Njegova kreacija odavno ima svog naslednika. Olympus PEN E-P1 je zapravo prvi digitalni Oly koji se vizuelno identifikuje sa starim, kojeg je napravio Yoshihisa Maitani. O tome imas koju rec vise u uvodu za
Olympus PEN E-PL5 test od pre dve godine:
Kada je Yoshihisa Maitani, kao dizajner došao 1956. godine u Olympus, verovatno da nije ni slutio koliki će uspeh postići aparat koji će dizajnirati tri godine kasnije. Olympus PEN je u svom analognom dobu kupilo 17 miliona ljudi i kao takav bio je jedan od najpopularnijih aparata, koji se pamte. Medjutim, analogno doba se zavrsilo, digitalno je počelo a Olympus nije uspeo da se snadje u novom, kojim su suvereno vladali neki drugi trkači, smeliji i agresivniji sa dSLR ponudom. Olympus je zakasnio na startu, a trka daleko odmakla ... pa se nekako morala privući pažnja publike koja je uglavnom pratila Canon/Nikon dvojac na čelu te trke, navijajući za prve ili druge.
Olympus je bio prinuđen da promeni ''atletsku'' disciplinu, i postane pionir u nekoj novoj, sa preponama... gde su oni sada bili prvi na startu. Bazirano na rešenju iz 2004. i Epsonovim modelom R-D1, Olympus je iskristalisao novi-stari koncept u digitalnoj formi. Izbacili su ogledalo, optičko tražilo, smanjili registar distancu, promenili bajonet i krenuli put razvoja onog sto danas zovemo MILC (Mirrorless interchangeable lens camera) ili CSCs (Compact System Cameras).
Da simbolika bude veća, put je započet u 2009. godini kada je Yoshihisa Maitani preminuo, i to upravo sa modelom čiji je on idejni tvorac. Tako je Olympus PEN ponovo rođen, u novom digitalnom ruhu kao Olympus PEN E-P1, javnosti predstavljen sledećim sloganom: Not a Point & Shot, Not an SLR ... It `s a PEN.
Cak evo, i vizuelno... to je to.
Ono sto je meni zanimljivo, jeste da Olympus oduvek vrljavi sa tim izlaznim formatima. Sada je to micro four thirds, a stari analogni Olympus Pen je biio half-frame. Dakle, umesto 24x36mm, on je imao 18x24mm i sto je jos zanimljivije, njemu je ogledalo stajalo vertikalno, a ne horizontalno. Nije se kretalo na gore, vec u stranu.