Da, citao sam jutros uz kaficu...
Ovde ima materijala za polemiku i dobro je da si otvorio temu
Iskren da budem, ni malo me ne cudi ovakva situacija. U neku ruku, to je samo preslikano stanje kakvo se moze naci i u drugim granama industrije i tehnologije.
Ne bi da sirim razmatranje na auto-industriju, ali paralela je vise nego ocigledna. Svi "kukaju" kako prodaja opada vec duzi niz godina, ali su razlozi kuknjave potpuno suprotni.
Proizvodjaci, njihovi menadzeri, inzinjering, advertising agencije se "zale" na prodaju, a odavno su izgubili vezu s realnoscu i sto je najgore i dalje ubiraju basnoslovne marze.
Kupci, potrosaci(najveci deo), jednostavno nisu vise u stanju da prate korak, sto zbog nemastine, sto zbog neinformisanosti. Toliki je izbor svega i svacega, kako u fotografiji tako i u drugim granama, da covek bude pre zbunjen ponudjenim nego naucen.
U gradu u kojem zivim, ne mogu da se pozalim na izbor i raznovrsnost fotografskih potrepstina. Ako nesto zelim da kupim i znam sta mi treba, to cu i da nadjem.
Problem nastaje, ako covek ne zna sta mu treba, a zeli da ima. Koliko puta sam doziveo kako prodavci postavljaju pitanja tipa: "Imate li vec filter, pribor za ciscenje, torbicu...?"
Ako u tom kontrirate s pitanjem, da se interesujete vise za kalibrator ili "Colorchecker" ili sivu kartu, rizikujete da od usluznog prodavaca najednom pred vama stoji teleci izraz lica.
Bogu hvala, postoje izuzeci...ipak, velika vecina je ovo sto sam vec opisao.