Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Teme - StORM48

Stranice: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11
181
DSLR fotoaparati / Nikon D5100, Test
« poslato: Jun 12, 2011, 07:49:26 posle podne »


TIMELINE

Teoretičari zavere bliski fotografskoj tehnici vole da kažu da „vodeći proizvođači odavno imaju prototip savršenog aparata, ali ga ne puštaju u proizvodnju, jer onda ne bi mogli da svake godine štancuju nove modele“. Ova teorija, iako na trenutak deluje kao uvodnik nekog trećerazrednog tabloida (kao da prvorazredni postoje, prim.aut), zapravo ima svoje utemeljenje u nekim činjenicama. Ako bismo najbolje implementirane funkcije svih modela nekog od vodećih proizvođača sakupili na gomilu i dodelili ih jednom aparatu, verovatno bismo dobili ono što neki zovu „ultimativnom fotografskom mašinom“. Međutim, ako stavimo prst na čelo i barem na tren promislimo o takvom hipotetičkom scenariju, videćemo da bismo se istog trena mogli pozdraviti i sa celokupnom fotoindustrijom, kojoj je doziran napredak upravo i motor razvoja. U prirodi čoveka je da teži boljem od postojećeg, što je ujedno i odgovor na pitanje „da li savršeno postoji?“. Kada bismo dobili „savršeni“ aparat, par stvari bi bilo sigurno: prva – da prosečnog „svetlopisca“ to ne bi učinilo boljim fotografom, a druga – da bi prevladala situacija  slična armiji vojnika od kojih je svaki pojedinac naoružan – bazukom. Žitelji kontinenta sa druge strane Atlantika bi to žargonski nazvali „overkill“ i verovatno bili u pravu. Premda je maštarija o savršenom aparatu na trenutke primamljiva svakome od nas, blagodet izbora u zavisnosti od potreba i znanja je neprocenjiva. Najzad, upravo ta različitost i garantuje mogućnost nabavke jeftinih, a moćnih, malih aparata, u koji spada i ovaj o kome upravo pišemo.

Svaki novi model aparata, bez obzira na proizvođača iz čije kuhinje dolazi, skoro obavezno premijerno donosi i neku novinu, tj. adut kojim aparat treba da nagna pojedinca da načini „upgrade“ sa prethodnog aparata ili se u nekom drugom scenariju odluči baš za taj konkretni model. Ako izuzmemo odlični senzor preuzet iz aparata više klase (za mnoge nedostupne), jedan od jačih argumenata Nikona D5000, prethodnika aparata o kojem trenutno pišemo, bio je obrtni ekran, prvi takav u Nikon gami (ni Canon tada nije imao svog predstavnika kojeg krasi ovakvo rešenje). Iako bismo o realnoj upotrebljivosti ovog rešenja mogli razglabati do kraja veka, imajući u vidu individualnu različitost potreba, D5000 nesumnjivo spada u jedan od najpopularnijih Nikona ikada. Osim što je doneo neke ergonomske novine, ustanovio je i novu klasu Nikon DSLR-ova, kao rešenje koje je trebalo da popuni jaz između naprednih Nikona srednje klase, kojoj pripada D90 i onih iz najniže (tzv. „entry-level“), u kojoj je figurirao tadašnji D3000. A sve to po sasvim pristupačnoj ceni!

Neposredno pre prvih konkretnijih najava, glavna dilema oko naslednika je bio senzor. Dvostruka premijera iz Nikona, koju smo nedavno videli sa senzorima implementiranim u modelima D3100 i D7000, stvorila je nedoumicu oko toga koji će od njih biti ponuđen u aromi srednje niže kategorije. Pređašnja iskustava nisu bila upotrebljiva, budući da je u vreme D5000 Nikon forsirao politiku „isti senzor u različitim pakovanjima“, koja je sada karakteristična za glavnog konkurenta. Ako je i bilo bojazni da bi jak senzor iz D7000 mogao desetkovati prodaju dotičnog aparata, Nikon se ipak odlučio na rizik i, kada su fotografije i video zapis u pitanju – pružio nam mini-D7000, u aromi zvanoj – Nikon D5100!

Sam senzor često nije dovoljno jak argument da potre neke nedostatke. Očekivanja od D5100 su, pre zvanične premijere, potajno bila slična onome što je Canon EOS 550D ponudio u poređenju sa 7D, kada je i zaradio laskavo ime „mini-7D“. Na žalost, neka sistemska unapređenja će ipak ostati rezervisana za višu klasu aparata, a potencijalni vlasnici, slobodno možemo reći, neće biti uskraćeni za odlične fotografije. Garant tome je već dokazani senzor, čije smo rezultate već detaljno proučili u testu Nikona D7000. Mali kamen spoticanja na putu ka zvezdama bi mogao biti istovremeno predstavljeni Canon EOS 600D, čiji je sklop evidentno funkcionalniji kada su sistemska rešenja u pitanju, a kakav će konačan epilog tog sukoba biti, pokušaćemo da odgonetnemo u testu koji sledi...




SPECIFIKACIJE

Prilikom prvog upoređivanja, tabela sa specifikacijama je obično neizostavni korak u vaganju unapređenja. D5100 naizgled nudi vrlo malo funkcionalnih razlika, ali su one najbitnije tu, i kao takve, možda sasvim dovoljan podsticaj za nabavku:

Tehničke karakteristike: Nikon D5100 u poređenju sa D5000



PAKOVANJE

Prepoznatljivo pakovanje je Nikonov zaštitni znak, a D5100 se uklapa u tradiciju:

Nikon D5100, sadržaj kit pakovanja sa AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR objektivom

U kit pakovanju koje smo imali na testu, osim tela i pripadajućih poklopaca bajoneta i papučice blica, nalazi se EN-EL14 baterija i prateći punjač MH-24, viljuška punjača za priključivanje na mrežu (priložena umesto naponskog kabla), široki kaiš za rame, poklopac tražila, USB kabl za povezivanje sa računarom, audio/video kabl za priključivanje na eksterni displej, kratko i detaljno štampano uputstvo, diskovi sa Nikon ViewNX2 pratećim softverom za Windows i Mac OS, kao i uputstvom u elektronskom obliku. Tu je i kit objektiv, dobro poznati AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR.


Ostatak teksta → Nikon D5100, Test

Pozdrav

182
Fotorazgibavanje / [obrada] Zadatak 13 - Plovidba (rok za glasanje 23.06.2011)
« poslato: Maj 31, 2011, 05:35:19 posle podne »
Evo i novog zadatka. :)

Nije težak, pa će biti (nadam se) dosta netegnuto.  :P
Neke stvari su neprimetno upale u kadar, pa će (nadam se) raditi i kloniranje ili barem kropovanje ;)

RAW fajl: LINK

Pozdrav


183
Cafe pcfoto / Obamina "Zver" zaustavljena u Irskoj
« poslato: Maj 24, 2011, 03:45:31 posle podne »
Otporan na metke, laku artiljeriju, hemijske i biološke napade, kugu, koleru i slična čudesa, ali...

(uključite zvuk)

Video1

Video2 (ovaj je upečatljivijeg zvuka) ;)

Citat
Prepreka u vidu male izbočine na ulaznim vratima pokazala se kao prezahtjevna


Predsjednik Sjedinjenih Američkih Država Barack Obama, posjetio je domovinu svog praprapradjeda - Irsku. No njegov posjet nije prošao u najboljem redu i u jednom je trenutku doslovno zaglavio.

Naime, dok je napuštao američko veleposlanstvo njegov automobil zvani Zvijer na čelu kolone naglo je stao. Iako je otporan na metke, iako ga voze profesionalci, prepreka u vidu male izbočine na ulaznim vratima zaustavile su ga.

Svi su morali zastati i biti strpljivi dok je vozač polako pokretao automobil i prešao preko zahtjevne prepreke. Potom je posjet prvoj zemlji na Obaminoj europskoj turneji mogao započeti.

Nakon službenih posjeta i razgovora s političarima, američki predsjednik se zaputio u selo za koje se vjeruje kako je mjesto gje mu je živio praprapradjed. Riječ je o Moneygallu, čiji su mještani bili presretni što ih je posjetila najveća faca otkad postoje.

IZVOR

Dakleeeee...
Znači, eventualnim lošim momcima nije potrebna sofisticirana tehnika. Dovoljna je i cigla na pravom mestu i "zver" je zaustavljena!

Što reče Zoran, kao sidro da je bacio! ;D

Baš me zanima da li će joj sad nadenuti drugi nadimak :D

Pozdrav

184
Cafe pcfoto / MUP fotografe ostavio bez posla... (reakcija... khm... "kolega")
« poslato: Maj 24, 2011, 12:51:32 posle podne »
Citat
Beograd -- Oko 600 fotografa Srbije traži da ponovo slika građane zalične karte, pasoše i vozačke dozvole, tvrdeći da im je te poslove preoteo MUP Srbije.




U suprotnom, tvrdi Udruženje fotografa Srbije, stvoriće se dramatična pravna i ekonomska nesigurnost za više od 2.500 radnika, što sa njihovim porodicama čini oko 10.000 ljudi.

Fotografisanje za lična dokumenta je postao socijalni i ekonomski problem, koji bi uskoro mogao postati i predmet pravnog spora, najavljuje Momo Tvrdišić, predsednik Udruženja fotografa Srbije.

On je upozorio da Predlog Zakona o izmenama i dopunama Zakona o ličnoj karti, koji se nalazi na dnevnom redu parlamenta, ugrožava opstanak privatnih fotografskih radnji u Srbiji. "Nekim fotografskim radnjama je to bio jedini izvor prihoda. Od kako je MUP preuzeo slikanje građana, broj fotografskih radnji se prepolovio i sada ih je oko 600", ističe Tvrdišić.

Predloženim izmenama člana 14. pomenutog zakona, fotografima je uskraćeno isključivo pravo na fotografisanje građana za lična dokumenta. Tvrdišić, međutim, kaže da fotografije koje građani dobijaju u MUP-u nisu biometrijske, iako se radi o biometrijskim dokumentima.

"Često čujemo da ljudi na tim fotografima najmanje liče na sebe", napominje on, precizirajući da je problem u tome što improvizovani boksovi u stanicama policije ne mogu da zamene profesionalni studio.

Apsurd je, tvrdi on, da je od profesionalnih fotografa MUP tražio da studio mora biti osvetljen sa najmanje tri rasvetna tela, da pozadina mora biti neutralna, sa 18 odsto sive boje. Da osvetljenje mora biti podjednako sa obe strane lica, i odozgo na dole…

"U MUP-u su tražili i da na fotografijama ne smeju da postoje senke u očnim dupljama, kao i da dužice i zenice moraju biti jasno vidljive. Propisujući pomenute uslove, naterani smo da kupimo skupu studijsku opremu za fotografisanje dokumenata, koja sada skuplja prašinu. Međutim, MUP ne samo da nije ispunio uslove koje je tražio od Udruženja fotografa, nego nam je uzeo posao. Mi smo uložili više od 65 miliona evra u opremu i lokale na teritoriji Srbije, kao i u stručnu obuku kadra, što nije ravno ni opremi ni obučenosti kadra kojima raspolaže MUP", napominje Tvrdišić.

Šef srpskih fotografa objašnjava da je MUP kasnio sa izdavanjem ličnih dokumenata upravo iz razloga što su šalterski radnici u policijskim stanicama ujedno obavljali i fotografske poslove.

"Ljudi su, umesto da plate tih 300 dinara, koliko košta prosečno fotografisanje u radnjama za lična dokumenta, čekali ispred policijskih stanica noću za brojeve. Kako izgleda građanin koji čeka nekoliko časova za fotografisanje u MUP-u, vidi se na biometrijskim ličnim kartama", kaže Tvrdišić i u ime fotografa predlaže minimalne izmene predloženog Zakona.

Te izmene bi omogućile fotografima isključivo pravo na fotografisanje građana za lične karte, dok bi MUP biometrijskom metodom, predviđenim zakonom, preuzimao fotografiju podnosioca zahteva za izdavanje lične karte i prenosio u digitalnu formu.

"U uticajnim zemljama EU, poput Francuske i Nemačke, ili u zemljama okruženja poput Hrvatske i Slovenije, fotografima je vraćeno isključivo pravo na izradu fotografija za lična dokumenta", ističe Tvrdišić.

Oni su spremni da policijskim stanicama kupe odgovarajuće skenere i da obuče kadar koji bi bio stručan za tu oblast. Iz MUP-a Srbije do zaključenja ovog broja, nije stigao odgovor na optužbe Udruženja fotografa.

Izvor: Politika

LINK

Skoro da mi je degutantno da komentarišem.

Protiv sam tog pederskog otimanja poslova, pogotovo kada ih nakon sličnih reformi rade tutubani, ALI... svako ko je pokušao da odnese sopstvene fotografije na razvijanje za dokumenta, neće osetiti ni najmanju empatiju prema jednoj povećoj gomili prevaranata, koji se odaju za fotografe (čast izuzecima, naravno!). O "ulaganju u opremu" tek ne bih...

Doduše, moram da primetim - i dok je biznis cvetao, pojedinci su izrađivali fotke za dokumenta, ne mnogo bolje nego ove koje sad rade "organi"  >:(

O ceni o 300 dinara... hahaha, kad? Pre '95? :lol:

Pozdrav

185
DSLR fotoaparati / Na prvi pogled... Canon EOS 600D
« poslato: Maj 17, 2011, 08:09:39 posle podne »


TIMELINE

Osam godina od premijere EOS-a 300D i uz prodaju koja je konstantno beležila rekorde u branši, serija „trocifrenih“ EOS-a postigla je dvostruko veći broj u nomenklaturi i skoro trostruko veću rezoluciju. Sposobnost spoznaje pravog trenutka za nastup najčešće i čini razliku između uspeha ili tek mlakog prijema, a obezbediti dovoljno tržišnog potencijala, nije uvek lako. Ako problematici oko same liste tehničkih karakteristika pridružimo i nezgodan vremenski okvir u kojem se modeli prethodne generacije smenjuju novima, jasno je da promociju svakog novog aparata prate i određene nedoslednosti, nekad negativnog, a nekad i pozitivnog karaktera. Neke od takvih nedoslednosti smo imali prilike da vidimo mnogo puta do sada, a osim što su razlike nekada bile kozmetičke, umele su da budu i velike na papiru, a male u praksi. Isto tako, nekad su bivale i revolucionarne, kakve smo videli sa prethodnim modelom klase „trocifrenih“ (xxxD) Canona, EOS-om 550D.

Neko opšte mišljenje je da trocifreni Canon DSLR-ovi, čija oznaka je zaokružena na stotine (400D, 500D...), važe za začetnike nekog trenda, dok ovi koji nose ime po šablonu x50D „utvrđuju gradivo“ i postaju bestseleri. Mišljenje sigurno nije nastalo bez utemeljenja u prethodnim dešavanjima, a auditorijum s pravom očekuje da isti recept bude primenjivan i nadalje. Ako ni zbog čega drugog, ono zbog već poznatog renomea koji ova klasa nosi sa sobom – a to je oreol začetnika nove ere u dostupnosti širokim narodnim masama, ne samo kada je ovaj proizvođač u pitanju, nego i kada je u pitanju celokupna scena digitalnih refleksnih aparata.

Specifičnost aparata kojem posvećujemo ovaj mini prikaz je u tome što ga malo malo karakteristika, ako izuzmemo dimenzije, izdvaja od aktuelnog modela više kategorije, EOS-a 60D. I to ne samo zbog delimičnog nazadovanja 60-ice po nekim parametrima u odnosu na prethodne nosioce te serije, već upravo iz razloga neočekivanih unapređenja koja smo dobili u novom aparatu! U tom smislu, Canon 600D predstavlja otklon u odnosu na dosadašnju praksu i po prvi put izaziva opravdane sumnje u mogućnost daljih unapređenja, bez da viša kategorija bude ozbiljno ugrožena u nekoj budućoj iteraciji.

Nomenklaturne egzibicije koje Canon sprovodi u ovoj klasi, nameću potrebu da skrenemo pažnju i na nazive pod kojima se ovaj aparat prodaje na drugim tržištima. 600D je naziv koji ovaj aparat nosi u većem delu sveta, dok su nazivi Rebel T3i i Kiss X5 rezervisani za severno-američki kontinent, odnosno za japansko tržište. U funkcionalnom smislu, ovi aparati se ni najmanje ne razlikuju, pa je sasvim svejedno pod kojim imenom se prodaju.

Većina se slaže da su razlike kojima se 600D može pohvaliti u odnosu na Canon 550D vrlo male, takoreći kozmetičke. Mi se ne bismo složili...




PAR DETALJA

Istina je da ćete, uvidom u tehničke karateristike Canona 600D, razlike u odnosu na 550D prepoznati sa određenim poteškoćama. U zavisnosti od toga koji aparat trenutno posedujete, može vam se učiniti da je premalo argumenata za kupovinu, mada bismo rekli da to pre svega zavisi od ličnih afiniteta. Ovako to izgleda prikazano tabelarno:

Tehničke karakteristike: Canon EOS 600D u poređenju sa 550D

Za razliku od prethodnih nekoliko prikaza Canon APS-C aparata, gde smo sa posebnim osvrtom predstavljali novi 18MP senzor, sada možemo da konstatujemo već viđeno, jer je senzor kojim će Canon 600D pokušati da privoli kupce, odavno dokazan igrač na tržištu. I dalje važi za nosioca najviše rezolucije u APS-C segmentu, a svojim performansama uspeva da odoli pravoj najezdi konkurentskih aparata na vrh APS-C segmenta. Naravno, valja reći da upečatljivost njegovih dostignuća danas nije tako velika kao u trenutku premijernog predstavljanja, pre svega iz razloga što su Nikon i Pentax marljivo radili kako bi Canon zbacili sa trona i u tome u određenoj meri uspeli. Canon i dalje održava određenu (iako malu) prednost kada su detalji u pitanju, ali polako gubi primat kada se radi o borbi sa šumom u slabim svetlosnim uslovima, gde su glavni rivali zabeležili odlične rezultate.


Ostatak teksta → Na prvi pogled... Canon EOS 600D

Pozdrav

186
MILC fotoaparati / Predstavljen Panasonic DMC-G3
« poslato: Maj 13, 2011, 08:38:54 posle podne »
...i već izašao preview na DPR-u:

Citat
Panasonic has announced the DMC-G3 Micro Four Thirds mirrorless interchangeable lens camera. The G3 uses a brand new 16.6MP sensor, producing 15.8MP images and features a considerably downsized body compared to its predecessors. It pushes further towards touch-screen control in an attempt to make the camera ever-more accessible to beginners. We've had a final production standard G3 and have prepared a hands-on preview with both studio test shots and real-world samples.


DPR Hands on preview

Link ka sajtu proizvođača: LINK

Specifikacije ukratko:

-16.6MP CMOS sensor (standard Micro Four Thirds size)
-ISO 160-6400
-4 fps continuous shooting (20fps at 4MP)
-GF2-style touch screen interface
-1080i60 AVCHD shooting (from 30p sensor output)
-All-area AF point selection
-Pinpoint AF mode (magnifies focus point to allow confirmation and fine-tune of AF position)
-Tracking AF in video mode
-Picture-in-picture manual focus magnification
-460k dot articulated LCD
-1.44M dot-equivalent electronic viewfinder (phase sequential type)

Pozdrav

187
Priroda, pejzaži / Deliblatska peščara
« poslato: Maj 08, 2011, 10:20:56 posle podne »
Ne sećam se nešto da sam kačio fotke sa ovom tematikom, pa ću ih u dužem periodu koncentriati u ovoj temi.

Meni je peščara omiljena lokacija za šetnju, a može da bude zanimljiva i za fotkanje. Dosta je nezahvalna u tom smislu - oči nekad spoznaju odličan kadar, ali se kroz tražilo on nikako ne uklapa. Fotke zato često ne ispadnu onakve kakvima ih mi vidimo u glavi, ali zato je lokacija svojevrstan izazov za ponovne posete. :)

Za početak, dva komada:

Deliblatska Peščara #1
Nikon D3100 + AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR
(ISO100, f/8, 1/100, 18mm/27mm ekv.)

188
DSLR fotoaparati / Na prvi pogled... Nikon D5100
« poslato: Maj 06, 2011, 06:05:45 posle podne »


TIMELINE

Teoretičari zavere bliski fotografskoj tehnici vole da kažu da „vodeći proizvođači odavno imaju prototip savršenog aparata, ali ga ne puštaju u proizvodnju, jer onda ne bi mogli da svake godine štancuju nove modele“. Ova teorija, iako na trenutak deluje kao uvodnik nekog trećerazrednog tabloida (kao da prvorazredni postoje, prim.aut), zapravo ima svoje utemeljenje u nekim činjenicama. Ako bismo najbolje implementirane funkcije svih modela nekog od vodećih proizvođača sakupili na gomilu i dodelili ih jednom aparatu, verovatno bismo dobili ono što neki zovu „ultimativnom fotografskom mašinom“. Međutim, ako stavimo prst na čelo i barem na tren promislimo o takvom hipotetičkom scenariju, videćemo da bismo se istog trena mogli pozdraviti i sa celokupnom fotoindustrijom, kojoj je doziran napredak upravo i motor razvoja. U prirodi čoveka je da teži boljem od postojećeg, što je ujedno i odgovor na pitanje „da li savršeno postoji?“. Kada bismo dobili „savršeni“ aparat, par stvari bi bilo sigurno: prva – da prosečnog „svetlopisca“ to ne bi učinilo boljim fotografom, a druga – da bi prevladala situacija  slična armiji vojnika od kojih je svaki pojedinac naoružan – bazukom. Žitelji kontinenta sa druge strane Atlantika bi to žargonski nazvali „overkill“ i verovatno bili u pravu. Premda je maštarija o savršenom aparatu na trenutke primamljiva svakome od nas, blagodet izbora u zavisnosti od potreba i znanja je neprocenjiva. Najzad, upravo ta različitost i garantuje mogućnost nabavke jeftinih, a moćnih, malih aparata, u koji spada i ovaj o kome upravo pišemo.

Svaki novi model aparata, bez obzira na proizvođača iz čije kuhinje dolazi, skoro obavezno premijerno donosi i neku novinu. Adut kojim aparat treba da nagna pojedinca da načini „upgrade“ sa prethodnog aparata ili se u nekom drugom scenariju odluču baš za taj konkretni model. Ako izuzmemo odlični senzor iz preuzet iz aparata više klase (za mnoge nedostupne), adut Nikona D5000, prethodnika aparata o kojem trenutno pišemo, bio je obrtni ekran, prvi takav u Nikon gami (ni Canon tada nije imao svog predstavnika kojeg krasi ovakvo rešenje). Iako bismo o realnoj upotrebljivosti ovog rešenja mogli razglabati do kraja veka, imajući u vidu individualnu različitost potreba, D5000 nesumnjivo spada u jedan od najpopularnijih Nikona ikada. Osim što je doneo neke ergonomske novine, ustanovio je i novu klasu Nikon DSLR-ova, kao rešenje koje je trebalo da popuni jaz između naprednih Nikona srednje klase, kojoj pripada D90 i onih iz najniže (tzv. „entry-level“), u kojoj je figurirao tadašnji D3000. A sve to po sasvim pristupačnoj ceni!

Neposredno pre prvih konkretnijih najava, glavna dilema oko naslednika je bio senzor. Dvostruka premijera iz Nikona, koju smo nedavno videli sa senzorima implementiranim u modelima D3100 i D7000, stvorila je nedoumicu oko toga koji će od njih biti ponuđen u aromi srednje niže kategorije. Pređašnja iskustava nisu bila upotrebljiva, budući da je u vreme D5000 Nikon forsirao politiku „isti senzor u različitim pakovanjima“, koja je sada karakteristična za glavnog konkurenta. Ako je i bilo bojazni da bi jak senzor iz D7000 mogao desetkovati prodaju dotičnog aparata, Nikon se ipak odlučio na rizik i, kada su fotografije i video zapis u pitanju – pružio nam mini-D7000, u aromi zvanoj – Nikon D5100!

Sam senzor često nije dovoljno jak argument da potre neke nedostatke. Očekivanja od D5100 su, pre zvanične premijere, potajno bila slična onome što je Canon EOS 550D ponudio u poređenju sa 7D, kada je i zaradio laskavo ime „mini-7D“. Na žalost, neka sistemska unapređenja će ipak ostati rezervisana za višu klasu aparata, a potencijalni vlasnici, slobodno možemo reći, neće biti uskraćeni za odlične fotografije. Garant tome je već dokazani senzor, čije smo rezultate već detaljno proučili u testu Nikona D7000. Mali kamen spoticanja na putu ka zvezdama bi mogao biti istovremeno predstavljeni Canon EOS 600D, čiji je sklop evidentno funkcionalniji kada su sistemska rešenja u pitanju, a kakav će konačan epilog tog sukoba biti, pokušaćemo da odgonetnemo u testu koji sledi, dok ćemo u ovom kratkom prikazu samo naslutiti kakav potencijal krije novi omiljeni Nikon – D5100.




PAR DETALJA

Prilikom prvog upoređivanja, tabela sa specifikacijama je obično neizostavni korak u vaganju unapređenja. D5100 naizgled nudi vrlo malo funkcionalnih razlika, ali su one najbitnije tu, i kao takve, možda sasvim dovoljan podsticaj za nabavku:

Tehničke karakteristike: Nikon D5100 u poređenju sa D5000

Naravno, najveći utisak ostavlja senzor. Preuzet iz modela D7000, već neko vreme spada u red dokazano odličnih, a svojim performansama prosto izaziva postojeće vlasnike manjih Nikona da razmisle o upgrade-u, čak i ako su nedavno o tome možda samo maštali, čežnjivo posmatrajući D7000. Da podsetimo, radi se o senzoru APS-C formata, krop faktora (za Nikon) karakterističnih 1.5x i dimenzija 23.6 x 15.6 mm, izrađenog u CMOS tehnologiji. Rezolucija od pozamašnih 16.2 MP omogućava snimanje u 4928 x 3264 piksela, a pored nje, glavni adut je ISO raspon, koji seže od 100 do 6400 u opsegu bazne osetljivosti, dok je softverski proširen na ISO 12800 (H1.0), kao i 25600 (H2.0). Tu je i unapređeni A/D konvertor, kojim se kolorni prostor proširuje na 14 bita po kanalu, obezbeđuje širi dinamički raspon, te večitu težnju ka približavanju filmu u tom domenu čini ostvarivijom.


Ostatak teksta → Na prvi pogled... Nikon D5100

Pozdrav

189
DSLR fotoaparati / Na prvi pogled... Canon EOS 1100D
« poslato: April 27, 2011, 01:27:42 posle podne »


TIMELINE

Moderno doba, kada vrlo malo epohalnih izuma ugleda svetlost dana i kada se svaka novotarija plasira dozirano, kako bi zadovoljila finansijske apetite velikih korporacija, u nekim krugovima biva posmatrano i kao svojevrstan oblik usporavanja napretka. Postoji mišljenje da je danas znatno teže, uprkos tehnologijama koje su na raspolaganju. Teza se otprilike svodi na pitanje „da li je nauka danas u težem položaju, budući da mnogo toga već postoji, ili je u prošlosti izumiteljima bilo lakše, u svetu gladnom tehnoloških inovacija?“ Ako bismo ovu intrigantnu temu proširili na polje foto-tehnike, uvideli bismo da je, ako nikako drugačije, ono barem u teoriji, nekad bilo lakše napraviti konkurentan aparat. „Gužva u šesnaestercu“ je bila manja, finansijski momenat se nije merio milijardama dolara, a nije postojao ni (ovoliki) pritisak koji tržište generiše u odnosu na cenovnu politiku. Sažeto rečeno – ranije je bilo lakše učiniti proizvod jedinstvenim. Nije bilo senzora koji vam mogu zakuvati propast, ISO skala je bila problem proizvođača filmova, a krajnji kvalitet je najvećim delom zavisio od optike. Ulog je danas znatno veći i rizičniji za kompaniju, smene generacija učestalije, a protivnici daleko manje praštaju. Uostalom, u godinama (ili bolje reći – decenijama) za nama, imali smo prilike biti svedoci propasti mnogih poznatih kompanija, nekada jakih i ozbiljnih igrača. Žargonski rečeno „pojeo ih je mrak“, i to većinom iz jednog jedinog razloga – nisu se prilagodili vremenu u kojem su poslovali.

Nekada je, u klasi „entry-level“ aparata, postojao samo Digital Rebel. Kod nas, kao i u većem delu sveta, bio je poznat pod nazivom EOS 300D, a važio je za ulaznicu u svet ozbiljnih digitalnih SLR-ova – novoustanovljenu klasu, tada po prvi put dostupnu širokim narodnim masama. Nakon skoro pet godina postojanja i apsolutne dominacije u sferi prodaje, tržište je zapljusnuto čitavom plejadom minijaturnih, a moćnih aparata, čemu su pre svega kumovali udelom dotad marginalni proizvođači, koji su svoje modele ponudili sa konkurentnim performansama, po osetno nižoj ceni. Uvidevši pretnju, Canon se odlučio na radikalan korak. Kako klasa postojećih „trocifrenih“ (xxxD) Canona ne bi bila ugrožena, jer bi morala biti devalvirana i tehnološki i cenovno, ovaj proizvođač je odlučio da je udvoji, nudeći je u aromi jeftinijeg i skupljeg modela. Na taj način je zadovoljena potražnja, bez žrtvovanja zarade, a ni mukom stečene reputacije dotadašnjeg Rebela.

2008. godine nastao je EOS 1000D, Canon DSLR najnižeg ranga koji je u startu pobrao simpatije fotografske javnosti, nudeći tek nešto slabije specifikacije u odnosu na 450D, a po razumno nižoj ceni. Nije bilo teško pogoditi da će prodaja ići odlično, ali je bilo više nego nemoguće pretpostaviti da će se novi aparat, pogotovo kao začetnik nove klase, održati na tržištu gotovo tri godine! Posebno što je serija „trocifrenih“ odavno ustanovila životni vek od svega godinu dana. Pretpostavke, nagađanja i „proverene“ vesti, nizale su se mesec za mesecom i tako sastavili čak i godine, a od izlaska novog EOS-a 2000D, kako se pretpostavljalo ime, nije bilo ništa. I taman kada smo posumnjali da je koncept 1000D možda i napušten, Canon je odlučio da nas iznenadi novim jeftinim Canon DSLR-om, modelom EOS 1100D!

Teško je reći da li će uspeh prethodnika biti ponovljen – gledano iz perspektive onoga što je tada nuđeno na svetskoj pijaci, te poredeći to sa današnjim stanjem, rekli bismo da je zadatak ovaj put znatno teži. Ako ne i nemoguć za izvesti. Ipak, agresivna cenovna politika može biti moćnija od bilo kakvih ličnih ubeđenja potencijalnih vlasnika, a još ako aparat ponudi solidne performanse, onda se ni ponovljen uspeh ne čini toliko neverovatnim.

Ko se do sada nije zbunio (najblaže rečeno) konfuznom nomenklaturom dve najniže klase Canon DSLR-ova, zna da je specifičnom čini različit naziv u zavisnosti od tržišta na kome se prodaje. Tako je prefiks EOS, praćen brojem, dominantan naziv za najveći deo svetskog tržišta, dok se u Severnoj Americi eksploatiše naziv Rebel. Postoji i treći naziv, ograničen isključivo na tržište Japana – Kiss. Novi Canon EOS 1100D je tako poznat još pod dva naziva: Rebel T3 i Kiss X50. U funkcionalnom smislu, među njima nema apsolutno nikakvih razlika, pa je ova zbrka čisto u cilju zbunjivanja neobaveštenih, odnosno prilagođavanja lokalnim tržištima. Nas, s druge strane, mnogo više interesuje u kojoj je meri Canon 1100D sposoban da opravda novo ime...




PAR DETALJA

Kada su klase aparata tehnološki „zbijene“ kao danas, proizvođačima je često vrlo teško da održe jasnije razlike među cenovnim kategorijama. Na žalost, izuzetno visoki kriterijumi koje su proizvođači sami sebi nametnuli u proteklom periodu, počeli su da pokazuju i jednu negativnu tendenciju, oličenu u javnosti omraženoj degradaciji tehničkih karakteristika, kako bi proizvod ostao u tržišnoj trci, a uz još agresivniju cenovnu politiku. Specifikacije novog malog Canona s toga i ne predstavljaju naročit razlog za čuđenje.

 
Tehničke karakteristike: Canon EOS 1100D u poređenju sa 1000D

Kao što smo nedavno videli i na primeru Nikona D3100, i najnoviji entry-level Canon, model EOS 1100D, novi život najniže generacije DSLR-ova ovog proizvođača započinje evidentnom štednjom na nekim poljima, pa tako – ne samo da nismo dobili neka očekivana unapređenja u pojedinim segmentima, već su neke karakteristike prethodne generacije čak i grubo degradirane. Takva odluka će možda izazvati negodovanje kod bolje upućenih pojedinaca, ali će vrlo verovatno proći bez previše talasanja kod onih koji i predstavljaju ciljnu grupu ovakvih aparata – laika i amatera kojima će ovo biti prvi DSLR. To je činjenica koju poznaju i proizvođači, pa s toga i ne treba da čudi ovakva odluka.


Ostatak teksta → Na prvi pogled... Canon EOS 1100D


Pozdrav

190
Fotorazgibavanje / [foto] tema 5 - MOTIV: Gomila (rok za glasanje do 12.04.2011)
« poslato: Mart 13, 2011, 10:36:11 pre podne »
Evo i nove foto-teme.

Dakle, tema je "gomila".  8)

"Gomila" u širem smislu - sve što vas asocira na to, sve što možete videti u okruženju, unutar važeg životnog prostora, van njega... nebitno je čega gomila. ;D

Aj' sad, krenite da punite baterije, pa da napunimo temu fotkama. ;)

Pozdrav

191
Ulična i urbana fotografija / La Cosa Nostra
« poslato: Mart 11, 2011, 10:29:53 pre podne »
Od mene jedna malo "starija". Nisam je kačio ovde.

Videh ova tri starija sugrađanina, dok čavrljaju na Kalemegdanu, pa me podsetiše na sastanak bosova ;D
Brzo sam izvadio (inače spakovan) aparat i napravio fotku. Obrada - u skladu sa doživljajem:

Incontro di Cosa Nostra
Canon EOS 5D + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
(ISO320, f/5.6, 1/200, 200mm)


Pozdrav

192
DSLR fotoaparati / Nikon D3100, Test
« poslato: Mart 05, 2011, 03:37:27 posle podne »


TIMELINE

Neko je jednom rekao: „konj najbrže trči kada ima druge da ih stigne i prestigne“. Ova čuvena izjava možda i najbolje opisuje važnost zdrave konkurencije za dobrobit tržišta, a kroz vekove je iznova dokazivana. Otvoreno laktanje za tržišne pozicije intezivirano je poslednjih godina na svim nivoima, a borba se vodi do poslednjeg kupca. Posebno žestoko je postalo upravo u najjeftinijem rangu ponude. Učestalo smenjivanje dva glavna konkurenta na vrhu liste najprodavanijih, pokazuje definitivni kraj dugogodišnje dominacije samo jednog proizvođača.

Skoro zanemarujući izvanredne rezultate koje, nezavisno od proizvođača, beleži prodaja najjeftinijih („entry-level“) DSLR-ova, Nikon je dugo odlagao pravljenje tehnološkog iskoraka ka modernijem dizajnu najjeftinijih tela, koji bi njihovom predstavniku osigurao još bolji tržišni udeo. Ako se i može zažmuriti na činjenicu da D60 nije doneo senzor koji značajno odskače od prethodnika (D40x), opravdanja je teško naći za D3000 koji je, suprotno tadašnjim očekivanjima, zadržao sada već prevaziđeni senzor u CCD tehnologiji.

Kako je D3000 bio prvi predstavnik nove Nikonove nomenklature, kojom je konačno trebalo dovesti u red, inače vrlo konfuznu hijerarhiju među klasama, zaostatak starih tehnologija u njemu je doveo do toga da je i najava D3100 propraćena izvesnom dozom skepse. Kontradiktornost i potpuno odustvo logike prilikom kumovanja aparatima, ostali su skoro zaštitni znak Nikona, a ovaj put su izgleda delovali i talično, pa su izmene u odnosu na D3000, slobodno se može reći – korenite. Možda ne u meri da ćete pasti u delirijum, ali sasvim lagodno možemo reći da je Nikon D3100 najava još žešće borbe na svim nivoima i vrlo verovatno, novi pretedent za titulu najprodavanijeg DSLR-a u narednom periodu.




SPECIFIKACIJE

Prvi korak u poređenju mogućnosti dva aparata, a posebno kada se radi o dve generacije modela iste klase, predstavlja „analiza“ specifikacija. One otkrivaju ono što se vizuelno ne može zaključiti:


Tehničke karakteristike: Nikon D3100 u poređenju sa D3000

...a kada se uporede D3000 i D3100, promene su sve, samo ne kozmetičke. Najveća je, bez dileme, senzor, a tu su i tražilo, režim „živog prikaza“ (live-view), mogućnost video zapisa, nova baterija i neka ergonomska unapređenja. Ipak, neke funkcije će sačekati unapređenje tek u budućnosti, pošto se Nikonu nisu učinile problematičnima. Idemo redom...



PAKOVANJE

Prepoznatljivo pakovanje je Nikonov zaštitni znak, a D3100 prati tradiciju:


Nikon D3100, sadržaj osnovnog „body only“ pakovanja

U osnovnom pakovanju, koje smo i mi imali na testu, osim tela i poklopca bajoneta, nalaze se nova EN-EL14 baterija i pripadajući punjač MH-24, viljuška punjača za priključivanje na mrežu (priložena umesto naponskog kabla), široki kaiš za rame, poklopac tražila, poklopac papučice blica, kratko, kao i detaljno uputstvo u štampanom obliku, diskovi sa pripadajućim softverom za Windows i Mac OS, kao i uputstvo u elektronskom obliku. Mere štednje su vidljive na primeru nedostatka audio/video, ali i klasičnog USB kabla, a kao zamenu (!?), Nikon je priložio par feritnih jezgara, kojim se obični USB kabl može prilagoditi tako da obezbedi siguran transfer materijala sa aparata na računar, bez posredstva namenskog čitača kartica. Moramo priznati – vrlo čudan način uštede.

Osim osnovnog pakovanja, u ponudi je i kit pakovanje sa poznatim AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR objektivom, „kratkim“ ali prilično upotrebljivim standardnim zumom. Kao što to obično biva, ovakav početni paket je povoljniji od varijante odvojene nabavke, te na taj način predstavlja dobru ponudu, ukoliko već ne raspolažete standardnim zumom.



Ostatak teksta → Nikon D3100, Test


Pozdrav

193
Objektivi / 7D + MP-E 65 + MT-24, nekoliko primera sa DPR foruma
« poslato: Februar 17, 2011, 03:17:10 posle podne »
Naleteh slučajno na ovu temu - čovek je fotografisao larve komarca pomoću ove kombinacije.
Pretposlednja je apsolutno neverovatna, a sve izgleda još luđe, kada shvatite da su larve snimljene kroz vodu!

LINK

Pozdrav

194
Ulična i urbana fotografija / Ušće
« poslato: Februar 11, 2011, 10:19:31 posle podne »
Evo jedne suprotne od "Belgrade by night"

"Beogradski dragulj" po dnevnoj svetlosti. Par komada.

Veliko ratno i senke
Canon EOS 60D + EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
(ISO125, f/8, 1/60, 15mm/24mm ekv)


195
Ostale teme / Neka bude svetlost!
« poslato: Februar 09, 2011, 09:47:34 posle podne »
Vidim, gomila prisutna i niko ništa ne radi - 'ajmo malo življe!
Forum nije previše živahan, ako svi čekaju da se nešto desi! :D

Evo od mene par drugačijih:

Konstelacije 5x13
Canon EOS 40D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
(ISO400, f/4.5, 1/30, 28mm/45mm ekv.)



196
Objektivi / Novo iz Sigma kuhinje
« poslato: Februar 08, 2011, 07:15:13 posle podne »
Sigma je objavila najavu četiri nova objektiva i DP2x:

Citat
Sigma announced four new lenses and DP2x camera in Japan

By PR admin | Published: February 7, 2011




Sigma 12-24mm F4.5-5.6 II DG HSM




One SLD and four FLD glass elements compensate for color aberration and provide high image quality.Three glass mold elements and one hybrid aspherical lens give advanced performance and compact and lightweight construction. The Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting. This lens has superior peripheral brightness and provides sharp and high contrast images even at the maximum apertures. Incorporation of HSM (Hyper Sonic Motor) ensures quiet and high speed auto focus, while allowing full-time manual focus override. This lens has a minimum focusing distance of 28cm (11.0″) throughout the entire zoom range and a maximum magnification ratio of 1:6.4. In addition, this lens features splash proof design for use in harsh conditions.


Sigma MACRO 105mm F2.8 EX DG OS HSM




This large aperture medium telephoto macro lens offers advanced performance of close-up photography. Sigma’s own proprietary OS (Optical Stabilizer) system enables handheld close-up photography.A Special Low Dispersion (SLD) lens and one high refractive index SLD lens provide excellent correction for all types of aberration and distortion.A floating focusing system moves two different lens groups in the optical path to different positions. This system compensates for astigmatic aberration and spherical aberration and provides extremely high optical performance from infinity to 1:1 Macro.The Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting, providing high contrast images. It is also possible to use this lens with Sigma’s APO TELE CONVERTERS. The HSM (Hyper Sonic Motor) ensures quiet and high speed autofocus as well as full-time manual focus capability. This lens features a splash proof design for use in harsh conditions and a rounded 9 blade diaphragm creating an attractive blur to the out of focus areas of the image.



Sigma APO 50-150mm F2.8 EX DC OS HSM




The Sigma Corporation is pleased to announce the new Sigma APO 50-150mm F2.8 EX DC OS HSM, designed especially for APS-C size image sensors.

Sigma’s proprietary OS (Optical Stabilizer) system offers the use of shutter speeds approximately 4 stops slower than would otherwise be possible, enabling hand held tele-photography. Six SLD glass elements compensate for chromatic aberrations and provide high image quality throughout the zoom range. The Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting and ensures sharp and high contrast images even at the maximum apertures. The lens design adopts an inner focusing and inner zooming system to provide convenient handling and the HSM (Hyper Sonic Motor) ensures quiet and high speed autofocus while allowing full-time manual focus override. This lens has a minimum focusing distance of 80cm (31.5”) and a maximum magnification ratio of 1:6.3. The rounded 9 blade diaphragm creates an attractive blur to the out of focus areas of the image. The addition of Sigma’s TELE CONVERTER 1.4x EX DG APO or 2x EX DG APO produces a 70-210 F4 AF telephoto zoom lens or 100-300 F5.6 AF telephoto zoom respectively.



Sigma APO 120-300mm F2.8 EX DG OS HSM



The Sigma Corporation is pleased to announce the new Sigma APO 120-300mm F2.8 EX DG OS HSM.
This new lens incorporates Sigma’s proprietary Optical Stabilizer system, and offers high image quality. In addition, this lens features splash proof design for use in harsh conditions. One SLD and two FLD glass elements are used for maximum correction of chromatic aberrations. The Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting, and the lens design incorporates an inner focusing and inner zooming system to ensure sharp images throughout the entire zoom range. Improved optical performance provides excellent correction of sagittal coma flare, and ensures ultra-high resolution, comparable to a fixed focal length lens. The OS (Optical Stabilizer) system offers the use of shutter speeds approximately 4 stops slower than would otherwise be possible. This system enables hand held tele-photography. Incorporation of HSM (Hyper Sonic Motor) ensures quiet and high speed autofocus, while allowing full-time manual focus override.The rounded 9 blade diaphragm creates an attractive blur to the out of focus areas of the image.The addition of Sigma’s APO TELE CONVERTER produces an ultra telephoto zoom lens with AF.



Sigma DP2x




The Sigma Corporation is pleased to announce the new Sigma DP2x compact digital camera featuring a 14 megapixel FOVEON X3® direct image sensor (2,652× 1,768× 3 layers). The new Sigma DP2x is the latest DP2 series model and incorporates AFE (Analog Front End) and high speed auto focus.

AFE is also used in the DP1x compact digital camera and SD15 digital SLR and converts full color data, which the FOVEON X3® capture system records, into a digital signal. This enables the camera to reproduce high definition and richly colored images. In addition, the new AF algorithm provides high speed auto focus, ensuring convenient shooting.


IZVOR: PhotoRumors.com

Ima zanimljivih staklića - meni pre svega 12-24 II :)

Nego, je l' neko imao prilike da vidi neku od novih Sigmi? Da li se samo meni čini ili je finiš malo izmenjen? Bilo bi dobro, jer mi se stari vizuelno jako sviđao, ali je baš nekvalitetan (lako se guli)?

Pozdrav

197
Ulična i urbana fotografija / Belgrade by night
« poslato: Februar 07, 2011, 09:48:31 posle podne »
Par noćnih... nadam se da neki neće da padnu u depresiju uzrokovanu nostalgijom  :-\


Branka Radičevića ćuprija
Fuji FinePix S9600
(ISO100, f/5, 5", 6.2mm/28mm ekv.)



198
Portreti / Ka suncu
« poslato: Februar 07, 2011, 12:52:05 pre podne »
Jedan grupni...

Ka suncu
Canon EOS 40D + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
(ISO1000, f/5.6, 1/50, 235mm/376mm ekv)


Pozdrav

199
Ostale teme / Brzzzooo! (panning/tracking)
« poslato: Februar 05, 2011, 02:30:06 pre podne »
Opet sam malo čeprkao po fotkama (kao i uvek, kad tražim nešto sasvim drugo :D), pa sam naleteo na neke meni drage. Radi se o tzv. "panning" fotografijama, o kojima je pisano u OVOJ temi.

Za početak...

Pobednik vremena
Canon EOS 40D + EF 50mm f/1.4 USM
(ISO250, f/2.5, 1/25, 50mm/80mm ekv)


Pozdrav

200
Ulična i urbana fotografija / Podnevni ručak u Malagi
« poslato: Januar 31, 2011, 10:12:16 posle podne »
Podnevni ručak u Malagi
Canon EOS 40D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
(ISO100, f/9, 1/80, 41mm/66mm ekv.)


Pozdrav

Stranice: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11