Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Teme - StORM48

Stranice: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 11
61
Foto-Informator / Adobe žrtva hakera - 3 miliona korisnika ugroženo
« poslato: Oktobar 04, 2013, 12:04:15 posle podne »
Možda će zvučati zlurado (i hoće, i treba da zvuči), ali ovo se moglo očekivati od kompanije koja teži tome da počne da naplaćuje i svaki klik na svom sajtu:

Adobe Announces Security Breach

Prenesena vest sa sajta B92:

Citat
Softverski gigant "Adobe Systems" saopštio je da su hakeri ukrali podatke o kreditnim karticama i ostale informacije o skoro tri miliona njegovih korisnika.

Veruje se da su hakeri došli do podataka o više od 2,9 miliona ljudi koji su kupili softver ove kompanije. Među ukradenim informacijama su imena kupaca, šifrovani brojevi kreditnih ili debitnih kartica, datumi njihovog isticanja i ostale informacije o porudžbinama, preneo je Njujork Tajms.

"Nedavno je Adobe-ova služba zaštite otkrila sofisticirane napade na našu mrežu, uključujući ilegalan pristup podacima o našim mušterijama i krađu izvornog koda Adobe-ovih proizvoda. Istragom je utvrđeno da su napadači pristupili podacima o identitetu i šifrovanim lozinkama Adobe-ovih mušterija na našim sistemima", saopštio je glavni bezbednosni službenik ove firme Bred Arkin.

On je izrazio žaljenje povodom ovog incidenta i rekao da kompanija radi na rešavanju problema interno i u saradnji sa spoljnim partnerima i policijom.

Jedan od proizvoda čiji je "source code" ukraden je i "ColdFusion", koji (po Adobe-u) koristi i Senat SAD-a, 75 najuspešnijih sa liste 100 najboljih "Fortune-a" i više od 10,000 kompanija širom sveta. Adobe je saopštio da krađa ne donosi neki poseban direktan rizik za korisnike, ali da "source code" sadrži DNK programa koji bi mogao da omogući hakerima da pronađu i iskoriste potencijalnu sigurnosnu rupu.

Izvor: NYTimes | B92


I sad neko treba takvim šarlatanima da poveri svoj biznis, radeći u nekakvom Cloud-u? Simpatična zamisao, ali cenim da će propasti pre nego što se iko nadao. Naravno da ovaj događaj nema nikakve direktne veze sa CC filozofijom, ali ima sa pitanjem opšte sigurnosti i poverenja koje je potrebno da bi neko svoj biznis bazirao na poslovnom modelu koji zavisi od neke leve kompanije.

Pozdrav

62
DSLR fotoaparati / Na prvi pogled... Canon EOS 70D
« poslato: Oktobar 02, 2013, 01:59:27 pre podne »



TIMELINE

Ravno 13 godina od predstavljanja začetnika klase, „dvocifreni“ Canon DSLR-ovi su prešli dug put. Od jednostavnog aparata sa malim senzorom i ograničenošću isključivo na EF objektive, kakvi su bili modeli D30, D60 i nešto kasnije EOS 10D, evoluirali su u ozbiljna magnezijumska tela, čiji je manji senzor, načelno sa EOS 20D modelom, po prvi put je bio viđen kao prednost, umesto kao jeftinija varijanta FF aparata. Uvođenje namenskih APS-C objektiva sa oznakom EF-S, proširio se i upotrebni kapacitet Canonovih naprednih APS-C tela, a ljubiteljima omogućio da u fotografiji uživaju za manje novca, nego što je to do tada bio slučaj. Vremenom će ova klasa doživeti nekoliko redefinicija, što po pitanju konstrukcije, što po pitanju funkcija, ali će uvek biti važna karika u Canon gami DSLR-ova.

Gledajući razvoj situacije nakon što je u igru uključen Canon 70D, možemo reći da sada donekle i razumemo praznoglavo taktiziranje Canona sa marketinškim fijaskom kakav predstavlja EOS 700D. Da je proizvođač primenio recept koji smo videli u prošlosti i inkorporirao isti senzor u obe klase, izgubio bi se značajan deo zamaha i ekskluzivnosti koji je EOS-u 70D preko potreban. Čak i uz saznanje da neki EOS 7D Mark II još nije na vidiku. Baš kao što je i 60D pre par godina „miniran“ iz samog Canona, predstavljanjem EOS-a 600D. Sve ovo je od posebnog značaja, ako imamo u vidu šta najozbiljnija konkurencija radi poslednjih meseci... da ne kažemo – godina. Kad već pomenusmo 7D, nove prilike ne daju dovoljno jasne odgovore na pitanje o opstanku te klase u budućoj kategorizaciji Canon game DSLR-ova. Jeste da 70D ne pruža sve ono po čemu je 7D ekskluzivan, ali ako razmislimo racionalno, uvidećemo da je 7D bio svojevrstan odgovor na Nikonovu dominaciju sa D300, te da bi u ovom trenutku, kada naslednik D300(s) nije verovatan, Canonovo insistiranje na nasledniku EOS-a 7D možda bio samo traćenje resursa, čak i pored onoga što aktuelni Nikon D7100 trenutno nudi.

Canon 70D pruža odgovor i onima koji su se potajno nadali da bi ova klasa mogla biti vraćena na trasu koju je nekada davno definisao EOS 10D, što bi podrazumevalo vraćanje korenima, kako u smislu izrade, tako i u smislu ergonomije. Na žalost (ili na sreću onih koji u ovome vide nekakvu najavu 7D Mark II), to se nije desilo, a novi aparat nam posle dužeg vremena pruža priliku da isprobamo zaista novi APS-C senzor iz Canona. Naravno, i nas, kao i vas verovatno, najviše kopka da li u novom senzoru ima pravih novina ili je u pitanju formalno povećanje piksela, kako bi sve nezadovoljnijoj javnosti bila zapušena usta. Jasno je da na to pitanje nije moguće odgovoriti bez detaljnijeg uvida u sam rad senzora. Umesto toga, moramo primetiti da je 70D doneo mnogo već poznatih tehnologija iz 7D, da je nešto preuzeo iz 6D, a nešto i iz aparata niže klase – EOS-a 700D. Neke opcije koje su tendenciozno izostavljene iz prethodnika, ovaj put su na mala vrata vraćene, ali to na žalost ne uključuje i magnezijumsko telo, koje je upravo EOS 10D promovisao pre tačno jedne decenije, a EOS 60D izgubio. Canon 70D ima zadatak da ubedi vlasnike popularnih modela, poput EOS-a 40D, da je dostojan svog nasleđa.

 



PAR DETALJA

Za razliku od EOS-a 700D koji se propisno obrukao praktično identičnom listom specifikacija u odnosu na svog prethodnika, 70D itekako ima čime da se pohvali:
 
Tehničke karakteristike: Canon EOS 70D u poređenju sa 60D

Senzor već godinama predstavlja predmet nezadovoljstva fotografske javnosti kada je Canon u pitanju. Ne zato što je loš, jer to nipošto nije, već zato što ne ide u korak sa vremenom, a pogotovo što ne prati razvoj konkurentskih senzora. S tim u vezi, novi 20 MP DualPixel CMOS je pravo osveženje, a iza bombastičnog naziva primenjene tehnologije, krije se više nego zanimljiva priča, koja je na putu da jednom za sva vremena skloni sa dnevnog reda priču o slabom kontrastnom fokusu (CDAF) na Canon aparatima. Novi autofokusni sistem nije suštinska inovacija, već je u pitanju revizija onoga što smo prvi put videli na modelu EOS 7D. To predstavlja još jedan istinski pomak, a vredno je pomenuti da je i AF Microadjustment, opcija kalibracije fokusa objektiva, ponovo sastavni deo ove klase, što je bila i jedna od većih zamerku modelu 60D. Brži rafal je na korak od onoga čime se diči 7D, a novi aparat je neke novine pokupio i iz niže klase... takav je displej osetljiv na dodir – vrlo korisna stvarčica u trenutku kada video doživljava renesansu.



Ostatak teksta → Na prvi pogled... Canon EOS 70D



Pozdrav

63
DSLR fotoaparati / Na prvi pogled... Canon EOS 700D
« poslato: Septembar 28, 2013, 01:17:46 pre podne »



TIMELINE

Kao relativno troma po pitanju tehnološkog napretka, autoindustrija je krajem prošlog veka ustalila jedan termin kojim je nastojala zabašuriti nedostatak ideja ili druge probleme u razvoju – „restajling“. „Restilizacija“, kako bismo to rogobatno preveli na domaći jezik, označava osveženje starog modela, najčešće u dizajnerskom smislu, kako bi vremenski jaz do sledećeg, „pravog“ noviteta bio elegantno premošćen, te na taj način amortizovao efekat već dosadnog vizuelnog utiska koji na potencijalne kupce ostavlja već vremešni, aktuelni model.

Paralelu sa foto-industrijom nam do sada nije palo na pamet da povlačimo, ali zabrinjavajući trend koji se do pre nekoliko godina mogao u svom punom intezitetu mogao videti kod Nikona, a od skoro i kod Canona, jednostavno provocira na izvođenje takve analogije. Pretakanje iz šupljeg u prazno, neinventivno ceđenje starih tehnologija i sve to za često i veći novac nego ranije, postaje iritantno do te mere cela oblast prosto „vrišti“ poput ispraznih marketinških bitaka u modnoj industriji. Da li je fotografija toliko potonula u smislu odnosa kvalitet/kvantitet, da se sve svodi na ogromne količine nepotrebne fototehnike koju vrhunski marketinški stručnjaci očas posla upakuju kao nešto bez čega prosečna ljudska jedinka ne može živeti, ili su fotografi, amateri i profesionalci, svoju žeđ za dobrom vizuelnom ekspresijom počeli da utoljuju sve masovnijom kupoholičarskom groznicom, dok kompanije samo nastoje da odgovore takvim potrebama? Iako pasus počinje pitanjem na koje deluje da možda imamo odgovor – ne, nemamo. Znamo samo da rezultat svega možemo videti kroz buljuke raznih fotoaparata u svim kategorijama, kojih godišnje izlazi u količinama koje su nekada bile adekvatne samo za proizvodnju modnih detalja, a da neki od njih možda deluju sjajno iz ugla neobaveštenog pojedinca, ali istovremeno i bajato, neinventivno i skoro pa besmisleno, iz ugla onih čije se poverenje godinama, pa i decenijama stiče. Da nije Nikona i dela MILC (Mirrorless Interchangeable Camera) divizije, uzlazna foto-era bi odavno sunovratila svoj blistavi trend.

U slučaju EOS-a 700D ovakav potez prevazilazi prostu nemarnost za potrebe tržišta i više se graniči sa drskošću, pa i čistim bezobrazlukom. U trenutku kada neki rivali pokazuju zube bukvalno u svim domenima, dopustiti da reprezent najprodavanije klase svoje novitete praktično svede na novi firmware i oznaku modela u ćošku, deluje ni manje, ni više, nego potpuno suludo i prepotentno. Nesreća čitave ove pripovetke je u tome što će jedna ovakva poslovna filozofija, savršeno oslikana u čuvenoj „psi laju, karavani prolaze“, najverovatnije opet proći nekažnjeno. I ne samo to, nego se još može desiti da Canon i ovaj put pobere nove prodajne rekorde, te na taj način direktno naškodi proizvodima koji zaslužuju pažnju. I svojim, i tuđim, bez razlike.

Isprovocirani promocijom jednog ovakvog, iako suštinski dobrog aparata, odlučili smo da je umesto detaljnog testa sasvim dovoljno uputiti čitaoce na test prethodnog modela – EOS-a 650D. Najprostije rečeno, u EOS-u 700D nismo prepoznali baš ništa što bi vredelo uloženog truda za podrobno testiranje, jer su svi pokazatelji potvrdili da se radi o identičnom aparatu sa novim imenom.

Kao i mnogo puta do sada, tek posle nekog vremena na tržištu, pokazaće se šta je od pretpostavki tačno. Razum govori da „recikliranje“ skoro identičnih aparata nema dobru prođu, a opet – upravo je slaba obaveštenost kupaca kojima će ovo biti prvi DSLR, najčešći razlog za neobjašnjiv uspeh nekog modela. EOS 700D, Rebel T5i ili Kiss X7i... nazovite ga kako želite, opet postavlja nove standarde u klasi, pa i van nje. Na žalost, ne u smeru u kojem većina očekivala pomak, već u smeru koji neodoljivo asocira na podgrevanje bajatog hleba.

 



PAR DETALJA

Šminkanje starog modela, ili „restajling“ kako se to moderno kaže, nije baš novi recept za nevešto prikrivanje neinventivnosti. Međutim, šminkanje u prošlosti već našminkanog modela dovodi do gotovo komičnih situacija poput ove:
 
Tehničke karakteristike: jednojajčani blizanci ili samo previše liče?
Canon EOS 700D u poređenju sa 650D

Analiza jedne ovakve tabele skoro da podseća na enigmatske zavrzlame koje smo svi nekada rešavali u časopisima zabavnog tipa, kada u poređenju dve naizgled identične ilustracije treba ustanoviti neku tačku ili crticu razlike među njima. Poređenje 700D sa 650D izaziva otprilike identičan osećaj – trudili smo se neko vreme da primetimo gde se kriju zasluge za novo ime, ali osim dve kratke reči i nove oznake, nešto bitno pomena nismo našli. Efekti u realnom vremenu, koje sada možemo ispratiti u LV režimu, očigledno teže oko 5 grama, kolika je i razlika u masi između dva aparata, a po Canonu su dovoljan razlog za promociju „sasvim novog modela’.

Ako izuzmemo prethodna saznanja i iskustva sa starijim modelima, koja su neophodna da biste imali formiran stav poput našeg, Canon EOS 700D zapravo uopšte nije loš aparat. Kao što to uostalom nije ni jedan moderan aparat u današnje vreme. Kao zaseban entitet, potencijalnom kupcu će ponuditi baš sve – sjajan senzor, odličnu izradu (možda bi se čak moglo reći i najbolju u klasi), čitavu plejadu raznih funkcija koje su do pre samo nekoliko godina bile teške za zamisliti, a tu su sve novotarije koja su skoro obavezne u današnje vreme, kako bi aparat imao prođu. Video mod je jedna od tih funkcija i na EOS-u 700D je realizovana na način koji jedino problem kvalitetnog autofokusa ističe kao relativno opipljiv nedostatak, gledano iz ugla jednog prosečnog početnika. Sistem konvencionalnog, faznog autofokusa je, s druge strane, dovoljno napredan da ni ozbiljnim entuzijastima neće biti smetnja u postizanju kvalitetnih rezultata, a obrtni displej osetljiv na dodir je samo još jedna od sjajno realizovanih funkcija.


I, gde je onda problem – sigurno se pitaju neki od vas? Uvod je sve rekao, pa će ovaj „Na prvi pogled...“ ostati i poslednji (pogled) koji posvećujemo ovom aparatu. Nadalje nema previše smisla da ponavljamo, osim da se nadamo da će ovakav „evolutivni“ fijasko biti zasluženo kažnjen, te da će rezultovati istinskim pomakom u bliskoj budućnosti. Kako bi se nastavak testa ispostavio identičnim testu prethodnika, odlučili smo da vas, uz izvinjenje za bajat članak, uputimo na ranije objavljeni Canon EOS 650 Test. Oni koji su se nameračili na svoj prvi DSLR i istrajni su u tome da to bude Canon, nemaju razloga za brigu i mogu mirne duše da ignorišu veći deo uvoda. Jer, kao što rekosmo, nije problem sam aparat – problem su njegove razlike (ili je poštenije napisati „razlike“) u odnosu na identičan aparat oznake Canon EOS 650D.


Uputstvo ćemo ipak priložiti za novi aparat, reda radi: Canon EOS 700D, Uputstvo na engleskom (PDF)


Hvala na razumevanju!






Pozdrav

64
DSLR fotoaparati / Nikon D7100, Test
« poslato: Jul 16, 2013, 11:16:09 posle podne »



TIMELINE

Posmatrajući razvoj raznih tehnologija iz različitih sfera industrije, često se zapitamo – šta će se desiti kada dođe do prezasićenja? Ili do limita aktuelne tehnologije u trenutku kada nova još nije poznata? Interesantan je fenomen koji u skoro svim industrijskim branšama koje teže vrtoglavom napretku, kaže da se ovakvi lomovi generacija izuzetno retko ili čak nikada ne dešavaju. Kad god nam se učini da je postojećom tehnologijom rečeno sve, ispostavi se da prostora za inovacije ima sasvim dovoljno, i više nego dovoljno, pre no što se u igru uključe poslednje karte iz rukava ili kompanije bivaju primorane da iz korena promene pristup.

Istorijski gledano, iako zvuči kao jedna od bezbroj teorija zavere, tehnologija je uvek bila daleko ispred sadašnjeg vremena. Sve ono što mi posmatramo i koristimo u jednom trenutku vremena, na raspolaganju je bilo barem nekoliko godina unazad. A nije bilo eksploatisano iz dva razloga – prvi je prirodna ambicija velikih kompanija da na postojećim tehnologijama zarade što više, ne bi li sebi umanjili troškove i stepen neophodnog angažovanja koji je neophodan za jednu tržišnu tranziciju. Iz toga proističe i selekcija poboljšanja koja ćemo dobiti svakom novom iteracijom, a broj poboljšanih stavki nikad ne obuhvata sve ono što kompanije mogu da nam pruže, već uglavnom minimum onoga što moraju, kako ne bi bilo negodovanja i kako bi na odgovarajuć način odgovorili i konkurenciji. Drugi razlog se tiče kupaca i njihove inertnosti – ma koliko se činilo da tržište u svakom trenutku može da proguta sve, u praksi to baš i nije tako. Usvajanje novotarija se kroz decenije industrijske revolucije pokazalo kao neka vrsta kocke – desetine inovativnih kompanija su otišle pod led... često ne zbog toga što nisu bile sposobne da se u odgovarajućem momentu finansijski i tehnološki uhvate u koštac sa potrebama svojih kupaca, već i zbog toga što sami kupci nisu bili spremni na promenu pristupa nečemu što im je dotad bila svakodnevica. Na taj način nam se svima pred očima i dan-danas odvija istorija gde istrajavaju i bolje prolaze oni koji se kruto drže zacrtanih pravila, nego oni koji žele da menjaju svet u najširem mogućem smislu.

Aparat koji ovde predstavljamo, ne predstavlja nikakvu prekretnicu u smislu korišćene tehnologije. Upravo suprotno tome, radi se o posezanju za možda najjeftinijom varijantom unapređenja kvaliteta fotografije, bez potrebe za prevelikim rizikom, jer je upotrebljena tehnologija zapravo samo izostanak jedne od njih – u ovom slučaju, izostavljanje Anti-aliasing filtera koji je sasvim uobičajeni element na svakom modernom CMOS senzoru. Bez želje da umanjujemo značaj ovog poteza, reći ćemo da je ovaj korak važan za fotografski svet i to bitno više nego što se iz prostog saopštenja da „D7100 nema AA filter“, može naslutiti. Ono što se od samog početka izrade senzora srednjeg i velikog formata eksploatiše kao nešto prirodno, u svetu maloformatnih DSLR-ova je bilo retkost. Praksu je masovnije prvi put prekinuo upravo Nikon, predstavivši model D800E, a nastavio ju je i Pentax, svojim modelom K5-IIs, čiji je Nikon D7100 direktni konkurent i nastavljač prakse da se AA/LP filter polako eliminiše sa senzora zarad postizanja boljih rezultata i maksimalnog ceđenja optičkog potencijala objektiva. Zašto tek sada? Teško je reći, ali ako po strani stavimo problem koji Bajerovi senzori nose sa sobom, te da upravo te iste probleme (moiré, efekat nazubljenosti ivica itd) upravo rešava AA filter, moglo bi se reći da su brži procesori bili jedan od glavnih uzroka, jer su potrebni ozbiljni resursi, koji bi u realnom vremenu mogli da se uhvate u koštac sa uklanjanjem posledica goreopisanih negativnih pojava, onda kada klasično optičko rešenje više ne bude u igri. Ili barem hrabrost da se odigra na kartu (pre)visoke rezolucije koja će potisnuti ovu pojavu sama po sebi. D800E je u tome bio eksperiment. Njegova proizvodnja jedva prelazi 10% ukupne produkcije modela D800, a razlozi su vrlo jednostavni – čovek kao jedinka u proseku više voli da igra sigurno, nego da rizikuje. D800E kao takav, predstavlja rizik, jer u slučaju da se sa negativnim ne možete izboriti, večito ćete se kajati što niste izabrali varijantu koja prati sasvim konvencionalna rešenja, u kakva spada D800. Upravo je to i odgovor na pitanje „zbog čega se D800 uopšte proizvodi u dve varijante, ako je jedna tako očigledno superiornija po pitanju detalja i oštrine, pa čak i šuma?“

Bez obzira na činjenicu što je posredi značajan pomak u koncepciji i budućem poimanju prosečnog DSLR-a, deo uspeha je zagarantovan i od strane samog brenda, jer ime kojem se više veruje, po nekom nepisanom pravilu ostvaruje i bolji uspeh na tržištu. Da se priča može završiti kako ne treba, pravi je primer Foveon tehnologija koja je imala puno potencijala i realnih prednosti u odnosu na Bajerove senzore, čak i pre akvizicije istoimene kompanije od strane Sigma Korporacije. Na žalost – ni dotična kompanija, a ni Sigma očigledno nisu imali dovoljno kapaciteta kako bi tu tehnologiju izneli i napravili jednu pravu revoluciju u foto branši. Priču o potpuno drugoj tehnologiji senzora svakako ne možemo poistovetiti sa suštinski jednostavnim zahvatom kakav predstavlja uklanjanje AA filtera, ali je jasno šta smo hteli reći. Da li će gotovo „religiozni“ aspekt poštovanja omiljene kompanije osigurati uspeh Nikona i u slučaju D7100, ostaje da vidimo. Mi bismo rekli da nema razloga za sumnju, ali svejedno žarko želimo da isprobamo kako to radi u praksi, jer bi se u slučaju dobrog odziva moglo dogoditi da i drugi proizvođači krenu tim putem, što u krajnjem slučaju kupcima može doneti samo korist.
 



SPECIFIKACIJE

Kako bismo znali sa čime imamo posla, lista specifikacija će poslužiti kao idealno merilo tehnoloških unapređenja u odnosu na prethodni aparat, u ovom slučaju jedan od najbolje prodavanih aparata u klasi – Nikon D7000. Pogledajmo šta je novo na D7100:
 

Tehničke karakteristike: Nikon D7100 u poređenju sa D7000

Prirodno, prilikom prvog predstavljanja svakog novog aparata, oči su uprte pretežno u senzor. To je i očekivano, s obzirom da senzor prestavlja jednu od glavnih spona prilikom formiranja fotografije i, ako ćemo dotaći i trend proteklih godina – video snimka. Senzor je nov. Proizvod Toshiba Korporacije, naravno po dizajnu Nikonovih stručnjaka. Prvi put smo ga videli u težu nižeg ranga, modelu D5200, s tim da se sada od njega očekuje nešto više, zbog same činjenice da je D7100 drugi Nikon koji potiskuje AA (Anti-Aliasing, tj. Low Pass) filter iz senzorskog sklopa, a razlika u odnosu na rešenje koje smo prvi put videli na Nikonu D800E je u tome da je ovaj put AA filter izopšten u potpunosti! Ovo je samo po sebi dovoljan razlog za ushićenost, pa jedva čekamo da utvrdimo granice novog aparata! Autofokus... možemo reći da smo očekivali identičan starom, ali kako je D5200 nedavno preuzeo poznati AF sa 39 tačaka, bilo je pitanje kako će Nikon održati diverzifikaciju među klasama, tako da ih međusobno ne ugrozi. Odgovor je pronađen u novom-starom rešenju, AF sistemu koji je preuzet iz modela D4, kao sasvim prigodnom za nove okolnosti. Promenjeno je tu još štošta, pa krenimo detaljno...


PAKOVANJE

Pakovanje će poznavaocima biti prepoznatljivo, a niže možete videti njegov sadržaj:
 

Nikon D7100, sadržaj osnovnog „body only“ pakovanja

Sadržaj kutije zavisi od ponuđenog paketa, a kod Nikona D7100 postoje dve varijante. Osnovna (koju smo i mi imali na testu) podrazumeva samo telo i prateće elemente: poklopac bajoneta; BS-1 poklopac papučice blica; DK-5 poklopac tražila; EN-EL15 Li-Ion bateriju sa MH-25 punjačem i kablom za napajanje iz mreže; AN-DC1 široki kaiš za rame; USB kabl za povezivanje sa računarom; uobičajeni prateći disk sa ViewNX aplikacijom za pregled i osnovnu konverziju RAW snimaka, kao i uputstvo na CD-u.


Druga, kit varijanta, isporučuje se u nešto većoj kutiji, sa dobro poznatim AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR objektivom.



Ostatak teksta → Nikon D7100, Test


Pozdrav

65
Cafe pcfoto / HIT! Lubenica dijeta! Za 7 dana, 15 kila manje!
« poslato: Jul 16, 2013, 03:24:15 posle podne »
Leto je već praktično stiglo, a vi ste ga dočekali nespremni. Zimska kilaža i dalje je aktuelna, prijatelji upiru prstom u vaš struk i zadirkuju vas, a vi već imate uplaćen aranžman i želite da se pokažete na plaži u najboljem svetlu. Ne očajavajte, nije kasno! Uz “lubenica dijetu”, ekspresno brzo kile će nestati!

Od kako je ova tajnovita dijeta zaživela, postala je pravi hit na Internetu, i sve više ljudi odlučuje se za nju kada želi da se vrati u formu. Zašto ne biste i vi?!
Pročitajte, smršajte, proširite dalje!

LUBENICA DIJETA:

1. Ponedeljak
Doručak: Poželite ukućanima dobro jutro, obavestite ih da ste od danas na fantastičnoj “lubenica dijeti” i pustite ih nek vam zavide.
Ručak: Prošetajte do pijace na drugom kraju grada, kupite dve najveće lubenice koje nađete, uzmite ih pod mišku i peške se vratite kući.
Večera: Popijte čašu mlake vode.

2. Utorak
Doručak: Aspirin, ako je upala mišića nepodnošljiva, onda dva.
Ručak: Izvedite vaše lubenice u šetnju! Odvedite ih na Kalemegdan i pokažite im znamenitosti, do Kališa idite peške i nosite ih pod miškom.
Večera: Manja šolja nezaslađenog čaja od žalfije. Eventualno povratite.

3. Sreda
Doručak: Uzmite lubenicu u ruke, ispružite je ispred sebe, uradite 20 čučnjeva.
Ručak: Kotrljajte lubenice uzbrdo od Autokomande, pored “Marakane” do KBC “Dragiša Mišović”, jurite natrag za njima, ručajte 2-3 puta.
Večera: Osmehnite se sebi u ogledalo. Pozitivan stav je najbolja večera!

4. Četvrtak
Doručak: Lezite na pod, ruke iza glave, lubenica u ruke. Uradite 5 serija po 20 trbušnjaka.
Ručak: Odvedite vaše lubenice da vide toranj na Avali. Nosite ih pod miškom dok se penjete na vrh.
Večera: Kolut paradajza i sveža zelena maslina. Čaša vode i osmeh!

5. Petak
Doručak: Stanite na vagu, do sada bi trebalo da ste izgubili oko 9 kilograma. Podelite sa ukućanima radosne vesti, ali ne i njihov doručak.
Ručak: Njam, njam! Yummy, yummy! Ručak od srede vam je baš prijao zar ne? Sa setom ga se prisećate… Častite sebe i ponovite ovo gastronomsko iskustvo!
Večera: Razmišljajte o hrani dobrih 15ak minuta.

6. Subota
Doručak: Uhvatite lubenicu nogama, uradite tri serije po deset zgibova. Ako ste i dalje baš gladni, uradite i jednu dodatnu, pa nek ide život!
Ručak: Isecite prvu lubenicu, pojedite tri košpice. Ostatak odnesite i bacite u djubre, trčećim korakom, na drugi kraj grada.
Večera: Maštajte o tome da ste zgodni i vitki. Plaža, trbušnjaci bakarne boje, more.

7. Nedelja
Doručak: Pokažite svoju novu liniju ukućanima, natrljajte im na nos to što nisu verovali u vas.
Ručak: Načnite i drugu lubenicu, častite se i pojedite parče iz sredine. Ostatak odnesite i bacite u djubre, hodajte na rukama, na drugi kraj grada.
Večera: Bitno je da se večera ne preskače, pa zato – tri badema i list zelene salate. Slobodno po želji začinite vodom.

Ako ste se pridržavali svih saveta i niste lagali sebe (jeli čvarke, sladoled, pili pivo i leškarili), trebalo bi da ste istopili neverovatnih 15 kilograma čiste masti! Budite srećni i ponosni, okačite novi status na Fejs i spremite se za gomilu lajkova! A kad stignete na plažu, i nevaljalih pogleda…

Izvor: blic92.net

:screaming:

Pozdrav

66
DSLR fotoaparati / [vesti] Canon EOS 70D
« poslato: Jul 02, 2013, 09:35:38 pre podne »
Posle nekoliko godina šuškanja, hoće/neće politike opipavanja i tako toga, Canon je odlučio da ipak izbaci naslednika xxD serije, EOS 70D.
Specifikacije su, očigledno usled pritiska, konačno vidljivo pojačane, tako da se 7D sada čini suvišnim. Da li to znači da će izaći i 7D Mark II ili će ta klasa potpuno prestati da postoji, još ćemo videti.

●20.2 MP APS-C CMOS senzor
●DIGIC 5+
●AF sistem  sa 19 krstastih tačaka
●7fps rafal
●Dual Pixel CMOS AF u LV-u za bitno brži CDAF
●ugrađen Wi-Fi
●ISO 100-12800 (H:25600)
●Obrtni 3"cm ClearView II LCD touch screen
●Intelligent viewfinder
●Full-HD video /stereo mikrofon
●bežična kontrola bliceva
●SD memorijski slot

Početna cena:

samo telo: 1099 €
kit EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM: 1349 €
kit EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM: 1499 €

U prodaji će biti krajem avgusta.

Naravno, DPR je opet uradio preview dok aparat nije ni najavljen: LINK, dok se naše lokalno predstavništvo zabavlja nemešanjem u svoj posao.

Pozdrav

67
DSLR fotoaparati / Nikon D5200, Test
« poslato: Jul 02, 2013, 12:35:39 pre podne »
 



TIMELINE

Utisak da se proizvodi različitih generacija smenjuju kao na pokretnoj traci, nije karakterističan samo za nama najzanimljiviju oblast industrije, nego i za tehnološki svet uopšte. Neko nepisano pravilo kaže da će najinventivnija i najpragmatičnija među kompanijama postići najveći uspeh, ali kako su pravila tu da se krše, tako ni ovo pravilo nije uvek primenjivo, pa u praksi nije nepoznata ni situacija u kojoj upravo neinventivni nastup biva nagrađen nekom vrstom tržišne pobede, a sve iz razloga inertnosti onih najbitnijih činilaca na tržištu – kupaca. Ili barem većine njih.

Svedoci smo da se poslednjih godina, jedna od dve najuticajnije kompanije iz oblasti foto-tehnike, Nikon, maksimalno trudi da utvrdi svoju dominaciju na svim poljima i u svim kategorijama, ali se na momente to nekako čini relativno bezuspešnim. Da, svaki od modela je u nečemu ili mnogočemu bolji od konkurentskih. Međutim, upravo masovna naviknutost tržišta na proizvode konkurentskog Canona, ne dozvoljava Nikonu da postigne adekvatan rezultat i na finansijskom polju. Na trenutke se čini da, ma šta Nikon uradio, Canon prodaje više aparata. Svakako da kvantitet nije bio, niti jeste merilo kvaliteta, međutim, specifičnost ovakve situacije je u tome što kvantitet stvara prepoznatljivost, a samim tim oblikuje i opštu svest oko prostog pitanja koje često možemo čuti: „koju marku da kupim?“.

Aparat kojem posvećujemo ovaj test predstavlja treću po redu iteraciju (otkad je uvedena nova nomenklatura) klase koja već nekoliko godina unazad nastoji da se suprotstavi još uvek nepobedivom „Rebel-u“, Canonovom DSLR-u niže kategorije, koji ranije uhvaćen zalet već godinama koristi ne bi li u došminkanom pakovanju prodao vrlo sličan proizvod. Iz tih razloga Nikon mora da uloži nesrazmerno više energije, kako u razvoj tako i u realizaciju, kako bi sebe doveo na ravnopravan nivo. Drskije nego ikad, Canonov odgovor je sve samo ne adekvatan (EOS 700D), a očigledno je da oni samo nastoje da ne menjaju formulu koja dobija. Da li će Nikon D5200 konačno staviti tačku na ovu priču ili će nastaviti da bude večiti №2 po prodajnim parametrima? Teško je reći. Kada bi testovi to mogli da odgonetnu, sva je prilika da bi se smena možda odavno već desila. Ipak, kako nijedan test ne može prozreti reakciju kupaca koji će na kraju izdvojiti svoj novac za neki proizvod, a posebno pobediti inertnost, nama ostaje samo da nagađamo na osnovu onoga što neki aparat može. A šta D5200 može, videćemo u nastavku testa...
 



SPECIFIKACIJE

Poređenje sa prethodnikom, modelom D5100, otkriva neke drastične promene u pristupu:
 

Tehničke karakteristike: Nikon D5200 u poređenju sa D5100

Agresivan nastup Nikona po pitanju senzora preneo se na sve klase. Nakon što smo u manjem modelu, D3200, dobili 24 MP senzor koji postavlja nove standarde, opravdano smo se zapitali dokle će ići Nikon D5200. Ispalo je da u smislu rezolucije novi aparat ostaje na istom nivou, ali da promene ipak postoje. čak i u samom senzoru! Mnogo bitnije unapređenje vezano je za sistem autofokusa, koji je preuzet iz modela D7000. Video će mnogima biti možda i najzanimljiviji, a promene su i na tom polju više nego interesantne. Naravno, nisu baš sve promene pozitivne, a kako stvari stoje – videćemo u nastavku testa.


PAKOVANJE

Pakovanje je standardno za Nikon fotoaparate, a od većine drugih iz iste kuhinje razlikuje se po malom stikeru u uglu, koji označava boju samog tela, koje se sada isporučuje u tri varijante. Baš kao i model D3200. Osnovna je crna, kakvu smo i mi imali na testu, a proizvode se još i crvena i bronzana, za one koji žele nešto više od klasičnog dezena:
 

Nikon D5200, sadržaj „body only“ pakovanja

U pakovanju koje smo imali na testu, osim tela i pripadajućih poklopaca bajoneta i papučice blica, nalazi se EN-EL14 baterija i prateći punjač MH-24, viljuška punjača za priključivanje na mrežu (priložena umesto naponskog kabla), široki kaiš za rame, poklopac tražila, USB kabl za povezivanje sa računarom, audio/video kabl za priključivanje na eksterni displej, kratko i detaljno štampano uputstvo, diskovi sa Nikon ViewNX2 pratećim softverom za Windows i Mac OS, kao i uputstvom u elektronskom obliku. Pored ovog, „body only“ pakovanja, postoji i kit verzija koja je dopunjena dobro poznatim AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR objektivom, kao najčešćim izborom prosečnog kupca.



Ostatak teksta → Nikon D5200, Test


Pozdrav

68
Cafe pcfoto / RIP Tony Soprano... :(
« poslato: Jun 20, 2013, 09:45:08 pre podne »
Nemam običaj da pokrećem ovakve teme, ali ova vest me je istinski pogodila... kao da je umro neko s kim se poznajem ceo život.
Skoro se nisam osećao ovako bedno zbog smrti nekog koga nikad nisam poznavao.  :-\

James Gandolfini, najpoznatiji po svojoj ulozi Tonija Soprana u seriji Sopranovi (sopranos), ali zapažen u još dosta drugih velikih filmova, umro je u svojoj 52. godini, tokom boravka u Italiji, povodom sicilijanskog filmskog festivala.

52 godine... tuga...  :'(

Poznavaoci kažu da je u privatnom životu bio sušta suprotnost likovima koje je tumačio i da je malo takvih koji su od strane kolega i prijatelja uživali stepen poštovanja, kao što je on uživao.

Interesantno je da ga nije previše privlačio glamur, niti bilo šta u vezi sa tim, pa ga ne znamo ni po skandalima, ni po tračevima koji su skoro pa normalna pojava za većinu holivudskih zvezda.

Počivaj u miru veliki čoveče!


James Gandolfini /IMDB

Pozdrav


69
Ponuda / [PRODATO] Canon EF 17-40mm f/4L USM na prodaju, AAA+ stanje
« poslato: Jun 17, 2013, 04:11:41 posle podne »
[PRODATO]

Na prodaju objektiv iz naslova, Canon EF 17-40mm f/4L USM, lično moj primerak, čiji sam prvi i jedini vlasnik.

Kupljen je nov, kod nas, 2009. godine i odokativno je napravio nekoliko hiljada fotografija. Očuvan je u AAA+ stanju, što u prevodu znači - "kao nov": ispravan, ne maši fokus (fokusira u skoro potpunoj tami!), nema nikakvih tragova koriščenja, nije udaran, nije ispadao, nije nikad servisiran/otvaran itd. Malo je reći da ja jako retko menjam objektive na otvorenom. Nikad nije korišćen bez filtera (UV ili CPL).


U kompletu se prodaje originalno pakovanje koje sadrži:
-objektiv;
-prednji i zadnji poklopac;
-originalna zonerica EW-83E (korišćena je pa nije čista kao kad se prvi put otpakuje, ali nigde nema oštećenja bilo koje vrste);
-LP 1319 mekana kožna torbica (nekorišćeno);
-originalno uputstvo;
-međunarodni garantni list (istekao);
-domaći garantni list (istekao);
-Kutija sa pripadajućim stiroporom i kesicama.


Niže su fotografije konkretnog objektiva, napravljene danas. Znači - objektiv je nakon ovog fotografisanja zapakovan u ambalažu i odložen do prodaje. Fotografije napravljene njime se mogu pronaći kako na ovom forumu, tako i u testovima Canon aparata koje sam radio. Performanse su mu identične kao i tada.

Objektiv se nalazi u Beogradu, gde se može videti, isprobati itd.
INSISTIRAM na probi pre kupovine i, samim tim - nisam spreman na slanje kurirskim službama. Izuzetno, ukoliko kupac baš insistira na tome, možda se možemo dogovoriti oko slanja, ali s obzirom na iskustva nekih kolega sa takvim transportom, nisam spreman da snosim bilo kakvu odgovornost nakon slanja.

Zamene me ne interesuju, samo prodaja za keš.

Cena 450

Kontakt na PP ili na telefon: 063 1924 234

Pozdrav

70
Foto-Informator / Photoshopdisaster, iliti - kako NE raditi u Photoshopu ;)
« poslato: Jun 13, 2013, 07:27:55 posle podne »
Dobih danas ovaj link... smejao sam se dobrih pola sata, posmatrajući nakazne radove nekih "kolega". Strašno je koliko ljudi ne koriste mozak ponekad, a još je strašnije što se neki od njih nalaze na BAŠ viđenim pozicijama, u svetski poznatim časopisima, firmama itd.

http://www.photoshopdisasters.com/

Evo par primera -na nekima nije očigledno šta je problem, ali ako pažljivije posmatrate, videćete da su među nama mutanti, kao u They Live. ;)






















Simpatični neki likovi. ;)

Pozdrav

71
DSLR fotoaparati / Canon EOS 5D Mark III, Test
« poslato: April 30, 2013, 06:25:28 posle podne »
 



TIMELINE

„Pazite šta želite, može vam se ostvariti“, glasi stara mudrost nepoznatog autora, a mogla je biti skoro savršeno prikladan savet onima koji su maštali o dugo očekivanom nasledniku Canonovog EOS-a 5D Mark II, nesumnjivog bestselera u klasi i šire, a svakako najprodavanijeg 35mm DSLR-a do danas. Ljudi su kao bića skloni tome da i najveće zadovoljstvo učine vrednim prezira. Svi mi nešto žarko želimo, nezavisno od prirode te želje, a retko kad razmišljamo o tome „šta bi bilo, kad bi bilo“, jer nam se čini da bi ta želja u nekom trenutku rešila sve naše probleme ili ispunila sva naša očekivanja. Ili barem većinu njih. A da li bi?

Kada je fotografija u pitanju i fotografi kao osobe oko kojih se „vrti“ cela ta priča, udovoljavanje budućim kupcima bi, da je ikad i bilo aktuelno, odavno bilo napušteno kao loša ideja. Kao i u svim ostalim sferama života, ono što zadovolji vas, ne mora zadovoljiti i nekog drugog. Stvar ukusa. Da, ali i stvar potreba. Kako smo došli do ovih životnih filozofija u jednoj prostoj priči o fotografskom alatu? Pa, vrlo jednostavno. 5D Mark III je, iako očekivan toliko godina, došao kao grom iz vedra neba. Nekima kao jako prijatno iznenađenje, a nekima poput onog pravog groma, meteorološkog problema zbog kojeg zaista nije pametno kriti se ispod krošnje drveta ili stajati sam nasred livade. Oni koji su očekivali „više dugmića, šarenila, funkcija i opcija“ – dobili su ih. Bezrezervno. I bez kompromisa po pitanju prodajne cene, svakako. Tu je potpuno novi, „state of the art“ autofokusni sistem, tehnički najnapredniji na tržištu, veća brzina, bolja zaptivenost, mnogo više korisnih funcija i odlične ISO performanse.... ali za puno više novca nego što je prethodnik koštao.

S druge strane, oni koji su očekivali nastavak tradicije 5D – moćnog, relativno jeftinog aparata izuzetnog senzora najviše rezolucije i relativno skromnih atletskih performansi, ostali su nemi pred onim što nisu tražili, iako u nekom trenutku zasigurno jesu gunđali u vezi neadekvatnog autofokusa na obe prethodne generacije, na manjak nekih karakteristika koje konkurencija već neko vreme nudi, i to gotovo u svim klasama. Istovremeno, na scenu je stupio i konkurentski D800 – rasna visokorezolucijska mašina, izuzetnog senzora i više nego ozbiljnih brzinskih performansi (pogotovo za takav senzor), na šta je najglasnija grupacija tradicionalnih korisnika 5D (Mark II) reagovala prilično burno. Neki transferom u suparnički tabor, a neki nonšalantnim ignorisanjem onoga što se nudi.

Kada bujica razočaranja ustupi mesto racionalnosti, od EOS-a 5D Mark III se zaista ima šta videti. Mi ćemo u ovom testu pokušati da ga podelimo na činioce i utvrdimo koliko je opravdana još jedna u nizu gimnastičkih bravura Canona, kada je u pitanju redefinicija klasa aparata i njihove pozicije na tržištu.

 



SPECIFIKACIJE

Sada bolje nego ikad, tabela pruža najveći deo odgovora na prosto pitanje „šta 5D Mark III nudi u odnosu na prethodnu generaciju?“:
 

Tehničke karakteristike: Canon EOS 5D Mark III u poređenju sa prethodnikom

Ako stavimo po strani iracionalni stav proistekao iz čistog inata, 5D Mark III zaista ima šta da ponudi, ali definitivno NE u svim segmentima. Stock fotografi, moglo bi se reći, žive od rezolucije. Svakako da ona sama po sebi ne obezbeđuje dobre fotografije (prodaju ni toliko!), ali obezbeđuje duži život, tj. tehničku konkurentnost fotografije u dužem nastupajućem periodu. Otud dosta čudno deluje odluka da novi aparat ponese senzor tek neznatno veće rezolucije od one koju poseduje 5D Mark II. Zlobnici kažu da je to samo revizija istog senzora, a da li je stvarno tako, videćemo u testu. Međutim, rezolucija koja je za svega 1.1 megapiksel veća nego na prethodniku, nekako sugeriše da je senzor ovaj put stavljen po strani kao marketinški zamajac. Verovatno jer su u projektnom timu mislili da će se zadovoljstvo korišćenja senzora 5D Mark II po automatizmu preneti i na novi model. Kao što smo ranije već pomenuli, ova odluka se ispostavila gotovo fatalnom, barem u inicijalnom periodu nakon premijernog predstavljanja. No, o tome ćemo malo kasnije. Što se ostatka tiče, on je ništa manje od izuzetnog: zaptivenost, mnogo bolja ergonomija, raspored i količina direktnih komandi, brzina i memorijski bafer koji je prati... zatim su tu dva memorijska slota, još bolji displej, unapređeni video i najnapredniji autofokusni sistem koji je trenutno dostupan na tržištu, a tu je i tražilo sa dinamičkom projekcijom AF tačaka, koje smo već imali prilike da vidimo kod nekih drugih modela. Jeftinija verzija EOS-1D x? Moglo bi se i tako reći.



PAKOVANJE

Kit pakovanje, koje smo i mi imali na testu, u rukama deluje kao kakav olovni akumulator za auto. Prilično teška kutija deluje pomalo zastrašujuće za svakoga ko njen sadržaj planira da vuklja po vrletima, jezerima i vidikovcima širom planete:
 

Canon EOS 5D Mark III, sadržaj kit pakovanja sa EF 24-105mm f/4L IS USM objektivom

Sadržaj kutije, osim samog tela i objektiva sa zonericom, obuhvata LP-E6 bateriju sa poklopcem, pripadajući punjač LC-E6 (ili ovde prikazanu LC-E6E, verziju sa kablom), standardni široki kaiš za rame sa poklopcem za tražilo, poklopac bajoneta, USB kabl za povezivanje sa računarom, A/V kabl, štampano detaljno i kratko uputsvo za korišćenje aparata, posebno upustvo za EF 24-105mm f/4L IS USM kit objektiv, garantni list i dva diska koji sadrže besplatan softver i uputstvo u elektronskoj formi. Softver se, kao i do sada, sastoji od Digital Photo Professional aplikacije, za razvijanje RAW fajlova, EOS Utility alata za upravljanje aparatom, Picture Styles Editora za kreiranje kolornih stilova, Photo Stich-a namenjenog spajanju snimaka u panoramu, a tu je i Zoom Browser EX, za organizaciju i pregled fotografija. Sve aplikacije su dostupne u verzijama za Windows i Mac OS.



Ostatak teksta → Canon EOS 5D Mark III, Test


Pozdrav

72
Literatura i tutorijali / [besplatno] Craft & Vision 1 & 2
« poslato: April 09, 2013, 11:42:27 pre podne »
Izdavač Craft & Vision nas ponovo daruje besplatnim knjigama, kratkim, koncizno napisanim i izuzetno vrednim štivom, kompilacijom saveta više autora. I za one koji počinju, a i za one koji su poodavno počeli, ali vole da s vremena na vreme utvrde gradivo i nauče nešto novo. Prvu ediciju smo već imali prilike da vidimo, a ovde sam ih spakovao obe, za one koji su eventualno propustili. :)


Craft & Vision 1
Eleven Ways to Improve Your Photography

Edited By David duChemin

Sadržaj:
-Make Your Images More Dynamic;
-Tame Your Digital Exposures;
-The Power Of The Print;
-Learn To Direct The Eye;
-Understand The Stages:
-Create Projects & Collaborate;
-Refine Your Composition;
-The Power Of The Moment;
-Forget Lens Stereotypes;
-Slow Down And Learn To See;
-Make Stronger Portraits


68 stranica, 37 MB: Download



Craft & Vision 2
More Great Ways To Make Stronger Photographs

Edited By David duChemin

Sadržaj:
-Shooting In Manual Mode;
-Learn To See The Light;
-Learn To Isolate;
-Balance Your Flash With Ambient Light;
-Try It In Black And White;
-Make Sharper Images;
-Redeem The Light;
-Shoot More, Develop Less;
-Pursue Consistency


45 stranica, 55 MB: Download

Craft & Vision WebSite nudi još puno lepih knjiga, pa ko ne žali novca za edukaciju... LINK

Uživajte! ;)


Pozdrav

73
Cafe pcfoto / Disney ugasio LucasArts
« poslato: April 04, 2013, 09:26:47 posle podne »
Dakle, koji su zlotvori ovi iz Diznija, to je neverovatno.

Što ja ne mogu da razumem ovakve poslovne poteze. Kupiš vrednu kompaniju za x milijardi nečega i umesto da nastaviš da je unovčavaš, kako dolikuje, ugasiš ono što valja.

Ne znam za ostale članove, ali ja ću Lucas Arts pamtiti po nekim zaista zanimljivim PC avanturama. Svaka im čast, baš će mi nedostajati klasici poput Secret Of The Monkey Island.

RIP Lucas Arts. :(

Citat
Tužan dan: Disney ugasio LucasArts
Huffington Post

Svega pet meseci nakon kupovine kompanije Lucasfilm, Disney je odlučio da ugasi odsek kompanije zadužen za video igre LucasArts. Gašenje LucasArtsa takođe znači i prekidanje rada na trenutnim igrama: "Star Wars: First Assault" i "Star Wars 1313".

“Nakon evaluacije naše pozicije na tržištu video igara odlučili smo da LucasArts više ne bi trebalo da se bavi razvijanjem igara. Umesto toga, davaćemo licence drugim studijima kako bi zadržali kvalitet brenda”, stoji u zvaničnom saopštenju Disneyja. Ova informacija posebno će razočarati fanove koji su se nadali nastavku igara X-Wing i TIE Fighter, legendarnih svemirskih simulacija koje mnogi smatraju za vrhunac žanra. Nadu im im je pre malo više od godinu dana podgrejao oglas LucasArtsa u kom traže programere koji su stručni u simulacijama letenja i koji bi radili na igri čija radnja je smeštena u svemiru.

LucasArts je najpoznatiji po svojim igrama iz 90-ih godina prošlog veka među kojima se nalaze: The Secret of the Monkey Island, Grim Fandango kao i brojni Star Wars naslovi. Disney je kupio Lucasfilm u oktobru 2012. godine za 4.05 milijardi dolara. Legenda do legende: Maniac Mansion, Zak McKraken, Indiana Jones, Monkey Island, Day of the Tentacle, Sam & Max, Grim Fandango...

IZVOR

I zašto su ih onda koji moj kupovali? Samo da bih ih ugasili?
Jeste, to je taj drljavi kapitalizam, ali obično se konkurentska firma gasi nakon što bude kupljena, ukoliko i sami nastupate na istom tržištu. A diznijev softver ne predstavlja ni crno ispod nokta za Lucas Arts klasike. Da je u pitanju neka industrija, pa ono - da maznu tehnologiju i tako to. Ali umetnost ne može da se mazne. Ili ste talentovani za to, ili niste. Trećeg nema.

E glupi Džordže...

Pozdrav

74
DSLR fotoaparati / Canon EOS 7D L Announced
« poslato: April 01, 2013, 03:42:27 posle podne »
Lake Success, N.Y., April 1, 2013 - Canon U.S.A., Inc., a leader in digital imaging, today introduced a revolutionary new camera that finally addresses the needs of left-handed photographers worldwide: the Canon EOS 7D L Digital SLR camera. Based on the highly successful EOS 7D, the EOS 7D L features a reversed ergonomic design which left-handed photographers will fall in love with. Whether it’s shooting at eight frames per second (fps), focusing with Zone AF mode or recording 24p Full HD video, the EOS 7D L DSLR camera satisfies the most rigorous professional requirements with durability, flexibility, customizable controls and impressive image quality.

To support production of the EOS 7D L, state-of-the-art manufacturing lines developed for the classic EOS 7D were reproduced in mirrored orientation.
 “Canon has been a world leader in innovation for over 65 years – and the EOS 7D L is another innovative product that we are proud to have associated with that heritage”, says Yuchira Izukio, executive vice president, CMOS Imaging Development, Canon U.S.A.



Canon EOS 7D L Features:
-Reversed ergonomics tailored to left-handed photographers
-18-megapixel Canon CMOS sensor with Dual DIGIC 4 Imaging Processors
-Advanced 19-point customizable Autofocus system
-iFCL Metering System
-8 frames per second (fps) burst rate
-Full HD video recording (24p/25p/30p)
-Manual adjustment of audio levels
-ISO levels 100-6400 (expandable to 12,800)

CanonRumors

:screaming:

Pozdrav

75
Vesti i obaveštenja / [važno] Kačenje fotografija sa eksternih servera
« poslato: Mart 30, 2013, 02:13:31 pre podne »
Iako se mnogi forumi, kao što možda znate, bore protiv tovarenja servera gomilom fotografija, mi se borimo u suprotnom smeru - mi insistiramo da što više fotografija bude okačeno ovde, a razlozi su vrlo jednostavni. Sve dok pcfoto forum postoji (a nemamo nameru da prestane da postoji), fotografije će biti tu, kao trag vašeg i našeg rada, napredovanja, hronologije događaja, sazrevanja u smislu fotografije itd.

Čemu ovo pisanije?

Pa, recimo da mi se ne sviđa trenutni trend što se tiče nekih eksternih servera za upload fotografija. Već sam navikao da onaj ušljivi ImageShack i Photobucket "rade" očajno, često pucaju, gube linkove, a vala i brišu fotografije po nekom random sistemu. Na žalost, to se u poslednje vreme sve češće dešava i sa flickr sajtom, pa primetih da pogođenih ima i kod nas. Konkretno, kada fotografija nestane iz nekog razloga, bilo da ju je korisnik obrisao sa svog profila na tom servisu ili su to uradili administratori samog servisa, na forumima se najčešće pojavi "rupa", poput ove:

Osim što iritira, pravi rupe u diskusijama i tome slično, ovo je na neki način i žalosno, jer smo izgubili možda sjajnu fotografiju, možda prosečnu, a možda i lošu. Kakva god bila, ona jeste korisna. Za fotografa koji ju je napravio da bi shvatio gde greši (na osnovu kritika), a za ostale da nauče i ne čine iste greške. na otvaranje ove teme me je inspirisala nedostajuća fotografija korisnice foruma Škrabalica: LINK. Ma kakva da je fotografija, ovo je šteta.


Poenta sveg ovog pisanija je apel da se više ne veruje serverima za upload fotografija i da se svi maksimalno potrudimo i animiramo i međusobno, a i sve nove članove, da se fotografije kače isključivo kroz upload sistem kojim forum raspolaže. Siguran sam da mnogima ne pogoduju neka ograničenja kojima forum ograničava manipulaciju fotografijama (iako smo, paradoksalno, fotografski forum), ali gledaćemo da to u neko skorije vreme rešimo. Dotad, potrudimo se zajednički da očuvamo to što imamo i ne dozvolimo da nam drugi prave rupe u diskusijama.

Hvala na razumevanju!

Pozdrav


P.S. Škrabalica neka mi se javi privatnom porukom ili neka ovde okači fotografiju koja je nestala (ako se uopšte seća o čemu se radi), a ja ću je ručno ubaciti tamo. Možda ju je i svojevoljno obrisala sa flickr-a, ali to je nebitno. Teško da svi mi možemo držati u glavi šta smo gde okačili i tako to.

76
Vesti i obaveštenja / [poništeno] Rejting fotografskih tema
« poslato: Mart 28, 2013, 09:01:59 posle podne »
U prošlosti je više puta bila potegnuta priča "rejting-a", tj. ocenjivanja tema na forumu i premda sam bio izričito protiv, zbog vrlo loših iskustava sa tim sistemom na nekim drugim forumima, odlučih da mu ipak dam šansu, zbog vas, naših dragih prijatelja.... i korisnika. :D

Pa eto, ko je primetio, primetio je, a ko nije, može sad da primeti: u foto-bloku podforuma, u svakoj temi je na raspolaganju mogućnost jednokratnog ocenjivanja, ocenom od 1 do 5 zvezdica. Opcija ocenjivanja se može videti iznad prvog posta teme, a nakon što je dodelite, biće uvršena u prosek, dobijen aritmetičkom sredinom (sve ocene sabrane, pa podeljeno sa ukupnim brojem ocena).


Ova opcija je u test fazi, pa je možemo povući u svakom trenutku, ukoliko se njeno postojanje ipak pokaže nepotrebnim, besmislenim... kako god, ili svojim funkcionisanjem ugrožava rad ostatka foruma (u tehničkom smislu).


Elem, pozivam vas sve da ocene dodeljujete savesno, da ne shvatate to kao oružje protiv neistomišljenika, ali ni kao obavezu. Ako vam se neka foto tema svidi, dodelite adekvatnu ocenu. Ako ne, takođe. Ali, nemojte nipošto ocenjivati fotografije na osnovu toga ko ih je okačio. Ocene su anonimne i drugi korisnici ne mogu da vide kako je ko glasao.


Niže možete videti kako to izgleda u praksi, a ocena svake teme će biti prikazana i u listingu podforuma.
I za kraj - budite pošteni prilikom dodele ocena. I onih loših, a i onih boljih. ;)


Svako dobro i pozdrav! :)

EDIT: Na žalost, usled višestrukog, lančanog kuršlusa koji je ova promena izazvala, primorani smo da je u potpunosti povučemo, do nekih srećnijih vremena, je l...  ;D
Šta da se radi, imao sam dobru volju, bio čak i uporan, ali džaba.


Hvala na razumevanju i izvinjavam se na eventualnim neprijatnostima.


Pozdrav

77
DSLR fotoaparati / Canon EOS 6D, Test
« poslato: Mart 21, 2013, 07:17:22 posle podne »
 



TIMELINE

Psiholozi kažu da deca, u prvom stadijumu života, prate i oponašaju svaki pokret starijih, te da to nastavljaju da rade i kasnije tokom odrastanja. Uglavnom, taj šablon ponašanja je karakterističan za sva inteligentna bića, manje ili više izraženo. Veza sa pričom koja se nas ovde tiče? Pa, vrlo je jednostavna. I velike kompanije se često ponašaju krajnje detinjasto, u neku ruku. Stepen interesovanja za pojedine segmente proizvodnje varira u zavisnosti od trenutne potražnje tržišta, ali i poteza koji vuku tržišni lideri. Nazovite to oponašanjem, krađom ideja, kako god, bitna je suština. Ranije su se proizvođači brižljivo dovijali kupcima, dok je danas situacija malo komplikovanija, pa su zapravo proizvođači ti koji kreiraju potrebe, vršeći marketinški pritisak na kupce i oblikujući njihove potrebe, što kroz inovacije, što kroz razne vrste manipulativnih radnji. Oni koji kreiraju takvu klimu su uglavnom i predvodnici, a ostali su najčešće – imitatori.

Kada jedan proizvođač pogodi recept sa kojim su kupci uglavnom zadovoljni, ostali će pokušati da to prate, trudeći se da ne ispadnu iz koloseka koji će im u bliskoj (pa i daljoj) budućnosti osigurati konkurentnost. Nekad je teško reći ko je od koga iskopirao ideju, a češće smo svedoci da se konceptualno identični proizvodi samo drugačije zovu i svoje mušterije pokušavaju da privuku na neke druge, manje ili više konvencionalne načine. S druge strane imamo one koji će svoju viziju kvalitetnog proizvoda predstaviti na bitno drugačiji način u odnosu na snažnijeg rivala, a krajnji efekat svega je moguće videti već prilikom prve premijere. Jedan deo kupaca će biti zadovoljan, drugi ravnodušan, a sasvim je sigurno da treći ni najmanje neće biti očarani ponuđenim.

Svedoci smo jednog takvog, gotovo istovremenog nastupa dve najsnažnije kompanije iz foto-branše, kada je javnosti predstavljeno dva proizvoda iste namene, sličnog koncepta, ali generalno veoma različitog viđenja idealnog proizvoda. Nikon je prvi izašao sa svojim modelom D600, a par dana kasnije je to učinio i Canon, modelom EOS 6D. Sasvim smo sigurni da kompanije nisu istovremeno došle na ovu ideju, a izostanak pravih informacija sa terena (onih koje bi se mogle podvesti pod „industrijsku špijunažu“) učinio je da se koncepti vrlo malo preklapaju. Poput neke borbene strategije, ovakav vid „pogađanja“ koraka koje će učiniti direktni konkurent, često dovodi do izuzetno sličnih proizvoda. Kada su saznanja o namerama suparnika „tanka“, onda dobijamo ovo što možemo videti na primeru Canonovog EOS-a 6D i Nikonovog D600 – istu ideju, ali sasvim različite izvedbe. Kako ni jedna ovakva priča nije crno-bela i uvek postoje dve strane, teško je reći koji će koncept biti uspešniji, iako stvari na papiru nekad sugerišu na očigledan zaključak. Nedavno smo se detaljno pozabavili Nikonovim viđenjem „početničkog FF DSLR-a“. Red je da isto učinimo i sa predstavnikom suparničkog tabora. Predstavljamo Vam – Canon EOS 6D.

 



SPECIFIKACIJE

Već smo imali prilike da ovu tabelu proučavamo u testu Nikona D600. Ovaj put je perspektiva malo drugačija, pošto u rukama imamo Canonovog pulena:
 

Tehničke karakteristike: Canon EOS 6D u poređenju sa Nikonom D600

Da li je Nikon precenio namere suparnika, pa u svoj model „natrpao“ sve što je finansijski moglo da se izdrži ili je Canon potcenio D600, pa išao na slabiju izvedbu kako bi održao nisku proizvodnu cenu, teško je reći. Sigurno je da u odabranim krugovima ima onih koji bi na to pitanje mogli dati tačan odgovor, a mi možemo samo da nagađamo. U svakom slučaju, rezolucija je ostalau rangu 20MP, iako je ovaj put u pitanju zaista nov senzor, AF je nov, premda nimalo revolucionaran, telo je realizovano u malo skromnijoj varijanti kao i kod direktnog konkurenta, ISO raspon u debeloj prednosti... Ukratko, imamo se čime zabavljati i uprkos tome što D600 dominira u skoro svim strogo fotografskim funkcijama, 6D ima par stvari koje ga izdvajaju od proseka. Da sve bude još zanimljivije, bitno je znati da postoje dve verzije EOS-a 6D. Jedna ima sufiks „WG“, dok postoji i ona sa sufiksom „N“, koja ne poseduje GPS prijemnik – jednu od poželjnih funkcija. Razloge za ovo treba tražiti u regularivama nekih zemalja, a na to treba obratiti pažnju prilikom kupovine, ukoliko vam je bitno da imate kompletnu (WG) verziju aparata, koju smo i mi imali na testu. Krenimo redom.



PAKOVANJE

Standardno Canon pakovanje prati i najnoviji Canon DSLR. Na testu smo imali kit sa dobro poznatim Canon EF 24-105mm f/4L IS USM objektivom:
 

Canon EOS 6D, sadržaj kit pakovanja sa EF 24-105mm f/4L IS USM objektivom

Sadržaj kutije, osim samog tela i objektiva sa zonericom, obuhvata LP-E6 bateriju sa poklopcem, pripadajući punjač LC-E6 (ili ovde prikazanu LC-E6E, verziju sa kablom), standardni široki kaiš za rame sa poklopcem za tražilo, poklopac bajoneta, USB kabl za povezivanje sa računarom, A/V kabl, štampano detaljno i kratko uputsvo za korišćenje aparata, posebno štampano uputstvo za korišćenje Wi-Fi/GPS funkcijama (uz WG varijantu), još jedno kratko uputstvo samo za Wi-Fi, posebno upustvo za EF 24-105mm f/4L IS USM kit objektiv, garantni list i tri diska koji sadrže besplatan softver i uputstvo u elektronskoj formi. Softver se, kao i do sada, sastoji od Digital Photo Professional aplikacije (tekuća verzija je 3.12.52), za razvijanje RAW fajlova, EOS Utility alata za upravljanje aparatom, Picture Styles Editora za kreiranje kolornih stilova, Photo Stich-a namenjenog spajanju snimaka u panoramu, a tu je i Zoom Browser EX, za organizaciju i pregled fotografija. Pored toga, prvi put se u softverskom paketu pojavljuje i WFT Pairing Utility, namenjen Wi-Fi modulu. Sve aplikacije su dostupne u verzijama za Windows i Mac OS.



Ostatak teksta → Canon EOS 6D, Test

78
Vesti i obaveštenja / [novo] WYSIWYG Editor
« poslato: Februar 28, 2013, 02:01:53 posle podne »
Ovo je zapravo stara-nova stvar kada je funkcionalnost foruma u pitanju.

Uvidom u finiju statistiku foruma, primetio sam da mnogi članovi foruma ne koriste sve prednosti koje ovaj engine pruža. Jedna od njih je i tzv. WYSIWYG editor. WYSIWYG je akronim od What You See Is What You Get. U prevodu - "ono što vidite, to ćete i dobiti".

Klasičan editor, koji je većina do sada koristila, sadržaj posta prikazuje kao plain text, što znači da je za sva formatiranja neophodno ubacivati tzv. BBC kodove (one kodove u uglastim zagradama, koji se koriste za boldovanje, ubacivanje linkova (URL), slika (IMG) itd...). WYSIWYG to radi drugačije. Sve što želite da doterate vizuelno, doterujete baš kao u klasičnim tekst editorima, poput Microsoft Word-a. Selektujete reč, kliknete na Bold i ona se odmah prikazuje onakvom kakva će biti. Isto važi i za sve ostale zahvate, a pomoći će vam i kada ubacujete slike ili linkove, jer će za ubacivanje linka biti dovoljno selektovati reč/rečenicu, kliknuti na ikonicu UMETNITE HIPERVEZU, nakon čega će se pojaviti prozor u kojem samo unesete link. Naravno, u editoru rade i neke poznate prečice, poput CTRL+B ili CTRL+I za Bold i Italic stilove pisanja. Takođe, odmah su vidljive i promene u veličini i boji fonta, kao i u samom fontu i njegovom poravnanju. Formatiranje je, takođe, moguće raditi i simultano, u toku pisanja teksta, bez potrebe da išta selektujete. Naprosto, dok pišete, aktivirate željene ikonice i one odmah daju rezultat. Klik na BOLD, nastavite da tipkate tekst i on se pojavljuje podebljan.

Ovaj način rada uopšte nije nov i na forumu postoji od samog početka. Međutim, korisnici često previde opcije koje su im na raspolaganju, a kojima mogu dosta toga da prilagode sopstvenom ukusu.

Ukoliko vam u bilo kom trenutku zasmeta WYSIWYG editor, možete ga isključiti klikom na ikonicu skroz desno u toolbox-u:
...ili reaktivirati na isti način.

Jedan hint: zbog načina rada, WYSIWYG ima malih problema sa proredom, što ste verovatno mogli da iskusite na nekim drugim forumima koji poseduju ovu mogućnost. Naime, nakon što pritisnete ENTER za novi red, editor će prikazati da je prored napravljen, ali će u konačnom postu to biti zbijeno. Zato je, da biste izbegli potrenu za editovanjem, korisno pritisnuti PREGLEDAJ u donjem desnom uglu, kako biste videli kakav će prored biti. Rešenje je vrlo jednostavno - ili pravite dvostruki prored (dvaput pritisnite ENTER) ili ga pravite pomoću SHIFT+ENTER, kada editor ne ubacuje taj "polu-prored", koji deluje malo nezgrapno.
U svakom slučaju, čak i ako vam se ne svidi način rada, WYSIWYG možete iskoristiti da naučite pravilno slaganje BBC kôdova. Nakon što tekst uredite u WYSIWYG editoru, klikom na prelazak u klasičan tekstualni mod, moći ćete da vidite kako su složeni tagovi u tekstu i da kasnije to primenite ručno kucajući BBC tagove.

Ukoliko želite da u potpunosti eliminišete WYSIWYG editor, možete ga isključiti u opcijama profila. Opcija je dostupna kroz PROFIL > PODEŠAVANJA VEZANA ZA NALOG > PODEŠAVANJE IZGLEDA, pa kvačica "Prikaži WYSIWYG editor na strani za slanje poruka".

Pozdrav

79
Vesti i obaveštenja / [novo] Opcija "Moji Linkovi" na raspolaganju!
« poslato: Februar 26, 2013, 07:59:52 posle podne »
Danas smo uveli još jednu novu opciju - Moji Linkovi.

Ona omogućava da kreirate i održavate ličnu kolekciju vama zanimljivih tema na forumu, kako biste pristup njima imali bez obzira odakle se i iz kojeg browsera logujete na forum.

Korišćenje je vrlo jednostavno: Nakon što otvorite bilo koju temu, iznad i ispod nje ćete videti opciju Dodaj Link, a nakon toga ćete dobiti potvrdu o uspešnom (ili neuspešnom, ako link već postoji) dodavanju linka u kolekciju. Izmena liste je moguća kroz opciju Moji Linkovi, koja se kod svih korisnika nalazi između opcija za pristup profilu i sandučetu sa privatnim porukama (prikazano na slici ispod), gde možete brisati pojedinačne linkove ili grupe linkova.

Opcija je u test fazi, jer se prevod na domaći jezik ne dekodira kako treba, iako je UTF-8 kompatibilan. Rešićemo nekako narednih dana.

Nadam se da će se opcija pokazati korisnom. Ukoliko je neko ne poseduje (iz bilo kojeg razloga), neka se javi u ovoj temi!

Prijatan boravak na forumu želi vam pcfoto.biz tim! :)


80
Cafe pcfoto / Dvonožna stoka koju je teško uvrediti...
« poslato: Februar 23, 2013, 04:43:13 posle podne »
... jer ne postoje dovoljno ogavne reči koje bi ih opisale!  >:(

Smrklo mi se pred očima kad sam ovo malopre pročitao:

Citat
Na desetine mrtvih ptica kod Čačka: Pomor orlova i gavrana

V. Nikitović | Blic | 23. 02. 2013. - 14:53h


U ataru čačanskog sela Gornje Gorevnice u proteklih nekoliko dana pronađeno je 38 otrovanih ptica - 23 orla mišara i 15 gavranova. U Društvu za zaštitu i proučavanja ptica Srbije (DZPPS) sumnjaju da su ptice otrovane namerno i da je broj uginulih jedinki znatno veći.


Sumnja se da su ptice otrovane

Pretpostavlja se da su mišari i gavranovi, koje spadaju u zaštićene vrste, tokom zimskih dana bili privučeni zatrovanim otpacima iz lokalne klanice. Ptice su uginule tik pored mesta gde su jele, što ukazuje da je korišćen izuzetno jak i opasan otrov.

- Ovo je mogla da uradi samo poremećena osoba koja je spremna na sve. Državne službe moraju da pronađu i drakonski kazne počinioca. Prema važećem odštetnom cenovniku, počinilac ovog vandalskog čina moraće da plati više od četiri miliona dinara za nanetu štetu - izjavio je ornitolog Milan Ružić.
 


Pretpostavlja se da su stradali jedući otrovano meso

On objašnjava da se orlovi mišari veliki saveznici poljoprivrednika jer hvataju glodare po poljima i njivama.

- Svake godine krivolovci širom Srbije ubiju više hiljada ovih zaštićenih i korisnih grabljivica, ali ovakav slučaj planskog trovanja ptica do sada u Srbiji nije zabeležen – navodi Ružić.


U Društvu za proučavanje i zaštitu ptica ističu da se namerno trovanje divljih životinja ovih razmera ne pamti se u Srbiji još od pedesetih godina prošlog veka kada su lovci i stočari širom bivše Jugoslavije svesno mamili vukove zatrovanim mrcinama.
 
Ovaj slučaj prijavili su meštani nekoliko čačanskih sela na levoj obali Zapadne Morave, koji se sa sličnim problemom suoačavaju u poslednje dve godine. Parcele gde su pronađene otrovane jedinke nalaze se u komercijalnom lovištu ’’Srbijašuma’’, pa se u DZPPS pitaju zašto niko od zaposlenih u ovom javnom preduzeću nije obavestio inspekciju i uklonio leševe i zatrovanu iznutricu.

- Ovi otrovi veoma lako mogu dospeti i u hranu koja se proizvodi na okolnim njivama, ali i u bunare kojima se napajaju seoska domaćinstva – kaže Goran Nikolić iz DZPPS.

Ovo je bre za smrtnu kaznu! Smradovi!
Posle ćemo ove divne ptice moći da gledamo samo u prirodnjačkim muzejima... ako i tamo. Zašto? Zato što obesna marva gleda samo svoje dupe, a ovakvi bolesnici šetaju okolo i rade bukvalno šta im se prohte!  >:(

Pozdrav

Stranice: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 11