Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Teme - Zoran Rodic

Stranice: 1 [2] 3 4 5 6 ... 25
21
Foto-Informator / Eni Libovic (Annie Leibovitz)
« poslato: Januar 21, 2017, 12:29:04 posle podne »
“Ako žeiliš da postaneš fotograf, prvo napusti svoj dom. Idi što dalje možeš. Postani stranac u zemlji stranca. Nauči da budeš ponizan, da poštuješ.”

Steve McCurry

Eni Libovic (Annie Leibovitz) je silom prilika, često menjala mesto prebivališta što je možda u najvećoj meri i uticalo na kasniju konačnu odluku za ulazak u fotografske vode. Rođena je 1949. godine u Konektikatu (SAD), a za česte selidbe je ’’krivac’’ bio otac koji je kao potpukovnik američkih vazduhoplovnih snaga, često dobijao prekomande. Silom prilika, proputovala je SAD uzduž i popreko, a živela je u Misisipiju, Teksasu, Aljasci… i primera radi,  svoju prvu je fotografiju snimila na Filipinima tokom Vijetnamskog rata,  1967. godine upisuje Umetnički institut u San Francusku sa namerom da studira slikarstvo i tako postane profesor likovne kulture, a uporedo sa studijama, počela je da pohađa časove fotografije.  1970. godine Eni Libovic počinje da radi kao fotograf za ’’Rolling Stone’’ magazin, da bi tri godine kasnije već dobila status glavnog fotografa. Koliko je osnivač magazina Jann Wenner cenio njen rad, možda najbolje govori činjenica da je do te pozicije došla sa nepune 24 godine života. >>> nastavak na blogu


22
MILC fotoaparati / Olympus OM-D E-M1 Mark II
« poslato: Januar 15, 2017, 11:15:02 pre podne »
Kada govorimo o  Olympusu, nužna je određena doza poštovanja iz više razloga. Najpre, jedan je od najzaslužnijih za današnju popularnost mirrorless fotoaparata, a nije beznačajna ni istrajnost  ka retro dizajnu koji značajno utiče na pojam ergonomije i vizuelnog identiteta. Oba detalja su značajno uticala na naše osnovno poimanje mirrorless porodice, i na neki način polaznu tačku sa koje percipiramo sve ostale modele. Svima koji makar i nešto minimalno znaju o analognoj fotografiji, Pen i OM-D će značiti dosta, baš kao i Olympusu koji i posle toliko decenija ume da ceni rad svog najboljeg dizajnera, oca tadašnjeg i današnjeg vizuelnog identiteta a koji nosi ime Yoshihisa Maitani. Da stvar bude zanimljivija, Olympus je oduvek negovao i čudne formate, čudnih naziva, pa smo u staro analogno doba imali prilike da upoznamo half-frame format, gde se na običnu rolnu filma od 36 snimaka smeštalo 72. Danas umesto rolne filma imamo senzor, koji je opet sličnom odnosu prema 35mm senzoru punog formata, i nosi naziv  ’’micro four thirds’’.
Setićemo se afera i finansijskih skandala koje su ne tako davno potresale ovu kompaniju. Naravno, afere i lažirani finansijski izveštaji nisu razlog mojih simpatija, već istrajnost kompanije da prevaziđe te probleme i da sačuva Olympus od propadanja, što opet donekle ima veze sa japanskim mentalitetom i odsustvom želje za predajom. Upravo u tome baš i leži snaga Olympusa, i zato je u samom vrhu brendova čije se ime izgovara sa pijetetom. Danas, Olympus ima solidno razgranate modele po klasama i više nego solidnu paletu odličnih objektiva. Olympus OM-D E-M1 je bio sam vrh ponude ove kompanije, a na njegovu zamenu se čekalo pune tri godine. >>>nastavak na blogu



23
Foto-Informator / Nikon - 100 godina
« poslato: Januar 14, 2017, 12:39:05 posle podne »
Fotografija se može živeti na više načina. Možemo biti profesionalni fotografi, napredni amateri, pasionirani kolekcionari fotomonografija, redovni posetioci izložbi i ljubitelji uramljenih fotografija. Nije neuobičajeno da se neki i dalje bave analognom fotografijom, pa čak i da samostalno razvijaju svoje fotografije. Možemo biti ’’pikselpiperi’’ i neumorni analitičari suvoparnih tehničkih karakteristika fotoaparata, objektiva i senzora, a možemo se baviti i njenom istorijom. Znati kako je sve zapravo počelo, kako se razvijalo i koliko je ko doprineo razvoju fotografije i fotografske opreme, takođe može biti bitan aspekt u posmatranju i tumačenju nekih pojava. Fotografija je grana umetnosti sa dugačkim stažom postojanja, i uvek je bila usko vezana za neku od ozbiljnijih nauka poput hemije, matematike ili fizike. Njena primena nije usko vezana isključivo za umetnost, pa ćemo je pronaći i u medicini, astronomiji,… sportu i da ne nabrajam sad. Zato su kompanije zaslužne za razvoj foto opreme i optike prilično dugog staža.

Ozbiljnijih razloga za proslavu nekog jubileja nema baš tako često, pa mi je u neku ruku žao što nisam ostavio pisani trag za 10 godina od pojavljivanja Canon 5d modela (2015.). Prošle godine, Leica je obeležila 10 godina postojanja digitalne M serije, a kada je Leica 2014. godine slavila 100 godina postojanja, ovaj blog još nije ni postojao. Zato nas ove godine očekuje obeležavanje 100 godina od osnivanja kompanije Nikon, dok će Canon proslaviti 30 godina od formiranja EOS linije. Neki sledeći ozbiljniji povod za obeležavanje stogodišnjice će 2019. godine imati Pentax i Olympus, dok će Fuji koji je osnovan 1934. pričekati još dosta. Canon je osnovan 1937. godine, tako će on biti poslednji u nizu. Minolta je osnovana 1928. ali je definitivno ugašena 2006. kada ju je preuzeo Sony i započeo neku drugu priču.



Nikon je japanska korporacija nastala 1917. spajanjem dve kompanije (’’Optical Instruments Department of Tokyo Keiki Seisakusho’’ i ’’Reflecting Mirror Department of Iwaki Glass Manufacturing’’) kojima je optika bila primarna delatnost, i koje su imale bliske veze sa vojskom.  Na početku svog rada  kompanija je nosila ime Nippon Kōgaku Kōgyō K.K. (Japan Optical Industries Co., Ltd.),  dok je današnji naziv ’’Nikon Corporation’’ aktuelan od 1988. godine. Već 1918. godine kompanija ulazi u razvoj optičkih instrumenata, da bi 1921. predstavila jedan od prvih ... nastavak na blogu

24
Ulična i urbana fotografija / Out here In there
« poslato: Januar 13, 2017, 08:54:38 posle podne »
Fotografija je ima dobila po istoimenoj numeri koju sam slusao dok sam ovaj fajl provlacio kroz exposure 7
A kadar... dopalo mi se kako oblaci stoje u odnosu na senku od mosta.

Out Here. In There. by Zoran Rodic, on Flickr

25
Objektivi / Fuji XF 23mm f/2 R WR
« poslato: Januar 13, 2017, 11:30:37 pre podne »
Predstavljanje Fuji XF 23 mm f/2 R WR objektiva nije puko obnavljanje već postojeće palete, već njeno dopunjavanje. Da bi ovaj objektiv bio nova iteracija već postojećeg Fuji XF 23 mm f/1.4, on bi ipak morao imati identične oznake sa naglaskom na ’’mark II’’.  Ovo govorim iz razloga što se ponegde ovaj objektiv ponegde pogrešno percipira, pa imam potrebu da na početku teksta odmah i postavim stvari na svoje mesto. Ukratko, ta dva objektiva dele identičnu žižnu daljinu, ali ne i maksimalni otvor blende, što je i osnovni razlog da ga posmatramo iz donekle drugog ugla. Fuji od početka izgradnje svoje X linije potencira prajmove, pa će u odnosu na ukupan broj imati uvek imati blagu prednost u nekom procentu preko polovine. Fuji ima izvanredno pokriven raspon sa prajmovima od 14 do 90mm, pa su buduće korekcije te palete zaista minimalne. Ako se bolje zagledamo u ovaj objektiv, videćemo da je njegovo postojanje zaista logično i sa razlogom. >>> nastavak na blogu



26
Cafe pcfoto / Dr Fuji ... novi pogledi na dinamicki raspon :)
« poslato: Januar 08, 2017, 11:56:10 posle podne »
Domaci zadatak

Dr Fuji :) :)


27
Foto-Informator / Stevan Kragujević
« poslato: Decembar 27, 2016, 11:15:10 posle podne »
Čim sam počeo skupljanje građe za ovu temu, bilo je jasno da članak neće početi donekle stereotipnim uvodom, karakterističnim za ovakve tekstove. O Stevanu Kragujeviću sam znao tek nešto osnovno, odnosno da ga prepoznam na fotografiji i u jednoj rečenici opišem čime se bavio, gde je radio i po čemu ga najviše pamtim. Za reč više, konsultovao sam  vikipediju, gde odmah upada u oči hronološki sređena građa, što je samo jedan u nizu od korisnih linkova. Sledeći izvor je bio tekst u ’’Politici’’ koji je počinjao sledećom rečenicom: ’’Moj otac je na posao išao sa velikom radošću… ’’. Tada već postaje jasno da je ćerka Stevana Kragujevića, Tanja Kragujević zapravo najviše zaslužna za ovako očuvan trag o njemu. Tu saznajem da je u Muzeju istorije Jugoslavije, upravo njenom zaslugom formiran legat Stevana Kragujevića, koji sadrži vrednu arhivu u vidu velikog broja fotografija, knjiga i drugih predmeta. Ono što ovu priču meni čini značajno drugačijom od ostalih, jeste upravo taj odnos između ćerke i oca, odnosno ta želja da se neke stvari otrgnu od zaborava. Tanja Kragujević, nije pisala o svom ocu iz ličnog ugla, već je predano prikupila svaki mogući zapis ili trag o aktivnostima svoga oca, i grupisala ih na nekoliko bitnih tačaka. Zašto je meni ovo toliko upalo u oči i zašto baš na ovaj način započinjem tekst?

Pa eto, pre neku godinu jedan prijatelj je svratio do mene sa kesom prepunom fotografija većeg formata, ponekom knjigom i jednom nagradom. Vidno uzbuđen, prenosi mi informaciju da je to mali deo onoga što je izbačeno ispred zgrade, pored kontejnera, a da je on tu kesu otkupio na Zemunskoj pijaci. Naime, malo pre tog događaja preminuo je jedan od naših poznatih fotografa, a dalji sled događaja je rezultirao prodajom stana a time i izbacivanjem nepotrebnih stvari iz njega. Sve što je taj fotograf decenijama skupljao, rolne filma, fotografije malog i velikog formata, knjige, zapisi, nagrade… sve je to završilo na ulici, bez i malo mogućnosti da ikada ponovo bude skupljeno i grupisano na način, na koji je to Tanja Kragujević uradila sa zaostavštinom svoga oca. Takvi događaji vas potaknu da razmišljate o mnogo čemu, pa čak i da promenite neka verovanja koja ste imali. Ona se protežu od poimanja porodičnih vrednosti, pa do toga koliko je izgubila umetnost, što svakako nemam nameru šire da elaboriram ovom prilikom.

A eto, koju godinu kasnije… sušta suprotnost, saznanje da postoji slična priča ali sa drugačijim krajem. >>> nastavak na blogu 



28
MILC fotoaparati / Da li je senzor najbitniji prilikom izbora fotoaparata?
« poslato: Decembar 27, 2016, 12:38:26 pre podne »
Kada se krene u diskusiju o izboru digitalnog fotoaparata, najčešće se spominje senzor i njegov dinamički raspon a zatim se kreće u licitiranje sa visokim ISO vrednostima. Materijal za ovakvu diskusiju je moguće pronaći na internetu, u vidu primera fotografija u punoj rezoluciji što omogućava da komentarišemo fotoaparate bez nekog ličnog iskustva u radu sa njima. Primeri u punoj rezoluciji mogu biti savršen izvor za takve diskusije, pa ćemo na taj način međusobno porediti dva ili više fotoaparata. Kako prolaze godine, sve je evidentniji napredak u kvalitetu fotografija na visokim ISO vrednostima. Neki će i ovu konstataciju osporiti, i to baš preko primera u punoj rezoluciji. Što je veća vremenska distance između fotoaparata koje poredimo, razlika je evidentnija. Međutim, šta je sa modelima iste generacije? Da li je za izbor fotoaparata najvažniji senzor, ili bi možda nešto drugo trebalo da nam uzme jednaku količinu pažnje?


Koliko smo do sada puta čuli sledeće komentare: ’’Uf, izludeće me ovaj raspored tastera’’, ’’Uf, ruka mi je utrnula od nošenja’’, ’’Kakvo je sad ovo tražilo?’’ i sl., što nas neminovno dovodi na prostor gde ergonomija suvereno vlada. Ovakve detalje nije moguće razmatrati bez nekog prethodnog realnog iskustva sa sličnim modelom, ili uvidom u aktuelni. Neko obraća pažnju na takve detalje, i pre kupovine uloži određen trud za bliski susret sa fotoaparatom u nekoj od prodavnica foto opreme ili tako što će pronaći nekog aktuelnog vlasnika tog modela i prikupiti utisak više. Ergonomija i vizuelni identitet su danas u samom vrhu prioriteta proizvođača digitalnih fotoaparata, pa je u redu da i mi malo posvetimo pažnje tom aspektu.>>> nastavak na blogu

29
Cafe pcfoto / Koliko godina imamo - mali upitnik
« poslato: Decembar 19, 2016, 08:33:35 pre podne »
Zamolio bih clanove foruma da odgovore na ovo pitanje, kako bi dobili pribliznu sliku o prosecnoj starosti, prosecnog korisnika foruma. Moj neki licni utisak je da se krece od 35 do 50 godina, ali nisam siguran da li sam u pravu.
Anketa je cisto informativnog tipa,... a u svrhu boljeg razumevanja zivota foruma.  (Ala sam ga objasnio ... :) )

Hvala



30
Foto-Informator / Forumi naši nasušni
« poslato: Decembar 18, 2016, 07:39:56 posle podne »
Ono što je nekada predstavljao BBS-a (Bulletin Board System),  danas u velikoj meri zamenjuju internet forumi. Oni zapravo i predstavljaju njihov logičan nastavak, a svoje zlatno doba proživljavaju u periodu od 2000. do 2010. godine. BBS je lagano otišao u penziju, bez i najmanje šanse da bude konkurentan aktuelnim trendovima, za razliku od internet foruma koji se još uvek uspešno bore sa socijalnim mrežama, poput fejsbuka, instagrama, tvitera i sl. Štaviše, korisnika interneta je bilo manje nego danas, ali je bitno naglasiti da su oni u početku bili više grupisani oko velikih foruma opšteg profila. Vremenom se ispostavilo da su takvi projekti preglomazni pa se vremenom topio kvalitet, a ujedno i popularnost foruma tog tipa. Princip moderisanja i vođenja takvih foruma je takođe jedan od razloga, kao i velika koncentracija stručno obrazovanih članova okrenutih ka nekom od podforuma, gde nisu imali organizacionu slobodu, i slobode za korak dalje. Tako je počelo grananje, odnosno osipanje članstva i formiranje desetina usko stručnih foruma, okrenutih nekoj od specifičnih oblasti. Tako smo dobili zajednice koje okupljaju web dizajnere, fotografe, audiofile i sl. da ne nabrajam dalje. Te novoosnovane zajednice su bile kompaktnije a članstvo je vezivalo zajedničko interesovanje za određenu oblast, pa je uglavnom sva komunikacija išla u tom smeru.


Stvar je u osnovi krajnje jednostavna. Ako znaš, dođi, podeli ili pomogni, ako ne znaš – potraži odgovor. Međutim, ljudska priroda je takva da i proste stvari uspešno zakomplikuje. Forumaški život je zapravo pun projekcija, koje objašnjenje za neke situacije  traži u realnom svetu. Nije lako nadomestiti boju i jačinu glasa, pa se ponekad napisano pogrešno rastumači. Tu se javlja i problem razumevanja iščitanog, pa primera radi, pojedina istraživanja govore da ljudi pravilno rastumače primljenu e-mail poruku u tek nešto više od 50% slučajeva, dok je druga polovina bila ubeđena da je ispravno razumela tu poruku. Sa druge strane, procenat onih koji pišu a da su ubeđeni u to kako će njihova poruka biti ispravno rastumačena iznosi skoro 80%. Zamislite onda kako je to na forumima, gde svi misle da su bili jasni u pisanju, kao što ovi drugi misle da su rastumačili tekst baš onako kako je pisac zamislio. Da stvar bude gora, i pored činjenice da je čitanje  neizbežno kada su forumi u pitanju, evidentno je da veliki broj članova zapravo i na čita sve što je napisano. Velike teme su naročito osetljive na ovu pojavu, pa se obično pročita prva i poslednja strana, dok se sredina nekako podrazumeva kao nebitna. Priznali to ili ne, većini korisnika zapravo i nije stalo do onoga što su drugi napisali, već je prioritet ostaviti svoj trag, ma kakav on bio. Vremenom, počinemo da reagujemo na autora posta, umesto da obratimo pažnju na to šta je pisao. Počinju da se formiraju i uske grupe, odnosno klanovi gde nema previše istupanja i protivurečnosti u stavovima. Tako dolazimo da pojedini članovi počinju da podržavaju stav većine, čak i u slučajevima kada se lično ne slaže sa njima. Logičan sled je i organizovanje forumaških susreta, gde se zadržava kompaktnost takve grupe.>>> nastavak na blogu





31
Objektivi / Osh kupish original kopiju Canon objektiva?
« poslato: Decembar 17, 2016, 01:53:20 posle podne »
Canon advisory warns of counterfeit EF 50mm F1.8 II lenses

Dakle, u Canon  servis su poceli da pristizu komadi koji nisu proizvedeni u Canon pogonima. Nocna smena se u nekoj od fabrika ozbiljno poigrala? :)

PS
Pa mislim... Nikon godina pokusava da iskopira canon L ... pa ne ide. sta ovi misle? :D :D  >:D

PS 2
Nego, neko rece pre neki dan kako mu nedostaje Canon vs Nikon ... :) ... pa eto mu ga :)

PS 3
E, mojne neko da se primi!!! :)

32
MILC fotoaparati / Canon EOS M5
« poslato: Decembar 14, 2016, 10:58:14 posle podne »
Već je postalo deplasirano pominjati kako se Canon nehajno odnosi prema mirrorless fotoaparatima. To je prilično tačno, i tu činjenicu ne treba mešati sa odličnom prodajom koju imaju dosadašnji modeli. Canon mirrorless modeli su uvek bili daleko slabiji u odnosu na konkurentske flagship modele, počev od brzine i tačnosti autofokusnog sistema pa do upornog ignorisanja elektronskog tražila. Da se razumemo, to nisu bili loši fotoaparati… već su naprosto, bili korak iza aktuelnih trendova. Canon EOS M5 je prvi mirrorless ove kompanije koji se nešto ozbiljnije može porediti sa vodećim modelima iz ove kategorije. Najpre, moramo konstatovati da je najzad implementirano elektronsko tražilo. Da li je inat u pitanju ili taktičko postavljanje klipova u sopstvene točkove zarad očuvanja entry i mid level dSLR fotoaparata, verovatno nećemo nikada saznati. Prvi Canon mirrorless se pojavio 12. jula 2012. i do danas imamo nekoliko iteracija u pomalo haotičnom numerisanju (EOS M, EOS M2, EOS M3, EOS M10 i EOS M5) gde se pojedini modeli ne iznose na tržište Amerike i sl. I pored ovog nehajnog pristupa, Canon mirrorless fotoaparati imaju odličnu prođu na tržištu, što je u najvećoj meri zasluga inercije. Poslednji u nizu se neće istaći po previsokoj ceni, a neće ni pregaziti konkurenciju svojim karakteristikama. Canon je još jednom napravio više nego solidan proizvod, ulažući energije tačno onoliko koliko treba>>> nastavak na blogu


33
Foto-Informator / Tužba protiv Facebook-a zbog brisanja EXIF-a
« poslato: Decembar 08, 2016, 12:02:14 pre podne »
Svaki profesionalac ili  napredni fotograf amater poznaje značaj EXIF podataka koje nosi njegova fotografija. Osim osnovnih podataka o korišćenoj foto opremi i parametrima, prisutni su datum a ponekad i mesto nastanka fotografije. I pored svega, nećemo pogrešiti ako informaciju o autoru i vlasniku fotografije, dodelimo možda najznačajniju poziciju. Facebook ipak ima drugačije mišljenje, pa krajnje neselektivno uklanja EXIF sa svih fotografija koje se postavljaju na ovu društvenu mrežu. Izgovori su razni, počev od poštovanja privatnosti što se prvenstveno odnosi na GPS informacije. Selektivno uklanjanje informacija iz EXIF-a nije baš lako, pa će upotreba neadekvatnog editora verovatno oštetiti kompletan fajl. Uklanjanje GPS informacija iz EXIF-a je prilično rizičan posao, a nešto nisam baš uveren da bi facebook ovo radio iz razloga poštovanja privatnosti. Kako bilo, Facebook se odlučio da na svim fotografijama ukloni EXIF podatke. Izgovor je da se štedi na prostoru i protoku, što već donekle i pije vodu.>>> nastavak na blogu

34
Foto-Informator / Beogradska FOTO BERZA, nedelja 11. decembar 2016.
« poslato: Decembar 06, 2016, 01:50:50 posle podne »

U Mikser House-u će se u nedelju, 11. decembra, od 12 do 17 časova održati Foto berza, prodajna izložba foto opreme i mesto susreta svih zaljubljenika u fotografiju.



Posetioci berze će imati priliku da vide i kupe široki asortiman nove i polovne foto opreme, kao i studijske rasvete, antikvitete i kolekcionarske primerke.

Mikser House
Karađorđeva 46



35
Ulična i urbana fotografija / Fons Romanus
« poslato: Decembar 04, 2016, 09:53:33 posle podne »
Fons Romanus by Zoran Rodic, on Flickr

36
Kompakti / Kodak Ektra
« poslato: Oktobar 27, 2016, 06:46:56 posle podne »
Nije kompakt, ali kao da jeste :) Generalno, tamo ce verovatno moci da se pazari kroz paket... tako da... sto da ne. Gde ima, tu i preliva... a kada preliva, zasto ne i Kodak smartphone?
Ne dopada mi se jedino sto je zvucnik zapravo grip, pa je podlozan punjenju prljavstinom. I nema otvor za slusalice, vec je iskljucivo bluetooth  u opciji.


    Android 6.0 Marshmallow
    5in Full HD screen
    MediaTek MT6797 Helio X20 deca-core processor
    3GB RAM
    32GB storage
    Micro-SD up to 128GB
    21Mp camera with f/2.0, PDAF and OIS
    13Mp front camera
    11ac Wi-Fi
    Bluetooth 4.1
    GPS
    4G LTE
    USB-C
    3000mAh non-removable battery
    73x148x9.7mm (14mm with camera lens)

https://www.kodakphones.com/ektra/


37
MILC fotoaparati / Canon full frame mirrorless
« poslato: Oktobar 25, 2016, 11:10:06 pre podne »
Citat
"We’re told once again that a full frame mirrorless camera is definitely in the works at Canon. As we’ve also said before, the biggest challenge to the design team is making good use of EF mount lenses. There will not be a 4th mount (EF, EF-S, EF-M) added to the Canon ILC lineup. It’s possible we’re going to see a full frame mirrorless fixed lens camera from Canon before we see an ILC full frame mirrorless. We were told a while ago that such a camera was in development and apparently that is still ongoing."

Pitanje je samo da li ce uspeti da nekako umuntaju upotrebljiv EF mount na ovo. Adapter, ili kako bilo... ali uspeju, bice veselo.
E sad, nije mi bas jasno kako se se fotoaparat sa fiksnim objektivom moze nazvati mirrorlessom... valjda je to kompakt. Nesto poput Sonijevog RX1.... al ajd.

PS
Zivo me zanima da li nekome pasti na pamet da napravi adapter koji ce omogucavati da se Sony stakla prikace na ovaj Canon mount? :) :)

SORS

38
DSLR fotoaparati / Fotografi i video
« poslato: Oktobar 12, 2016, 10:49:21 pre podne »
Gledajući današnje naslove koji najavljuju najnoviji model fotoaparata, primećujemo da je informacija o prisustvu 4K video snimanja postala skoro pa obavezna.  Ako je 4K izostavljen ili nije prisutan u punom kapacitetu, onda  smo prinuđeni da čitamo negativne kritike u nastavku teksta. A kako smo zapravo došli do toga da video uopšte i postane krucijalni deo fotoaparata, i da određuje njegovu zastupljenost na tržištu? Došli smo do tačke, kada se proizvođači jasno određuju naspram ove funkcije i na taj način privlače svoje kupce, pa će Panasonic GH 4 biti jasno zapamćen kao video sprava. Sony A6000 je i pored toga što je izvanredan mirrorless fotoaparat, značajno okrenut ovom segmentu a najpre zbog pregršt manuelnih podešavanja tokom snimanja. Sony A7s je čak dobio status kamere zarobljene u telu fotoaparata. Fuji se sa druge strane opredelio za taktiku: ''Fotoaparat – fotografima’’, izbegavajući čak i da postave dobro poznati crveni REC taster na telo fotoaparata.  Primera radi, meni omiljeni Nikon Df, čak nije ni imao opciju video zapisa.


....
Ali kako sada stvari stoje, Nikon je napravio prvi dSLR sa video mogućnostima i poslednji dSLR bez njih. Zanimljivo, zar ne?

>>> nastavak na blogu


39
Ulična i urbana fotografija / Dva popunjena kvadrata
« poslato: Oktobar 07, 2016, 08:33:51 posle podne »
.

40
Objektivi / Fuji XF 16mm f/1.4 R WR
« poslato: Oktobar 07, 2016, 08:20:21 posle podne »
Žižna daljina od 16mm je u Fuji APS-C (1,5x krop) svetu  ekvivalentna  žiži od  24mm, što samo po sebi i nije toliko specifično u svetu optike, koliko i f/1,4 blenda koja bi išla uz takvu širinu. A Fuji je upravo posegao za takvom kombinacijom i napravio još jedan svetlosno jak prajm objektiv. Fujifilm XF 16mm f/1.4 R WR, je uz Fujifilm XF 23mm F1.4 R, Fujifilm XF 35mm F1.4 R i Fujifilm XF 56mm F1.2 R još jedna dilema za sve one koji preferiraju upravo takve, svetlosno jake prajmove.

Fujifilm XF 16mm f/1.4 R WR je  po gabaritima dosta sličan Fuji 23mm i 56 mm objektivima, kvalitetne je izrade i ne odstupa od standardnog vizuelnog identiteta Fuji objektiva.  Generalno, neće praviti ozbiljan disbalans sa X-E2 ili X-Pro2 linijom, a svakako da će stajati kao saliven na X-T10, odnosno X-T2 modelima.  Težak je 375 grama sa dimenzijama od ø73.4mm x 73.0mm, i spada u red zaptivenih objektiva što se vidi i po WR (weather resistant) oznaci u nazivu. R oznaka nam je već odavno poznata, i daje nam do znanja da je prisutan prsten za manuelnu kontrolu blende, što je već prepoznatljiv detalj skoro svih Fujinon objektiva. >>> nastavak na blogu



Stranice: 1 [2] 3 4 5 6 ... 25