Sa kišobranima je stvar dosta jednostavnija.
Oni klasični beli spadaju u "translucent" varijantu (providni), koji se mogu koristiti dvojako - kao reflektori ili kao umekšivači direktnog bljeska. Znači, možeš da ih koristiš tako što će blic da bude okrenut suprotno od subjekta, tako što će se reflektovana svetlost vraćati ka sceni ili tako što blic uperiš ka subjektu, dok se kišobran nalazi između i glumi neku vrstu zakrivljenog softboksa.
Reflektorski kišobrani su svi oni koji ne propuštaju svetlost. U takve spadaju srebrni, zlatni, sivi i crni, jer oni mogu da služe samo kao reflektori, što će reći - samo tako da odbijaju svetlost kada je blic usmeren suprotno od scene. Šta se njima dobija. Dobija se veća snaga odbljeska za ove "metalik" varijante (srebrni/zlatni), a boja utiče na temperaturu odbljeska. Znači, upotreba jednog ili drugog zavisi od afiniteta. Ako želiš da kombinuješ temperaturu svetla, možeš da koristiš zlatni (recimo - simuliraš fotografisanje gde model "kao" sedi pokraj prozora, iz pravca prozora ga ošineš neutralnim, a iz pravca sobe zlatnim kišobranom
. Tako si simulirao toplo svetlo s jedne i dnevno s druge strane, na primer). U najkraćem, ovi "reflektorski" sabiraju više svetla i vraćaju ih nazad, dok beli deo propušta, a deo vraća. Rezultat je mekše svetlo sa belog, nešto oštrije sa sivog, a još oštrije sa srebrnog i zlatnog.
Crni služe da kreiraju vrlo mekano svetlo, a u principu zahtevaju jače glave, jer dosta svetla apsorbuju.
Veličina kišobrana utiče na mekoću svetla. Što veći kišobran, to mekše svetlo. Istovremeno, što veći kišobran, to je i veća snaga potrebna da se kišobran "napuni". 580-ica će lako da napuni veće kišobrane što se snage tiče, ali on nema odgovarajuću koničnu šolju da bi se taj bljesak ravnomerno rasporedio, pa bi isti morao da malo više odaljiš od kišobrana veličine 100 ili 120cm. Ovi standardni mali, od 84cm će Ti za početak biti sasvim dovoljni.
Delimična kompenzacija za veličinu se može dobiti i "na silu", tako što ćeš kišobran maksimalno približiti subjektu i na taj način dodatno omekšati svetlo, koje onda zahvata mnogo veći radijus u odnosu na npr. glavu subjekta.
E sad, kišobrani jedu manje svetla od softboksova, ali imaju jednu nezgodnu osobinu, a to je da u očima, a posebno na naočarima, reflektuju i svoj "zvezdasti" oblik, sa sve onim žicama, što nekad ume da nervira. Zato treba imati i neki veći softboks, jer je njegova refleksija znatno prijemčivija.
Pozdrav