Autor Tema: Oznake na objektivima i njihovo značenje  (Pročitano 105416 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Oznake na objektivima i njihovo značenje
« poslato: Avgust 29, 2010, 11:35:17 pre podne »
Pozdrav,

nisam siguran da li negde postoji neki omalen vodic vezan za oznake na objektivima, ali sam sasvim siguran da bi to bila veoma, veoma korisna stvar za mnogo onih koji ili tek ulaze u svet SLR-a ili u njemu tek prelaze na full-frame format senzora.

Mene je svojevremeno zbunjivalo raznoliko oznacavanje kod raznih proizvodjaca, pa sam uspeo nekako da izbistrim da je kod Canona sustinska razlika uglavnom u dva slova: L i S. Prvo oznacava seriju koja predstavlja uglavnom najujednaceniji pod-brend u zoni proizvodnje objektiva i taj zastitni znak uglavnom sugerise kupcu da u toj seriji ima najmanje odstupanja od primerka do primerka, te da se proizvodi drze svojih propisanih standarda, a ti standardi su najvisi koje Canon sebi zadaje. Oznaka S znaci: ne kupuj ako imas Full-frame telo. Dakle, samo sa EF, bez dodatnog S.

Ipak, zbunjivanje je moguce lako i kod drugih proizvodjaca, recimo, oznaka G kod Nikona predstavlja ozbiljan i uglavnom neopravdan proces stednje u proizvodnji izbacivanjem prstena za rucnu promenu blende sa objektiva, dok ta ista oznaka G, predstavlja najbolje sto je Minolta mogla da proizvede, a Sony to kasnije prihvatio...srecom, inace bismo se i tu mucili. Opet, Sony brze-bolje usvaja na Minoltine principe i otuznu proizvodjacku praksu da napravi razlicite objektive za crop i za FF tela, pa otud i njegova nesrecna serija DT proizvoda, koja nije jasno naglasena ali je za alfe 850 i 900 tek nesto upotrebljivija nego EF-S za Canona...slicno kao i kod Nikona, mozes da nasrafis ali rezultati su isti kao da si na krop telu slikao.

Kod Sigme to zvuci nekako uredjenije, pa imamo oznake DC i DG koje oznacavaju format tela za koje je predvidjen objektiv (C za crop, G za FF), dok smo sa APO oznakom kudikamo zadovoljniji nego bez te oznake sa objektivima. Sad se tu vec mesaju i druge oznake, kao EX i slicno, koje kao da sugerisu - nemam pojma kako al' ovaj nam je objektiv ispao bas super.

Iako i kod Sigme postoji mnostvo zbunjujucih oznaka, kod Nikona (DX i FX oznacavaju formate ali tih oznaka vise nema nego sto ima po objektivima), Tamrona ili Tokine tek jako tesko mozemo prepoznati o kom se formatu radi. Nikon jako cesto koristi oznaku D na svojim objektivima koja nista od toga ne objasnjava, a neophodno mu je bilo i uvodjenje oznake AF-S sa naglaskom na zadnje slovo, da oznaci objektive koji se ne oslanjaju na motoriku fokusiranja u samom telu, obzirom da su otkrili rupu u saksiji svojom izuzetnom inovantnoscu i konstrukcijom serije osakacenih aparata kao sto su D40/40x/60 i time uslovili korscenje inace veoma dobrih aparata kupovinom AF-S objektiva da bi se postigao komfor autofokusa.

E sad, ima li neko ovde potkovaniji od mene da pokusa brend-po-brend da pojasni bar osnovne oznake a da to pritom bude sve na jednom mestu, makar za najkoriscenije brendove?

Na net-u ima kojekakvih oznaka, to stoji, ali nigde nema tako sublimirano na jednom mestu, na srpskom jeziku i objasnjeno sta u sustini predstavlja sta u realnom radu od svega navedenog. Pod ovim podrazumevam da, recimo, AF znaci autofokusne mogucnosti i to je prilicno jasno, ali, primera radi, sta u realnom radu znaci Aspherical, odnosno taj sistem nabijanja staklica i plasticni cilindar :)
« Poslednja izmena: Mart 09, 2012, 12:06:44 posle podne od strane StORM48 »

Van mreže tik-tak

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 689
  • Pol: Muškarac
  • ex djukxxx
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #1 poslato: Avgust 29, 2010, 11:57:12 pre podne »
odlicno pitanje jos samo da nadjemo odgovor...  ;D
Nikon D90
nikkor 18-105mm, Nikon AF 50mm f/1.8D,
Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO DG MACRO SUPER 2
SB-900
manfrotto 055xprob,804rc2

Van mreže Zoran Rodic

  • Blogger
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 5061
  • Pol: Muškarac
    • zrodic
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #2 poslato: Avgust 29, 2010, 02:10:04 posle podne »
Sferična sočiva imaju problem da svetlo iz centra i sa krajeva dovedu u istu ravan, što se manifestuje neoštrim fotografijama u centru a oštrim na krajevima ili suprotno.
Ta anomalija se zove ‘’sferična aberacija’’
Da bi se to izbeglo, stavljaju se  skuplja i komplikovanija za pravljenje, Asferična sočiva koja vrše  korekcije ugla pod kojim svetlost pada na senzor.
To slikovito, izgleda ovako




Što se tiče prvog dela pitanja, to je jedan obiman posao … skupiti pa prevesti … uf.  :-\
Ajde da za početak razlučimo da li bi ti koristilo recimo ovako nešto http://www.sigmaphoto.com/sigma-lens-technology ... tog tipa, to je već manji problem, tu mogu da ti nabacam par korisnih linkova, sličnog tipa.

''Ne moze da svane pre zore''

Van mreže Zoran Rodic

  • Blogger
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 5061
  • Pol: Muškarac
    • zrodic
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #3 poslato: Avgust 29, 2010, 03:35:19 posle podne »
Evo, valjda su sve ovce na broju :)

Canon
EF : Lens mount designation for Canon's current camera system. Stands for Electronic Focus.
EF-S : Lens mount designation for Canon's current APS-C digital SLRs (reduced sensor size), for example the 20D, 350D, and 300D models. The S stands for "short back focus," implying that the rear element of the lens is closer to the sensor than with regular EF lenses. EF-S lenses will not mount on Canon film SLRs or Digital SLRs that do not have an EF-S mount.
TS-E : Tilt-shift lens, for control of perspective and depth of field.
MP-E : Macro Photo Electronic. These lenses do not have autofocus, the "electronic" refers to the electronic aperture control. Specialised lenses designed for macro photography.
L Lenses : L refers to Canon's professional range of lenses. Many people take the L to stand for Luxury. Purchases of such lenses can lead to 'L Fever', a condition where all future lense purchases must be L class.
IS : IS refers to Image Stabilisation, Canon's anti-shake feature. Also known as VR (Vibration Reduction - Nikon), OS (Optical Stabilisation - Sigma).
USM : USM refers to the autofocus motor. Ultrasonic Motors (USM) are piezoelectric and offer very fast and silent autofocusing. There are two types: A standard cheaper micro-USM which just replaces the regular electromagnetic AFD motor, and a Ring USM (internal focus) which is much faster and also incorporates fulltime manual focus overide without leaving AF mode (or damaging the focus mechanism).
AFD : An older type of AF motor, AFD (Arc-Form drive) is generally slower and noisier than USM.
DO : Diffractive Optics - DO lenses are found with green rings (as opposed to the red ring around the L-series lenses) to set them apart. DO considerably cuts the size and weight of a lens down while maintaining quality. Still not as sharp as a true L lens but in many cases a viable alternative when size or portability are a concern. How DO works you can read at http://diffractive-optics.org/
A note about the maximum aperture The maximum aperture in a 135mm F/2 lens is (135/2) = 67mm. This means the hole that lets the light in opens up to 67mm. This explains why lenses with larger apertures are more expensive: they require more glass inside larger barrels.

Nikon

AF-I Internal auto-focusAF-D/G with auto-focus motor built into the lens barrel itself
AF-S Silent-wave auto-focusAF-D/G with ultrasonic AF motor
ASP ASPherical lens elements A type of lenses that virtually eliminates the problem of coma and other types of lens aberration. The are particularly good at correcting distortion in wide-angle lenses as well as contributing to a lighter and smaller lens design
CRC Close Range CorrectionProvides superior image quality at close focusing distances and increases the focusing range
D (AF-D) Lens equipped with a chip which allows the body to assess the distance to the object being photographed and exposes for that object correctly
DC Defocus-image ControlA creative feature for photographers; control the degree of spherical aberration
DX Digital eXpandedLenses for DSLRs with a smaller sensor than 35mm
ED Extra-low DispersionPrevents chromatic aberration because it concentrates and directs the wavelength of the light more effectively onto the camera's sensor
G (AF-G) Same as AF-D, but without an aperture ring
IF Internal FocusTo ensure stability in focusing, this lens moves the inner lens group or groups without changing the lens' physical length
N Nano coatingNon-reflective coating for clearer images with increased detail by reducing reflection from inside the lens
RF Rear FocusThis lens is equipped with a system that moves the rear lens group for focusing SIC Super Integrated CoatingMultilayer coating of the optical elements in lenses
SWM Silent Wave MotorUltrasonic AF motor
VR Vibration ReductionA family of techniques used to reduce blurring associated with the motion of a camera. Specifically, it compensates for pan and tilt of a camera

Sigma

EX : An abreviation for the "Excellence" range of lenses. These lenses are similar to Canon's L series, claimed to be superior in build and optical quality to regular lenses. Like the L series they have a distinctive exterior.
DG : A DG lens can be used with both 35mm SLR and digital SLR cameras. DG refers to additional optical coatings that are meant to minimize reflections of light off the sensor itself.
DC : A DC lens is designed so the image circle matches the smaller size of a digital SLR's image sensor compared to a 35mm frame. These are typically lighter than DG lenses but are not suitable for 35mm SLRs.
ASP: An aspherical lens, which is more compact than conventional lenses.
APO: APO or apochromatic lenses are made using a low dispersion glass to reduce chromatic aberration.
OS: Optical Stabiliser. More or less identical to Canon's IS and Nikon's VR.
HSM: "Hypersonic Motor," which in the same way as Canon's USM is used to power the autofocus mechanism and is generally quieter and faster than conventional electromagnetic motors.
RF: Rear focus lenses move the rear lens elements delivering faster, more quiet focusing.
IF: Inner focus lenses move the middle lens elements which does not change the lens' overall length when focusing. This results in better stability, which is useful for telephoto shooting.
DF: A dual focus lens. The focus ring on the lens pushes forward and backwards dis-engaging it so it does not rotate during autofocus.
Conv: These lenses are compatible with Sigma's teleconverters without and retain proper automatic exposure function.

Tamron

AD Anomalous DispersionSpecial optical glass which delivers large partial dispersion ratios relative to a specific light wavelength zone
ASL Aspherical Lens elements A type of lenses that virtually eliminates the problem of coma and other types of lens aberration. They are particularly good at correcting distortion in wide-angle lenses as well as contributing to a lighter and smaller lens design
Di Digitally integrated design Optical system designed to meet the performance characteristics of DSLR cameras as well as film cameras
Di II Digitally integrated design Lenses made exclusively for DSLR cameras with APS-C sensors
HID High Index High Dispersion glass Minimises on-axis and lateral chromatic aberrations
IF Internal FocusTo ensure stability in focusing, this lens moves the inner lens group or groups without changing the lens' physical length
LD Low DispersionLow Dispersion elements which effectively compensate for chromatic aberration that is a problem at the telephoto end and lateral aberration at the wide angle end SP Super PerformanceThe first priority in producing these lenses have been superior specifications and outstanding performance free from cost restraints
USD UltraSonic Silent DriveUltrasonic AF motor
VC Vibration Compensation - A family of techniques used to reduce blurring associated with the motion of a camera. Specifically, it compensates for pan and tilt of a camera
XR eXtra RefractiveHi Refraction index glass elements resulting in minimum aberration. Allows smaller lens diameters while maintaining aperture values for overall compactness
ZL Zoom LockPrevents undesired barrel extension


Tokina

ASA  : – spherical -  A  type of lenses that virtually eliminates the problem of coma and other types of lens aberration. The are particularly good at correcting distortion in wide-angle lenses as well as contributing to a lighter and smaller lens design
AT-X :  Advanced Technology eXtraLenses that are manufactured without compromises, using the most advanced design and fabrication technologies available
D :  Digitally optimized coatings
DX :  Only compatible with a cropped sensor (APS-C)
F&R :  Front and Rear asphericalAspherical molded glass element in the front and in the rear FC Focus ClutchOne-touch focus clutch allows the focus to be moved quickly from the AF position back into the MF position
FE :  Floating Element
HL  : DHigh Refraction, Low Dispersion
IF : Internal FocusTo ensure stability in focusing, this lens moves the inner lens group or groups without changing the lens' physical length
IRF : Internal Rear FocusThis lens is equipped with a system that moves the rear lens group for focusing
PRO : Lenses that have hardened Alumite (Armalite) finish to increase durability
SD : Super Low DispersionPrevents chromatic aberration because it concentrates and directs the wavelength of the light more effectively onto the camera's sensor

Pentax

K
: Is the first generation K mount lens, Manual Focus, Manual Exposure. (Listed as Pentax smc)
M : Second generation of K mount lens, smaller then their K counterparts, manual focus manual exposure
A : First Auto exposure lenses from Pentax, manual focus.
F : First generation Auto Focus, Auto exposure lens
FA : Second generation Auto Focus, Auto Exposure lens, On board chip contains lens MTF data for Hyper Program compatible bodies
FA-J : Similar to FA lenses but don’t have an aperture ring.
DA : Digital Lenses, no aperture ring, some have reduced images circle some don’t, Digital coatings and optimised construction.
D-FA : Digital Lenses, aperture ring, covers a 35mm frame. Digital coatings and optimised construction.
* (star) lens : Pentax’s equivalent to Canon’s L, lenses of exception quality. (A, F, FA)
DA* : Pentax’s High spec Digital lenses, Exceptional quality, weather sealed, SDM (Super Sonic Direct drive Motors)
Limited : A prime lens of unparalleled image quality and construction, hand made to the highest quality.
AL : A lens that uses one or more aspherical elements to help improve wide angle performance and sharpness.
ED : A lens that uses extra-low dispersion glass elements reduces chromatic aberrations.
IF : A lens that uses an internal focusing mechanism.
SDM : Super Sonic in lens lens AF motors, silent and accurate Autofocus.
Fixed Rear Element Extension (FREE) : A lens whose last element group remains fixed during focusing.
SMC : Pentax’s lens coating technology.
Quick Shift : Allows manual adjustment of AF after AF lock has been achieved.
PZ : Power Zoom, and Electronic zoom function on KAF-2 mount FA lenses, only functional on Z series FSLRs and K10D digital body.
« Poslednja izmena: Avgust 29, 2010, 04:03:42 posle podne od strane Zoran Rodic »
''Ne moze da svane pre zore''

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #4 poslato: Avgust 29, 2010, 03:55:52 posle podne »
Pozdrav,

tjah, nije ovo samo meni interesantno, odnosno, ja sam ionako tu negde da svarim sve oznake koje su mi potrebne ali nekako cenim da je opste upotrebljiva stvar. Naravno, ukljucujuci i objasnjenje sta se kojom oznakom dobija ili gubi u praksi.

Apropo linka, pojedine stavke su objasnjene a pojedine zahtevaju i dodatna objasjnenja.


SIGMA

ASP - nacin izrade objektiva u kome se postize relativno podjednaka ostrina i u centru i na krajevima, tako sto se dodaju Asfericna sociva koja vrse  korekcije ugla pod kojim svetlost pada na senzor. Manji broj upotrebljenih elemenata, manja tezina i gabariti. Dakle, trebalo bi da ima dodatnu upotrebnu vrednost u realnom radu.

APO - posebna stakla koja omogucuju kompenzaciju pojave hromatskih aberacija (problem boje na prelazima) koristenjem svojih svojstava niske disperzije svetla kroz sociva. Ovo bi narocito trebalo da ima realan odziv u praksi u smislu kvaliteta fotografije.

OS - ono sto Canon krsti kao IS, a Nikon kao VR, dok Sony zove osnovnom opremom  ;D , Sigma naziva OS (opticka stabilizacija) kojom uspeva da plivajucim elementom kompenzuje sitne titraje ruke, daha i svega drugog sto utice u jako malom fizickom opsegu i posebno kratkom vremenskom intervalu na kvalitet slike, ali sa povecanjem udaljenosti objekta i smanjenjem svetla koje pada na njega, drasticno urusava sliku. Posebno na vecim daljinama (recimo preko 85mm ekv) izuzetno korisna stvar. Naravno, postoji i deo koji se odnosi na kontraefekat ukljucene stabilizacije ali to su specificnosti i anomalije a ne pravila.

HSM - Highspeedmotor omogucava brzo autofokusiranje. Za dobar deo potreba prosecnog fotografa, a narocito iz domena Life, sportske i slicnih fotografija, veliki pomak unapred svakako. Nisam siguran da bih za ovo doplacivao kod fotografisanja pejzaza, portreta, studijske fotografije svih profila i slicno ali ako ta razlika u ceni ne bi bila preterano uocljiva, verujem da bi ucinila objektiv upotrebljivijim. Cenim da je najveca upotrebna vrednost ovog elementa u podrucju 70 pa sve do krajnjih milimetraza, ali najpre u dijapazonu do 200-250mm u kome se najcesce slikaju elementi Life fotografije ili sportska desavanja.

RF - zadnji fokus, odnosno element za Highspeed kontrolu nalazi se u zadnjem delu sto smanjuje zvucni dozivljaj fokusiranja koji je ujedno jedan od zastitinih znakova Sigme. Dosta se umeju cuti, njima bas treba prigusivac. Ipak, koliko se razlikuju od primerka do primerka, kad pogodi covek ostar i potpuno ispravan primerak, uglavnom ne trazi 'leba preko pogace vec otrpi tu buku.

IF - funkcionalnost objektiva, izmedju ostalog, uslovljena je i stvarima na koje uglavnom ne obracamo paznju robujuci stereotipu. Jedan od tih stereotipa na koji se navikavamo kao na normalnu stvar jeste izbacivanje dela objektiva sa socivom unapred, cime mu se menja fizicka duzina. Nedavno sam vec procitao to zapazanje i ovde na forumu, kako u makro podrucju to ume da bude problem, sto ce reci da ukoliko se unutrasnji element pomera i time koriguje ziznu daljinu, a da se pritom ne menja fizicka duzina objektiva, to moze itekako da predstavlja dobitak u realnom radu. IF oznacava upravo to (Inner focus). Naravno, za fotografisanje bilo cega sem makro fotografije, tesko da bismo nasli ekonomsko opravdanje za doplacivanje ove opcije. Ona se verovatno i ne doplacuje direktno vec se kroz razliku u ceni otprilike moze utvrditi koliko ova tehnologija kosta po primerku, i to za one modele koji imaju slicne karakteristike i uglavnom ih razlikuje postojanje IF funkcije na jednom od njih.

CONV (APO Teleconverter EX) - oznaka da se takvo socivo moze koristiti sa adekvatnim telekonveretrom navedenih oznaka. Funkcija telekonvertera jeste "produzavanje" dometa, i realno ima siroku primenu u fotografiji. Ipak, veoma je bitno da se naglasi da je upotreba i wide i tele konvertera uslovna, odnosno da moze izobliciti ili cak upropastiti fotografiju i zahteva odredjenu pripremu i upotrebu samo u odredhjenim uslovima. Naravno, kao i svuda i kod konvertera proizvodjac, odnosno hardver igraju veliku ulogu. Stoga ovde Sigma nudi potpunu saradnju ako sam dobro protumacio sa navedenim tipom konvertera. Vrlo korisno ukoliko je covek spreman na izdatak kupovine bas tog konvertera. Beske puca sa konverterom, mozda bi on mogao da ovo malo strucnije objasni i eventualno pokaze ako imadne vremena nekad :)

EX - e to je sad ona oznaka za najbolje&najlepse sto ume Sigma. Imam neke od ovih objektiva na raznim sistemima, ali nemam, a ne secam se ni da sam imao nekad, objektive ekvivalente, samo bez tih oznaka. Sa ovom oznakom su tu negde, junacki se drze sa OEM, bar koliko sam ja uspevao da procenim. Ima ovde i ljubitelja i pljuvatelja Sigme, a EX markirani objektivi verovatno jedini mogu da se upotrebe u komparacijama, bilo da se radi o hvaljenju, bilo o kudjenju.

DG - objektivi za Full-frame format tela. Jedini upotrebljivi za ovaj format, nema sumnje u njihovu sustinsku korisnost.

DC - objektivi za tzv. krop tela, najveca vrednost ove oznake je kod trazenja FF objektiva - pomazu u eliminaciji :)


Van mreže Hornet

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 2014
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #5 poslato: Avgust 30, 2010, 06:18:38 posle podne »
Samo napred,ovaj problem mi je bio pain in the ass!

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #6 poslato: Avgust 30, 2010, 08:55:26 posle podne »
Pozdrav,

OK, hajdemo onda dalje da probamo da prevedemo u nesto upotrebljivo sve ove izraze Zokijeve :)

Hmmm, naravno, voleo bih da procitam i neke korekcije ovih mojih dozivljaja, narocito u smislu realne upotrebne vrednosti pojedinih oznaka.

CANON

EF : Standardna oznaka na aktuelnim Canonovim objektivima, bez dodatka u vidu slova S upotrebljiva na svim telima, sto ce reci predstavlja objektive koji odgovaraju Full-format telima.

EF-S : E sa ovom oznakom objektivi su uslovno upotrebljivi, odnosno predvidjeni su samo za tzv. krop tela, odnosno tela ciju osnovu predstavlja APS-C senzor. U praksi je to prakticno jedina razlika medju objektivima po pitanju ovih dvaju oznaka, ali kod Canona ne sme da se stavlja objektiv sa oznakom EF-S na tela sa FF senzorom jer dolazi do unutrasnje havarije prilikom okidanja. Negde se neko ipak presao u konstrukciji obzirom da kod drugih proizvodjaca krop objektiv stavljen na FF telo samo daje rezultat jednak na oba tela, i nista vise. Kod Canona daje rezultat ekstremno skupog neznanja ili nerazmisljanja - novo telo uglavnom.
 
TS-E : Tilt-shift staklo koje ima zadatak da kontrolise dubinu polja koliko sam ja uspeo da razlucim ovu oznaku do sada. U praksi jos nisam siguran da sam bas shvatio zasto bi trebalo dati pare za ovaj dodatak, ali sam potpuno siguran da ovde ima ljudi koji su to mnogo bolje razumeli od mene. Nisam imao do sada iskustva sa ovom oznakom.

MP-E : Macro Photo Electronic. Stakla bez autofokusa, elektronskom kontrolom postizu povecanje slikanog objekta za potrebe makro fotografije. U praksi ovo moze mnogo da znaci onima koji su se posvetili ovom vidu fotografije, ali ja licno nisam bas kompetentan da pojasnim upotrebnu vrednost ove oznake.

L Lenses : Kada ne znas sta bi, a imas para, uzmes L objektiv. U slucaju da nemas dovoljno para, najjeftinija varijanta da dodjes do dobrog stakla je da skupljas pare pa onda malo kasnije ipak kupis L objektiv. Skuplja varijanta je da potrosis ono sto imas na non-L objektiv, a zatim to prodajes ispod cene, pravis maleni gubitak, pa trazis sam za sebe opravdanje kad iskrsne povoljnije neki L objektiv. To su dva puta, ili podjes jeftinijim protiv koga zvone svi alarmi u glavi kontrolisani centrom za racionalno, ili podjes onim skupljim na koje si naveden svime sto je kontrolisano centrom za racionalno. Posle kupljenog prvog L objektiva, ostali nisu jeftiniji vec su najcesce skuplji ali se daleko lakse kupuju nego prvi....uostalom, posle prvog najcesce pregore lampice za racionalno pa sve nekako krene svojim tokom. Da li je L objektiv pitanje prestiza? Naravno, samo ne treba pasti u zamku pa ga kupiti pre nego sto se dosegne odredjen nivo strucnosti u fotografisanju jer blam lose uradjene fotografije L objektivom je nesto sto se tesko da opisati. Mahom rezultira izlaskom na foto-berzu kada se nicim izazvano pojavi set opreme koji sadrzi i L objektiv u sebi, daleko ispod cene. Samo da ode sto pre, da sto pre zaboravim blam i fotografiju uopste. Oni uporni se vade na fals primerak i to prolazi...kod onih koji jos ne znaju sta znaci L oznaka :)

Hmm, ovo bese svojevrstan omaz i onim forumasima koji imaju i jastucnice sa crvenim prstenom jer je sa njima lakse zaspati, ostriji su im snovi a i na kola bi stavili to slovo - samo da to ne nosi jedno sasvim drugo znacenje  ;D  Uostalom, prepoznace se, jelte

IS : Image Stabilisation, opticka stabilizacija, kontrola uz pomoc plivajuceg elementa koji kompenzuje promene u ziznoj daljini nastale pomeranjem fotografa ili objekta. Izuzetno korizna stavka na daljinama vecim od ekv. 70mm, ispod toga nisam bas siguran u znacajniju upotrebnu vrednost, sem eventualno u slabijim svetlosnim uslovima.

USM : EOS princip pojednostavljenja koriscena aparata nije usamljen i deo je jedne sire price u koji definitivno spada i USM sistem autofokusnog mehanizma i pokretanja. Naime, za postizanje autofokusne funkcije, odgovoran je Ultrasonic Motor (USM) koji na bazi pjezoelektricnog efekta vrlo brzo i tiho autofokusira. Primenjena su dva tipa, prvi jeftiniji, mikro USM koji zamenjuje elektromagnetski AFD motor nudeci pritom pogodnosti brzine i tihog rada, i Ring USM koji osim vece brzine rada nudi i celovremensko koriscenje manulelnog fokusa bez ostecenja fokusnog mehanizma. U principu, obe varijante izuzetno pogoduju komforu rada iako im je upotrebljivost siroko, ali ne i sasvim rasirena. Primera radi, u zoni makro fotografije kod nepomicnog objekta, studijske fotografije iz foto-boxa, zatim i portretske fotorafije, pa cak i lanscape-a, sam autofokusni mehanizam ne mora biti presudna stvar. Obzirom da je je vec upotrebna vrednost autofokusa pod blagim znakom pitanja, tek je njegova brzina na ivici upotrebne vrednosti i moze mirne duse da stane na crtu ceni. Srecom, cene su odavno toliko sisle u zonu prihvatljivog, da je USM oznaka zapravo standard koji cak i ako nije skroz upotrebljiv, zapravo nije placen malte-ne nista preko realne cene objektiva. Recimo da se danas moze doziveti kao - gratis. Stoga, kod eventualne kupovine objektiva o kome ne znate bas mnogo, nemojte preceniti tu oznaku, ona ipak spada u standarde proizvodnje poodavno.
 
AFD : Sve ono sto je USM prevazisao i upisao u svoj CV kao prednost, za AFD je mana, bez obzira sto rade isti posao. Starija verzija, sporija u bucnija. Ako ga ima na objektivu u vidu oznake, proceniti da li ostala svojstva objektiva mogu da kompenzuju ovaj, sada vec jasno - nedostatak. Posebno uzeti u obzir cenu samog objetiva posmatranu kroz prizmu sporog autofokusnog sistema, a odmah zatim i sagledati koju smomu namenu u kolekciji pripremili.

DO : Diffractive Optics. Stigosmo i do zelenih prstenova....cim su zeleni, a ne crveni, to sugerise da im treba jos malo nijanse da "pocrvene" ali ih to ne sprecava da nose sa sobom neke druge prednosti. Ima nekih ovde koji se odusevljavaju dzepnim dimenzijama koje ostvaruju iste pa cak i bolje performanse od svoje sabrace sa standardnom tezinom i dimenzijama. Neki to vole - malo. OK, to itekako ima svojih prednosti, nema se sta reci. Koliko tako nesto ima smisla na nekim manjim ziznim daljinama, nisam siguran, ali su najizrazitiji predstavnici ove "vrste" nasli sebe na ziznim daljinama od 135 do 300mm. U sustini se kod proizvodnje ovog tipa objektiva ide na dobijanje maksimalnih rezultata tako sto se za vecu propusnu moc svetla koristi i veca povrsina stakala, odnosno ukupno upotrebljeno staklo definise i dosta vecu cenu izrade objektiva. Sad, da li je to bas tacno, odnosno, da li su to bas ti odnosi, nesto i nisam siguran ali ko me pa pita...u svakom slucaju, ja nisam siguran kolika je realna upotrbljivost, posebno u odnosu na cenu, objektiva sa ovom oznakom. Mozda neko ovde zna pa nek'me dopuni sa svojim razmisljanjem.

Van mreže Zoran Rodic

  • Blogger
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 5061
  • Pol: Muškarac
    • zrodic
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #7 poslato: Avgust 31, 2010, 12:46:56 posle podne »
Koliko vidim, prevod ti sjajno ide ... tačnije, tonalitet u prevodu ... kao što je recimo definicija L staklića, tako da .... ne bih se ja ovde ništa mešao. :)

Korisna tema!!!
''Ne moze da svane pre zore''

Van mreže neo

  • Moderator
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 2890
  • Pol: Muškarac
    • 15250692@N05
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #8 poslato: Avgust 31, 2010, 01:55:46 posle podne »
Odlična tema!Respect jer te nije mrzelo da zamaraš tastaturu!

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #9 poslato: Septembar 01, 2010, 09:16:38 pre podne »
Pozdrav,

ha, bilo mi malo trulo da pisem da je slovo L ustvari poteklo od internet slozenice Lancia88 pa reko'pusticu da se sami ljudi dosete  ;D


Ne smem trenutno da bude dugo na internetu pa cu da uhvatim kasnije priliku da se zakacim za Tamron&Tokinu.

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #10 poslato: Septembar 01, 2010, 07:29:21 posle podne »
Pozdrav,

uz moj rastanak sa Nikonom da pomenemo i ove oznake, za mene inace najmanje sredjen brend od ovih poznatijih, po pitanju oznaka:


NIKON

AF-I Internal auto-focus, ono o cemu smo vec pricali, motorce za odradjivanje mehanike autofokusiranja ugradjeno u sam objektiv. AF-D/G with auto-focus motor
AF-S Nikonovo vidjenje ugradjenog ultrasonik motora radi tihog i brzog rada, sa naglaskom na tihi. Na modelima D40/40x/60 zivot je krajnje interesantan i iritantan ako objektiv nema ovu oznaku. U smislu neke realne upotrebljivosti u praksi, korisnici ovih entry-level tela (e da, entry-level otprilike oznacava nivo privikavanja na visi stepen fotografije, u nasem slucaju na DSLR za korisnike koji do tada nisu menjali objektive, kao i sve sto prati to u sirem smislu) zaista treba da se okrenu iskljucivo AF-S markiranim objektivima. Nije nemoguce bez njih ali prava radost autofokusa moze se osetiti samo sa uz ovako oznacen objektiv. Rucni fokus (manuelni) zahteva odredjna odricanja a rezultat je proizvod iskljucivo rukovaoca i to je prilicno dobitna kombinacija za napustanje DSLR sveta i pre pravog ulaska u njega....kod autofokusa je jedna od prednosti sto za svaki omasen fokus covek moze okriviti tehniku i time dobiti na vremenu...za raspravu sa samim sobom kad vec peti primerak po redu bude falican  :D

ASP oznaka za tip stakla koje solidno koriguje greske boja na prelazima (ivicama) a narocito kod sirokougaonog podrucja u kome zbog vece "scene" koju upamti senzor bude primetnija pojava hromatskih aberacija. U praksi ovo jeste dobitak, posebno za one koji ne koriste RAW format za naknadnu obradu fotografije. Naravno, kao i kod svakog unapred predefinisanog procesa, korisnost nikako ne moze biti 100%-tna ali je uglavnom dovoljna da se u opstem primeru moze i tako posmatrati. Dakle, pomaze.

CRC Close Range Correction - nesto sto me uvek cudilo da ne spada u redovne poslove stakala...u sustini, kod fotografisanja sa malih distanci nudi dosta (navodno, ovo ja realno ne mogu da potvrdim naspram vlastitog iskustva) bolji kvalitet slike, kao i izvesno sirenje fokusa, odnosno fokusne ravni u kojoj je fotografija kasnije najostrija. Ja se nisam bas nesto preterano odusevio ovom tehnologijom na jednom matorom 28mm prajmu svojevremeno ali uglavnom zato sto sam naprosto mislio da tako i treba da radi taj objektiv. Tek kad se uporedi, onda se vidi da li je nesto napredak ili ne. Najprakticnije se pokazuje na sirokom planu i u makro-sferi fotografisanja gde ovoj oznaci i lezi najveca upotrebna vrednost.

D (AF-D) oznaka zbog koje je moguce kriviti ponovo tehnologiju sto je fotografija podeksponira i slicno. Elektronska sposobnost merenja udaljenosti slikanog u odnosu na aparat i odredjivanje parametara fotografisanja u predefinisanim modovima. Za modove slikanja u kojima sami odredjujemo parametre i dalje je upotrebljiva za one koji nisu bas dovoljno vicni pa kao ja, umesto da iscupaju sebi kosu kad treca fotka zaredom ne bude dobra, prebace na automatski rezim fotografisanja pa onda iscitaju parametre koje je sam aparat odredio i onda krenu od njih ne bi li dospeli sami do bolje fotke...eto, izleteh se malo i o vlastitim malim tajnama  :-[ U svakom slucaju, sigurno korisna stvar ali joj je upitna cena posmatrajuci to kao jedinu razliku izmedju stakala.

DC Defocus-image Control omogucava fotografu da napravi umetnicku fotografiju i bez pretvaranje fotke u crno-belu... ;D Naime, ova opcija omogucuje na objektivu kontrolu stepena sfernog odstupanja sto pojedine planove, narocito siroke, moze uciniti mnogo interesantnijim za gledanje. Svakako korisna opcija samo ponovo upitna vrednost kad je na drugom tasu novac, odnosno razlika u ceni u odnosu na priblizni ekvivalent bez ove opcije.

DX Digital eXpanded stakla za tzv. krop tela. Delimicno upotrebljiva i za FF format ali samo ako ih covek vec ima ili ih dobija po izuzetnoj ceni.
 
ED Extra-low Dispersion oznaka kojom proizvodjac tvrdi da je smanjio izoblicenja boje (hromatske aberacije, CA) boljim fokusiranjem odbijenog svetla ka senzoru aparata, i to pre svega smanjenjem disperzije svetla prilikom odbijanja (disperzija - rasipanje, rastur). Cesta oznaka, dosta zbunjujuca dok se ovakva definicija ne spozna. Uglavnom dosta korisna stvar ali posmatrano kroz lupu one fotografije u kojoj najpre dolazi do ovih izoblicenja koje ED objektivi smajnuju - siroki i makro plan. Korisna oznaka na objektivima uvek, samo joj je nivo korisnosti za pojasnjavanje.

G (AF-G) oznaka idealna za ignorisanje, Nikkor se hvali time da nije stavio prsten za blendu na ovakve objektive. Vala, kao zutu traku kad nakacis coveku oko ruke....invalidan objektiv je dobio i oznaku. Ako neko zna prednost ove amputacije, neka se dopise slobodno ovde. Srecom, ovi objektivi ne kostaju nista vise zbog svoje sakatosti ;)

IF Internal Focus Ovu opciju smo vec pominjali, kao i njenu upotrebljivost u praksi, interna fokusna grupa se pomera cime omogucuje fokusiranje bez menjanja fizickih dimenzija objektiva. Prakticno se ne izvlaci objektiv i nema sanse da slucajno izbijete oko modelu kome slikate maskaru :)


N Nano coating oznaka za stakla koja su zahvaljujuci posebnom premazu smanjila svoju refleksiju unutar samog sociva, sto omogucuje da uz primetno manje rasipanja sva odbijena svetlost padne na senzor sto doprinosi ne samo ostrini vec mozda i kolicini korisnih detalja. Ovo zadnje je vise teoretska pretpostavka jer uz uslov da objektiv uspe da "vidi" detalje, odnosno nijanse, on to na dovoljno velik senzor moze da zabelezi ali jasnoca ovih detalja zavisi i od refleksije i disperzije prilikom odbijanja kroz socivo na sam senzor. E tu dolazi do izrazaja N tehnologija u sustini. Svakako korisno poboljsanje performansi stakla ali iz ugla nekog mog iskustva, tesko merljiva prakticna vrednost ove tehnologije. Zapravo, kad je Nikon u pitanju, nisam siguran da bi se bez najsnaznijih perjanica ovog proizvodjaca moglo znacajnije uociti razlika izmedju objektiva nosilaca N oznake i njihovih ekvivalenata. Pretpostavljam da sa D80 pa cak i D200 ovo ne moze da se primeti, cisto sumnjam, ali to ne mora biti tacno, da bi se na moglo lako uociti i na modelima 5000 a narocito 3000.

SWM Silent Wave Motor - Tiho, tise, najtise....pozitiv, komparativ i superlativ primenjeni na motor odgovorne za mehanizam autofokusa. Ova oznaka vuce ka superlativu u sustini...nemam licnih iskustava sa ovom tehnologijom pa ne umem da ocenim sam ucinaka u praksi, ali koliki god da je, ja tesko da mogu da nadjem opravdanje za neku iole znacajniju razliku u ceni. Ako oznaka vec postoji, kolateralna je korist, osim za spijunske poslove i poneki reporterski, nema potrebe obazirati se na nju.

VR Vibration Reduction - bez sumnje najbitnija oznaka na objektivima ovog proizvodjaca. Razlika u ceni zasigurno postoji ali ne onoliko koliko je to u prvi mah moguce pomisliti. U praksi su objektivi sa oznakom VR dobili i druga poboljsanja pa je tesko izdvojiti za koji deo cene su odgovorna ta poboljsanja a za koji sam VR. Najupotrebljiviji VR postaje u zoni tele snimka kao i u uslovima ogranicenog svetla. Nezamenjiv modni detalj na objektivima profesionalaca iz reporterske branse :)


PS: uhvatise me na internetu ali nece nikome reci  ;D

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #11 poslato: Septembar 03, 2010, 01:19:23 posle podne »
Pozdrav,

OK, idemo dalje...Tamron kao da u zadnje vreme pokazuje blagu inicijativu za nesto vecim ucescem na nasem trzistu i posle relativnog zatisja od  par godina koje je sezalo do gotovo statisticke apstinencije, verujem da ce nekima od nas biti korisno da ukazemo i na oznake na objektivima i kod ovog proizvodjaca. Zapravo, ja licno imam jako malo iskustva sa Tamronima, i to posebno sa novijim proizvodima dok sam se starijim komadima radio doskora (nemam vise nijedan trenutno i cak ne vidim sta bi jos moglo da me izazove na kupovinu nekog narednog Tamrona obzirom da sam u nekom licnom prestruktuiranju opreme, ali vremenom - ko zna). U to ime, da mi krenemo sa oznakama :)

Tamron

AD Anomalous Dispersion - Prvo pa musko...ni sam nisam siguran da bih umeo da nadjem realnu upotrebnu vrednost ove opcije implementirane u objektive. U sustini, ova oznaka markira stakla koja su posebno obradjena i napravljena tako da je sposobna da obezbedi veliki opseg rasipajucih odnosa za specificne zone talasnih duzina svetla. Otprilike mogu da pojmim da se po fiksnom prelamanju na ovim staklima obezbedjeno da u odredjenim svetlosnim uslovima i pod specificnim uglovima padanja svetla na socivo, zahvaljujuci konstrukciji moguce dobiti one odnose u rasturu svetla kod padanja na ogledalo, da bas ti odnosi pruzaju odredjen kvalitet fotografije. U sustini, to je i jedna od ideja samih filtera, ali i celokupne bazicne optike zasnovane na rasturu i prelomu svetla. Sad, koliko je to upotrebljivo u praksi, zaista nemam pojma.
 
ASL Aspherical Lens elements - vec vidjena primena asfericnog tipa sociva koji svojom izradom do odredjenog nivoa kompenzuje izoblicenja, i posebno hromatske aberacije, uglavnom sprecavanjem da rasipanje svetla po prakticno dvodimenzionalnoj povrsini rezultira mesanjem nijansi na prelazu boja.

Di Digitally integrated Tamron ovu oznaku definise kao brend kojim oznacava sposobnost svojih objektiva da i na DSLR-u pruzi sve sto je film pruzao. Moguce? Tesko. Mozda je pribliznije ali to je samo jedan vid kompenzacije za ono sto se posle prolaska svetla kroz socivo desava u daljem procesu, u sustini bas onome sto i razlikuje DSLR od filma. O tome vec moze dosta da se prica, ali za ovu oznaku ja nisam siguran da bih odvojio novac sto ne znaci da sam ja u pravu.

Di II Digitally integrated Objektivi sa ovom oznakom prakticno su u svojoj punoj snazi primenjivi samo na tzv.krop telima. Puna velicina senzora nece doneti nista drugaciju sliku sa ovim objektivima u smislu fizickih dimenzija same fotografije. Dakle, kupovina ovakvog objektiva za FF telo je bacanje para, oznaka i sluzi tome da se novci ne bace.
 
HID High Index Dispersion - jos jedan od nacina da Tamron smanji uticaj CA na svojim objektivima. Kao i ostale oznake sa ovim zadatkom, i ovu tehnologiju svakako valja imati implementiranu u svoj objektiv ako je moguce.
 
IF Internal Focus - vec kod drugih proizvodjaca objasnjeno lukavstvo da se pomeranjem internog fokusa zadnjim elementom u objektivu obezbedi fokusiranje bez menjanja fizickih dimenzija objektiva. Secate se vec onog sa izbijanjem oka u slikanju maskare :)

LD Low Dispersion - greske koje se javljaju na maksimalno sirokom kraju, posebno po ivicama gde se i standardno ocekuje pad performansi kod vecine stakala, kao i u zoni maksimalnog uvecanja, ova oznaka treba da kompenzuje jer predstavlja tehnologiju kojom se redukuje koliko god je to moguce rasipanje svetlosti i ona pada tacno tamo gde treba. Ostatak posla je na senzoru, ali mu je posao bitno olaksan ovom svojevrsnom "trijazom" jos na ulazu. Oznaka koja zasigurno valja na objektivu :)
 
SP Super Performance oznaka kojom skraceno momci iz Tamrona kazu - to je to, najbolje sto umemo. Ovim objektivima pokusavaju da stanu na crtu OEM proizvodjacima u sustini.

USD UltraSonic Silent DriveUltrasonic Tiho&brzo fokusiranje, zahvaljujuci implementiranom iz opusa ovo-je-nas-best-shut adut.

VC Vibration Compensation - kao i kod ostalih proizvodjaca, verovatno najkorisnija oznaka koju objektiv moze imati. Kompenzacija onih malih, neprimetnih vibracija, opticka stabilizacija. Oznaka nepotrebna samo kod Sony-ja i Minolte  ;D

XR eXtra RefractiveHi Refraction jos jedna od verzija redukcije aberacija samo pristupom koji pociva na refleksiji (odbijanju) kao polaznom karakteristikom rasporedjivanja boja tacno na senzor bez bitnijeg medjusobnog mesanja po prelazima izmedju njih. Svakako korisna oznaka u slicnoj meri kao i prethodne koje pokusavaju da koriguju CA do nivoa na kome ne smeta ta pojava.

ZL Zoom Lock sprecava one nespretnosti u zumiranju zbog kojih bismo sigurno uvek krivili tehniku umesto same sebe...jer je prosto neverovatno za sta smo sve sposobni kad imamo aparat u ruci - a niko nas ne vidi   ::)
Tesko da bih ista doplatio za ovu opciju ali nije da se ne secam momenata kada mozda i bih....ne bas kao sto bih danas za jednu automatsku libelu dao dosta novaca, ali opet...eto.

Van mreže Zoran Rodic

  • Blogger
  • Veteran
  • *
  • Poruke: 5061
  • Pol: Muškarac
    • zrodic
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #12 poslato: Septembar 03, 2010, 10:06:47 posle podne »
Definicija L staklića daleko prevazilazi sve što se do sada moglo pročitati na ovu temu i u ovom kontekstu.  ;D
Zaista, odavno ne pročitah ovako zanimljivo štivo.

''Ne moze da svane pre zore''

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #13 poslato: Septembar 04, 2010, 12:36:14 pre podne »
Pozdrav,

dobro, ondaK...idemo dalje. Moj favorit, Nj.V. Minolta/Sony

Da napravim samo par reci uvoda, Minolta kao jedan od svojevremenih neprikosnovenih proizvodjaca, marketinski uspeva da prespava eru brzog prelaska na digitalnu tehnologiju drzeci se kvaliteta kao pijan plota. Vreme ubrzo nemilosrdno pkazuje da je Minoltinim strucnjacima fokus ostao zakljucan dok se kadar znacajno izmestio i Minlota prekasno shvata da se mora ukljuciti u trku sto sa osrednjom uspesnoscu cini modelom 5D kojim se predstavlja na nivou srednje klase (danas porediti profesionalno sa nekadsnjim, nikako nam ne moze doneti realne paritete), dok sa modelom 7D tuce u sam vrh srednje klase, koketirajuci pritom i sa granicama izmedju srednje i visoke klase malog formata. Nazalost, ponovo greska, ovaj put presudna za Minoltu - model 7D drzi daleko visu cenu od konkurencije i kvalitet i ime nisu dovoljni. Cak ni implementacija stabilizacije u sama tela ne pomaze brodu koji ubrzano tone....Sony odlucuje da ovlada tehnologijom DSLR-a upravo kupovinom broda koji je potonuo gotovo do vrha jarbola. Na svoj prvenac napravljen u laboratorijama Minoltinih strucnjaka, stavlja oznaku Alfa i broj 100. Novorodjence preuzima stari bajonet i nasledjuje opticku stabilizaciju, odnosno sve one dobre stvari sa Minolte. Time utire put za citavu seriju srednje, a zatim i visoke srednje klase, sve do pojave prvog FF tela koje je sustinski oborilo cene tela sa velikim senzorom i kod drugih proizvodjaca. Alfa 850 koja je vrlo brzo izasla da nasledi prethodnika u FF varijanti, definitivno potvrdjuje danasnje nacelo relativno jeftinog i prihvatljivog za kupovinu FF tela.

Oznake na objektivima se zato preplicu, pa ce ovde biti predstavljene zajedno. Mislim da sam isprobao bas sve oznake, pa cu moci i da nesto vise kazem o njima, odnosno njihovoj upotrebljivosti.

MINOLTA/SONY

AF - auto focus, najstandardnija oznaka na Minoltinim objektivima. Predstavlja oznaku za objektive koji ne samo da imaju autofokusne mogucnosti, vec odgovaraju za sva digitalna tela iz ove dve kuce do dana danasnjeg. Pojedini Third party proizvodjaci ne mogu se time pohvaliti jer odredjeni stari primerci/modeli ne rade sa novijim digitalnim telima, ali sa AF oznakom kod Minolte sve stima u tom smislu. U prevodu, ako imate Minoltu ili Sony, iskljucivo objektive sa ovom oznakom mozete pazariti, sve drugo (MC, Roccor) otpada.

RS – re-styled. Otprilike do 1990 godine Minolta je proizvela najveci deo svoje game, dok je posle toga pribegla restilizaciji tih objektiva koji su ovakvom nomenklaturom, sada postali öriginali". RS oznaka predstavlja restilizovanu verziju nekog vec ranije dizajniranog i proizvodjenog objektiva. Kod drugih proizvodjaca ekvivalent ovom nacinu sirenja proizvodnog asortimana uglavnom pojednostavljeno se markira sa rimskim oznakama (II, III, a mozda vec neko ima i IV, nisam siguran). Razlikuju se medjusobno po nacinu oznacavanja i uglavnom po zastitnoj gumi na fokusnom prstenu koja je sa nesto sirim risevima kod RS verzija. Bitna oznaka, dosta bitna.
 
 
G – oznaka nastala od reci Gold. Najbolje sto Minolta a da nas i Sony, mogu. Izuzetno skupi objektivi, bez izuzetka su za FF tela. Oznaka sublimira u sebi sve one tehnologije izrade stakala koje ostali proizvodjaci deklarisu zasebno, a to su internal focus, ASP, AD, FH (focus hold) itd. Jednom recju, bukvalno najbolje sto su umeli, sve u jednom. Izuzetno vazna oznaka, samo je bitno imate li novaca za nju. Iako rizikujem da nisam objektivan, verujem da je primetno vise truda ulozeno u G oznaku nego u L oznaku kod Canona.
Iako Minolta nije gravirala zlatno G na objektive, Sony je to poceo da radi.
 
D – oznaka na objektivima koja nam govori da je takav objektiv opremljen mogucnoscu saradnje u ocenjivanju udaljenosti prilikom merenja svetla, odnosno da dosta tesno saradjuje u tom procesu. Koristeci se tehnologijom ADI (Advanced Distance Integration) daje bolje rezultate prilikom merenja distance od objektiva bez ove oznake. Lako se prepoznaje prema broju kontakata na zadnjem panelu. Ima ih 8 naspram standardnih 5. Ne pise uvek D na samom objektivu ali broj kontakata ce resiti misteriju. Vrlo vazan detalj koji nema nikakve veze sa Digital, sa cime ga netacno ali neretko povezuju.
 
DT – Digital Technology. Ukoliko nameravate da se uhvatite u kostac sa Alfom 900 ili 850, nemojte ni pomisljati na objektive koji imaju ovu oznaku. Namenjeni su iskljucivo krop telima. Mogu se montirati na FF tela ali dajju velika izoblicenja koje je, bar meni, nemoguce kompenzovati u postprodukciji, a pride ne pruzaju prave vrednosti dimenzija fotografije vec njegov krop ekvivalent. Nista nisu bolji od objektiva predvidjenih za FF tela, pogotovu ne od G klase. Imati u vidu ovu oznaku prilikom eventualnog odlucivanja za kupovinu FF tela sa Sony potpisom jer iako vecina Third party proizvodjaca nudi i za Sony skoro sve sto i za Nikon/Canon, i dalje ostaje problem dobavljivosti kod nas, ali i samog relativno uskog asortimana iz Sony game pa se moze desiti da je nabavka objektiva za FF telo koji pokriva odredjeni raspon ne samo skupa, vec i izuzetno teska, a oslonili smo se na postojanje DT objektiva koji pokriva taj raspon.
 
 
xi– relativno neuspesan eksperiment sa razdvojenim motorima za fokus i zum koje kontrolise samo telo. Pojedini objektivi su poznati i kao "zderaci baterija" iako ja licno nisam to primetio (imam dva objektiva sa ovom oznakom), ali ono sto sam ja primetio je da se malo teze snalazim sa principima upotrebljavanja zuma (pritisak na prsten za zum, pritisak i za zaustavljanje zuma). OZnaka je...hmm, uglavnom nije bas za izbegavanje ali nikako ne treba poverovati da je to oznaka za uspesnost. Pre bi bilo - naprotiv.
 
 
HS – Minolta
Stands for "high speed".
In 1998 Minolta introduced new HS versions of 200/2.8 (Minolta 200 F2.8 G APO HS), 300/2.8 (Minolta AF 300 F2.8 G APO HS) and 600/4 (MInolta AF 600 F4 APO G HS) lenses (followed by Minolta AF 80-200 F2.8 G APO HS (1993), Minolta AF 300 F4 G APO HS (1994) and Minolta AF 400 F4.5 G APO HS (1995) ) with a new high speed focusing gearing. This effort has resulted in faster AF performance compared to original design and while isn't so silent as with SSM technology many do agree that HS lenses are (near) as fast as new SSM lenses.
 
 
SSM – Stands for Supersonic-wave Motor. Jos jedan eksperiment sa ugradnjom brzog i tihog motora uglavnom u svoje top-modele objektiva, pogadjate, sa oznakom G.


Van mreže StORM48

  • ... - --- .-. -- ....- ---..
  • Administrator
  • Veteran
  • ***
  • Poruke: 3712
  • ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
    • StORM48_
    • Pogledaj profil
    • StORM48 flickr gallery
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #14 poslato: Septembar 08, 2010, 04:19:40 posle podne »
Da, da... lepo je ovo...

Nastavi!

Pozdrav

Van mreže fibra

  • Junior
  • *
  • Poruke: 2
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #15 poslato: Septembar 15, 2010, 02:54:12 posle podne »
Sale, bravo za tekst! :)
Koristim Canon S3IS koji je poceo veoma da me ogranicava, pa polako razmatram mogucnost ulaska u DSLR svet. Iz tog razloga su mi svi ovi detalji veoma korisni.

Van mreže lancia88

  • Senior
  • ****
  • Poruke: 500
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #16 poslato: Septembar 15, 2010, 04:12:34 posle podne »
Pozdrav,

opa, dobrodosao nam i ovde :)

Van mreže ZlatkoZ750

  • Iskusni član
  • ***
  • Poruke: 351
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #17 poslato: Septembar 17, 2010, 09:36:10 posle podne »
Hvala za ovako veliko i iscrpno objasnjenje,koje mi je bas trebalo jer mi predstoji prva kupovina objektiva.
(a vidim da ovde ima dosta clanova koji su i clanovi moto foruma)
Canon 450D
canon efs18-55mm is
canon ef 70-300mm is usm
sigma 10-20mm ex dc
canon ef 50mm f/1.4 usm

Van mreže nikolic.salamon

  • Junior
  • *
  • Poruke: 5
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo znacenje
« Odgovor #18 poslato: Septembar 29, 2010, 03:11:58 posle podne »
E sad sledi copy paste :))
Nema šanse da popamtim sve ovo :)) obzirom da tek ulazimo u svet dslr-a sve mi je ovo kao Španska sela.
Do sada smo koristili idiote i u par navrata neki prastari Kiev i zeniz dok mu nije crklo nešto.

Veliko hvala za ovaj post!

Van mreže Stalker

  • Veteran
  • *****
  • Poruke: 1709
  • Pol: Muškarac
  • Some cameras, some lenses...
    • Pogledaj profil
Odg: Oznake na objektivima i njihovo značenje
« Odgovor #19 poslato: Mart 20, 2012, 06:33:36 posle podne »
Citat
L Lenses : Kada ne znas sta bi, a imas para, uzmes L objektiv. U slucaju da nemas dovoljno para, najjeftinija varijanta da dodjes do dobrog stakla je da skupljas pare pa onda malo kasnije ipak kupis L objektiv. Skuplja varijanta je da potrosis ono sto imas na non-L objektiv, a zatim to prodajes ispod cene, pravis maleni gubitak, pa trazis sam za sebe opravdanje kad iskrsne povoljnije neki L objektiv. To su dva puta, ili podjes jeftinijim protiv koga zvone svi alarmi u glavi kontrolisani centrom za racionalno, ili podjes onim skupljim na koje si naveden svime sto je kontrolisano centrom za racionalno. Posle kupljenog prvog L objektiva, ostali nisu jeftiniji vec su najcesce skuplji ali se daleko lakse kupuju nego prvi....uostalom, posle prvog najcesce pregore lampice za racionalno pa sve nekako krene svojim tokom. Da li je L objektiv pitanje prestiza? Naravno, samo ne treba pasti u zamku pa ga kupiti pre nego sto se dosegne odredjen nivo strucnosti u fotografisanju jer blam lose uradjene fotografije L objektivom je nesto sto se tesko da opisati. Mahom rezultira izlaskom na foto-berzu kada se nicim izazvano pojavi set opreme koji sadrzi i L objektiv u sebi, daleko ispod cene. Samo da ode sto pre, da sto pre zaboravim blam i fotografiju uopste. Oni uporni se vade na fals primerak i to prolazi...kod onih koji jos ne znaju sta znaci L oznaka

Čovek bi pomislio da su L stakla jedino savršenstvo bez mane na ovom svetu, ali tako nešto naravno ne postoji. Tako recimo photozone.de za 17-40 L kaže da nije baš previše brzo staklo, oštrina u uglovima je veoma loša, a ima i visoko vinjetiranje i teške distorzije na 17mm, pa je zaslužio 3 zvezdice od pet. Isto tako, npr za 24-70 L kažu da nije ispunio očekivanja, vinjetiranje i distorzije preveliki za ovu klasu stakala, pa opet 3 zvezdice od 5.Isto tako 24-105 L ima 3 zvezdice od 5, zahvaljujući slaboj oštrini na 70mm.Baš me zanima odakle onda kovanje u zvezde L stakala. Ja, recimo, nisam primetio nikakvu razliku između Vitovih fotki sda A700 i fotki sa L staklima drugih korisnika.
To insult the fool is the price of wisdom.