Dodao bih jednu ispravku - ne treba pošto-poto potencirati "što jače, to bolje", jer jako mali broj glava raspolaže sa većim rasponom blendi (mogućnošću maksimalnog smanjivanja snage bljeska), što u krajnjoj liniji proizvodi sledeći problem u nekim situacijama: čak ni dve glave od po 250Ws nije moguće smanjiti dovoljno, a da scena ne bude prepaljena, i to sa parametrima ISO 50 (!!!), f/2.8, 1/200. Tako je, f/2.8 se u studiju jako retko koristi, ali SE KORISTI. Kako jako mali broj aparata raspolaže sa ISO 50, za isti efekat blenda postaje f/4. Što znači - onda je upotreba ND filtera neminovna, a u studiju je NEMOGUĆE koristiti low-cost ND filtere, jer će (da prostite) usrati sav trud.
Da stvar bude još gora, svetlo je nekad nemoguće dovoljno "utišati" čak i na f/4-5.6 i to ako je i samo dve glave u igri. Ako ih je više, problem je još izraženiji. Svetlo je moguće umiriti pravljenjem većeg rastojanja između objekta/subjekta i izvora svetlosti, ali to svetlost čini oštrijim (sa istim modifikatorima), što je često nepoželjno. Tada je neophodno koristiti izuzetno velike softboksove, što opet može da pravi problem. Posebno sa prostorom.
Dakle, ako glave raspolažu sa potenciometrom koji omogućava dovođenje minimalne snage na 1/16, onda ne bi trebalo ići na neke jače od 300-400Ws. Za jače glave, neophodno je imati barem 1/32, jer će u suprotnom biti neophodno besomučno privrtati blendu, što ima svoje poznate negativne implikacije.
Pozdrav