto ona zaista jeste, ili je u pitanju nesto drugo? Ja znam da postoji kalibrisanje opreme, ali me zanima koji je to parametar od kojeg se polazi? Sta je reper? Nadam se da ima nacina da se bar donekle uskladi aparat, monitor i stampac a da se ne koristi skupa oprema za kalibraciju?! Molim Vas da mi objasnite kako to sto bolje da uradim. Napominjem jos jednom, amater sam i ovo ne treba da se uradi za potrebe profi fotografa, vec za potrebe jednog prosecnog korisnika koji zeli da slike njegove familije izadju pristojno u stampi i sto je bolje moguce. Ne ocekujem cudo, ali verujem da se sto sta moze popraviti, pa mi recite kojim redosledom