Nemerno vadim ovu temu iz naftalina. Ne znam zasto nisam ranije komentarisao, verovatno jer nisam energije da ulazim u rasprave i nisam hteo da povredim osecanja. Opet, mislim da nisam fer prema drugu ako cutim kao ona stvar u saci i da ne budem iskren.
S obzirom na to ko je fotkao, ovo moze mnogo bolje. Mnogo fotki ima i tesko je sad svaku analizirati pojedinacno, ali ako nekog zanima mogu i to, samo neka mi napomene za koju fotku to da uradim. Zato cu generalno napomenuti sta su, po meni, najveci problemi ovih fotografija. Sale, ovo nije feedback samo za tebe, bice stavki koji se mozda ne odnose na svaku tvoju fotku, ali vidim kao generalno problem kod ljudi koji rade pejzaze.
- Svetlo. Ne mogu dovoljno da potenciram vaznost svetla u pejzaznoj ili generalno prirode (vazi to za sve, ali negde je svetlo manje vazno, recimo dokumentarna..). Ovde je na 90% fotki svetlo jako lose. Ne pomazu tu ni oblaci, ni refleksije, ni obrada. U najboljem slucaju uz ovakvo svetlo, dobru kompoziciju, temu, obradu dobice se solidna fotografija. Nikad odlicna. To je za mene kraj price na tu temu, uverio sam se svojim iskustvom i ne postoji nijedan iole priznati fotograf koji ne napominje svetlo kao kljucnu stvar za pejzaze. Moze da se dokumentauje, za porodicni album, da se pokaze lokacija (radim to i sam mnogo puta, cak i kacim fotke na forum koje pate od iste boljke, ali trudim se sto manje). Neka je izlizano i receno 100 puta, ali i dalje vidim da ljudi zanemaruju ovu jako bitnu stavku i misle da ce da prodje i ovako. Ono sto mi je privuklo paznju sad u nedelju je bas tvoj komentar Sale da smo propustili dosta vremena i da smo mogli da idemo na camac da ufotkamo nesto interesantno. Razumem da je poenta ovog bila druzenje i lep provod i to je meni bio prioritet, sto je apsolutno ispunjeno (stvarno mi je bilo mnogo lepo). Da sam bio sam tamo i da mi je cilj bio fotkanje te lokacije, ja u to vreme ne bih uospte vadio kameru. Uradio bih skauting sa tim camcem, a onda bih izabrao lokaciju i dosao u pravo vreme. To se vidi na tvojim fotkama.
Kao sto rekoh, ovo je vec izlizano koliko se ponavlja, ali ponavljacemo dok ljudi ne ukapiraju da stvari u pejzaznoj fotografiji idu ovako: 1. Doba dana i godisnjeg doba 2. Lokacija 3. Kompozicija 4. Obrada
Pogledajte kritiku Skota Kelbija koju sam slucajno pogledao sinoc, pa mi dobro dosla da je stavim kao primer.
https://youtu.be/myg7RKCz2pI?t=1386- Obrada. Obrada je na vecini fotki izazvala mnogo problema. Popucali tonovi i boje sam uocio na mnogo fotki. Cini mi se da imas utisak da te dual ISO i povecan DR navodi na jednu stvar u obradi koju sam cak primetio i na jednom portretu u daliborovoj temi. Vuces highlight i shadows slidere po default-u i to poprilicno. Mozda gresim, ali takav utisak imam. Izrazito kontrastne scene (svetlo) tu takodje ne pomazu, jer to nijedan senzor ne moze da uhvati u jednoj fotki. Takodje, na nekim fotkama koje imaju potencijala mislim da se obradom moglo mnogo vise uraditi. Bitno je imati ideju na pocetku, sta hoces da uradis sa obradom. Onaj ko krene u obradu i pomisli, da vidimo sta ce da ispadne je vec napravio gresku. Ideja mora da bude od samog pocetka, od fotkanja, preko obrade... Ne kazem da se tokom obrade otkriju novi momenti koji se nisu uocili u pocetku. Ali ideja mora da postoji: Zelim da postignem to, to i to. Ideja ukljucuje motiv, kompoziciju i ostalo. Naglasiti tu ideju, eliminisati ostatak koji narusavaju tu ideju.
- Kompozicija. Na nekim fotkama je kadriranje uradjeno sasvim korektno i ne bih imao nista da dodam. Samo bih dodatno bih naglasio to u obradi. Neke fotke, pate od problema kadra. U svakom slucaju, namerno stavljam ovu stavku na poslednje mesto, jer mislim da ima dosta korektno komponovanih fotki u kameri koje imaju potencijala.