Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Teme - StORM48

Stranice: 1 ... 7 8 9 10 [11]
201
DSLR fotoaparati / Canon EOS 5D Mark II Magic Lantern firmware
« poslato: Decembar 05, 2010, 02:24:34 posle podne »
Citat
A new firmware from Magic Lantern allows you to record at 66MBps at 24P sustained on the 5D Mark II.

h.264 qscale

The Canon function mvrSetDefQScale(int16_t *) (2.0.8 0xff990188) sets the quality parameter to the camera's h.264 encoder. If the CF card is not able to keep up, the camera will display a buffer-level bar on the right side of the LCD and stop recording when it hits full. The parameter does not have any effect unless fixed bit rate encoding is selected via mvrFixQScale(int16_t *) (2.0.8 0xff9905d4).

The default q-scale is -8 in VBR mode and has a nominal 42 Mbps with the 2.0.8 firmware. The 24p tests were done with the camera on a tripod writing to a Lexar 400x UDMA 16 GB card with all Magic Lantern tasks disabled (no zebras, cropmarks, etc). qscales less than -12 occasionally stopped recording. Q-scale FPS Mbps Notes
+8 30p 7 MBps Very low quality
-9 24p 32 MBps
-10 24p 41 MBps
-11 24p 51 MBps
-12 24p 59 MBps
-13 24p 62 MBps
-14 24p 66 MBps Best, sustainable in 24p mode?
-15 24p 68 MBps 2 buffer bars
-16 24p 76 MBps Only a few seconds

Observations
24p seems to have less issues than 30p
Locked-off shots seem less likely to trigger buffer overflows; amount of motion?
Auto-exposure changes seems to lead to immediate overflows: shoot manual exposure mode
-14 seems to be the best that can be sustained with the card with all other ML tasks running.

LINK

Zanimljivo...

Pozdrav

202
Fotorazgibavanje / [obrada] Zadatak 4 - landscape, Oluja
« poslato: Novembar 17, 2010, 02:11:02 pre podne »
Dakle, evo novog zadatka. :)
Naizgled trivijalan, ali nedajte se zavarati. Opet je koska za obradu.  8)

Uslovi su bili katastrofalni, pa je bilo teško odmeriti i ekspoziciju. Otud sam kompenzovao za -2/3EV, kako bih dobio osvetljenost, što sličniju realnoj. WB nije vredelo meriti, pa je i to delimičan problem, kao i kolorit, koji je skroz dvobojan. Kao što rekoh - oluja je u pitanju (pauza između dva "slavlja" sa pucanjem i pevanjem, pa eto - pustite mašti na volju (nemojte docrtavati munje, to bi već bilo mnogo; a tornado? e njega možete da docrtate - vid'o sam ga, mame mi!) ;D

LINK do RAW fajla (Canon EOS 5D)

Pozdrav

203
Fotorazgibavanje / [obrada] Zadatak 3 - stock, Kenzo
« poslato: Novembar 03, 2010, 01:10:49 pre podne »
Znači braćo i sestre, šta da vam kažem - pritisli ste me da vi obesim neki zadatak, a pošto sam malo rastrojen višenedeljnim tipkanjem, svoju frustraciju moram da iskalim na vama, pa vam eo jedna koska, da si glođete narednih nedelja.  ;D

U pitanju je stock zadatak, ali ne klasični.  8)

Izolacija je i sama po sebi komplikovana rabota, a daleko najkompleksnija varijanta je izolacija "belo na belom", gde se posebno ističe "providno na belom". Dakle, junak fotograf, kad mora vaki zadatak da sponatrkne na neki stock sajt, mora da izabere šta će da žrtvuje: ili će detalji biti pojedeni izvanrednom izolacijom, ili će izolacija biti njanjava, jer svetlo mora da bude uzdržano. Ovu drugu varijantu sam primenio na ovom snimku, jer ona prva (pripaljena) nikome ne treba.

Daklem, dozvoljeno je BAŠ sve - seckajte, kropujte, premeštajte, blendujte lejere, klonirajte, bojite, proširite kadar, primenjujte agresivne filtere i šta god vam padne na pamet. Uradite SVE što možete da dobijete snimak koji će neko moći da upotrebi kao reklamu u nekom prikladnom časopisu. Ono što se od vas ne traži je stock kvalitet, jer inspektorat neće tražiti artefakte i šum, pa ste tu mirni  ;D

E, da ne zaboravim, rasveta je kalibrisana na 5300-5700 Kelvina, a izmerena temperatura je 5650, što će vam ACR i ponuditi prilikom otvaranja fajla. Pošto je snimak urađen na friškom EOS-u 60D, uradio sam konverziju u DNG (Adobe Digital Negative), koji čita više verzija RAW konvertera, a ako neko ima problem sa otvaranjem, javite pa da uploadujem i CR2 ili TIFF.

Cenim da je ovde verovatno potrebno malo više vremena, pa mislim da natjecanje može da se produži ukoliko neko ima problema da sažvaće kosku.

E pa, srećno!  :P

DNG download

password:
pcfoto.biz

Pozdrav

P.S. Ljubo, za Tebe molba da ovaj fajl popneš na svoj server i zameniš link. BTW, bilo bi dobro da se i prethodna dva zadatka maknu u ovaj podforum i da im se ime promeni u skladu sa ovim novim standardom ;)

204
Uz pomoć štapa i kanapa / [DIY] Strip-box svetlo
« poslato: Oktobar 16, 2010, 05:26:31 posle podne »
Ključna stvar fotografije - svetlo, u studiju može biti rešeno na beskonačno mnogo načina. Da sad ne bismo nabrajali šta je sve "dobro", možemo da počnemo da delimo sopstvena ili tuđa iskustva oko kućnih "Do-It-Yourself" štap&kanap rešenja.

Sledeći tutorial može dati odličnu ideju kako da za vrlo malo para napravimo sopstveni strip-box - rasvetno telo koje emituje "liniju", kojom se dobijaju vrlo efektne refleksije na npr. flašama i sličnim reflektujućim materijalima:



http://www.diyphotography.net/the-diy-strip-light

Preporučujem da slične tutorijale kačite u zasebne teme, i neka svaka počinje sa prefiksom "[DIY]", kako bi kasnije lakše mogle da budu locirane u pretrazi :)

Pozdrav

205
Kompakti / Fuji X100, Leica klon
« poslato: Septembar 20, 2010, 12:23:08 pre podne »
Pazi ovo:

Fuji FinePix X100 (http://www.dpreview.com/news/1009/10091910fujifilmx100.asp)

Ne mogu da verujem koliko ovo dobro izgleda :)

Bravo za Fuji! Samo sam malo razočaran što nisu ubacili fazni AF. :(

Pozdrav

206
Cafe pcfoto / Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM Lens Mug Review
« poslato: Jun 30, 2010, 08:43:50 posle podne »

207
DSLR fotoaparati / Canon EOS 7D, Test
« poslato: Jun 24, 2010, 12:57:35 posle podne »


TIMELINE

Imati dobar proizvod, samo je pola puta do uspeha. Druga polovina je podeljena između kvalitetnog marketinga i pozicioniranja proizvoda u odgovarajuću upotrebnu klasu. Skoro da nema tehničkog proizvoda koji nije dostupan u više cenovnih kategorija, podeljenih tako da nahrane potrebe laika, hobista, naprednijih amatera ili profesionalca. Svaku prati cena kojom su definisane njegove mogućnosti, a foto tehnika ovde nije izuzetak – klasa aparata ima više, ali je karakteristično da su samo najniža (tzv. „entry level“) i najviša kategorija vrlo precizno namenjene određenom profilu kupaca. Ono što je u sredini, dosta je nejasno podeljeno, što zbog kompleksnosti takve podele, što zbog želje proizvođača da što bolje izbalansiraju proizvod, tako da zahvate što veći procenat zainteresovanih, a istovremeno ih ne odbiju (pre)visokom cenom.

„Digitalija“ je fotografiju približila znatno širem auditorijumu nego što je to nekada bio slučaj. Daleko niži troškovi uživanja u fotografiji omogućili su svakome da se oproba u ovoj disciplini, a pojačane potrebe tržišta za kvalitetnom opremom su, razumljivo, animirale proizvođače da ponude više nego ranije. Podeliti klase samo na amaterske i profesionalne, recept je za tržišni neuspeh. Zbog toga je bitno omogućiti pristup nekoj sredini, koja bi istovremeno mogla da zadovolji napredne amatere, ali i manje zahtevne profesionalce.

Canon je, može se slobodno reći, od pojave digitalnih SLR-ova, suvereno vladao srednjom kategorijom, nudeći svoju xxD klasu ozbiljnih i robustnih tela u paketu sa odličnim senzorima i optikom odgovarajućeg kvaliteta. Neko pravilo kaže – „formulu koja pobeđuje ne treba menjati“. Međutim, u tržišnoj utakmici na uspešnost proizvoda ne moraju uticati samo vlastiti potezi, već i potezi konkurencije. Ljuti rival, Nikon, 2007. godine je predstavio novo telo više-srednje kategorije – D300 i time redefinisao ono što je prethodnik, D200, predstavljao. Međutim, za razliku od D200, D300 nije bio „samo još jedan konkurentski proizvod“, već nešto što će Canonovu srednju klasu baciti u ozbiljne probleme. Potpuno novi senzor, znatno kvalitetniji od svih prethodnih, potpuno novi AF sistem, takođe znatno napredniji, ali i unapređena ergonomija, Live-view i potpuna zaptivenost, Nikonu su zasluženo obezbedili lentu predvodnika klase.

Nenaviknut na dominaciju konkurencije, Canon je neko vreme odolevao pritisku i tvrdoglavo odbijao da i sam redefiniše svoju klasu dvocifrenih tela – izašao je EOS 50D i doneo poboljšanja nedovoljna za napad na D300, a uz njih i senzor kojim ciljni auditorijum nije bio preterano zadovoljan. Jasno je da je Canonu bilo potrebno nešto više od prostog marketinga.

Ono što se nedavno desilo, teško možemo tumačiti kao popravni ispit – pošto 50D i dalje nije dobio zvaničnog naslednika, a umesto toga, promovisana je sasvim nova klasa jednocifrenih APS-C tela, pod imenom EOS 7D. U trenutku pisanja ovog testa i dalje nije poznato da li će xxD klasa nastaviti da koegzistira sa novodefinisanom, u vidu nekog EOS-a 60D ili je 7D naznaka kompletne redefinicije game Canon DSLR-ova i bitno drugačije podele među klasama. Za 7D je vezana još jedna specifičnost – to je prvo telo, štaviše – prvi proizvod iz Canona, nastao kao zajednički produkt projektnog tima i nekoliko hiljada potencijalnih kupaca, koji su u okviru opsežne ankete, nagovestili šta bi voleli da vide na novom aparatu.

Bilo kako bilo – nakon više od dve godine izostanka odgovora na najbolje APS-C telo - D300, Canon je rešio da uzvrati udarac i ponudi svoje viđenje idealnog APS-C DSLR-a. Za korisnike to znači bolji izbor u zavisnosti od potreba, a za Canon potencijalni prekid odliva korisnika na rivalski sistem zbog D300, na koji nisu imali odgovor. Da li ima povoda za slavlje u Canonovom taboru? Videćemo...




SPECIFIKACIJE

Razlike u specifikacijama je lako izneti kada imate referencu – često je to telo prethodne generacije. Međutim, kada je klasa potpuno nova, kao sada, poređenje je neophodno izvršiti sa najsličnijim telom, a ovde je to EOS 50D, ali i konkurentski rival – Nikon D300s:



Već prilikom prvog obraćanja pažnje na specifikacije, jedna neočekivana stavka – senzor je, i pored negodovanja foto-zajednice po pitanju kontraproduktivnog povećanja rezolucije na EOS-u 50D, pojačan na čak 18 megapiksela! U razmaku od svega dve godine, u odnosu na EOS 40D, to predstavlja rezolucijski skok od čak 80%! Na neviđeno – gotovo da se lako mogu pretpostaviti slabe ISO performanse. Glavni krivac inferiornosti APS-C Canona u borbi protiv D300, AF, temeljno je redizajniran i prilagođen novim trendovima. U skladu sa ostatkom ponude, video zapisu je i na 7D posvećena posebna pažnja. Poboljšano je i tražilo i to na vrlo neočekivan naćin, a tu je i brzina, robustnost i još par poslastica. Pođimo redom...

Nastavak kompletnog testa: LINK

 

Pozdrav

208
Priroda, pejzaži / Priroda & društvo... u stvari - samo priroda :)
« poslato: Maj 19, 2010, 01:26:44 posle podne »
Malo cveća, nikad dosadnog motiva, mada često eksploatisanog.

Cvet (vrsta Gerbera, ako sam dobro zapamtio)
Canon EOS 40D + EF 50mm f/1.4 USM
(ISO100, f/2.8, 1/60, @50mm/80mm ekv)



Zvončići
Canon EOS 40D + EF 50mm f/1.4 USM
(ISO100, f/3.5, 1/100, @50mm/80mm ekv)



Pozdrav

209
Ulična i urbana fotografija / Budimpešta
« poslato: Maj 19, 2010, 02:22:55 pre podne »
Dve starije fotke, nisam ih kačio ovde, pa zato...

Parlament na Dunavu
Canon EOS 40D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
(ISO100, f/8, 1/200, @70mm/112ekv.)




Ribarske kule
Canon EOS 40D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
(ISO100, f/8, 1/250, @17mm/27ekv.)



Pozdrav

210
Priroda, pejzaži / Landscape galerija
« poslato: April 29, 2010, 10:45:47 posle podne »
Oni koji me poznaju sa drugih foruma, već su verovatno videli veći deo ovoga što ću za početak okačiti, ali nije zgoreg da to okačim i ovde, da napravimo malo gužvu :)

Suton
Canon EOS 40D + EF 50mm f/1.4 USM
(ISO100, f/8, 1/2, @50mm)




Jutro
Canon EOS 5D + EF 17-40mm f/4L USM
(ISO160, f/5.6, 1/1000, @17mm)

 

211
DSLR fotoaparati / Canon EOS 450 D
« poslato: Februar 10, 2008, 01:10:01 posle podne »
Pozdrav za sve na forumu, posebno za Ljubu i člana koji me je uputio na istog (Žarko, na Tebe se odnosi).

Na kraju se ispostavilo da Ljuba i ja delimo iste prijatelje, što na praktičnom primeru pokazuje koliko je svet mali. :D

Elem, prilično sam zaintrigiran novim dSLR-om iz Canon-a i bukvalno ne mogu da doćekam da stigne kod nas. Kako je zvanična promocija zakazana za 15. april, a po ceni od 800 dolara za kit sa stabilisanim 18-55mm objektivom, zanima me neki okvirni rok kada će se to pojaviti kod nas i po kojoj okvirnoj ceni, gledajući primere iz dosadašnje prakse?

Da je u pitanju hardver, mogao bih da izvedem predikciju (u skladu sa postizbornim duhom u zemlji :D), ali sa aparatima to ne znam, jer ne znam koliko brzim & pouzdanim kanalima do stiže do nas.

Pa ako neko zna da makar malo bolje precizira datum i cenu, bio bih veoma zahvalan.

Pozdrav

Stranice: 1 ... 7 8 9 10 [11]