Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - smarko

Stranice: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 47
81
Priroda, pejzaži / Odg: Neonski Zlatibor
« poslato: Novembar 13, 2015, 06:56:29 posle podne »
E mora da je bio neocekivan prizor kad si se okrenula :D Ocekujes vuka, medveda... kad ono, crnac u helankama :D

82
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 03:54:34 posle podne »
Ovo je primer fotke gde sam upotrebio LAB i gde nije bilo nikakve sanse da izvucem ono sto sam hteo u RGB-u. Scena je bila, bar kako sam je doziveo, slicna ovoj. To je bio trenutak, video sam fotografa kako se penje na stenu, okinuo fotku itd... Da sam ga pitao da mi pozira 15 minuta, verovatno bih namestio sve kako treba i da bih mogao da izvucem mnogo vise nekim ludackim blendigom ili sta ti ja znam. Sanse nijj bilo da dobijem taj raspon boja izmedju sunca i plavog neba. Mozda i postoji nacin, ali kad god sam pokusao da dobijem vibrantije boje, boje su popucale i highlighti u nekim rgb kanali su pregoreli. Jos jednom napominjem, zalazak je stvarno bio fantastican i nisam isao na preterivanje, tako sam ga doziveo. Cak i da jesam, u LAB-u sam uspeo da je dovedem dovde, u RGB-u nisam. To je jedina fotka do sad gde sam upotrebio LAB iz suste potrebe. Neke druge fotografije sam upotrebljavao u svojstvu eksperimenata. Ovde sam bas imao potrebu da uradim to sto sam uradio. Da nisam, ili bi isla delete ili bih je ostavio tako bledu i ispranu. Da li je greh sto sam isao u LAB?

83
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 03:44:14 posle podne »
Napomena, postoje razlicite vrste te tehnike i ne izvodi ih svako na isti nacin. Neke daju bolji rezultat, neke malo losiji.

84
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 03:41:56 posle podne »
Ne mislim na to. Govorim o situacijama gde je kadar prilicno jednobojan, a ti bi da mu das malo zivosti i naglasis neke delove prostom separacijom slicnih nijansi. Ne moze to da uradi ni ta tehnika, ni hue saturation ili curves layer gde biras i suzavas spektar kako bi pogodio tacno ono sto hoces, a ni prosto farbanje i pijacavanje boja, jer efekat nije isti.
Tehnika se zove "man from mars", probaj da je nadjes na netu. Naravno, to je samo jedna stvar za koju neko moze (mozda!) upotrebnu vrednost.

85
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 02:57:31 posle podne »
Podrska za Serba i Smarka :) mada smarko ono sto ti zelis moze mnogo lakse da se postigne sa leyerima
Dalibore, voleo bih da mi pokazes kako mozes to da uradis. Ako ukljucuje cetkicu, veruj mi da ne moze ;)

86
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 02:45:10 posle podne »
Zorane, hvala na komentaru :)

Potpuno razumem logiku i saglasan sam opet u mnogo stvari, ali ne do kraja.

Dakle, saglasan sam da se fotografija pravi u aparatu i da je poslednje o cemu fotograf treba da razmislja je obrada i oslanja se na nju previse. Da li mi verujes da postoje fotografije koje ne pipnem u PS-u? Otvorim ih, pogledam i zatvorim. Tad sam najzadovoljniji i voleo bih kad bi uvek moglo tako. Ali ne moze. Ne moze ni kod tebe, siguran sam. Saglasan sam da je fotografska tehnika, ucenje i vezbanje fotografskog oka nesto sto se uci ceo zivot i ono sto cini fotografiju. Talenat i razvijanje talenta je primarna stvar i ne sporim to, niti sam ikad sporio.
Veci deo tvog teksta je o tome i tu ne bih nista dodao ni oduzeo. Zato i kratak komentar na to.

Ono sto mi nije jasno, kako si mene pronasao u toj prici, da izmisljam toplu vodu i da bih zanemario primarnu stvar naustrb ovog? Moj komentar da je ovo zabava za dokone je bio polu-saljive prirode. Saljiv u delu da sam svakako saglasan da je to ne sekundarna, nego tercijalna stvar i da je bolje svi da uzmemo aparat u ruke, a ozbiljan u tome sto sam ubedjen u tacnog onoga sto pisem. Mozda gresim... ziv covek. Ali sam ubedjen. Svi smo mi dokoni u neku ruku. Kako moze da se objasni onda toliko razglabanje o opremi na primer? Da li to cini fotografiju pa smo toliko zaludjeni da saznamo sve detalje pojedinog hardvera i ponekad da se posvadjamo oko hardvera? To je manja dokonost nego ova prica oko obrade? To se po meni zove entuzijazam. 
Da, ipak ogromnu zelju za ucenjem, moze da se kaze nezasitu. Zato su mi interesantna vasa razglabanja o opremi, MNOGO, MNOGO uzivam u Stormovim tekstovima (sa tehnicke strane, a mislim i da je izuzetno elokventan i da bi u tekstovima uzivao neko koga to uopste ne zanima), obradujem se kao malo dete na pomisao da cu kupiti neki delic opreme (recimo dobio sam torbu za rodjendan, srecan kao malo dete), a najvise od svega toga volim da posetim teme na forumu i razgledam fotografije, pratim razvoj fotografa ovde i zajedno sa njima se radujem kad vidim napredak i lepe fotografije. U slobodno vreme, citam, gledam i ucim na svim poljima gde me drma taj entuzijazam. Nije prolazan, znam to.
Da je ovo koriscenje Word za tabele i Excela za nesto drugo apsolutno nisam saglasan. Da, LAB mode ne moze da donese nesto sto RGB mode moze, ali isto tako vazi i obrnuto. Sve sam vise ubedjen da niste probali te tehnike, pa ne razumete u potpunosti o cemu pricam. Komentar na konstataciju da mi treba 20 lejera i 10 komplikovanih maski. Ja upravo govorim suprotno, u nekim situacijama moze da uprosti rad. Da li pridajem tome vaznu vecu nego sto izgleda? Veruj mi da ne. Sto ja ili neko drugi lupa glavu oko toga...? pa, dokonost ili entuzijazam, kako god ga nazvali.
Nisam nikad napravio fotografiju gde nije dozvoljeno editovanje. Ali, naucio sam toliko da losu fotografiju nikad neces napraviti dobru u obradi. Odavno sam dosao do tog saznanja. Zato ne zanemarujem fotografske tehnike, niti ih smatram manje vaznim. Slusao sam vas dobre ljude koji ste mi to pricali, slusao vas i na kraju se uverio mnogo puta u to isto. Kad izadjem da fotografisem, dam 100% od sebe i iskoristim sve sto imam i znam da bih uradio najbolju mogucu fotografiju. Novim dosta opreme svuda gde idem, sve sa stativom, obilazim mesta gde normalni ljudi ne idu, jer je previse tesko , daleko, naporno, komplikovano... Biram te lokacije koje su intereantne sa fotografskog aspekta. Nakon svega toga, tesko da neko moze da mi kaze kako nalazim precice i kako sam skrenuo na pogresnu raskrnicu. Cipele, secam se dobro tog saveta iskusnijih. Mogao bih da ti ponovim bar 3 saveta koja si mi ti licno dao i koja si verovatno zaboravio, a koja su mi ostala kao mantra u glavi.
Ali da, razmisljam i o obradi u trenutku kad fotografisem, jer neke stvari ne mozes da uradis u samom aparatu. Mozda postoji neka magija, i ako postoji, prvi bih potrcao da ih naucim. Valjda su ljudi u Nikonu i Canonu zato izmislili braketing? Ili ideju koju je neko smislio kako sa 24mm da uhvatis kadar koji ne staje u 24mm. Ne vidim kako je to moguce uraditi bez PS-a.
Onog trenutka kad me obrada izvuce u nekim situacijama gde se moglo resiti kamerom, to se jako zestoko ureze u mozak i sledeci put tu gresku ne pravim i PS za taj deo mi ne treba. Eto, toliko o meni i mom procesu ucenja.

Ako cemo da potpuno obesmislimo potrebu obrade, onda treba to i definisati. Stvarno ne bih zeleo da neko pomisli kako sam pobrkao prioritete ovde.

87
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 01:50:44 posle podne »
Naranvo da ti verujem na rec, sve je u ok :)

Izvini ako sam pogresno protumacio... moras imati i za mene razumevanja, ipak sam ukrstio koplja sa guruom (opet bez trunke sarkazma), nije to nimalo lak zadatak :)

88
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 12:59:44 posle podne »
Storm, svaki tvoja recenica zahteva opsiran odgovor. Ja sam u bas dosta stvari saglasan sa tobom, da se razumemo. U nekim nisam.
Ono sto mi nije jasno, a ovo je vec drugi put da imas takav ispad, cemu komentari gde prilicno nipodastavas sagovornika? Prosto moram tako da reagujem, jer nisam za takvu diskusiju i bolje odmah da ti prenesem taj stav, nego da cutim. Mislim da to i zasluzujes, jer te jako cenim i postujem. Samo to imam problem da razumem, sve ostalo mi je potpuno razumljivo, pa cak i insistiranje da si uvek u pravu. Mislim na ovaj komentar: "A pogotovo ne razumem zašto bi amater želeo da se bakće s ovim, osim da - eto - pokaže da ume nešto što drugi ne umeju".
Ja na ovom forumu nisam pisao i davao ikakve komentare na bilo kakve diskusije niti tudje slike, pa mozda cak i dve godine, jer sam dovoljno skroman da znam gde mi je mesto i da bih nekompetentnim komentarima mogao vise da naskodim sagovoriku nego pomognem. Kao sto vidimo da se desava na forumu, previse cesto. Verovatno cu i ja napraviti neku gresku, ali mislim da sam ipak stekao neko znanje i da nekim pocetnicima mogu da pomognem.
I dalje citam tvoje tekstove i impresioniram sam tvojim znanjem, ucim mnogo od tebe na svim poljima. Iskreno sam ti zahvalan na tome i moje se impresije nisu promenile, bez ikakve zelje za patronizacijom. I dalje slusam Zorana i Boleta kao da su mi fotografski ocevi i to postovanje nece nikad nestati, makar za 10 godina postao duplo bolji fotograf od njih. Poenta... ako ljudi stvarno imaju takav utisak, da pokusavam da pokazem koliko znam nesto i da se kurcim, onda je bolje da odmah da prestanem da pisem, jer mi to nije namera. Ni najmanje. Svaki post koji napisem, mnogo razmislim o svemu, jer ne zelim da mi se obije o glavu i da neko to protumaci kao znak arogancije. Mnogo puta propustim bas iz tog razloga da napisem nesto. Ovaj forum mi je mnogo dao, zelim da pomognem ljudima i prenesem svoja iskustva i znanja, ako umem. Tema je zapoceta da bih prosirio svoje znanje. Zavrsena je pitanjem. Sto znaci da je poenta bila nauciti nesto vise, kao sto jesam od tebe u ovom slucaju, samo ne u delu koji me zanima, a to su tehnike rasa u PS-u u LAB modu.

Ti si vec prihvatio jednu stvar u toku same diskusije, a to se nekako presaltovalo na drugi front. U pocetku si dokazivao kako LAB mode ne moze da ima nikakvu primenu u fotoshopu, a zatim krenu ka tome kako specijalni efekti koje oni proizvode nisu potrebni, tj. ne vidis upotrebnu vrednost u samoj fotografiji. To su dve potpuno razlicite teme. Govorim samo o tome sta nesto moze da se uradi u jednom modu, a sta ne moze u drugom. Primenu neko moze da vidi, drugi ne mora. Ti jedno smatras fotografijom, a drugo ne i to je ok. Samo ne mozes reci da niko na ovom svetu ko se bavi fotografijom i obradom ne moze da nadje primenu, zbog te svoje logike. Da li na 500px zahtevaju da se kace rawovi i da se vidi gde je ta granica manipulacije?
Opet cu ponoviti jednu stvar koju sam vec rekao, posto mislim da je bitna. Mi ne vidimo okom kamere, nego okom koju automatski sliku procesuje mozak. Kad vidimo 2d fotografiju, sa 100% perfektnom kolornom reprodukcijom, dozivljaj ce uvek biti drugaciji nego kad tu istu scenu vidimo uzivo. Nas mozak gledajuci sliku koju gledamo "uzivo" i kalibrise je po nekoj urodjenoj ljudskoj i individualnoj mentalnoj slici. Mi gledamo sliku uzivo sa mnogo predrasuda. Kako objasnjavas da kad vidimo svetla razlicite boje, nase oko u nekim situacijama ne moze da vidi tolike drasticne razlike. Kamera ce da zabelezi sve te kolorne castove. Primer samo ulicnog osvetljenja gde uzivo sva ta svetla imaju razlicit kolorit, a nase oci sve to konsolidiju i prilicno ublazuje te razlike. U nekim situacijama kolorne nijanse cemo mnogo bolje uociti nego sto je vidi kamera. Pretpostavke su razne zasto je to tako, evolucija radi boljeg raspoznavanja predatora ili plena itd itd... ali to je tako i tesko da neko moze da tvrdi da je nase oko i oko kamere isto. Zivu sliku, ma koliko pogodio kolorit necemo dobiti.
Ja sam otvorio uopste ovu temu, upravo iz razloga koje ti navodis. Nisam mnogo ulazio u sve te tehnike, ali potencijal sam video.
Moj primer ne pokazuje dostignuca ove fotografije, nego primer gde sam pocepao dve nijanse zuto-zelene na zeleniju u crveniju, a onda preterao u tome kako bih pokazao efekat. To obican filter u RGB modu ne moze da uradi, a ako ti uspes to da uradis za 30 sekundi koliko je meni bilo potrebno, skidam kapu. Gde moze da ima primenu? Recimo... Krosnje drveca koje imaju slicnu, ali ipak malo razlicitu nijansu zuto zelene koje kamera ne raspoznaje dovoljno. Povecavajuci kontast u A i B kanalu dovodis do dramaticnog razdvajanja tih boja bez uticaja na luminocity. Ona koja je vukla malo na crveno, krenuce tamo, ona sto je vukla na zeleno, ima da krene vise u tom smeru itd... Sve to bez da dira neutralne tonove. To RGB ne moze da uradi i nikakav filter tu ne moze da pomogne, dok god se radi u RGB modu. Mozda moze slicno, mogu mozda da se dobiju i lepsi rezultati, ali isto ne moze. Mozda smo mi tu scenu doziveli tako, a ti sa tom tehnikom mozes da razdvojis te nijanse i mozda pribliznije preneses svoj dozivljaj. Zar obrada nije i prenosenje subjektivnog dozivljaja, nego moramo svi da tezimo 100% tacnoj kolornoj reprodukciji? Mislim da nemaju svi cilj da prikazu 100% tacnu reprodukciju, iz razloga koje sam naveo koji se zovu subjektivni i ljudski dozivljaj . Mnogo moze da se uradi i u RGB-u i ljudi to rade, samo sa mnogo komplikovanijim selekcijama, maskama, farbanjem i slicno. Ako tehnika dozvoljava da se uradi brze i lakse, zasto da ne? Mozda neko nadje primenu, mozda ne. Opet, stvarno ne bih ulazio u price ko bi to radio, a ko ne bi. Pricamo samo o mogucnostima i nicemu drugom.

Kazes da se slepo tumara po tonalnom opsegu. Tacno je, ali samo donekle. Slepo tumaras u LAB opsegu, koju ionako ne mozemo da vidimo, ali ne tumaras u RGB opsegu. Dok god ostanes u RGB kolornom profilu monitora, ti ces videti samo deo opsega koji te zanima. Dokaz za to je sto prilikom konverzije LAB u RGB ne postoji nikakva degradacija slike, dobijes identicnu sliku kao sto si je imao u LAB-u. Sta me briga sto bi da imamo LAB oci to sto radimo na monitoru izgledalo retardirano, kad ti sve vreme ostajes u istom opsegu koji vidis i koji te zanima. Na ostalo se ne osvrces. Dakle, ja govorim samo o tehnici koju LAB dozvoljava, a ne o kolornom prostoru i upotrebnoj vrednosti tog kolornog prostora.

Mogu da okacicu jednu fotografiju u kojoj jednostavno nisam nasao nacin da dobijem i prenesem REALNO sto sam video, doziveo. LAB mi je to omogucio. Da li sam nesto pogresno postavio, da li sam mogao da uradim nesto bolje u samoj kameri kako bih sve to izvukao u RGB-u... verovatno. Pitanje je da li treba zbog toga da obrisem sliku ili da uradim ono sto mogu da uradim kako bih preneo moj dozviljaj te scene. Ili da nosim 200kg opreme svaki put, da vodim 5 asistenata koji ce da mi pomognu da napravim idealnu situaciju kako bih dobio ono sto zelim ili cu da uradim sve sto mogu na terenu sa onim sto imam, za vreme koje imam, sto se tice samog znanja i opreme, a onda isto sve sto mogu u post produkciji kako bih dobio ono sto hocu. Fotoshop u LAB-u moze da uradi neke stvari koje u RGB-u ne moze, ni u ludilu. Da li ti vidis  primenu, da li vidis svrhu obrade fotografije u tome ili ne, zasto bi to bilo relevantno za ovu diskusiju? To je tvoj stav, ali ni ti ne sporis da je moguce da postoje tehnike koje dovode do drugacijih rezultata. To je sve sto sam i pokusao na pocetku da kazem.

Toliko od mene, a tema sto se mene tice moze i pod kljuc ;) Ne, nisam se uvredio ni najmanje, sve je u najboljem redu, samo ne vidim vise poentu :)

89
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 09:24:47 pre podne »
Ovako izgleda lejer paleta. Napominjem, boje su vibrantije nego za moj ukus, verovatno ovu fotku uopste ne bih ovako obradjivao, ali mi je samo namera da pokazem potencijal koji nekom moze da bude od koristi u nekim situacijama.

To je za primer jedan sta LAB radi mnogo bolje nego RGB.


90
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 09:20:06 pre podne »
Primer kako lako odvojiti boje jednu od druge. Govorim o procesu koji traje najvise 30 sekundi.
Kao dodatni. Napominjem da samo koriscenje Lightness, A i B kanala kao dodatnih kanala dovode do mogucnosti da se naprave selekcije i maske lako, brzo i precizno. Pravljenje kopija RGB, CMYK i LAB verzije istog dokumenta i birajuci odgovoarajuci kanal, uz vrlo jednostavno dodavanje konstrasta tim kanalima daje neogranicene mogucnosti pravljenja vrlo komplikovanih maski za vrlo kratko vreme. Channel masking je tehnika poznata od kad se zna za fotoshop. Vrlo cesto tri kanala u LAB modu daju najtacnije maske za ono sto nam treba.
Namerno sam preterao sa intenzitetom da bih pokazao mogucnosti.
Za rezultat u LAB-u mi je trebalo 30 sekundi, a sa akcijama 2 klika misem. Jedan curves sa vrlo jednostavnim povlacenjem kanala u toj krivi, jedno dupliranje originalnog lejera, blending multiply (cisto da pojacam boje u taminijim delovima) i maska na taj lejer u lightness kanalu koju sam blurovao, smanjen opacity lejera. To je sve sto je uradjeno.
U RGB, zeleci da dobijem isti rezultat sam proveo 5 minuta i nisam mogao da dobijem taj intenzitet i separaciju boja na zemlji. Stavljao sam i kanal maske, ali prosto ne ide. Boje jer su popucale, ali i neutralni tonovi su vrlo brzo otisli u neke boje kakve se ne vidjaju cesto. Verovatno bi moglo, ali bi mi trebalo mnogo vise od tih 5 minuta.



 

91
Objektivi / Odg: Canon 17-40 f/4 L
« poslato: Novembar 12, 2015, 03:58:19 posle podne »
Hocu druze, cim nadjem malo vremena. Verovatno veceras. Poslacu ti full res slike na mail.

92
Objektivi / Odg: Canon 17-40 f/4 L
« poslato: Novembar 12, 2015, 02:17:26 posle podne »
Imao sam tu srecu da sam upoznao Mladena i njegove objektive. U stvari, za ovo drugo mozda i nije neka sreca, jer ce me navesti na blud :)
Obicno se preko video testova ne mogu videti prave razlike zbog same kompresije video fajlova, a semplovi takodje ne daju bas realnu usporedbu, jer nemamo drugi objektiv kako bi uporedili. Zato mi je ovo i toliko znacilo, to sto sam mogao da uradim nekoliko test fotki u istim uslovima sa oba objektiva i vidim kako stoje stvari.

Slobodno mogu da konstatujem da ga je 16-35 f/4 IS polupao kao beba zvecku. Impresioniran sam performansama ovog Canonovog wide zuma. Na f/4 je vec jako ostar po celom kadru, a na 5.6 tu vise nema nikakve dileme. 17-40 moze da mu pridje samo na blendi f/8, ali i tako je razlika ocigledna u korist 16-35.

Ne znam da li je do Mladenovog primerka, znao sam da postoje razlike i da cu ih videti, ali da budu bas tolike, to nisam ni sanjao.

Isprobao sam i 24-70 2.8 II i naravno da je napravio veliku razliku u odnosu na moj 24-105, ali se stara kajla sjajno drzala. Razlike su konzistente na svim blendama, ali sasvim sam zadovboljan kako se 24-105 pokazao. To je stvarno jedan mnogo podcenjeni objektiv i daje mnogo vise nego sto kosta.

Imao sam priliku i da "pipnem" 70-200 2.8 IS II...

Mogu samo da konstatujem da je Canon napravio BRUKA dobre objektive. Ja stvarno imam teskoce, sem razlike u blendi, da diferenciram ove zumove od prime objektiva. Verovatno kad bi pikselovali to krajnjih granica mogli bi da vidimo razlike, ali ovo je stvarno impresivno. 

93
Portreti / Odg: Viktor
« poslato: Novembar 12, 2015, 01:47:37 posle podne »
Slazem se Djole, ali moze i jos bolje po takvom svetlu. Ipak, na tvojoj fotki postoji par stvar koje takodje nisu tehnicki savrsene. Previse jak highlight na licu, da je bila okrenuta jos malo i taj deo bi bio pokriven, dosta sarena pozadina i zato sam naglasio potrebu da po takvom svetlu bude pozadina tamna. Pored svega toga, fotka mi se jako svidja, mozda ponajvise zbog fantasticnih modela na obe fotografije :)

94
Portreti / Odg: Viktor
« poslato: Novembar 12, 2015, 11:25:44 pre podne »
Ta tehnika sa suncem iza ledja po ovakvom suncu radi samo ako je tamna pozadina, bez svetlih delova,a treba gledati i prednji plan da se ne uhvate pregori delovi na zemlji (zato tesko moze da uspesno da se hvata celo telo). Sa objektivima od 150-200mm to  je vrlo lako postijici u skoro svakoj situaciji. Mislim da je Zoran jednom komentarisao da ono sto pravi najvecu razliku u portretu je bas pozadina i to je ono gde vecina pocetnika jako kuburi i ne obraca paznju, a narocito po ovakvom suncu. Mali DOF i tamna pozadina ovaj problem jako efektno resava. Nije idealno, nema catchlight-a u ocima, sem ako se ne koristi dodatno osvetljenje ili zilberica, ali se mogu dobiti jako fini rezultati :)

95
Portreti / Odg: Viktor
« poslato: Novembar 12, 2015, 10:25:38 pre podne »
Evo jedan video koji malo blize objasnjavam nasta mislim. Ne dobijaju se idealne fotografije, ali po meni bolje nego kad stavis objekta u hlad kao sto to bolji svdbari inace rade, a onda dobiju pregorele delove svuda oko njih gde postoji iole osvetljen deo na pozadini. Svakako je bolje nego staviti lice direkt na to sunce, ali po meni se ovako dobijaju bolji rezultati.

https://www.youtube.com/watch?v=3A17wFD_0So

Inace Cliff Mautner je jedan od priznatijih wedding fotografa u US, poznat po svom stilu da koristi dnevno svetlo u svim prilikama.

96
Portreti / Odg: Viktor
« poslato: Novembar 12, 2015, 10:14:03 pre podne »
Slazem se da bi bilo bolje da je blic van aparata, ili jos bolje koriscena zilberica. Koliko nas nosi trigere i zilbericu sa sobom?

Moze da se fotografise ovako i potpuno bez blica i zilberice. Svakako je lepse ako postoji zilberica koja ce da smanji kontrast i smeksa svetlo, ali pravilnim eksponiranjem lica na tamnoj pozadini ce se dobiti lep balans i pregoreli delovi ce biti samo na okviru kose sto nije idealno, ali je skroz prihvatljivo.


97
Portreti / Odg: Viktor
« poslato: Novembar 12, 2015, 09:45:28 pre podne »
Ovo je po meni majstorski izvedena fotka, a obrazlozicu zasto.

- Skolski primer kako fotografisati portret po jakom i ostrom svetlu. Da se okaci ovde kao primer da je dobar portret moguce napraviti i u 12 popodne.
- Sunce udara iza i lice je potpuno u senci, dok bi dosta njih sigurno okrenuli lice ka suncu
- Idealno eksponirano lice, a pomalo izgoreli highlight-i na kapi su potpuno sekundarna stvar
- Centralni kadar i oci koje nisu iznad polovine fotke NIMALO ne smetaju. Ociti primer da jedno pravilo ne mora nuzno da se postuje, ako kadar to dozvoljava i da kad neko spomene pravila, to ne znaci da treba robovati istim, nego ih koristiti. Dozvoljava zbog kape koji daje lep highlight i okruzuje lice praveci lep okvir. Da nema kape, bilo bi ise prostora iznad glave i onda bi verovatno bilo pozeljno da se kadar za mrvu spusti dole
- Ne postoji pregorela i uznemirujuca pozadina koja bi smetala fotografiji (jos jedna stvar koja jako smeta kad se fotka po ovakvom svetlu)
- Jako svetlo je proizvelo efekat koji mnogi pokusavaju da dobiju i u studiojskoj fotografiji i po nekom boljem dobu dana ne bi bilo moguce u toj meri. To su jako skupljene zenice koje dovode do punog izrazaja plavih ociju
- Napravljeno objektivom koji nije prime i nije toliko svetlosno jak, sto me uopucuje da je koriscenja velika zizna daljina, maksimalna blenda i pozadina koja niej blizu. Jos jedan nacin da se izbegne problem koji vecina kuburi i gde se pravi velika razlika izmedju odlicne i prosecne slike - pozadina
- Na kraju, jos jedan odlican primer kako napraviti dobar portret po jakom suncu je TAMNA pozadina. Da je pozadina svetla, fotografija ne bi bila ni priblizno toliko efektna.
- Ekspresija lica mi se svidja, vidi se da je malac uhvacen u kameri sto se kaze. To je teze argumentovati empirijskim pokazateljima, ali meni je to to sto se tice ekspresije (zainteresovan pogled, pomalo otvorena usta)
- WB odlican, ali ovo mozda ne moramo da pripisemo obradi. Danasnje kamere po dnevnom svetlu retko kad mase WB. Svejedno, pogotovo na kozi dece volim da vidim prirodnu boju koze i to mi je jos jedna plus

Jednom prilikom sam dao savet kako fotografisati portret po jakom suncu, bas kod jednog forumasa koji je okrenuo lice modelu ka suncu i fotografisao bljestecu pozadinu. Mnogo mi je drago sto ovo moze da posluzi kao skolski primer onog sto sam hteo da objasnim recima, a jos mi je draze da je ovako odlican portret u teskim uslovima napravio oldtimer.

Nadam se da je to dosta argumenata zasto mislim da je ovo jako dobar portret :)

98
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 12, 2015, 03:02:46 pre podne »
Stvarno se trudim da razumem ovu konstataciju "kome nije jasno, nece nikad ni biti". Ljudi nekad imaju prosto razlicite stavove.
Ajde onda do definisemo ta pravila kojih se pridrzava taj ziri i da jasno efinisemo dokle seze manipulacija obradom, pa da opletemo po svakom ko prdje tu granicu. Po meni, to seze do granice necijeg ukusa i tu granicu niko nije uspeo da nametne.
Licno nikad nisam zamenio ili dodao ijednu stvar u PS-u, ako je to nekom bitno, ali ne vidim zasto bi bilo. Niti bih upotrebio neku tehniku da bih dobio munje i gromove koji to nisu. Prosto, bas ne volim da vidim to. To je neki moj princip i sam pokusavam da odredim granicu da ne predje u foto manipulaciju.
Na prakticno pitanje sam vec dao odgovor. Zasto mora da bude megabesna slika ili ultimativni rezultat od koga ce svakom da spadne vilica? Govorim o mogucnostima jedne tehnike i prakticnoj primeni iste. Mogucnostima u smislu brzine i potencijala sta takva obrada moze da donese(pa cak i ispravljanje losih stvari uradjenih nemogucnosti scene, losom postavkom aparata, baksuznim trenutkom...). Ko ce da joj nadje primenu, naci ce. Ako nista drugo onda u laksem dobijanju krajnjeg cilja, bila to manipulacija i suva realnost.
Bilo koja tehnika, u aparatu, kompozicione tehnike, tehnike obrade mogu samo da obogate coveka da oslobodi svoju kreativnost. Nikad nisam negirao vaznost fotografskih tehnike i potencirao obradu kao kljucnu, to nikad nije bilo sporno. Sumnjam da je iko to i uradio. Sto imam utisak da ovo ponavljam deseti put...

Prakticnu primenu, cu da pokazem ovde, iako priznajem i sam da su te tehnike nove za mene. Usotalom, zato je i ova tema pokrenuta.

Laku noc.

99
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 12, 2015, 02:24:07 pre podne »
BTW, i naslov je pogrešan. LAB nije CM u smislu u kojem su RGB. ;)

Pozdrav
Hvala na ispravci, dvoumio sam se oko toga :)

Jasno mi je nasta ciljas i slazem se da je pogresan naziv.

100
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 12, 2015, 02:21:08 pre podne »
Storm, ti sad projektujes primenu u obradi fotografije sa tvojim stilom obrade i sta ti smatras fotografijom, a sta ne. Opet napominjem da govorim o potencijalima takvog nacina obrade, a ne upotrebnoj vrednosti za pojedince. Bas zato sam i pokrenuo temu.
Dao sam ti primer situacije u turistickoj fotografiji gde ne mozes da dodas fantasticno svetlo i da izvuces boje napolje, koje su inace tu, ali eto svetllo je takvo da ne daje boje. Fotorafija odlicna i neko eto zeli da izvuce te boje napolje, koje su inace tu. RGB to ne dozvoljava - lab dozvoljava. Ko hoce, moze to u labu, ko nece - ne mora. Ali, to je primer gde lab uradi nesto sto rgb ne moze.
Primer sa zlatom i metalima. Desi se neko da hoce da slika cigansku svadbu i uhvati kadar i fantasticnu fotografiju, ali zlato na ciganki toliko bljesti da potpuno ubija sve zivo na slici. Potpuno grotesktan primer i nebitan kao primer moguce situacije. Lab dozvoljava da ubijes to bljestavilo i vratis normalnu boju zlatu, a rgb ne dozvoljava. Samo primer primene jedne tehnike gde je to moguce, naspram druge koja to ne moze.
Na kraju govoris o stvarno licnoj stvari i potpuno nevezano za potencijal neke PS tehnike. Sto je neka tehnika dozvoljena, a neka nije? Gde je granica i ko je postavlja dokle doseze fotografija, a dokle digital art? Po meni, potpuno nevezano za potencijal jedne tehnike obrade sa drugim.

Razumem da si koristio LAB u stampi i vidim da si jako upucen u celu pricu, ali da li si probao u fotoshopu?

Stranice: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 47