Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Teme - StORM48

Stranice: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 11
81
MILC fotoaparati / Panasonic izgubio 6,7 milijardi (!!!) dolara
« poslato: Februar 01, 2013, 12:38:41 posle podne »
Još jedna u nizu vesti iz segmenta japanske elektronske industrije:

Citat
Panasonik izgubio 6,7 mlrd. dolara
 Izvor: Tanjug

Tokio -- Japanska kompanija Panasonik izgubila je oko 6,77 milijardi dolara u devet meseci zaključno sa decembrom.


Ova kompanija je na putu je da, na nivou celokupne fiskalne godine, izgubi čak 8,3 milijarde dolara.

Posrnuli gigant iz oblasti elektronike je u datom periodu zabeležio neto gubitak od 6,77 milijardi dolara, gotovo dvostruko više u odnosu na gubitak iz istog perioda 2011, prenela je agencija AFP.

Prihodi kompanije su istovremeno pali za 8,8 odsto na 59,06 milijardi dolara, zbog slabe prodaje televizora sa ravnim ekranima.Panasonik je, medjutim, ostvario profit iz poslovanja od 1,32 milijarde dolara, zahvaljujući, pre svega, fiksnim troškovima smanjenja i usmeravanja materijalnih troškova, navodi firma.

Panasonik, kao i njegovi rivali Soni (Sony) i Šarp (Sharp), beleži pad prodaje zbog globalnog privrednog usporavanja, a takodje je imao visoke troškove restrukture.  Šarp je takodje danas saopštio da je u devet meseci zaključno sa decembrom neto gubitak udvostručen na 4,6 milijardi dolara.

Bonitetna agencija Fič (Fitć) je u novembru po prvi put snizila kreitni rejting Panasonika i Sonija na neinvesticioni nivo, zbog, kako navodi, slabog bilansa stanja i pogoršanja pozicije u globalnom sektoru elektronike. Japanski sektor elektronike pretrpeo je niz problema, uključujući snažan jen, manju tražnju na ključnim izvoznim tržištima, snažnu inostranu konkurenciju i strateške greške koje su uništile finansije brojnih kompanija.

IZVOR

Sad mi je mnogo jasnije zbog čega je (takođe nedavno posrnuli) Olympus napravio otklon od svog najjačeg partnera u micro-fourthirds priči, Panasonica, i senzore za svoj top model MILC serije, OM-D EM-5 uzeo od Sony-ja (LINK). Naravno, razlozi nisu samo sigurnost, već i kvalitet senzora, a svi znamo kakav je šou Sony napravio u tom domenu poslednjih par godina.

E sad, najluđa priča je što se sve preliva od gubitaša do gubitaša, jer znamo da i Sony-ju ne cvetaju ruže već duže vreme. Aj ove druge nekako da i razumem, ali ne mogu da shvatim kako kompanija tog tipa, koja je svojim kvalitetom mnoge druge vezala za sebe i sada skoro da ima apsolutni monopol nad super-kvalitetnim senzorima, uspe da sebe dovede u poziciju da moli za milost i da bukvalno samo odlaže trenutak kada će proglasiti bankrot?

Misterija...


Pozdrav

82
Objektivi / [vesti] nova Sigma 30mm f/1.4 DG HSM za APS-C
« poslato: Januar 29, 2013, 12:23:56 posle podne »
Sigma je danas objavila vest o nasledniku veoma popularnog APS-C/DX objektiva, koji važi za jedan od najprodavanijih u njihovoj gami - Sigma 30mm f/1.4 EX DG HSM. Novi objektiv sa potpuno novom konstrukcijom bi trebao da ispravi ne baš mnogo mana starog objektiva, a ja se iskreno nadam da će popraviti i AF probleme koji su bili učestali sa starom verzijom.

Kao i sve novije Sigme i ova je kompatibilna sa nedavno predstavljenim USB adapterom, kojim se ovaj objektiv može kalibrisati tako da tačno pogađa fokus u situacijama koje beleže konstatne greške FF/BF (Front Focus/Back Focus) tipa. I izrada je unapređena, pa objektiv spada u novoformiranu "Artisan" liniju, koju krasi vidljivo bolji dizajn, kao i kontrola kvaliteta. I finiš je nov, naravno, pa više nije onaj "plišani" koji na oko deluje lepo, ali nije bio baš kvalitetan.

Objektiv će biti dostupan za Canon, Nikon i Sigma bajonete, a cena koja se pominje baš ne obećava: 899$. Naravno, svako ko zna Sigminu politiku cena, zna da će ovo brzo da se smandrlja u neke daleko realnije okvire, kada počne zaista i da se prodaje. Tako da, možda ovo opet bude izbor broj 1 za mnoge koji žele približno 50mm sa 1.4 blendom na krop senzoru, a nisu spremni da investiraju u odgovarajuće C/N objektive.

Mene lično baš interesuje kako će ovo izgledati, iako nisam kupac za nešto što ne pokriva FF senzor.

Zvanično saopštenje:

Citat
YOKOHAMA, Japan — Jan. 29, 2013 — Sigma Corporation of America a leading researcher, developer, manufacturer and service provider of some of the world’s most impressive lines of lenses, cameras and flashes, today announced the release of four new lenses for the ART product line, including three lenses for mirrorless interchangeable lens cameras and one lens for DSLR cameras with APS-C size sensors. This announcement comes at the start of the CP+ Camera and Photo Imaging Show 2013 this week in Yokohama, Japan.

The new and updated Sigma lenses include the 30mm F1.4 DC HSM, which will be available in Sigma, Canon and Nikon mounts.

30mm F1.4 DC HSM
 Sigma pioneered the large-aperture, APS-C format, standard lens category with its 30mm F1.4 lens in 2005. With new optical configurations of nine elements in eight groups, as well as rounded aperture blades, this updated lens delivers pleasing sharpness and a beautiful bokeh background. Its angle of view is equivalent to 45mm on a 35mm camera (which is similar to that of human vision), its minimum focusing distance is 11.8 inches and its maximum magnification ratio is 1:6.8. The lens’ optimized power distribution helps to minimize field curvature, prevent a loss of image quality at the edges of photographs and produce outstanding image quality. Its double-aspheric lens minimizes spherical distortion, astigmatism and coma, and its rear focus system prevents focus-dependent variation in aberration. Together, the new optimized auto focus (AF) algorithm and rear focusing system ensure smooth and accurate focusing. The new 30mm F1.4 is also compatible with Sigma’s new USB Dock, which will enable firmware updates and focusing adjustments, is expected to be available in coming months.

IZVOR

Pozdrav

83
DSLR fotoaparati / Nikon D600, Test
« poslato: Januar 27, 2013, 04:25:38 pre podne »
 



TIMELINE

U ne tako davnoj prošlosti, na trenutke se činilo da će klasa 35-milimetarskih aparata van high-end klase polako pokleknuti pred najezdom „napucanih“ APS-C DSLR-ova svih relevantnih proizvođača, a taj utisak je dodatno pojačan nakon što su tržište agresivno napali i tzv. MILC (Mirrorless Interchangeable Lens Camera) sistemi, koji su celu kalkulaciju dodatno zakomplikovali. I naravno, situacija na terenu je ukazivala na takav trend – zašto bi neko želeo veliki, težak sistem, kada za manje novca može dobiti lakši, portabilniji i neupadljivi sistem jednakog potencijala? A da li je baš tako?

Ako je suditi po skorašnjim dešavanjima u oblasti fototehnike, još uvek vodeći dvojac, Nikon i Canon, sa time se nikako ne slažu! Kako bi poduprli svoje stavove, da glavni zamajac napretka u narednom periodu trebaju biti aparati sa senzorom punog 35mm formata (tzv. full-frame), rešili su da ponudu obogate novim konceptom – Full frame senzor u telu „ulazne“ kategoije (tzv. entry level). Ta nova klasa bi trebalo da slovi za ono što Canonov Rebel godinama prestavlja u rangu APS-C DSLR-ova niže klase – jeftini, mali aparat, relativno skromnih pretenzija, ali odličnog senzora i potencijala koji ga preporučuje i za više od deklarisanog. I sve to nakon što su svetu, pod očiglednim pritiskom, ipak predstavili svoje viđenje „bezogledalnih“ sistema sa izmenjivim objektivima. Da li to samo ukazuje na slabe ambicije prema MILC konceptu ili kupuje vreme za neke buduće poduhvate, ostaje pitanje za neku drugu priliku, a mi ćemo se sad zadržati na aparatima novoustanovljene klase DSLR-ova, kojima se vodeći tandem pokušati da ohrabri nesigurne da pređu na viši nivo, čak i ako nisu spremni da potroše ogromne svote novca. Jer, ako je verovati najavama (a kasnije će se ispostaviti istinitim) – digitalnih 35mm nikad nije bilo za manje novca!

I evo nas, upravo ispitujemo čari prvih predstavnika ove klase aparata. Prvi je na testu Nikon D600, a neka se pripremi Canon EOS 6D.
 



SPECIFIKACIJE

Lista specifikacija predstavlja jedino pravo unikatno obeležje svakog aparata. Ona često ne obuhvata sve. Čak, najčešće ne može da demonstrira ono najbitnije u aparatu, ali ipak je obavezna referenca za poređenje, kako aparata različitih generacija, tako i suparničkih modela. Pogledajmo kako se po specifikacijama Nikon D600 kotira u odnosu na konkurentski Canon EOS 6D:
 

Tehničke karakteristike: Nikon D600 u poređenju sa Canon-ovim EOS-om 6D

Prva zapažanja definitivno navode na zaključak da D600 ni izbliza nije „osakaćen“ onoliko koliko su prve glasine pretpostavljale. Posebno ne u meri u kojoj je crvena olovka radila na primeru konkurentskog EOS-a 6D. Naravno da su neke stvari morale biti žrtvovane kako bi aparat mogao da upadne u niži cenovni rang, a da ipak ponudi 35mm senzor. Međutim, nije žrtvovano ono najbitnije, a to je – senzor. I autofokusni sistem je preuzet od D7000, umesto od jeftinijih modela, tu je i odličan displej, uzorna brzina, video visoke definicije, pa i ugrađeni AF motor sa šrafcigerom, kao podrška za starije AF objektive bez sopstvenog motora! Reklo bi se – vrlo malo prostora za zamerke. Pogledajmo detaljnije...



PAKOVANJE

Ako bismo izuzeli uočljivu oznaku modela, pakovanje je identično kao i kod većine drugih Nikon DSLR-ova:
 

Nikon D600, sadržaj osnovnog „body only“ pakovanja

Sadržaj kutije zavisi od ponuđenog paketa, a kod Nikona D600 postoje dve varijante. Osnovna podrazumeva samo telo, dok se kit varijanta isporučuje u nešto većoj kutiji, sa novim AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G ED VR objektivom. Osnovno pakovanje, koje smo i mi imali na testu, osim tela sa poklopcem bajoneta, sadrži sledeće elemente: EN-EL15 Li-Ion bateriju sa MH-25 punjačem i kablom za napajanje iz mreže; AN-DC8 široki kaiš za rame; USB kabl za povezivanje sa računarom; BS-1 poklopac papučice blica; BM-14 zaštitni poklopac displeja; DK-5 poklopac tražila; uobičajeni prateći disk sa ViewNX aplikacijom za pregled i osnovnu konverziju RAW snimaka, kao i disk sa uputstvom u digitalnom obliku.



Ostatak teksta → Nikon D600, Test

84
Predlozi i pitanja / Problem sa citiranjem i direktnim editovanjem postova
« poslato: Januar 18, 2013, 12:55:56 posle podne »
Određeni broj korisnika se javio sa problemom koji se ispoljava na sledeći način:

-Nije moguće citirati korisnike klikom na "citat" iznad svakog posta (u vrhu prozora se pojavljuje pojas sa natpisom "UČITAVAM", međutim - ništa se ne dešava);
-Nije moguće vršiti izmenu postova klikom na ikonicu u donjem desnom uglu poruke (klik na ikonicu reaguje otvaranjem EDIT-a, ali se sadržaj posta ne prikazuje);



Do sada je primećeno nekoliko stvari:

-Problem je uočen kod jednog dela korisnika. Ne kod svih;
-Problem nije vezan za browser, pa ni za konfiguraciju. Provereno na više konfiguracija i skoro svim aktuelnim browserima, starijim i novijim verzijama;
-Citiranje se može izvesti ukoliko se umesto klasičnog klika na "CITAT" otvori novi prozor za citiranje (u većini browsera to radi pomoću klika srednjim tasterom, tj. scroll točkićem). Izmenu posta je moguće vršiti dugmetom iznad samog posta - desno, dok se ne reši pitanje funkcionalnosti brzog edita.


Molim korisnike pogođene ovim problemom da se jave u temi i iznesu svoja zapažanja.

Pozdrav

85
Foto-Informator / Za makro manijake: 25 Amazing Electron Microscope Images
« poslato: Decembar 21, 2012, 02:40:16 posle podne »
LINK ;)

Pozdrav

86
DSLR fotoaparati / Nikon D3200, Test
« poslato: Novembar 27, 2012, 01:29:34 pre podne »
 



TIMELINE

Ništa ne motiviše tako snažno kao konkurencija. Dobrobit tržišta, kako proizvođači obično nazivaju svoje porive za povećanje zarade, tek je mali deo razloga iza kojih se pomalja napredak. Ukoliko se sve svede na praćenje prodajnih parametara, posle nekog vremena obično utihne i razvoj. Međutim, kada konkurencija diše za vratom ili, kao što je ovde slučaj, često dominira tržištem, to predstavlja dodatnu motivaciju kako za razvojni tim, tako i za marketinško odeljenje jedne velike kompanije. Nije tajna da je Canon, kao glavni oponent, često bio u poziciji da diktira uslove i pomera granice, bilo tehnološke, bilo marketinške. Ipak, nisu mali broj onih koji su očekivali da će se uloge promeniti kad-tad i da će se uticaj dve najdominantnije kompanije gotovo izjednačiti. Iracionalno ili racionalno, verovanje se obistinilo, a Nikonov razvojni tim je to iskoristio na najbolji način, uspevši da u nekoliko navrata poentira bržim izbacivanjem aparata koje krasi rekordna rezolucija, uz više nego sjajan paket korisnih funkcija. Činilo se da smo barem u tom smislu došli do nekog psihološkog limita. Limita iznad kojeg nema smisla tražiti boljitak. Uprkos tome, napredak u ovom smeru nije završen. Očekivali smo da Nikon u skorije vreme predstavi naslednika D300s, koji bi poneo već poznati Sony senzor od 24 MP (naravno, modifikovan u Nikonovoj kuhinji, kao i obično), ali ne bismo bili iskreni ako bismo rekli da smo isti senzor očekivali i u entry level klasi...

Nešto manje od godinu i pô dana od promocije prethodnika svoje entry level („ulazne“) kategorije – modela D3100, Nikon nam predstavlja njegovog direktnog naslednika, D3200. Iako se kao primarna crta ove klase oduvek provlači ideja kojom će u malom pakovanju biti ponuđen paket kompromisa za što manje novca, nisu nepoznate ni situacije kada proizvođač, da li smišljeno ili kao rezultat pogrešne procene, nekim modelom ponudi više nego što je isprva planirao. Takvu smo situaciju imali sa prethodnikom, koji je upravo iz pomenutih razloga, po mnogo čemu bio čak i napredniji od D5000, kao aparata više klase.

Kada proizvođač propusti pravi trenutak za start, kasnije mu ostaje samo mučno hvatanje priključka. Nikon je svoj priključak u ovoj klasi konačno uhvatio sa D3100, pa smo sa D3200 iskreno očekivali malo drugačiji kurs – kurs utvrđivanja gradiva i relativno stidljiv napredak u nekim segmentima. Međutim, šta smo dobili? Senzor najviše rezolucije u APS-C segmentu, koji se nalazi u najslabijem Nikon telu. Nismo sasvim sigurni da li je to dobro ili loše, osim što ovakav potez dodatno zbunjuje, ako znamo da Canonov predstavnik ove klase, EOS 1100D, nije doneo nikakav naročit konceptualni pomak u odnosu na prethodnika. Posebno što je u nekim aspektima čak i degradiran. Da trend degradacije ne bi bio zaboravljen, pobrinuo se i Nikon, tako što je eliminisao neka dobra rešenja viđena na D3100. Da li će rezolucijska manija ostati na snazi ili nas u budućnosti očekuje razvoj u nekom drugom smeru, ostaje da vidimo. Zasad, pogledajmo šta nam to novo donosi Nikon D3200...

 



SPECIFIKACIJE

Imajući u vidu činjenicu da danas praktično i ne postoji DSLR koji ne zadovoljava potrebe amatera početnika, specifikacije Nikona D3200 bismo mirne duše mogli preskočiti kao nekakav bitan podatak koji bi bio relevantan u izboru konkretnog modela. Međutim, ponekad će ovakvo telo izabrati i iskusni fotografi (porivi nisu bitni), a osim toga, kupce tehničke karakteristike obično interesuju. Ako ni zbog čega drugog, ono zbog osećaja da su izabrali najbolje što su mogli u trenutku kupovine. Nikon D3100 nije previše star model, pa je zanimljivo videti gde se novi D3200 nalazi u smislu specifikacija:
 

Tehničke karakteristike - Nikon D3200 u poređenju sa D3100

I kao i u slučaju kada smo D3100 poredili sa starijim D3000, i ovaj put je ključna razlika u senzoru. Istina, rezolucijska razlika je mnogo veća nego što smo očekivali i postavlja pitanje racionalnosti. Međutim, u poslednje vreme ovo postaje pravi trend kod Nikona, pa ostaje da se nadamo da će i rezultati u realnim uslovima eksploatacije pokazati da napredak nije kozmetičko/marketinške prirode.



PAKOVANJE

Na testu smo imali kit paket sa dobro poznatim AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR objektivom, koji već dugo prati tela nižeg ranga ovog proizvođača. Pakovanje je prepoznatljivo:

 

Nikon D3200, sadržaj kit pakovanja sa AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR objektivom

U osnovnom paketu se, osim tela i poklopca bajoneta, nalaze EN-EL14 baterija i pripadajući punjač MH-24, viljuška punjača za priključivanje na mrežu (priložena umesto naponskog kabla), EG-CP14 Audio/Video kabl, USB kabl, široki kaiš za rame, poklopac tražila, poklopac papučice blica, kratko uputstvo u štampanom obliku, diskovi sa pripadajućim ViewNX softverom za Windows i Mac OS, kao i uputstvo u elektronskom obliku. Mere štednje koje smo kritikovali u slučaju Nikona D3100, a zbog kojih u pakovanju nije bilo mesta za najprostiji USB kabl, više nisu aktuelne. Sada je on deo standardne opreme, kako i dolikuje proizvodu ovog cenovnog razreda.

Osim osnovnog pakovanja, u ponudi je i kit koji smo i mi imali na testu, sa poznatim AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR objektivom, „kratkim“ ali prilično upotrebljivim standardnim zumom. Kao što to obično biva, ovakav početni paket je povoljniji od varijante odvojene nabavke, te na taj način predstavlja dobru ponudu, ukoliko već ne raspolažete standardnim zumom.



Ostatak teksta → Nikon D3200, Test

87
DSLR fotoaparati / Canon EOS 650D, Test
« poslato: Septembar 10, 2012, 09:34:49 pre podne »



TIMELINE

Na američkom tržištu poznat pod imenom „Rebel“, na japanskom „Kiss“, a u ostatku sveta trocifreni Canon EOS, oduvek je važio za najbolje prodavani DSLR uopšte i možemo reći – bio je to zasluženo. Tempo kojim su promovisane nove generacije, podrazumevao je otprilike jedan model godišnje. Nekako se od samog početka nametnuo ritam koji je modele sa okruglim brojevima predstavljao kao začetnike novih trendova, sa tu i tamo ponekim nedostatkom, dok bi oni čiji se naziv završava sa x50D utvrđivali gradivo i sve postavljali na svoje mesto. Samim tim, važili su za apsolutne hitove po prodajnim parametrima. Rebel T4i, odnosno Kiss X6i kako ga zovu u dalekom Japanu ili EOS 650D, pod kojim je imenom poznat u ostatku sveta, možemo smatrati nastavkom ovog nepisanog pravila, ali uz jedan izuzetak – senzor.

Usudili bismo se reći da je možda jedini i najveći njegov greh upravo ono na šta je proizvođač i najviše ponosan – senzor. I dok bismo mu teško nešto zamerili pre samo godinu dana (kao što i nismo u slučaju EOS-a 600D), danas se stvari jednostavno moraju menjati intezivnije i frekventnije da bi i dobro obaveštena fotografska javnost pozitivno prihvatila novotariju. Kada je jedan aparat po mnogim aspektima napredniji od prethodnog, a u onom ključnom, ako ne zaostaje, ono barem tapka u mestu, sva je prilika da će i konačni uspeh biti pod znakom pitanja. Jer, ma šta ko govorio, iza fotoaparata i fotografa prvo ostaju fotografije... dumići, rafali, ekrani i tražila... sve je to za krajnjeg konzumenta fotografije potpuno irelevantno. Senzor u EOS-u 650D nipošto nije loš. Problem je što je on posle toliko godina (a upravo nam pred očima promiče već četvrta u nizu, od kako je predstavljen) ostao manje/više identičan kao i prvog dana, dok su najljući rivali nastojali da postignu više i, evidentno – u tome uspeli.

Naravno, ne treba smetnuti s uma očigledna unapređenja koja nipošto nisu kozmetička, ali je pitanje da li će i u kojoj meri uspeti da amortizuju osećaj razočaranja koje je „recikliranje“ starog senzora donelo. Igra koju nam Canon podmeće u poslednje vreme u ovoj klasi, nije nepoznanica. Glavni rival, Nikon, godinama je dosta svojih vernih korisnika iskušavao stavljajući na probu njihovo strpljenje. Mnogi su to strpljenje izgubili pre više godina i priklonili se nekom drugom sistemu, dok su drugi bili istrajni i konačno dočekali promenu poslovne politike. Mi se iskreno nadamo da Canon neće biti kratkovid i dopustiti da verni korisnici pogledaju u tuđe dvorište, jer se poverenje lako stiče, a mnogo teže vraća.

 



SPECIFIKACIJE

Kako smo skoro navikli na izostanak konkretnih unapređenja u ovoj klasi, moramo priznati da smo iznenađeni pojedinim detaljima u listi specifikacija:
 

Tehničke karakteristike: Canon EOS 650D u poređenju sa 600D

Naravno, daleko od toga da bi neke od navedenih razlika mogle napraviti krucijalnu razliku u odsudnom trenutku, ali je lepo videti nešto više od kozmetičkih izmena, pa čak i onda kada one ne podrazumevaju glavni senzor. Vidimo izmene na polju autofokusnog sistema, brzine, pa i režima živog prikaza. Da li je to dovolljno da postojeće korisnike EOS-a 600D animira na prelazak? Za fotografisanje verovatno ne, mada se i tu može naći štošta od unapređenja u pogledu fokusa i brzine, ali će zato videografi videti svoju priliku u Hybrid-CMOS AF-u. Naravno, ukoliko se pokaže uspešnim.



PAKOVANJE

Prepoznatljivo pakovanje krasi i poslednji u nizu „trocifrenih“ Canon DSLR-ova, a mi smo na testu imali osnovnu verziju koja ne sadrži kit objektiv:
 

Canon EOS 650D, sadržaj osnovnog „body only“ pakovanja

Sadržaj kutije, obuhvata LP-E8 bateriju sa poklopcem, pripadajući punjač LC-E8 (ili ovde prikazanu LC-E8E, verziju sa kablom), standardni široki kaiš za rame sa poklopcem za tražilo, poklopac bajoneta, USB kabl za povezivanje sa računarom, A/V kabl, garantni list i diskove sa besplatnim softverom i uputstvom u elektronskoj formi. Softver se, kao i do sada, sastoji od Digital Photo Professional aplikacije za razvijanje RAW fajlova, EOS Utility alata za upravljanje aparatom, Picture Styles Editora za kreiranje kolornih stilova, Photo Stich-a namenjenog spajanju snimaka u panoramu, a tu je i Zoom Browser EX, za organizaciju i pregled fotografija. Sve aplikacije su dostupne u verzijama za Windows i Mac OS.

Uobičajeno je da aparati srednje i niže klase budu ponuđeni i sa jednim ili više objektiva u tzv. „kitu“, što omogućava nabavku po bitno povoljnijoj ceni od one za koju se sam objektiv može nabaviti pojedinačno. Canon 650D se nudi u delimično izmenjenim kombinacijama u odnosu na prethodnika, pa su na raspolaganju varijante sa od ranije poznatim , Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II objektivom, ali i najnovijim EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM modelom, koji nastoji da odgovori na sve učestalije video potrebe.



Ostatak teksta → Canon EOS 650D, Test

88
DSLR fotoaparati / Nikon D800/D800E Test
« poslato: Jul 14, 2012, 08:22:57 posle podne »


TIMELINE

„Kralj je mrtav! Živeo kralj!“

Poznata srednjevekovna fraza možda i nema preterane veze sa situacijom u foto-industriji, ali možemo reći da idealno ilustruje smenu na rezolucijskom tronu kojoj prisustvujemo ovih nedelja. Da li je ovo vesnik nekih novih prilika, ostaje da se vidi. Zasad su reflektori upereni u novog vladara maloformatnih DSLR-ova, a prvi utisci govore da bi on mogao načisto da poremeti poimanje rezolucijskog rasta kao otežavajućeg faktora u pogledu održanja kvaliteta snimaka dobijenih Bayer-ovim senzorima. I ne... nije u pitanju Canon!

Ne mali broj puta smo na ovim stranicama stidljivo pominjali teoriju koja kaže da dva najveća rivala, titana foto-industrije, svoje suparništvo grade na međusobnim dogovorima iza kulisa. Canonov EOS 7D je bio jedan od retkih argumenta protiv takve teorije, budući da je direktno udario na Nikonov D300. Međutim, sumnje su ubrzo obnovljene, pošto pravi naslednik D300 nije stigao, uprkos godinama koje su u međuvremenu prošle. I taman kada zaboravimo na tu priču, japanski dvojac nam dâ povoda da je opet rehabilitujemo. Tako legenda živi i dalje, a nedavna dešavanja što sa jedne, što sa druge strane suparničkog nišana, upravo idu u prilog ideji da je spoljna fasada samo jedan deo priče, te da se tajming određenih, vrlo ozbiljnih prekretnica u poslovnoj politici obe kompanije, jednostavno previše precizno uklapa da bismo to mogli podvesti pod puku slučajnost.

I zaista – kako drugačije objasniti koncepcijsku rokadu koju upravo gledamo ovih dana? Kralj visoke rezolucije – Canon, preko noći je rešio da svojim korisnicima ponudi sopstvenu, dugo očekivanu varijantu Nikonovog D700 pod imenom EOS 5D Mark III, dok je Nikon uradio potpuno suprotnu stvar, ustanovivši novu klasu pod imenom D800(E), žrtvovavši višegodišnju mantru o low-light performansama zarad veoma krupnog rezolucijskog unapređenja. Iako svojim imenom D800 sugeriše da predstavlja sukcesora izuzetno popularnog D700, on to ni izbliza nije, što je potvrđeno i od strane samog proizvođača.

Prvi put Nikon je ponudio 35mm aparat izuzetno visoke rezolucije za cenu manju od one za koju se može kupiti nov auto niže kategorije. Sama rezolucija od monstruoznih 36 MP je velika i u apsolutnim okvirima, a kamoli u poređenju sa onim što je već na tržištu! Ono što je posebno zanimljivo je činjenica da je ovo prvi put da Nikon uleće u klasu kojom već godinama suvereno vlada konkurentski EOS 5D Mark II. Da sve bude još zanimljivije, Canon zasad ne pruža praktično nikakve signale da će predstaviti naslednika svog naprodavanijeg Full-frame aparata u aromi koju su korisnici 5D Mark II očekivali. Umesto toga, dobili su 5D Mark III koji ima vrlo malo veze sa onim što je 5D kao klasa godinama predstavljao. Tako smo došli u situaciju da Canon konačno ima svoju verziju D700, dok je Nikon prvi put ponudio sopstveni stokerski san – D800 (E).

Već nekoliko godina se verni Nikon korisnici nadaju nekom D700x modelu, koji bi koncepcijski ispratio ono što smo tek sada dobili sa D800, samo u 24MP aromi, nasleđenoj iz top modela D3x. Očigledno su u Nikonu, odlukom da ne ponude ono što tržište želi, na sve načine nastojali da izbegnu scenario koji je Canon dopustio predstavivši 5D Mark II i tako ugrozivši flagship modela EOS-1Ds Mark III. Koliko je ta odluka bila mudra, pokazaće vreme. Tek, ako je suditi po analizama prodaje, odnosno tržišnog uspeha 5D Mark II, poslednje za čim Canon treba da žali je prodaja najskupljeg modela, jer je pomenuta „petica“ oborila sve moguće i nemoguće rekorde prodaje jednog FF DSLR-a.

Da li se i Nikon može nadati sličnom uspehu? Teško je reći. Kao što to obično biva kada su veliki koraci u pitanju, D800 nije aparat za svakoga. Čak i oni koji su ciljna grupa, imaće izvesnih poteškoća u odabiru prave verzije, jer je ovo jedan od retkih serijskih modela koji se isporučuje u dve varijante. Jedna konvencionalna, označena kao D800, dok je drugu prati sufiks „E“ u nazivu, a označava (po specifikacijama) potpuno identičan aparat, ali „bez“ low-pass (AA; Anti-Aliasing) filtera. Kakve su realne implikacije ovog zahvata koji je uobičajen u svetu srednjeformatnih (MF; Medium Format) profesionalnih tela, ostaje da vidimo, a činjenica je da je D800 (E) prvi klasični DSLR koji (po onome što ćete u nastavku videti) pretenduje da pomrsi račune prilično suverenim MF igračima. Da li ovo znači prekretnicu po pitanju budućnosti foto- industrije ili samo previše krupan zalogaj, ostaje da vidimo...




SPECIFIKACIJE

Nije baš uobičajena situacija da novo telo nemamo sa čime da uporedimo. A sa D800(E) je baš takav slučaj. Kako on nije direktan naslednik D700 (iako ime ukazuje da jeste), poređenje sa već čuvenim „sportistom“ ne bi bilo svrsishodno. Zato ćemo predstaviti samo specifikacije D800, odnosno njegove „E“ podverzije, koje ćemo i testirati ovom prilikom (mada, sve rečeno za jedan, važi i za drugi):


Tehničke karakteristike: blizanci - Nikon D800 i D800E

Pogled na specifikacije definitivno odbacuje teoriju da je u pitanju naslednik popularnog D700. Iako im je više podsistema zajedničko ili barem veoma slično, ključna razlika je u senzoru i to ne bilo kakvom! Kao što rekosmo u uvodu, u pitanju je apsolutni rezolucijski rekorder 35mm formata, sa tendencijom da to ostane barem neku godinu. Skoro potpuno neočekivano od Nikona, ali svakako dobrodošlo! Svojevrsna euforija koja je ispratila prvobitne glasine, ali i zvaničnu najavu ubrzo nakon toga, podelila je javnost na dve dominantne grupe – jedne koji su najblaže rečeno apsolutno oduševljeni novim aparatom i druge koji na celu koncepciju gledaju sa nevericom i kiselim osmehom.

Krenimo redom...


Ostatak teksta → Nikon D800/D800E, Test


Pozdrav

89
DSLR fotoaparati / Canon EOS 7D novi firmware
« poslato: Jun 28, 2012, 02:04:57 posle podne »
Canon je danas zvanično objavio da će za Avgust biti spreman novi firmware verzije 2, koji donosi do sada najradikalnija unapređenja dobijena na ovaj način:

-Improved maximum burst for RAW images (up to 25)
-In-camera RAW image editing
-In-camera Image Rating
-In-camera JPEG resizing
-Maximum Auto ISO setting (ISO 400-6400)
-Manual audio level adjustment in movie recording
-GPS compatibility
-File name customisation
-Time zone settings
-Faster scrolling of magnified images
-Quick control screen during playback

Citat
Press Release
London, UK, 28 June 2012 – Canon today enhances the EOS 7D with firmware v2, adding a range of new features for enthusiasts looking to push the limits of their photography. Building on the camera’s high speed, advanced handling and creative versatility, the new firmware provides photographers with a host of new benefits including higher maximum RAW burst rate, in-camera editing functions, user-definable Auto ISO and support for Canon’s latest GPS Receiver, GP-E2.

Originally launched in 2009, the EOS 7D was carefully developed based on the feedback from thousands of photographers from across the globe. Offering the perfect combination of outstanding image quality and exceptional versatility across a range of photography styles, even today it is still considered to be one of the best APS-C cameras on the market. When developing the new firmware Canon followed a similar approach, gaining direct user feedback to bring the EOS 7D up to date with enhanced performance and a greater range of shooting capabilities and creative functionality.

Enhanced RAW performance
With an 18 Megapixel APS-C CMOS sensor, Dual “DIGIC 4″ processors and an extended maximum ISO of 12,800, the EOS 7D offers fast, high-quality shooting at speeds of up to 8 frames per second. Thanks to the new firmware which adds powerful memory management algorithms taken from Canon’s flagship EOS-1 series, photographers will now be able to enjoy greater flexibility in continuous shooting, with the maximum RAW buffer now extended to a new high of 25 RAW files or 130 JPEGs. Combining with the camera’s high 18MP resolution and 14-bit image processing, this will allow photographers to capture the decisive moment with rich detailed images.

In-camera image editing and rating
A range of newly-added editing functions also gives photographers more control over how images look, allowing post-production to begin in-camera. Photographers can now process their RAW files and correct artefacts such as peripheral illumination, distortion and chromatic aberration. Additionally, adjustments to white balance, sharpness and Picture Style, as well as a host of other parameters, can now also be made immediately after shooting, with the results saved as new JPEG files. JPEGs can also be instantly resized, without the need for a PC or Mac.

Photographers can now easily filter large volumes of pictures on their way back from a shoot using an image rating facility. Image rating data is stored in each file’s metadata, which can be read by a range of editing applications, including Canon Digital Photo Professional, and other industry software such as Apple Aperture, Adobe Lightroom and Bridge.

Extra control in stills and movies
The EOS 7D’s new firmware provides extended versatility across both stills and movies. Newly-added control of Auto ISO enables photographers to limit the maximum ISO speed to any point within the native ISO 400-6,400 range. Offering greater control over exposure, this will enable photographers to customise the maximum automatic ISO speed to suit their personal preferences, or to adjust parameters in different situations to meet specific creative goals.

Improved audio functionality in movie mode also provides aspiring videographers with greater control while shooting videos. Users can complement the camera’s Full HD (1920x1080p) movie footage with 16-bit digital stereo sound, sampled at broadcastquality 48KHz, and new manual control of audio levels allows users to choose from 64 sound levels. A digital wind-cut filter also reduces noise made by movement of air around the microphone, ensuring sound is clear and free from peripheral interference.

Track your travels with GPS compatibility
Firmware v2 also provides added capacity for users to track the location of their images with new support for the GPS Receiver GP-E2 – Canon’s latest high-performance GPS unit. The GP-E2 is attached securely to the hotshoe, and connected to the camera via a cable, making it easy for EOS 7D photographers to geo-tag photos with longitude, latitude and altitude data as well as the direction in which the shot was taken – adding the information to the EXIF file of the image1. A GPS Logger tracks movements by downloading GPS data at regular intervals, and compatibility with Google Maps means users can easily view their route in Canon’s free Map Utility software.

Firmware v2 will roll out across the region from August 2012.

:)

Pozdrav

90
DSLR fotoaparati / Na prvi pogled... Nikon D3200
« poslato: Jun 21, 2012, 11:12:51 pre podne »



TIMELINE

Ništa ne motiviše tako snažno kao konkurencija. Dobrobit tržišta, kako proizvođači obično nazivaju svoje porive za povećanje zarade, tek je mali deo razloga iza kojih se pomalja napredak. Ukoliko se sve svode na praćenje prodajnih parametara, posle nekog vremena obično utihne i razvoj. Međutim, kada konkurencija diše za vratom ili, kao što je ovde slučaj, često dominira tržištem, to predstavlja dodatnu motivaciju kako za razvojni tim, tako i za marketinško odeljenje jedne velike kompanije. Nije tajna da je Canon, kao glavni oponent, često bio u poziciji da diktira uslove i pomera granice, bilo tehnološke, bilo marketinške. Ipak, nije mali broj onih koji su očekivali da će se uloge promeniti kad-tad i da će se uticaj dve najdominantnije kompanije gotovo izjednačiti. Iracionalno ili racionalno, verovanje se obistinilo, a Nikonov razvojni tim je to iskoristio na najbolji način, uspevši da u nekoliko navrata poentira bržim izbacivanjem aparata koje krasi rekordna rezolucija, uz više nego sjajan paket korisnih funkcija. Činilo se da smo barem u tom smislu došli do nekog psihološkog limita. Limita iznad kojeg nema smisla tražiti boljitak. Uprkos tome, napredak u ovom smeru nije završen. Očekivali smo da Nikon u skorije vreme predstavi naslednika D300s, koji bi poneo već poznati Sony senzor od 24 MP (naravno, modifikovan u Nikonovoj kuhinji, kao i obično), ali ne bismo bili iskreni ako bismo rekli da smo isti senzor očekivali i u entry level klasi...

Nešto manje od godinu i pô dana od promocije prethodnika svoje entry level („ulazne“) kategorije – modela D3100, Nikon nam predstavlja njegovog direktnog naslednika, D3200. Iako se kao primarna crta ove klase oduvek provlači ideja kojom će u malom pakovanju biti ponuđen paket kompromisa za što manje novca, nisu nepoznate ni situacije kada proizvođač, da li smišljeno ili kao rezultat pogrešne procene, nekim modelom ponudi više nego što je isprva planirao. Takvu smo situaciju imali sa prethodnikom, koji je upravo iz pomenutih razloga, po mnogo čemu bio čak i napredniji od D5000, kao aparata više klase.

Kada proizvođač propusti pravi trenutak za start, kasnije mu ostaje samo mučno hvatanje priključka. Nikon je svoj priključak u ovoj klasi konačno uhvatio sa D3100, pa smo sa D3200 iskreno očekivali malo drugačiji kurs – kurs utvrđivanja gradiva i relativno stidljiv napredak u nekim segmentima. Međutim, šta smo dobili? Senzor najviše rezolucije u APS-C segmentu, koji se nalazi u najslabijem Nikon telu. Ovakav potez dodatno zbunjuje, ako znamo da Canonov predstavnik ove klase, EOS 1100D, nije doneo nikakav naročit konceptualni pomak u odnosu na prethodnika, a u nekim aspektima ga je i degradirao. Da trend degradacije ne bi propao, pobrinuo se i Nikon, tako što je eliminisao neka rešenja viđena na D3100. Da li će rezolucijska manija ostati na snazi ili nas u budućnosti očekuje razvoj u nekom drugom smeru, ostaje da vidimo. Zasad, pogledajmo šta nam to novo donosi Nikon D3200...




PAR DETALJA

Tehničke karakteristike su ponekad praktično jedini način da se utvrde razlike između dva aparata. Baš kao što je slučaj između D3200 i D3100, ako izuzmemo oznaku i tek sporadične detalje:


Tehničke karakteristike: Nikon D3200 u poređenju sa D3100


Ostatak teksta → Na prvi pogled... Nikon D3200

Pozdrav

91
Objektivi / [vesti] Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM
« poslato: Jun 15, 2012, 10:42:27 pre podne »
Sigma je danas predstavila naslednika starog "ultra-zum" APS-C objektiva, 18-250mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM. Krase ga brz i tih HSM AF motor, stabilizacija poslednje generacije i raspon od skoro 14x.



Specifikacije:

Lens Construction: 13 Elements in 16 Groups
Angle of View: 13.7 degrees
Diaphragm Blades: 7
Maximum Aperture: f/3.5-6.3
Mininum Aperture: f/22
Working Distance   35cm / 13.8in
Filter Size (mm): 62mm
Maximum Magnifications: 1:2.9
Dimensions: (Diameter x Length)   73.5 x 88.6 mm
Mount: Canon, Nikon, Sony (non-OS), Pentax (non-OS)

Očekivana cena: 499$

Pozdrav

92
Objektivi / [vesti] Nikon AF-S DX Nikkor 18-300mm F3.5-5.6G ED VR
« poslato: Jun 14, 2012, 10:42:30 pre podne »
Danas je predstavljen i Nikon DX (APS-C) objektiv dosad najvećeg raspona u Nikon gami - AF-S DX Nikkor 18-300mm F3.5-5.6G ED VR, ali i najveće cene u tom rangu.


Citat
Focal Length Range: 18-300mm
Zoom Ratio: 16.7x
Maximum Aperture: f/3.5-5.6
Minimum Aperture: f/22-32
Format: DX/1.5x
Maximum Angle of View (DX-format): 76°
Minimum Angle of View (DX-format): 5°20'
Maximum Reproduction Ratio: 0.32x
Lens Elements: 19
Lens Groups: 14
VR (Vibration Reduction) Image Stabilization
Diaphragm Blades: 9
Minimum Focus Distance: 0.45m
Filter Size: 77mm
Dimensions: 83x120mm (Diameter x Length)
Weight: 830g
Supplied Accessories: HB-58 Bayonet Lens Hood, CL-1120 Soft Lens Case

Očekivana cena: 999$

LINK

Aj na stranu nenormalan raspon, ali nenormalna cena...
Ipak, već vidim koji je sledeći svadbarski san*




*domaći blicuglavu svadbar

Pozdrav

93
Objektivi / [vesti] Nikon AF-S Nikkor 24-85mm F3.5-4.5G ED VR
« poslato: Jun 14, 2012, 10:33:30 pre podne »
Nikon je danas predstavio novi standardni zum niže cenovne kategorije, AF-S Nikkor 24-85mm F3.5-4.5G ED VR, koji bi verovatno trebao da bude idealan pratilac za nadolazeći "entry-level" fullframe aparat koji nam Nikon sprema (D600).


Citat
Focal Length Range: 24-85mm
Zoom Ratio: 3.5x
Maximum Aperture: f/3.5-4.5
Minimum Aperture: f/22-29
Format: FX/35mm
Maximum Angle of View (DX-format): 61°
Minimum Angle of View (DX-format): 18°50’
Maximum Angle of View (FX-format): 84°
Minimum Angle of View (FX-format): 28°30’
Maximum Reproduction Ratio: 0.22x
Lens Elements: 16
Lens Groups: 11
VR (Vibration Reduction) Image Stabilization
Diaphragm Blades: 7
Minimum Focus Distance: 0.38m
Filter Size: 72mm
Dimensions: 78x82mm (Diameter x Length)
Weight: 465g
Supplied Accessories: HB-63 Bayonet Lens Hood, CL-1118 Soft Lens Case

LINK

Očekivana cena: 599$

Pozdrav

94
Objektivi / [vesti] Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM
« poslato: Jun 08, 2012, 12:10:41 posle podne »
U paketu sa novim FF objektivom EF 40mm f/2.8 STM, Canon je predstavio i naslednika APS-C objektiva koji je pre par godina predstavljen kao jedan od kit objetiva koji prate EOS 7D, a kasnije i 550D, 60D i 600D - EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS.

Nova verzija je dobila isti sufiks kao i pomenuta "palačinka" - STM, što označava Stepping Motor tehnologiju, posebno prilagođenu tečnom i nečujnom fokusiranju u toku snimanja videa.

Ostaje da vidimo u kojem su stepenu unapređene i optičke karakteristike novog objektiva, koji će biti i sadržaj kit paketa sa istovremeno predstavljenim EOS-om 650D (Rebel T4i).


Predviđena cena je 549$.

Pozdrav

95
Objektivi / [vesti] Canon EF 40mm f/2.8 STM
« poslato: Jun 08, 2012, 11:27:49 pre podne »
Priča se već danima, a danas je Canon i zvanično predstavio svoj prvi objektiv iz kategorije pancake ("palačinka") objektiva, koji su taj naziv dobili zbog svog izuzetno plitkog profila.

STM u nazivu označava Stepping Motor, tehnologiju kojom se postiže maksimalna tišina rotacije i mogućnost mekšeg refokusiranja u toku snimanja videa.


Specifikacije:
Žižna daljina: 40mm
Otvor blende: f/2.8
Optička konstrukcija: 6 elemenata u 4 grupe
Min.fokusna distanca: 30cm
Maksimalno uvećanje: 0.18x
Prečnik filtera: 52mm
Dimenzije (š/d): 68.2mm x 22.8mm
Masa: 130g
Zonerica: ES-52
Cena: 199$

Deo zvaničnog saopštenja:
Citat
The new EF 40mm f/2.8 STM lens offers an ultra-slim, lightweight design that helps photographers avoid overwhelming their subjects with a large lens and to remain discreet in sensitive shooting situations without compromising performance. The “pancake-style” lens boasts an aperture of f/2.8 making it an ideal lens for capturing portrait stills or stunning video. The lens is under an inch thick when attached, making it easy to carry and fit conveniently into a purse or pocket.

Pozdrav

96
Kompakti / PREMEŠTENA: Nikon D3200
« poslato: Jun 01, 2012, 12:24:55 posle podne »

97
Ostala oprema / Opoziv Nikon EN-EL15 Li-ion baterija sa defektom
« poslato: April 25, 2012, 11:19:55 pre podne »
Nikon je saopštio da određene serije punjivih En-EL15 Litijum-Jonskih baterija za modele D7000 i D800/D800E imaju određenih problema sa pregrevanjem.

Kako prepoznati da li je baterija iz defektne serije?

-Pronaći unikatni serijski broj na poleđini baterije:



-proveriti deveti karakter serijskog broja:


Ukoliko je deveti karakter slovo E ili F, onda bateriju treba zameniti kod zvaničnog distributera, pošto postoji mogućnost da je defektna. Problem se NE ODNOSI na EN-EL15 baterije koje su isporučene sa D7000 i V1 modelima kupljenim PRE 29.Februara 2012 ili na posebno kupljene baterije pre tog datuma!


Zvanično saopštenje iz Nikona: LINK

Pozdrav

98
Studijska i komercijalna fotografija / [alatka] Virtual Lighting Studio by Zvork
« poslato: April 21, 2012, 10:04:25 pre podne »
Jedna interesantna alatka na koju sam upravo naleteo... služi za virtuelno pozicioniranje studijske rasvete u odnosu na ljudsku figuru, kako bi se interaktivno pratio njen uticaj. Na raspolaganju je trodimenzionalno pozicioniranje do 6 izvora svetla u nekoliko varijanti, sa mogućnošću modifikacije njihove snage.

Možda nije upotrebljiva za sve, ali barem početnicima u studijskom radu može dati neku ideju oko toga kakva se priroda svetla može postići u raznim varijantama, bez da moraju sebi da obezbede tonu opreme, pre nego što zaista dođu do zaključka šta im realno treba. :)

Virtual Lighting Studio by Zvork™: LINK

Pozdrav

99
Fotorazgibavanje / [obrada] Zadatak 27 - Hram Svetog Save (rok za glasanje 01.05.2012)
« poslato: April 12, 2012, 11:33:09 posle podne »
Klasika... popraviti šta ne valja, izbaciti višak, doterati kolorit po izboru... ;)

Download RAW: LINK

;)

100
Video kamere i oprema / [vesti] Canon working on Cinema EOS C500 4K professional rig
« poslato: April 12, 2012, 04:00:31 posle podne »
Citat
Canon announces development of digital cinema camera supporting 4K video capture

London, UK, 12 April 2012 – Canon today announces the development of a new digital cinema camera capable of recording 4K-resolution (4,096 x 2,160 pixels) video. Targeting both the motion picture and high resolution digital production industries, the EOS C500 will offer 4K RAW output and will be available with Canon’s EF mount and the industry-standard PL mount.

In November 2011 Canon announced the EOS C300 – the first camera in the Cinema EOS System, marking the company’s entry into the motion-picture and digital production market. Highly acclaimed by video professionals since launch, the EOS C300 offers exceptional video quality performance, outstanding mobility, durability and expandability, thanks to its modular design and its compatibility with Canon’s range of EF and EF Cinema Lenses. The EOS C500/EOS C500 PL will be based on the same advanced platform, adding support for 4K RAW video capture, and 4:4:4 sampling during 2K capture.

Supporting next-generation 4K-resolution video capture and RAW data output, the EOS C500/EOS C500 PL will achieve exceptional video results without any loss in quality. The camera’s uncompressed 4K output will unleash the full potential of Canon’s premium range of EF Cinema Lenses, combining with Canon Log Gamma, which delivers the high-quality video and wide exposure latitude required by digital cinematographers.

Furthermore, 12-bit RGB 4:4:4 signal during 2K (2,048 x 1,080 pixels) video output will deliver rich colour and high compatibility with image processes such as chroma key compositing. Support for frame rates up to 120p in both 4K and 2K resolution will provide enhanced creative flexibility, enabling high-speed (slow motion) video capture in high resolution.

A development prototype of the EOS C500 digital cinema camera will be on display at NAB 2012, one of the world’s largest events for the video, broadcasting equipment and digital media industries. NAB 2012 will take place from April 16-19 in Las Vegas, USA.

Pozdrav

Stranice: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 11