21
Cafe pcfoto / Odg: prezivesmo
« poslato: Oktobar 13, 2023, 03:13:24 posle podne »A sto se tice auta, ja sam generalno skeptican prema baterijama..
Sve je to ok dok je novo.
A sta kad bude polovno. Kome to posle prodati ako neko sracuna da ce baterije da ga kostaju vise nego taj polovan auto. O tome niko ne govori. Po netu ima masa snimaka gde ljudi u revoltu unistavaju svoj auto, jer niti se njima isplati da kupuju nove baterije, niti neko drugi hoce u takvom stanju da kupo taj auto.
ovde je baterija nebitna, to je malecna 1.7kwh baterija, jeftina, ako treba da se zameni ne kosta nsita, ko mali servis , zato sto on bateriju koristi samo kao bafer izmedju motora i motora, da reciklira energiju kocenja i slicno tako da je baterija zato mala i jeftina .... e-power je trenutno jedini hibrid koji tako radi, imas full benefite voznje na struju a nijedan problem
a inace sto se tice te price o baterijama nisi u pravu... ovi sto hoce da se roknu i unistavaju automobile - to je jako mali procenat koji je dobio neispravno vozilo, nesto je crklo, fizicki slomljeno i tu bi sada trebalo zameniti tu veliku skupu bateriju koja nije planirana da se menja i auto je za unistavanje, to jeste problem ali to je promil korisnika... normalno baterija na autu koji je presao 500k km je na 70-80% kapaciteta sto je i dalje dovoljno za normalan rad, znaci nije ti vise autonomija 400km nego 300km ... to je i dalje ok ... realno baterije traju koliko je i zivotni vek tog automobila, kada baterija vise nije upotrebljiva nije ni sasija...
u medjuvremenu se pojavilo i trziste za te automobile koji su fizicki osteceni ili imaju neispravne baterije i moze da se izvuce preko 90% vrednosti bez vecih problema ako zivis u nekoj od razvijenijih zemalja tako da ostecene tesline baterije mogu se prodaju za preko 70% vrednosti novih npr.. ali u usa, ako si u srbiji realno nemas kome da prodas...
ono sto je tu veliki problem je sta sa tim automobilima na kraju zivotnog veka, znaci kada to vise nije za voznju, oni sto su to kupili njima je to odradilo posao i ok je da odbace to kao smece ali gde sa tim smecem, trenutno je reciklaza jako slaba no radi se na tome da se poveca znacajno %
Koliko ja vidim, ide se na to da se unisti trziste polovnih automobila, pa da ti kad izgustiras jedan kupujes odmah nov auto, bez da prodas stari.
jok ... ja slucajno imam neke veze sa tim pa pa imam neku ideju ... ooyyo.com je npr delom moje cedo a to je najjaci pretrazivac polovnih kola na svetu a arra (automobile revue - najstariji casopis o kolima u evropi od 1902 godine) mi je jedan od glavnih klijenata danas ... nije poenta da se unisti trziste polovnih automobila, poenta je da se unisti trziste vlasnickih automobila kompletno. sa postojecom infrastrukturom ti mozes da imas do 100x vise automobila na ulici, da nemas guzvu uopste, kompletno da resis probleme sa guzvama i brzinom transporta od A do B bez da i malo skratis komoditet - dakle i dalje da svako bude sam u svom autu.... ali sta je fora, nema vozaca, da bi to moglo auta moraju sama da se voze, ti ako ti se vozi, kao danas sto mozes da odes na hipodrom da jases tako ces moci da odes na pistu da vozis auto, a u saobracaju samo selfdriving automobili.... onog trenutka ako ti ne mozes sam da ga vozis bole te uvo i da ga posedujes i samim tim nemas vise vlasnicka vozila vec ima flote prevoznika na koje se ti "pretplatis" i koji te voze, otvoris app na telefonu kazes ocu prevoz, dodje ti auto, sednes kazes de ces, on te odveze, izadjes i on ode gde god da ceka sledeci poziv...