Meni se jako dopada sto je Serb izasao iz kuce i bacio se da resava
osnovne probleme, a to je
kompozicija kroz osnovne kordinate (vertikale, horizontale i dijagonale) koja je cesto zapostavljena ili zamenjena uproscenim
pravilom trecina .
Zato mi je i
prva fotka najinteresantnija, pa umesto da nasiroko pisem malo sam izvukao kordinate koje su po meni opravdane (zelenim) i ona koja pravi
problem (crvenim). Zbog te nepostojece horizontale, cela kompozicija
pada u vodu. Da bi kompozicija opstala treba da ima bar po jednu dominantu od svake kordinate.
Na
drugoj foki po mom misljenju pre svega fale planovi ... ako bi sveli fotku na uobicajena tri plana, onda bi oni morali da se zasebno definisu kao celine.
Prvi plan koji cini skup kordinata kroz kajake i drvoreda,
drugi, koji cini horizontalni zbir objekata na vodi i
treci, onaj koji cini celu suprotnu obalu gde imamo dominantnu horizontalu, dok je drugi plan njena subdominanta.
Treca fotka ... sto neko rece,
ja tu nista nebi dir'o Cetvrta, na zalost podeksponirana, lose kadrirana i samim tim najneuspelija
Peta, ona koja mi je isto interesantna jer sama po sebi u prvom planu sadrzi
Znak koji je najdomnatniji, ali na zalost zapostavljen. Mislim da ti nije islo vreme na ruku kad si ovo slikao jer je u totalnoj senci ... kod ovakvih slucajeva moras da imas odnos kao da radis figuru ili portret. Sigurno ne bi dozvolio da se neraspoznaje model koga si odabrao kao centralnu figuru i da nam pogled luta oko njega trazeci nesto interesantnije.
Nadam se da nisam bio preostar, i sto sam se koncentrisao vise na likovne probleme, a nisam dao konkretno fotografska resenja.
U svakom slucaju, meni se dopada istrazivacki (stvaralacki) duh, bez obzira na trnutne fotke koje nisu lose, jer
ko zna sta trazi, taj ce to i naci.