Eto npr ova poslednja. horizontalno gledano, sve je OK. Vertikalno - glava je u centru kadra, što rezultuje barem 1/4 viška u vrhu fotografije. Težište je zbog toga pobeglo dole i zbog toga kadar deluje loše komponovan. Uz to, fotografija i curi, što se vidi na osnovu ograde. E sad, moglo bi se reći da je ograda ukošena, da i stabla u pozadini ne deluju ukošeno.
Boje su malko toplije nego što treba, ali je to u principu ok i toleriše se kao određeni stepen slobode. Balans tonova je sasvim dobar. Senki ima onoliko koliko treba da ima i tu ne bih ništa menjao.
Ona iznad ne valja. Prsti koji su van fokusa, isečeni itd... predstavljaju uljeza u kadru. Ili si trebao da paziš da kompletnu budu u kadru (možda i sa levom rukom pride) ili da ih uopšte nema. Ovako kako je, odvlači pažnju i potire težište kadra, što bi trebao biti pogled subjekta.
Dva posta iznad, prva fotografija može da prođe kompozicijski. Idealno bi bilo da i ona ima manje "slobodnog prostora" iznad, ali OK. Brini malo s napucavanjem boja... to nekad deluje ok, ali često fotografiju dovede do nivoa digital art-a. A to je po mom mišljenju već previše.
Sledeća je suštinski OK u smislu kontrasta pozadine i subjekta, potenciranja ambijenta bez očiglednog fokusa na istom i same obrade, ali opet škripi kompozicija. Fotografija je ovim položajem subjekta u kadru "opterećena" više na levu stranu i kad bi stajala na jednoj tački oslonca, prevrnula bi se ulevo. Zato subjekt u ovakvoj pozi treba da stoji sa telom na 1/3 gledano s desna. Kropuj deo te praznine na desnoj strani i to bi bilo to.
Treća... možda je mogla da bude OK. ALI, kad imaš nešto u prvom planu, što na neki način čini celinu sa subjektom, to nešto mora biti skroz oštro. Ako nisi hteo to, onda je moralo biti mutnije nego što je sad. Jasno, takve stvari diktira i optika, ali ako već nema uslova sa "mutnije", onda privrneš blendu, pa sve bude oštrije. Ovako deluje kao da je sve ispalo sasvim slučajno i zbog toga deluje kao klasičan snapshot.
Ona koju sam isprva kritikovao (sa flašom), nesretna je u više smerova. Fali joj ono što ameri kažu "pop out" - subjekti su se zbog nesretne pozadine i lošeg WB-a potpuno sjedinili, što u kombinaciji sa mutnom flašom koja izbija oči iz prvog plana, čini recept za katastrofu. Ili šutneš flašu ili promeniš ugao. Ne može? Ja onda biram odustajanje od fotografije. Ako scena ima sentimentalnu vrednost, i to je ok. Ali onda takva fotografija ne zaslužuje da bude prikazana javno.
Eto tako.
Pozdrav